December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mroos

mroos Niet meer actief

Hoi allemaal!

Ik heb alweer een tijdje niets geschreven maar heb trouw meegelezen.

Hier uiteindelijk toch niet gestopt met bv. De spruw is bijna weg(voor de zekerheid wel nog een nieuwe kuur aangevraagd maar het is iig een stuk minder). Als mijn tepels pijn doen voed ik nu met een tepelhoedje wat ook al veel beter gaat.

Boaz heeft (hoop ik) afgelopen dagen zijn sprongetje gehad, 4.5 weken na uitgerekende datum, kan dit? Echt hij bleef maar huilen, en onrustig! Nou is hij sowieso wel onrustig maar dit sloeg echt alles, we werden er eerlijk gezegd echt gek van. Vandaag gaat trouwens supergoed, vanochtend voor het eerst samen gedoucht, hij vond het geweldig, en daarna slaapt hij eigenlijk de hele tijd al heel goed!

@Ritme, hier echt nog geen ritme te bekennen hoor, de ene keer komt hij om de 3, dan om de 4.5 uur. De ene keer komt hij 2 keer 's nachts, dan maar 1 keer. De ene dag krijst hij alles bij elkaar, dan slaapt hij weer de hele dag. En echt, ik heb geen idee waar het nou allemaal aan ligt maarja. Meer mensen die het ritme nog niet ontdekt hebben?
    Ik ga dat boek van Ria Blom ook maar aanschaffen, hopen dat dat wat helpt! Doen jullie dan ook inbakeren of alleen de regelmaat?

@Kolven, hier de ene keer beter dan de andere, soms krijg ik zo 140 cc uit 1 borst, dan maar 60, ik weet ook niet waar het precies aan ligt! Gebruik trouwens de avent handkolf en ben er in principe prima tevreden over!

@uitwasbare compressen, ik had ze ook gekocht omdat ik hier lovende woorden over hoorde maar wat vind ik het een waardeloze dingen zeg, het druipt er gewoon onderdoor! Toch maar weer de weggooivariant aanschaffen, die werkten voor mij heel wat beter haha.

Tips voor drukke baby's zijn van harte welkom haha, want ik weet me soms echt geen raad meer! Ondanks dat genieten we natuurlijk ook hartstikke, vooral van het lachen wat hij echt steeds meer doet!

Liefs

2. bapsie

bapsie Niet meer actief

wij doen en rrr en inbakeren, afgelopen dagen niet ingebakerd, maar merk nu dat ie echt beter/dieper/langer slaapt als ik hem wel inbaker en minder huilt en meer ontspant :)

3. chani13

chani13 Lid

25 jan 2010
    90
    0
    0
    Ergens in Gelderland
    @Roeltje:
    Temperaturen hebben we de eerste drie weken gedaan (2 a 3x per dag) en daarna steeds minder vaak.

Mira is overdag ook steeds meer wakker. Grappig om te lezen dat de andere kleintjes van haar leeftijd dat ook hebben. Is toch fijn zo'n forum:p

@Ritme: Ik denk steeds dat ik het begrijp en dan gooit ze de boel weer om. Gisteren overdag om de 4 uren, daarna plotseling weer onregelmatig. Vandaag om de 2,5 en 3,5 uren. Ik vraag me af hoe dat straks gaat op het kdv: voeden ze haar op vaste tijden of op verzoek?

@slaapzakjes en slapen: Mira draagt ook gewoon haar kleertjes voor het slapen gaan. Weet eigenlijk niet wanneer ik haar een pyama aan moet doen... Moeten beebjes idd slaapzakjes aan op het kdv? Dan moet ik me er maar in verdiepen. Slapen jullie beebjes onder 1 dekentje (+laken)? Wij hebben het gevoel dat eentje te weinig is en leggen er nog een fleecedekentje en soms extra dun dekentje overheen... (sinds haar geboorte omdat haar temp in het begin erg laag was). Kruik doen we sinds 2 dagen niet meer, omdat ze nu een lekker speklaagje heeft.

