@ mroos: hier precies hetzelfde! Nog absoluut geen ritme te bekennen. Soms komt Jason al na 2 uur voor voeding, nu laat ik hem ook niet helemaal voldrinken want anders spuugt hij toch alles weer uit. De ene dag idd maar jengelen enzo.. en andere dag heerlijk rustig en slapen! Die avent compressen zijn idd zogezegd kut.. ik deed er 3 op elkaar ofzo en alles was gewoon doorweekt! Ik vind zelf lilypadz erg goed, dan heb je helemaal geen lekkage @ inbakeren dat doe ik ook zo nu en dan, maar merk nog geen verschil eigenlijk. Ria komt er hier nog niet in, blifj bezig zeg @ Roeltje hier temp ik hem eigenlijk nooit.. ik voel altijd in zijn nekje.. ik temp hem alleen als ik het idee heb dat hij zich niet goed voelt. Jason ligt ook met de handjes boven zijn deken schijnen toch veel beebs te doen. Handjes zijn van baby's vaak koud, zegt niks over zijn lichaamtemperatuur . Stomme baas van jou met die opmerkingen.. als jij weg wil dan mag je toch weg?!? Wat een gezeur van hem :x @ Collo: hoe doe jij dat je kleine zo goed africhten dat ze pas huilt als jij thuis komt @ Joyce: grappig dat Lianne zo haar duimpje te pakken had.. fototoestel volgende keer maar om je nek hangen @ Panos: dat is ff wat minder dat er nog placenta is achtergebleven! Waarom kan dat pas over 3 weken worden weggehaald? Lijkt me dat ze dat toch veel sneller moeten weghalen je kan er flink last van hebben/krijgen, niet alleen in de zin van bloeden. Heb je in je andere borst nog wel voldoende voeding? Ik heb ook maar in 1 borst voldoende melk.. productie aan de andere borst krijg ik niet meer op gang.. maar voeden met 1 borst kan ook gewoon hoor, maar krijg je alleen ongelijke borsten helaas. @ Lotte: kolf je dan uit de borst die je als laatst hebt gegeven? Ik denk dat Milan hem dan heel goed leegdrinkt. Wat je wel kan doen is terwijl hij aan de ene borst drinkt, de andere borst kolven. Dat beïnvloedt elkaar positief. En over het poepen.. ja Jason poept ook minder nu hoor. Maar hij poept nog steeds regelmatig (om de dag meestal). De eerste luier na een poeploze dag is dan vaak wel aardig vol. BV-kindjes poepen wel sowieso vaker dan KV-kindjes. Aardig kut die ketel van jou die er telkens mee stopt :x. Schattige foto van Milan!! Hier ook nog zo ontzettend moe.. maar Jason laat me ook weinig slapen eigenlijk. @ Manoe: kolven kun je ook huren bij een thuiszorgwinkel meestal. Hier een Medela swing elektrische kolf gekocht na de geboorte, fijn ding! @ Dees: wat fijn dat je straks veel bij Beau kan blijven met je werk. Wat slaapt hij goed zeg. Minder dat je alweer ongesteld bent!! Komt altijd weer te snel terug he. @ Chicken: lieve spam! @ Chani: hey welkom Zijn er hier nog meer spugers? Wat doen jullie eraan? Ik heb nu johannesbroodpitmeel gehaald.. 't lijkt te helpen..
@Desiree: mm hier heeft hij wel een poosje veel gespuugd, kinderarts die we toen nog hadden adviseerde om nog een weekje aan te kijken, (was toen 3 weken oud) en had waarschijnlijk toch nog een nasleep van de ontsteking.. toen is het vanzelf overgaan.. heb wel jbpm in huis gehaald mocht het weer gebeuren.. oja -rechtop voeden maarja ik geef dan FV -vaker laten boeren en wat hier heel goed geholpen heeft.. als je hem wilt laten boeren even 10 seconden nog laten liggen na het drinken, dan kan de melk goed zakken en komt het minder snel omhoog.. @Hier: fles om 17.15uur gegeven, toen in bad, slaapt nog steeds.. Ga hem zo wakker maken rond 23.00uur, hij zit nog maar op 4 voedingen geloof ik.. 03.00-08.00-12.30-17.15 uur.. ongeveer haha.. preciese tijden is me nu al ontschoten.. zo maar even naar boven.. hopen dat hij daarna lekker doorslaapt een keer
desiree Johannesbroodpitmeel hielp goed tegen het spugen, maar daar kreeg ze ontzettend veel last van krampjes en diarree van, dus maar weer mee gestopt. Hier is het veel minder sinds ik een dental speen heb gekocht. Ze doet nu bijna een half uur over een flesje (Nutrilon Omneo) en spuugt een stuk minder. na sommige voedingen wat meer, maar meestal blijft het tot 1 of 2 mondjes beperkt. Maar geef jij nou borstvoeding of uit een flesje? Kan het anders zijn dat de toeschietreflex te goed is dat ze teveel melk ineens krijgt? Hier wordt het weer een latertje. Heeft om 20.30 nog een fles gehad, dus om 00.30 pas de laatste fles. Slecht gepland van mama... Maar goed, nog genoeg strijk te doen. Ga ik nu maar even doen.
