@ psje: hier was het na der neus ook slijm in keel en hoesten.. maar nu toch ook weer der neus verstopt.. echt zielig he! vooral dat ouwe mannen hoestje.. haha.. hier is er weer een op der handjes aant sabbelen! hoor het gewoon tot hier! heeft ze toch weer 45 min geslapen he 14:15 mag ze weer dus!
@werk.,waneer moeten jullie weer werken?? of blijven jullie thuis moeders? ik ben zelf ontslagen werkt 4 jaar bij ThuisZorg Breda. omdat ik zwanger was! nu heb ik wel een uitkering maar stopt 26 feb., (zwangerschaps uitkering.+bevalling.owaza uitkering als het klopt). wil nu wel iets doen. want woon hier net ken hier helemaal niemand. mis aanspraak.
@ Collo; heb er 35 euro voor betaald, hij was praktisch nieuw 1x geprobeerd en vonden het niks. 5 euro is wel heel erg weinig, goed zeg! Als het iets duurder wordt zoek ik ook alleen op fietsafstand zodat ik life ff kan kijken voor dat ik koop, wel zo fijn. @ Joyce; hier ook zo'n sabbelaar die je van verre hoort
@RRR: Wij houden de volgende volgorde aan: Slapen, voeden, verschonen, knuffelen, alleen in de box, slapen. Als ze moe wordt (gapen, huilen, oogjes dicht) dan leg ik haar wakker in bed. Soms protesteert ze dan wel, maar ik weet dat ze moe is dus laat haar liggen. Eigenlijk gaat ze dan altijd al snel slapen. Ons probleem zit er in dat ze regelmatig overdag weer na een uurtje wakker wordt en begint te krijsen. Het is dan nog geen tijd voor haar voeding. We laten haar dan max 10 minuten huilen en troosten haar daarna in haar bedje (speen en langs haar lijfje wrijven). 's Nachts heeft ze dit probleem niet en slaapt ze wel uren achter elkaar.
@verkouden: Ons meisje is ook sinds gister verkouden: neus erg verstopt en schor. Een ui lijkt goed te helpen tegen dr neusje. Alleen blijft haar huiltje zo schor. Zoooo zielig. Durf haar nu ook niet langer dan een minuutje te laten huilen (bang dat het zeer doet bij dr).
Heyy, zit ff op de hyve van dec mama's. Heb jullie uitgenodigd dus als je een uitnodiging heb van patricia, thats me en als ik iemand ben vergeten sorry, niet expres
@riti: Hoe doe jij dat nu je BV terugloopt? Vaker aanleggen? Kolven? Bijvoeden met KV? Ik twijfel enorm wat nu handig is...
@PSje; Ik dacht al...huh ik ken je helemaal niet Maar dat ben jij dus. Leuk!! @chiquita; Meid, gefeliciteerd met je verjaardag @joyce; Als Beau slaapt na zijn voeding leg ik hem gerust al slapend in bed....hij zal dan niet voor niks zelf slapen. Meestal slaapt hij dan gelijk lekker door. Zo af en toe betrap ik hem ook op een gaapje...wanneer ik het idee heb dat hij toch wel moe is leg ik hem idd ook wakker op bed. Dan is het vaak ff kort huilen wanneer ik zijn kamertje verlaat maar al gauw weet hij dat hij moet/mag slapen en valt dan zelf wel in slaap. @doorslapen; Nu al de 3e nacht dat Beau de hele nacht lekker doorslaapt....heerlijk zeg @Gimena; Ik ga per 1mrt weer werken in de wijkverpleging. Waarom ga je anders niet lekker solliciteren? Er is vast een boel te vinden voor je. Ik begrijp dat je een verzorgende functie hebt gehad bij de thuiszorg? B? C?
Nou, Lenn is prima in orde gelukkig.. Hij heeft hem van boven tot onder nagekeken.. Motoriek is prima, ligt stevig in zn armen, reageerd goed op (pijn)prikkels en hij volgt me nog steeds met zn oogjes kreeg meteen een stralende lach Volgens de dokter ben ik een goede moeder haha...Hij ziet weleens dat mensen het even aankijken i.p.v. meteen langskomen.. Van zo'n klap zie je niet altijd iets natuurlijk aan de buitenkant.. Vond ik wel even fijn om te horen.. Voelde me wel een aansteller toen ik belde omdat hij normaal reageerde op alles.. Gelukkig klopte mn gevoel en is er niks aan de hand.. Gelijk de maxi cosi laten zien aan hem, (hij heeft verloskunde gedaan jarenlang en geeft regelmatig veiligheidsadviezen aan bedrijven ofzo) en hij kan nog wel een paar jaartjes mee.. op wat krassen na is ie nog helemaal veilig. nou ga mn mannetje maar even knuffelen, is wel wat huilerig nog (denk door de schrik?)
@ panos / dees: dan doe ik het dus toch goed.. jeuj! Alleen nu een probleem: mevrouw is moe.. oogjes dicht, flink gapen, maar volgens mij zit er een giga boer dwars... alleen heb al 15 min op de arm gehad en hielp niet.. dus heb der nu toch maar in bed en tja dan ist huilen he.. net toch maar ff opgepakt .. maar geen boer.. terug erin.. huilen.. an maar geaaid en er ff bij blijven staan en ff laten huilen.. maar ja.. tips om boertjes te laten komen? @ dees: de hele nacht? jeetje wat goed! vanaf hoe laat tot hoe laat dan?