@vaccinaties: wij hebben de vaccinaties gepland staan op 9 februari, ze is dan 8 weken.

@inbakeren: ik doe niet officieel inbakeren, maar wel dat ze haar armpjes niet kan bewegen. Dat scheelt al een heel stuk. Denk dat ik die Ria Blom ook maar ga kopen:)

En nu wat Miraspam!

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @Inbakeren:

Inbakeren moet je toch alleen doen als je een heel onrustig kindje hebt? Anders is het toch niet verstandig? Dacht dat ik dat hier gelezen had!?!?

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @slapen; Beau slaapt sinds 2 dagen in een slaap/trappelzak. Qua dekens slaapt hij onder een ledikantlaken + deken.
    Kruikjes gebruiken we hier niet meer, Beau regelde al vrij snel goed zijn temp.

@chani; Mira ziet er schattig uit zeg zo met al dat roze :)

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Regelmaat: Hier alleen vanaf de avond regelmaat te bekennen (enkele avonden uitgezonderd).. Om 17.00 of 19,00 uur de fles (afhankelijk van de dagvoedingen) dan rond 22.00/23.30uur, 3.00 en 8.00 uur.. Overdag schommelt nog wel eens.. dan 3 uur dan 4 uur,
    Vandaag was wel lekker trouwens
    03.00-08.00-13.00-17.00-? Heb hem net in bad gedaan en ligt nu boven te slapen.. tenminste,het is stil haha..

@RRR: hier wel altijd hetzelfde ritueel.. 08.00 uur wakker worden, verschonen, fles, spelen in de box met mama erboven:D na de voeding van eind van de ochtend/begin van de middag naar bed als hij moe is.. Rest van de dag bepaalt hij zelf een beetje... na de fles van 17.00 uur in bad om de 2 a 3 dagen en naar bedje... vanaf 19.00uur blijft hij boven in bed.. dan slaapt hij ook netjes... Hij gaat wel wakker naar bed trouwens.. als hij in de box in slaap valt als ik even niet oplet blijft hij daar liggen.. schijnt teveel stress te geven voor m als ie ergens anders wakker word.. Hier geen Ria Blom nodig:D

@Inbakeren: Ook niet nodig gelukkig..Hij ligt lekker onder zn dekentjes.. Wel wil hij met zn handjes boven de dekentjes, anders word hij boos:D Hij slaapt ook goed en vast dus zolang het zo goed gaat is het mij prima..

@Uhm....Vergeten..:(
    Vanmorgen bij mn opa op verjaardag geweest.. was wel gezellig. Lenn heeft nog tijdje bij hem op schoot gezeten.. Meneer viel meteen in slaap haha.. Doet hij nou altijd:D was wel schattig plaatje:D we hebben hem eind december een foto gegeven waar hij met Lenn op staat en zag dat hij naast de foto van mn oma staat nu.. Zij is vorig jaar februari overleden dus wel een eer om op het 'omatafeltje' te staan:D favoriete sieraden e.d. van mn oma liggen er namelijk ook op..
    Vanmiddag met vriendinnetje in de stad geweest.. Daarna lekker naar huis.. Hij is wel lekker moe maar heb niet het idee dat hij het te druk vond.. Hij is niet onrustig ofzo dus daar ben ik wel blij om..

Nou, ff snel wat eten bij elkaar zoeken, dan lekker op de bank voor de tv:D

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Chani
    Ik denk dat jullie Mira wel verwend hebben hoor door haar zo lang een kruik te geven. Ze moet nu echt wel haar temperatuur kunnen houden. Wij zijn met Amy na twee weken al gestopt met de kruiken. Hebben een tijdje getempt, maar temperatuur was steeds ok, ook zonder kruikjes. Als je twijfelt doe je gewoon een extra dekentje en temp je gewoon een paar keer. Dan weet je zeker dat ze het niet te koud heeft. Maar je beebje heeft het eerder te warm dan te koud hoor.
    Ze heeft trouwens een heel lief koppie zeg.