Good morning ladies, Gisteren had ze een zware dag, maar vannacht heeft ze héerlijk geslapen....en ik dus ook . @Mili; fijn dat het beter gaat met Aaron! @ Poohbeer; erg mooi geknutseld inderdaad . Als straks de zon weer gaat schijnen ga je vanzelf wel weer naar buiten. @ Collo; dat heb ik nou ook vaak, dat je je realiseert oooow dan wordt de volgende voeding wel errug laat pfffffffffff. Knap van je dat je ook echt wat gaat doen, ik sukkel dan in slaap op de bank. @de kou; ik ben het zat! We hebben een fijn, maar erg koud huis. Enkel glas, kieren bij de kozijnen en 2 gaskachels (een kachel en een kacheltje) die overigens wel heel erg fijn en goed zijn. Eentje in de woonkamer en eentje in de slaapkamer is op zich prima, en met al die kieren ventileert het ook wel lekker, maar de rest van het huis is zo verschrikkelijk koud . De poes zet de deuren steeds op een (ruime) kier, wordt er gek van brrrrrrr. Kom maar door met die lente! @ dragers; gisteren via marktplaats een babybjorn air gekocht. Ben geen enorme fan, maar wel handig, vooral voor manlief (als het niet meer zo koud is hihi). We hebben hier al de tri cotti (veel plezier van gehad in het begin), en een geweven doek (hoppediz) die juist nu weer handig wordt. De doek is even oefenen, maar ik kan er aardig mee uit de voeten, alleen is Maura het gauw zat, komt ook door die kramperige periode waardoor ontspannen niet zo lekker ging bij dr. Maar goed, realiseerde me net dat we ook een lodger shelter hebben van vrienden, maar daar moet ze al helemaal niets van weten dus die vergeet ik steeds. Anyway, wat een overdreven verzameling dragers .
@dragers: Ik gebruik zelf zo'n lang doe die je moet knopen, erg fijn! maar merk dat ik er 2 heb en dr steeds maar 1 gebruik, dus heb er nog 1 te koop (nog in verpakking)
Goodmorning.. wat eer heerlijke nacht hier Gister rond half 11 wilde ik hem wakker maken voor een flesje.. de laatste was rond 17.15 uur... Kom ik boven, ligt meneer vrolijk om zich heen te kijken was net wakker.. Rond half 12 lag hij er weer in en joepie! Geslapen tot 5.15 uur heb weer wat slaap kunnen pakken gelukkig.. daarna weer geslapen tot 9 uur ongeveer.. Mag ie vaker doen @Draagdoek: Het lijkt me dus helemaal niks Wel handig af en toe denk ik maar twijfel enorm, dus voorlopig even niet.. @Mili: Fijn dat het wat beter lijkt te gaan met Aaron! @Kou: Niks aan maar wel gezond (als het niet te hard waait) heb hier afgelopen maandag behoorlijk lang gewandeld met m.. Heerlijk. maarja het was droog en het waaide niet Vandaag hier nat en somber Straks lekker aan de schoonmaak moet echt even.. heb ook wel wasjes genoeg liggen helaas.. Gelijk even mn kolf wegbrengen die gehuurd was van het ziekenhuis.. Er komt nu echt niks meer uit... dus bijvoeden met BV is ook gebeurd hier
Wij moesten wel omdat hij zo snel zakten in gewicht. Anders had ik nog wel even gewacht met kopen...In de kraamweek luister je nog zo naar wat de hulp zegt dat goed is haha We hebben m ook rechtop gezet, maar vind t maar onhandig, dan moet je m ergens tussen zetten. Maar ja, bedacht me later ook dat het niet uit maakt, want als ie bevroren is kan je m alsnog neerleggen haha
Goedemorgen trouwens allemaal! @Collo: Heb ik gezien ja, echt zo erg! Ze is nu iets van 16 weken zwanger geloof ik @Poohbeer: Fijn dat Lotus het zo goed doet! Leuke foto's ook! @Desiree: Ik kolf uit beide borsten en dan heb ik dus in totaal maar 10cc na een voeding. Ga het misschien wel proberen om te voeden en kolven tegelijk, maar vind de kolf er niet zo handig voor helaas. Even ant op je vraag, Milan spuugt gelukkig nooit dus kan je niet helpen helaas. @Draagdoek: Nog steeds niet gelukt om hem om te doen, ben dat ding dus al behoorlijk zat...Gaat dan 60 euri.....