@ roeltje: fijn om te weten dat alles goed is en dat ook je maxicosi nog veilig is! en zal idd nog even de schok zijn! is ook niet niks.. bijna aangereden worden, mama in lichte paniek, dan naar zo'n enge huisarts,...
@boertje; Soms zit er nij Beau ook nog wel eens een boertje 'vast' , ik heb ook nog niet de truc hiervoor gevonden. @joyce; Ik geef Beau zo rond 22u zijn laatste fles...soms iets later/eerder. Om en nabij 6.15 meldt hij zich pas weer. Heerlijk toch?!
@ Panos; ik kolf extra, tussen de voedingen. Heb alleen niet het idee dat het erg helpt. In totaal kom ik nu nog wel uit, 's ochtends vroeg en s avonds laat zit ik wat ruimer en dan kolf ik ook. Zodoende heeft ze 2 flessen gekolfde melk er bij en komen we (nog) precies uit.
Hier ook huilen . Ze is moe, schoon, gevoed, geknuffeld....pfff Ze is een beetje te moe denk ik. Net een tijdje er bij gaan zitten, niks zeggen, alleen hand op dr buikje, werd niks minder alleen. Steeds na 10 min weer even kijken.
@ Panos dat klinkt eigenlijk wel perfect die methode van Ria Blom.. Jason is nogal onrustig en wilt nooit slapen ongeveer. Als de bv terugloopt en je wilt toch door blijven gaan met bv.. moet je absoluut niet bijvoeden met kv want dan blijft het teruglopen. Vaker aanleggen is het belangrijkst en ook zeer regelmatig kolven. Iedere 2 uur! Dan moet het weer beter op gang komen. Hier ook nog zeker 8 voedingen. Ik doe het op 1 borst, en dat gaat goed! Het kan wel dus. @ Gimena huh ze kunnen je toch niet ontslaan ivm zwangerschap?? Erg lullig zeg! Hoop dat je snel wat kan vinden. @ Chiquita gefeliciteerd! Hoe oud ben je nu? @ Collo ook fan van draagzakken/doeken? Hoe bevalt zo'n babybjorn je? Ik heb een ringsling. Minimonkey is idd een miskoop.. hangt hier ongebruikt. Ik geef nu jbpm ja.. en geef borstvoeding.. ik merk niet dat de krampjes erger zijn, maar die had hij toch al behoorlijk. Mijn toeschietreflex is inderdaad behoorlijk sterk. Straaltjes tegelijk spuiten er echt uit. @ Joyce wij gebruiken ook jbpm met de bv. Van tevoren een beetje geven en na de voeding ook, met een theelepeltje. En het hielp wel gelukkig. De plaklaag van lilypadz blijft werken, je kan ze regelmatig wassen in een sopje,laten drogen en weer opplakken. Ideaal hoor! Hoef je tenminste niet altijd een beha aan. Ik vond ze duur, maar achteraf echt een superaankoop. @ RiTi wat vervelend dat de bv ook bij jou terugloopt. Hoop draagdoeken heb je! Vond jij de tri-cotti alleen in het begin handig? Waarom als ik vragen mag? @ Roeltje gelukkig alles goed met Lenn! Wat een klootzak in die auto, gewoon weer wegrijden :x Rechtop voeden deed ik ook al, en het probleem met boeren hier is dat er gewoon geen boer komt! Duurt altijd een hele tijd. Hij hikt ook ontzettend veel. Geen idee wat ik eraan kan doen.. @ Lotte geef je 1 of 2 borsten per voeding? Het is beter om 1 borst te geven namelijk. Anders kan de productie ook minder worden. Ja hoor, kijk ik net de andere kant op hoor ik wat vallen op de grond. Spuugt hij precies over mijn broek heen en valt het op de grond, lekker. Er waren hier meer kindjes met spruw he. Het gaat hier maar niet over..
@bapsie; Als ik je daarbij zou kunnen helpen altijd!! Het zegt natuurlijk niet dat het voor altijd nu zo blijft....maar ik vind het wel prima Hoe vaak moeten jullie eruit dan 's Nachts?
Ja we hopen het echt. Vanochtend had ie zich alleen overdronken en hadden we gaan JBPM gegeven voor de voeding en spuugde hij zich een ongeluk dus dat was minder. Nu wel iets beter. We geven, wanneer hij tussen voeding huilt en zoekt 100 ml water met daarin 1 anijsblokje opgelost. Dat is van de Ruijter, en kun je in elke supermarkt wel kopen. Wordt normaal wel door warme melk gedaan. Hij mag zelf bepalen hoeveel hij van de 100 drinkt, dan weer eens 20 en dan weer 40..dat maakte niet uit zei de KA. Vannacht wilde hij alleen heel veel water drinken (in totaal heeft ie wel 180ml gehad ) had gewoon honger denk ik! Dus in overleg met de lact kundige besloten om nog wel de nachtvoeding te blijven geven, in tegenstelling tot wat de KA zei,, dan hebben we dus alsvolgt voedingsschema: 07.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00 - 03.00 en dan weer om 07.00. Hopelijk gaat het helpen..hij huilt nu al wel weer.....