Mroos
    Hij kan goed zijn sprongetje gehad hebben hoor. Da's zo rond een maand de eerste, dus dat klopt aardig. Hier ook nog geen vast ritme hoor. Maandag de hele dag overdag wakker. Gisteren smiddags en begin van de avond. Vandaag alleen vanmorgen wakker en zal straks wel weer wakker zijn.... Het is iedere dag anders. En elke nacht ook trouwens.

RRR
    Hier toch om en ze slaapt nu overdag in de box zodat ik haar ook af en toe op haar buik kan leggen, want dan slaapt ze pas echt lekker diep. En dan zie ik ook als ze wakker is en kan ik daar wat mee doen...of niet. Ben nav de tip ook begonnen om haar voor en na de laatste voeding even uitgebreid te knuffelen zodat ze uitgeknuffelt op bed gelegd kan worden voor de nacht. Gisteren was ze meteen vetrokken, dus ik ben benieuwd of we vanavond ook zoveel mazzel hebben. Ria voorlopig ook niet nodig. :D

8. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    #308 Lemi, 27 jan 2010
    Laatst bewerkt: 27 jan 2010
    foutje

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    *Ego*

Lieve allemaal,

Moet heel even wat kwijt...Mijn vriendin/ex-collega en ik begonnen eind 2008 ongeveer tegelijk voor een eerste kindje. Ik iets eerder dan zij, maar zij was gelijk zwanger. Ze kreeg met 7 weken een miskraam. Daarna was ze 1 keer ongesteld geworden en die maand erop meteen weer zwanger. Ik bleek toen ook zwanger (van Milan dus) en er zat maar 2 weken verschil tussen ons! Helaas bleek met de echo van 7 weken en 3 dagen dat het hartje het niet meer deed en moesten ze een miskraam opwekken. Ze wilde nog geen onderzoeken, want had niet het idee dat er meteen iets mis zou zijn. Op een gegeven moment was ze zo erg met het zwanger worden bezig dat ze even is gestopt. Ze zat er helemaal doorheen. Nu was ze hier 11 januari op kraamvisite en flapte ze eruit dat ze weer zwanger was. Ze zou met 10 weken pas een eerste echo krijgen. Echt belachelijk na 2 miskramen, maar goed. Gisteren heeft ze die echo gehad en nou hoor ik net van dr dat ze geen hartje zagen kloppen:(. Ze is er helemaal kapot van....Ze was weer precies op dezelfde datum uitgerekend als vorig jaar toen ze voor t eerst zwanger was. Ik vind het zo erg voor haar:(...

Ik moest het even van me af schrijven hoor...

*einde ego*

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Lotte: Jeetje wat een naar verhaal zeg! Gunst, wat zal ze verdrietig zijn.. Ik hoop van harte dat ze snel haar geluk mag vinden met een zwangerschap die wel stand houdt en een gezond kindje in haar armen mag houden...

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @Roeltje:

Ja sneu hè:(? Pfff, hoe kan een mens dit verwerken. Echt respect voor iedereen die hetzelfde heeft meegemaakt en door zo'n hel is gegaan. Nu ik zelf een kindje heb kan ik het me wel een stuk beter voorstellen. Ik weet natuurlijk (godzijdank) niet hoe het voelt, maar toch....

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Even een foto om mezelf op te vrolijken:). Zal hier voor het eerst een echt lachje van Milan laten zien. Eerder niet geprobeerd het op foto te zetten. Is van vandaag:)

13. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hmm, zo lijkt ie net kaal haha. Hij is zn haren nog niet verloren hoor;)

14. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hmm, volgens mij ben ik hier in mn eentje. Heb toch het idee dat er een aantal nog niet weten dat er een nieuw topic is ofzo??