even ego hier vanmorgen wat meegemaakt.. had de kolf weggebracht en loop terug naar de auto, komt er een vent aanrijden en parkeerd de auto via/op de stoep.. waar hij niet eens mag komen.. tikt hij met de bumper zo tegen cde maxi cosi aan! alleen wat krassen maar toch even afspraak gemaakt bij de ha..13.30 er zijn.. volgens mij heeft lenn niks, maar elk hal uur wakker maken voor de zekerheid.. Oja tegen de tijd dat ikhem rustig had was die kerel al weggereden ***Einde ego*****
@mroos: Wij bakeren ook in, maar dat komt omdat ze zichzelf anders steeds wakker maait met dr handjes. Je kan rust en regelmaat (Ria Blom) ook prima toepassen zonder inbakeren. @roeltje: Jeetje, das schrikken. Wat een eikel! Hopelijk is Lenn ok!! @RRR:Hier geeft het iig erg veel rust, zowel bij de kleine als bij mij. Je kan de methode ook prima toepassen op rustige kindjes (hebben wij ook gedaan) om onrust te voorkomen. Ook geeft het boek erg veel informatie over bijvoorbeeld de slaapbehoeftes (erg veel), gewennen versus verwennen, troosten en huilen, etc. Vooral de hoeveelheid slaap die een baby nodig heeft heeft mij erg verbaasd. Ze slaapt ook echt veel meer sinds we de methode toepassen. En doordat ze meer slaapt is ze echt stukken gezelliger en makkelijker als ze wakker is. Eigenlijk lacht ze alleen maar als ze wakker is en zodra het jengelen wordt (meestal al binnen 45 minuten) gaat ze wakker op bed om te slapen tot de volgende voeding. Het enige jammere is dat ik mn kind maar een paar uur per dag zie tegenwoordig omdat ze altijd ligt te meuren... Verder worstelen we nog een beetje met de duur van de slaapjes overdag. Vaak wordt ze overdag na 50 minuten even wakker en soms moet ik haar dan even kort troosten voor ze verder wil slapen. 's Nachts heeft ze hier gelukkig geen last van.. Slapen doet ze trouwens alleen in bed of in de reiswieg. De box is om te spelen en de arm om te knuffelen (jeetje, wat klink ik nu vreselijk streng ) @ritme: Hier dus geen ritme op de klok, maar wel qua handelingen/volgorde van activiteiten. @desiree: Thanks voor tip. Als het niet lukt om de productie van links op gang te brengen ga ik zeker proberen of ik ook alleen met rechts kan voeden. @voeding: BV loopt dus nog steeds voor geen meter. Ze blijft komen voor meer en ik blijf haar maar aanleggen. Kolven gaat steeds slechter en ook voelen mijn borsten steeds minder vol aan (zeg maar gerust leeg). Niet goed. Zucht. Ook de spruw wil niet weg, dus voeden is nu erg pijnlijk. Overweeg serieus over te stappen naar KV. Balen. Ook op goede dagen kom ik trouwens niet onder de 8 voedingen per dag. Jullie?
