Hi girlies! @Doortje, jeetje...kun je geen zorgverlof opnemen? Heb je recht op toch? Ik zou ook niet willen gaan werken zo! @Moeke Roeltje, best lekker he zo'n tukkie met je kleintje samen . @Collo, wat een lieve opmerking! En, en??? Hoe strijkt ie??? Happy 4 months day Amy!!!! @PSje, Lotus kan zichzelf redelijk vermaken...soms leg ik haar lekker op de bank naast mij en zit ik achter de laptop....toch krijg ik dan steeds big smiles...dus tja da's wat moeilijk om raad te geven. Muziek helpt wel als ze wat zeurderig is...al geprobeerd? @Lotte, Lotus woog 4 weken terug 5270 en "mocht" al naar 4 voedingen, terwijl dat normaal rond 6 kg kan (staat overal), dus maak je niet druk en als Milan het er goed op doet al helemaal niet... @hier; Ik zou vandaag het umc terug bellen voor de "eitjes-echo"....van 9 tot 11.30 uur kun je bellen. Om half 9 zat ik echter bij Max op school met een juf te kletsen ivm concentratie storingen bij Max (maak ik mij niet zo druk om...ik zat vroeger ook altijd achterste voren op mijn stoel en ben toch software engineer geworden ...maar goed... Toen schoonzus opgehaald en een keer de stad in, schoonmama is zaterdag jarig, dus kado zoeken. Eenmaal uit de stad zie ik in de auto dat t 12 uur was...shit...vergeten...ik toch bellen, kreeg ik poli gyn ipv poli ivf..."als u vanmiddag terugbelt tussen half 3 en 4 uur kunnen zij u misschien helpen, want de poli is dicht tot dinsdag!" Ai ook dat nog...maar gelukkig ik kreeg iemand aan de lijn die behulpzaam was. Het was immers mijn 1e ongi dag...NOT...dus ik kon niet eerder bellen . Goed, afspraak gemaakt voor de echo op 12 april...YES...Toen belde ze echter terug......"Ik weet niet of u het weet maar in uw status staat dat u dag 9 moet komen". Dus ik heel schijnheilig: uhhh ja, de gyn zei eerst 12e dag, maar toen ik zei dat ik soms een vroege eisprong had mocht ik ook dag 9 komen, maar 12 was op zich ook geen probleem. "Ja, maar dag 9 kan niet...week 14 zit vol zegt ze". Oww...dat is jammer , kan het dan gewoon op dag 12 misschien? "Ja, maar dan loopt u het risico dat u te laat bent en een maand moet wachten." Nou doe dat dan maar, dat is beter dan helemaal geen kans maken denk ik. "Ok prima, dan laat ik het zo staan...tot de 12e..." Pppffiiewww, leugentje om bestwil...hahaha...gemeen he? Verder een leuk setje gekocht bij LIEF...werd lid van Lief magazine voor 13,95 per jaar en kreeg een bon cadeau van 15 euro...dacht dat doe ik! Hahaha....bon is nu verzilverd, voor -/-1,05 heb ik nu dus een abonnement.
@Poohbeer: Als zo'n arts dat dan zegt dan ga je toch twijfelen haha. Ze zei ook dat dit geldt voor borstvoeding. Jij geeft kunstvoeding toch? Maar komt ook dat ik nu een beetje twijfel doordat hij de eerste keer ongeveer 7cm was gegroeit, toen bijna 4,5cm en nu maar 1,5cm. Maar ja had toen t idee dat ze t niet goed had gedaan die vrouw. En qua gewicht is ie dus in 6 weken 650 gram aangekomen. Maar nag Lotus ook meer dan 12uur doorslapen of doet ze dat sowieso niet? Milan kan zo langer dan 14 uur slapen namelijk. Fijn dat het gelukt is met de afspraak in het ziekenhuis! En dit leugentje mag best.
PSje Kan je geen tips geven. Amy vermaakt zichzelf doorgaans wel aardig en slaapt daarbij overdag ook veel, dus heb meestal wel tijd voor mijn eigen dingetjes. Fijn dat het werken je weer bevalt. Ik ben ook erg blij weer aan de bak te zijn. Al mis ik mijn meissie natuurlijk wel! Lotte Fijn dat Milan zijn prikjes goed gegaan zijn. 4 voedingen is toch prima vanaf 6 kilo? Staat ook op een pak Nitrilon dat ze dan eigenlijk 4 x 210 moeten krijgen. Baby's geven het zelf ook aan. Amy hoef ik nu nog echt niet te proberen op 4 voedingen te zetten, dan gilt ze alles bij elkaar, maar als Milan het daar toch goed op doet? Ben ook altid bang saai te zijn. Zie ik andere mama's iets bij hun kindjes doen waar ik nooit aan gedacht had en vind ik mezelf zo saai en oncreatief . Gelukkig lijkt Amy mij wel de leukste te vinden. Roeltje 3 hoeraatjes voor Storm!!! Kleine bikkel, dat ie maar snel opknapt. Pooh Raad eens...strijken blijft kl*te! Ook met een hip nieuw strijkijzer . Doortje Succes met het drinken van Sarah, hoop dat ze snel goed gaat drinken. Verder wil ik nog even kwijt dat ik mijn dochter echt de liefste van de hele wereld vindt. Ze heeft me vandaag zowaar tot 2 ker toe rustig laten eten vandaag! (normaal begint ze steevast te huilen op het moment dat ik mijn eerste hap neem). Ik ben nog steeds verliefd op d'r...