Vraagje:

Ik heb net voor het eerst 80cc afgekolfde melk (van de afgelopen 24uur) in zo'n ijsblok zakje gedaan. Er zijn dan 8 bolletjes gevuld. Als ik het zakje dan in de vriezer wil leggen dan loopt alles door naar de andere bolletjes. Hoe doen degene dat die ook ijsblokzakjes gebruiken??? Of heb ik dan een verkeerd merk ofzo?

15. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ lotte: ik heb in de kraamweek nog niks aangeschaft hoor! gewoon gehoord, veel handiger! kun je dan zien of het lukt etc.. en nu dus een dubbele electra kolf voor 265 eurie..
    en daarmee kun je ook 1 kant per keer doen..

@ chani: bij ons kdv voeden ze zoals jij wilt.. dus bij op verzoek doen ze op verzoek.. en als je regelmaat hebt dan op regelmaat.. en wat betreft de slaapzak. Wij krijgen nog een kennismakingsgesprek en dan vertellen ze wat we nodig hebben. Weet ooknog niet of we hem nodig hebben maa heb wel eens gehoord dat ze dat liever hebben zeg maar..

@ lotte: jeetje das idd niet leuk zeg..

@ kruikjes: wij zijn ook pas net gestopt met bedje voorverwarmen, wisten wij veel dat dat niet meer hoefde!
    OVerigens heeft lianne al paar dagen 37,2 en 37,4 -37,5... enig idee hoe ik dat omlaag krijg??

@ lotte: je moet hem rechtop zetten, niet leggen ;)

16. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    He Lotte wat vreselijk voor die vriendin. Sommige mensen lijkt het ook echt niet gegund he? Hier op het forum is ook iemand aktief die al 7miskramen heeft gehad en zij is nu uiteindelijk toch ook eindelijk zwanger gelukkig. Maar de weg die sommige mensen af moeten leggen naar een gezonde zwangerschap....het is soms zo oneerlijk.

17. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    Hee meiden!

Alles goed hier?
    Wat hebben jullie veel gekletst de afgelopen dagen..16 pagina's...da's net teveel om overal op te reageren ;). Dus ga vanaf nu weer braaf mee doen!

Hier gaat alles goed.
    Lotus had vandaag een mindere dag met weinig slaap en veel jengelen, maar sinds haar voeding van half 7 slaapt ze. De rest van de dag maar 2x een half uurtje. Maar goed, dat mag gerust een dag of wat, want ooooohhhh wat heb ik toch een heerlijk zoet en makkelijk meiske!
    Ben zo trots en gelukkig met haar!

We staan tussen 6 en 7 uur op, krijgt ze een schone luier en een lekker flesje. Dan komt om 7.15 mijn oudste uit bed, en valt Lotus eigenlijk altijd op mijn borstkas weer in slaap. Als Max dan naar school gaat om 8.15 uur leg ik Lotus nog even in haar bedje. Meestal slaapt ze dan een half uurtje.
    Tot de volgende voeding van half 11/11 uur kan ze heerlijk bij mij liggen of lekker rond kijken in de box (om en om ofzo). Meestal neem ik even de tijd tot half 10/10 uur om lekker met d'r te kroelen.
    Dan gaan we saampies douchen (zij om de dag, ik elke dag ;) en krijgt ze daarna haar flesje. Dan slaapt ze vaak weer tot net na de lunch met mijn oudste, en kan dan heerlijk in de box liggen kraaien en regelmatig even bij mama zitten.
    Rond 3 uur krijgt ze haar volgende fles en komt Max uit school om half 4. Dan slaapt ze meestal nog even, soms tot de volgende fles. En anders zit ze tussen 17 en 17.30 in haar cosi op tafel als wij eten, zit ze alles lekker te bekijken.
    Dan hop flesje erin rond 19 uur en dan wil ze vaak wel slapen, maar wel beneden. Als ik haar dan in bed leg wordt ze steeds wakker en zodra ze op je arm ligt slaapt ze weer...ach ja, geen punt! Dan rond 23 uur de laatste fles en dan heerlijk naar bed tot de volgende ochtend.