@ chiquita: volgens mij ben je jarig he? GEFELICITEERD!! @ pooh: klinkt goed! lekker ritme enzo! goed hoor! kan me voorstellen dat je er trots op bent en hoop dat het niet tegen je heeft gekeerd! @ mili: goed om te horen! je "klinkt" alweer een stuk positiever! @ desiree: maar die lilypads kun je toch niet steeds weer gebruiken? dan plakken ze toch niet meer? fototoestel ligt nu al stuk dichterbij en zonder hoesje @ bv poep: het cb zei dat het dan 7 keer per dag kan zijn maar ook 1 x per 7 dagen.. hier meer richting die 7 per dag haha.. soms 3, soms 6 etc.. @ lotte: zat nog eens te denken.. wat je zou kunnen doen is milan 1 keer, 1 dag om de 3 uur wakker maken... en dan de dag erna weergewoon om de 4.. jou borsten denken namelijk och we hebben nog ff om wat aan te maken want we zijn pas straks nodig... en met kolven stimuleer je blijkbar minder als met echte baby... geef je trouwens 1 of 2 borsten? zou je eens kunnen starten met per keer slects 1 borst en dan daarna die andere kolven.. en liefst in de ochtend want na een lange nacht heb je meer.. @ spugen: soms, maar met bv kun je moeilijk jbm erdoorheen doen he @ hier: gister 22:30 laatste voeding.. toen 4:15 alleen toen deed ze flink spugen! nieuwe kleren aan en toen weer wat... en nog maar nieuw pakje aan en toen toch geslapen tot 7:45! goed he! en toen dronk ze maar 4 minuten.. en na der luier was ze ff wakker maar weer geslapen.. dus bedje in! en daar gebleven tot 11:15! net gegeten en na toetje was ze weer in slaap, maar ja.. in bed weer wakker dus toch maar ff de box in en toen begon ze flink te gapen en te wrijven aan der oortje.. in bedje alleen krijsen.. toch ff eruit.. boertje dwars en volle luier... maar ook daarna was bedje geen goed plan en ook op de arm niet.. maar wel giga grote gapen! dus dan bedje maar in en speentje... en nu ligt ze heerlijk te slapen! moet wel zeggen dat der neusje weer meer dicht zit dus volgens mij is ze gewoon ook beetje misselijk.. Had allee vanmorgen dus dat ze maar 4 min had gedronken terwijl mijn borst kei vol zat! dus gekolfd en jawel! kreeg er nog 130uit ofzo! en uit die andere ook nog! in totaal 230 geloof ik.. dus mooie voorraad zo! maar ja.. als ze dan toch 3,5 uur slaapt, zal ze toch wel genoeg hebben gehad denk ik zo.. @ roeltje: balen dat het nu afgelopen is met de bv... ik had hier maandag ook gewandeld maar sindsdien is ze weer meer verkouden.. had ook geen muts opgedaan... maar ja.. volgende keer maar wel ff doen... familie kwaaltje : zonder muts met kou./wind is last van holtes.. dus ms zij ook wel.. @ lotte: lianne was ook 7% afgevallen! wi moesten ook starten met kolven en heeft mijn vriend toen bijgegeven met finger feeden dus ook wij moesten een kolf halen! alleen wij hebben hem dus gewoon gehuurd, wel eentje di al leek op wat ik later wilde, zodat ik daarmee kon oefenen maar kreeg goed advies van de kraamhulp!.. maar iig.. wij hoefden er geen te kopen, als we maar zorgden dat er 1 kwam! @ roeltje: dat meeeeeen je niet?!?!?! wat een sukkel zeg!!!!!!!!!!!!!! hoop dat met lenn alles ok is! jesus.. stel je voor he datie niet was gestopt! mijn god he! @ wakker in be leggen: hoe doen jullie dat als ze na het voeden al slaapt? ik bedoel.. kan haar moeilijk wakker maken en dan in bed leggen toch? probeer hetverder wel .. alleen.. inbakeren zegt niet laten huilen, maar dat doet ze hier dan wel.. dus leg uit, hoe moeten we dat doen dan? Tips zjn welkom!! en zeggen die wel of geen speentje? Hier proberen we der te troosten als ze meer dan 5 min huilt.. en lukt dat niet dan ff laten huilen nog en dan hopen dat ze slaapt.. en anders als het echt niet lukt een speentje.. als ze echt aant krijsen is enzo.. maarem.. wat zegt dat boek? En tj.. hier bepaalt zij het speelritme (Wakker is spelen, slapen is slapen) en probeer dan na 1 gaapje der op bed te leggen maar dan is het soms wel brullen en ligt ze echt heeel wakker te kijken.. dus dan weet ik niet of ik der moet laten liggen of toch nog ff spelen... dus.. tips zijn welkom!! @ hier: oh jee.. net flinke hoest en proest dus speentje kwijt.. en nu.. uhuhuheuh en langzaam huilen.. wel zielig, maar geen paniek.. dus ff kijken of ze zo weer in slaap valt..
sorry even niet zo actief geweest. Sophie was lekker huilerig en o zo vervellend., kon er allemaal wel om lachen. als zo kleine weer lacht ben je alles vergeten. verder ben ik eindelijk ongesteld geworden. naar een hoop elende van vloeien. @9 maande beurs.wie gaat er naar toe? heb het boekje van prenatal binnen gekregen en eigelijk wil ik wel gaan. aleen me vriend niet @zwangere Zwager.,ow ik ben Zo zenuwachtig. morge is ze al weer 29 weken zwanger. wat gaat het hard. en wordt voor het eerst tante ZO leuk kan niet wachten dat het 16 april is. jullie zullen me wel al gek verklaren dat ik zo hyper ben . verders alles goed hier?