Pooh Geweldig dat je ze hebt weten in te pakken daar. Nou maar hopen op een goede echo op dag 12... Op 12 april gaan we allemaal even duimen dat het er goed uitziet.
@Collo: Toen hij net overging op 4 voedingen woog hij 5kg! en ik geef geen kunstvoeding hè. Maar ja, ik ga anders gewoon een keer extra wegen over 2 weken ofzo en blijf dan nu hetzelfde doorgaan. Misschien alleen eerder wakker maken dan!...?...Als t dan goed gaat dan hou ik t zo. Ga sowieso niet terug op 5 voedingen hoor, laat t hem zelf gewoon bepalen. Ga niet nu ineens alles omgooien! Milan vermaakt zichzelf ook goed en is ook heel erg vrolijk, maar toch voel ik me dan schuldig ofzo als ik niet de hele tijd met m bezig ben. Of dan voel ik me saai. Maar hij heeft echt aan het kleinste dingetje al genoeg! @Strijken: Hou op!!!!!!!!!! Ik moet nog 3 wasjes weg strijken! Behoorlijk wat dingetjes die echt moeten en ook dingen die ik niet hoeft te strijken zitten er nog tussen...
Ohja, arts denkt ook dat Milan het niet altijd helemaal goed zelf aangeeft. Zeiden ze al vrij snel na zn geboorte en nu dus weer. Maar ja, ik hou m natuurlijk zelf ook wel in de gaten en verder issie alert, vrolijk en heeft voldoende volle luiers...alleen nu dus iets minder gegroeit, maar misschien volgende keer weer beter.
Lotte Snap dat het allemaal verwarrend is, maar geloof dat een dipje rond 3 maand vrij normaal is.. Suus had dat geloof ik ook toen Maud 3 maand oud was.. Hoeveel voedingen zit je nu? 4 toch? misschien tussendoor dat nog een keer wakker maken overdag? zodat je op 5 voedingen uitkomt? 14 uur slapen lijkt me ook veel maar als Milan zich er goed bij voelt? Lenn slaapt ook 12 (heel soms 13 uur) gewoon klokje rond.. 's nachts word hij wel wakker voor de speen, maar een fles hoef ik dan echt niet mee aan te komen hoor.. hij weigert de fles.. Wat ik probeer te zeggen is dat je niet alleen op het CB moet afgaan, maar vooral op je eigen gevoel.. maak er een combinatie van zou ik zeggen.. Na 11 á 12 uur wakker maken en evt. een 5e voeding proberen.. Zo, nu weer tv kijken
Roeltje bedankt voor je bericht tussen tv kijken door haha..wat kijk je? Ik maak Milan nu dus nu steeds na 14 uur wakker! Dus komt niet uit zichzelf. Idd nu dan maar 12 uur aanhouden. Blijf wel 4 voedingen houden max. Denk wel dat ik m op 4 voedingen hou behalve als hij meer wil natuurlijk. Bedankt voor t meedenken in ieder geval allemaal. Helpt sowieso om t op een rijtje te krijgen
Hier voetbal.....weer!!!! Wordt er helemaal gek van, maar mijn man moet alles kijken....zucht. Kan hem wel naar boven sturen, maar dat is ook zo ongezellig (3 dagen in de week)
Even snel een ego berichtje *voel me niet lekker* Dani was gisteren bij het CB geweest, alles was prima Hij is nu 65 cm en weegt al 8200 gram!!!! Tis een grote jongen, maar niet te zwaar, hij rolt al helemaal om en draait zich om in de box (ligt ineens op zn kop of op zn buik etcc...) Hij liep hiermee erg voor op zijn ontwikkeling... Ben erg trots op m!
Dretjuh Zag het net al op je Hyves. Tis idd een grote kerel zeg! Die weegt dik 2 kilo meer dan Amy . Hoop dat je je snel wat beter voelt...