Ik heb echt de neiging om mijzelf met haar op te sluiten hier in huis...Mijn man zei onlangs nog: Weet je nog wel hoe t ruikt buiten!?!
    Scheelt ook dat ik het nog steeds ijskoud heb van het bloedverlies van voor de curretage en buiten is t ook koud...blehhh...is zowieso al niks voor mij!

Kortom ik geniet volop van de kleine...en als ze ff jengeld/huilt is de muziek van Hazes meestal voldoende hihi.
    Heb een aantal weken vanuit huis gewerkt voordat ik bevallen ben, en onze harde schijf van de home cinema set staat vol met hazes nummers...dus jullie weten wat ze in mijn buik gehoord heeft ;).

Eigenlijk durfde ik jullie niet te zeggen (hoe ze slaapt en hoe zoet ze is) want meestal keert het zich dan tegen je...maar ik moet toch even zeggen dat ik vreselijk trots ben op mijn meiske!

Wat kan de ivf afdeling in het UMC toch goed knutselen!

18. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    Don't f*ck with me...... Erg he?

19. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Haai,

Niet alles gelezen was een drukke dag...

Vandaag bij de HOM-arts geweest en korrels gekregen voor Aaron die hem moeten helpen. Moet zeggen hij heeft er vandaag een gehad en kan nu 4 uur op een voeding doen en is een stuk rustiger en huilt minder...maar kan toeval zijn natuurlijk....

We laten de meds vanuit het ZH even staan m puur te kunnen kijken naar wat de hom-medicatie kan doen. De KA heeft vanmiddag (moesten we ook nog heen) het advies gegeven vandaag om hem dus om de 4 uur te gaan voeden. En tussendoor water met anijs te geven. Hij heeft dan vaak dorst en omdat mn BV zo geconcentreerd is en hij daar teveel van drinkt als hij na 2 uur weer drinkt is het beter hem water te geven. Op deze manier krijgen zn maag en darmen meer rust en gaan de klepjes etc beter werken en heeft hij op den duur minder last.

Vandaag dus om 10 u bij de HOM een pilletje gehad en om 3 u kwam hij pas weer voor een voeding! Toen van 3 tot 7 met zo rond half 6 40cc anijswater en nu al weer van 7 tot nu met BV met daarna anijs. Hij wilde niet meer aan de borst maar had wel dorst, haha dus het gaat al beter, Hopelijk zet deze lijn door en heeft hij minder last.

Met Nora gaat het goed. Ze slaapt weer beter omdat ze nu minder verkouden is en kletst ons de oren weer van het hoofd. Ze is erg vrolijk en is nu steeds aan het "koken" op haar nepfornuis hihi. Ze maakt dan bami en pap...zooo leuk.

Alles verder goed met iedereen hier?

Knufff,
    Mili

20. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    He Mili,
    Fijn om te horen dat het wat beter gaat met Aaron. Ik hoop voor je dat het allemaal doorzet en dat je manneke wat minder last van alles krijgt.
    Hier gaat het ook nog steeds redelijk goed. Soms zitten er nog voedingen tussen dat er weer heel veel gespuugd wordt, maar ook steeds meer waarbij het echt minimaal is. Ook de krampjes zijn stukken minder...joepie.
    Water met anijs, wat voor anijs doe je er dan doorheen? In poedervorm ofzo?

Pooh
    He, we misten je al. Wat een heerlijke spam weer. Wat heeft Lotus toch een pret-koppie. Die heeft er echt wel zin in!
    Ben echt benieuwd hoe ze er in het echt uitziet. Als we een meeting hebben kom je wel he?

Deel Deze Pagina