@ panos: hier laatste dagen 6-7 voedingen.. daarvoor paar dagen 8-9. maar dat was dus met de sprong.. hier doen we: wakker is eten, dan ff knuffelen/rechtop om te boeren.. dan een luier.. dan toetje indien ze dat wil... en dan als ze wakker is spelen.. en als ze slaapt slapen.. en als ze speelt en gaapt het bedje in... maar vind het dan zo zielig om te laten huilen.. of als ze wakker bedje in gaat en nog echt heeel helder kijkt dan weet ik dus niet of ze wel echt moe was... snappie? dus... tips?
@chiq GEFELICITEERD MOP MET JE VERJAARDAG!!! weer een jaartje ouder. waneer mag ik gebakje komen eten??
oeh.. stilte.......... zou het? ff kijken hoor! half open oogjes.. maar wel stil.. dus zo'n ik ben in slaap aant vallen houding..
oh ja, heb trouwens een oei-ik-groei kalender gedownload en in outlook gezet! super handig!! www.flogs.nl maar had er mailtje over via oei-ik-groei
@ Panos; wij passen hier zo'n beetje hetzelfde rrr principe toe, alleen slaapt ze nog niet zo lekker en veel als zou moeten. Hier ook meestal 8 voedingen, soms 7. BV loopt bij mij ook terug helaas. Hier net lekker uitgebreid gebadderd met dr (en meteen mn workout gehad, met emmertjes water de trap op ), heerlijk. Op ons gemakkie de kamer lekker warm gestookt, haar bedje lekker verschoont en haar helemaal vertroeteld met babyolie . Ze had goede zin, dus kon lekker rommelen en knuffelen terwijl ze op ons bed lag te kirren .
@chiquita: gefeliciteerd!!! Hoop dat je een leuke dag hebt. @ joyce: jbpm kan je ook gebruiken bij bv. Dan moet je papje maken en paar theelepeltjes voor en na de voeding geven. Staat op verpakking hoeveel enz dus als lianne veel spuugt misschien proberen waard @hier: emma is verkouden, zo zielig. Niet echt last van neusje maar meer hoesten en slijm in keel. Hoop dat het snel over is. @ roeltje: wat een l*l zeg! Hoop dat lenn oke is.
Riti Mag niet in slaap vallen als die kleine in de box ligt ivm 3 katten, dus moet wel wat gaan doen om wakker te blijven. Helaas heeft de late voeding niet geholpen om haar te laten doorslapen. Om 04.30 en 08.30 kwam ze weer....dus ik loop vandaag weer een beetje te knikkebollen. Hier trouwens ook een verzameling dragers. Een miniMonkey die echt niet handig was, vergelijkbaar met een Lodger shelter. Een baby Bjorn in een misselijke bruine kleur met een nog vreselijker ruitje en een Maxi cosi draagzak. Gisteren ook op Marktplaats een Baby Bjorn in het zwart gekocht omdat ik die bruine echt zo lelijk vind. Heb hem gekocht voor 5 euro! Das niet veel he? Mag ik vragen hoeveel je voor die air hebt gegeven? Die lijkt mee ook wel lekker voor de zomer, maar vind ze nieuw zo vreselijk duur. Lotte Ja, Trees is nu 16 weken zwanger. Toen ik las dat ze zwanger was heb ik echt even een traantje weggepinkt voor dr. Heb haar ook een mailtje gestuurd hoewel ze me niet kent, maar ik was al zo'n tijd haar "blog" aan het volgen dat het me echt aan het hart ging. Roetje Jee zeg! Heb je ook geen kenteken kunnen zien of kun je het op een andere manier achterhalen? Ik zou helemaal gek worden denk ik. Wat een hufter zeg. En wat een geluk dat die maxo cosi's zo goed beschermen. Panos Ja, die RRR heb ik ook geprobeert. Box om te spelen, ledikant om te slapen etc, maar werkte op een gegeven moment niet meer. Ze lag op een gegeven moment zo vaak wakker in haar bedje dat ik zo'n beetje alles miste... Nu kan ik als ze wakker wordt en echt wakker blijft, lekker met haar spelen. Gimena Ja, ik ook naar de 9 maanden beurs met mijn zwangere vriendin. Volgens mij wil ik dan echt weer zwanger worden als ik daar rondloop. En tante worden, da's toch kei-leuk! Ik snap wel dat je hyper bent hoor! Chiquita Van harte gefeliciteerd!!! Oeh, hier m,oet ik opschieten. moet naar het CB voor prikjes...doei!