@ PSje; wij hebben dus nergens last van , ja ruwe handen van het continue wassen . Ik herken wel een beetje wat je beschrijft over hoe het overdag gaat. Logisch dat je dan soms niet meer weet wat nu te verzinnen. Ik ben eigenlijk ook vrij continue met Maura bezig, er schiet zelfs vaak een keer kolven bij in of ik schuif mijn eigen hongerige maag maar even opzij. Soms vermaakt ze zich wel even, maar ik vind het toch lastig in te schatten. @ Lotte; denk je fijn een lang slapende hummel te hebben op 4 voedingen , altijd leuk zo'n bezoek aan het cb . Hier ook bv en 4 voedingen, nu met de botte bijl een schema aan het invoeren. ( niet zó bot hoor, vergeleken met alles door de kleine dame laten bepalen) @hier; Maura had een topdag, zo lief en vrolijk . Had ik echt even nodig, het gaat goed met haar .
Weet iemand nog of de Pampers ergens in de aanbieding zijn? Die aanbieding van de Kruidvat is niet echt goed (3 pakken voor 26,50).
rare aanbieding van de kruidvat.. 3 voor 26.50 i.p.v. 29zoveel voor die 3 euro komt het voor mij niet aan Dees wanneer moest je weer naar je HA? Riti fijn dat ze zo goed in haar huum was vandaag.. Kan me voorstellen dat je dat nodig was/bent.. Collo Hier is het andersom als ik voetbal wil kijken MOET ik naar boven haha.. Als manlief ergens een hekel aan heeft Hier lig allang in bed maar slaap wil niet komen, laptop maar meegenomen naar boven.. Maarja, moet toch een keer slapen haha.. Zul je zien he.. Vanmorgen moesten we vroeg weg kiest meneer het uit om uit te slapen, morgenvroeg hebben we niks en wedden dat hij rond half 7 wakker is zou het bijna vergeten manlief komt morgenvroeg thuis Besloten om kant en klaar voeding mee te nemen in zo'n pakje, die mag hij namelijk koud hebben, dus net zo makkelijk.. geen thermoskan kunnen scoren, ja wel een paar maar stinken naar koffie.. lijkt me niet lekker voor m haha.. dus dan maar even zo.. maar omdat we lang moeten rijden zal hij voornamelijk slapen haha.. Nou dames, truste!
@roeltje; Ben gister naar het ZH geweest...krijg de komende tijd allerlei onderzoeken (3stuks) waar je niet echt bij van wordt maar ik hoop dat het voor een goed doel is. Ook hebben ze me aangemeld voor fysio/bekkenbodemtherapie...zelf heb ik hier mijn twijfels over of het wel gaat helpen. Daarnaast heb ik ook een soort van siroop gekregen met immodium die ik 1xdgs moet innemen. Ze verdenken me ervan dat ik een verzakking heb van mijn (endel)darm(en) of dat mijn kringspier niet meer goed functioneert. In het ergste geval moet ik geopereerd worden.....kans op slagen is zeer klein... Ohw heerlijk zeg, morgen je mannetje weer thuis. De paasdagen zijn jullie dus samen.
@ Dees; jeetje uitzicht op beter is dus ook nog maar de vraag . Hopen dat het allemaal een beetje mee zal vallen, sterkte! @ Collo; pampers, ik zat ook al met het probleem. Dit was de eerste keer dat ik zo veel heb betaald. De luier vergelijk site De Jumbo heeft 3 voor 25, maar hier was de 3 op, uiteindelijk toch ook maar langs kruidvat gegaan (dichtbij) en voor de 2 reuzepakken gegaan.
Dees Hey das flink balen zeg! Hoop dat het toch nog goed komt meid Riti Ja paasdagen zijn we lekker samen, alleen het nadeel van zulke dagen is dat je eigenlijk geen tijd voor elkaar hebt.. Zaterdagavond moeten we weg (komen we helaas niet onderuit), zondag familie (jeuj) en maandag familie.. Leuk hoor, weekendje manlief thuis ach we zien het wel.. ga even douchen.. Lenn ligt helemaal in een deuk in zn bed hondjes zijn ook al wakker hoorde ik.. Waarom kunnen ze niet één keertje uitslapen? Moeders is zo moe!!!! zodra ik kans heb, lig ik weer lekker te pitten
Goede morgen!!! Aah heerlijk Morris kwam pas om 7.45 uur. Veel beter dat 6.00 uur @ Pampers, tja ik ben er ook al weer bijna door heen. Maar vind de aanbiedingen niet heel denderend. Maar misschien toch maar langs de kruitvat inderdaad. @ Dees dat is balen zeg, sterkte @ Roeltje ja dat is wel erg vroeg zie ik aan je berichtje, maar het is wel mooi weer!!! Heerlijk @ Babboe fiets! Ik heb hem!!!! En zooooo gaaf!!! En fietst helemaal niet zwaar! Aah ik ga Morris snel weer in zijn bed leggen, slaapt nu in de box!