December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Xenas
    Ja, die dental speen is ook van Difrax. Is een andere speen dan de "kers" speen. Dental heeft een afgeplatte kant net als de bibi fopspenen. Hij is bij de Prenatal verkrijgbaar. Hier niet bij de Kruidvat of Etos te krijgen.

2. bapsie

bapsie Niet meer actief

hier ook heel erg last van gehad, alsof je meneer levend vilde...chropactor was de oplossing, meneer zat helemaal vast qua spieren en heeft dus gewoon spierpijn...als je de chiropactie niets vind kun je ook fysio proberen... of eens google op kiss-syndroom...

3. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Goedemorgen!

@roeltje: was hier in het begin ook, ik trooste haar pas als het aankleden klaar was anders bleef ik bezig. Nu is ze eraan gewent, ze moppert alleen nog als dr shirtje wat te strak is dus gebruik lekker ruime shirts.

@chiquita: leuke dag gehad? Wat heb je allemaal gekregen? Ohw je had een armband gehad he

@verkoudheid: ik vind het zooo zielig. Heb wel zoutoplossing maar slijm zit meer in keel dan in neus. Geef wel wat slokjes afgekoelt gekookt water dan kan ze slijm wegslikken.

4. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Hier net weer gekolfd na voeding en het gaat al steeds beter 40 cc uit links en ruim 200 uit rechts. Gisteren 100cc gespaard en om 20.00 uur gegeven, wat dacht je madam had daarna nog honger!!! En kwam gewoon dapper om 23.00-2.00-5.00-8.00 weer!!!!! Had zo gehoopt dat ze door die fles gekolfde melk (dat ik kan zien hoe veel ze drinkt) Ze misschien wat langer zou slapen.,;)

Hier is door het slaapgebrek en alle drukte het hoge woord eruit. Ik ga nog niet weer aan het werk in maart, maar blijf in ieder geval tot mei thuis. Ik vond het verschrikkelijk moeilijk om te zeggen en vooral ook om het bij mijn baas te melden, maar voel me nu tien kilo lichter.(was dat ook maar zo!!!:D) Ik ga er gewoon enorm van genieten.......Vind ook de gedachten dat mijn meisje nu ipv 10 weken 20 weken is als ze naar het kdv gaat heerlijk....... Merk dat ik nog wel veel aan mijn werk denk en erover pieker dus dat moet ik nu ook los gaan laten!!!!!

Kan nog steeds niet overzien hoeveel ik nu per dag moet kolven en welk gedeelte je moet geven en wat je moet invriezen,. Hoe te bewaren etc. Is er iemand die me daarbij kan helpen??
    Zoals gisteren dacht ik dat 100 cc echt genoeg was maar ze heeft daarna nog ruim 5 min aan de borst gedronken. Merk ook dat vooral mijn rechter borst enorm op het kolven reageerd en ik wil straks niet met opnieuw stuwing zitten....

Hebben jullie alle kaarten en kadoos nog staan/hangen?? mijn vriend wil de kadeaus opruimen, gelukkig mogen we de kaarten laten hangen. Vind het zo leuk staan een slinger vol kaarten langs de muur!!! Hebben gisteren de kadeaus opgeruimd. Jeetje wat een kleding zeg en dat moet allemaal nog op de hand gewassen worden!!!

@roeltje Hier gelukkig een heel rustig meisje ook tijdens het badje en zo ze vind volgens mij het plukken en doen wel lekker. Verschonen s'nachts is een ander verhaal dan is ze echt boos!!! Ik doe dan net als Collo gewoon even doorpakken dan is het snel voorbij. Hoop dat de verkoudheid weg blijft. Vanavond vriend weer thuis?? Lekker he. Mijn vriend werkte drie jaar geleden ook ver weg en kwam alleen de weekenden thuis. Nu gelukkig niet meer maar weet hoe het is dan leef je ook echt naar de vrijdagen toe...

@9 maanden beurs Ik zag de aankondiging en lijkt me best gaaf alleen vind ik het te ver weg, en hier (Drenthe) sneeuwt het al weer!!!

@Xenas heb eergisteren mijn na controle gehad. Laatste hechting eruit. Vond het stiekem ook fijn dat de vk nog even goed keek of alles er "normaal"uitzag. Nou ben goed gekeurd. Wil eigenlijk ook wel gaan proberen weer eens te vrijen, maar heb nog niet besloten wat voor voorbehoedsmiddel we gaan gebruiken.....Het duurde zo lang voor ik zwanger werd van Marieke, maar moet er echt niet aan denken nu al weer zwanger te worden.

@draagzakken Hier een wrapper die vind ik helemaal geweldig enmijn vriend heeft gisteren de baby bjorn gekocht en is natuurlijk gelijk even met meiske erin naar opa en oma gewandeld. Hij vond het super en zij lag heerlijk te slapen op de terug weg!!!

Badderen en uitslag Hebbeb jullie beebs ook pukkeltjes?? Hier lijken er steeds meer bij te komen..... Hormonen wordt mij verteld....

Ga nu even douchen voor madam weer komt.

5. bapsie

bapsie Niet meer actief

Kleine man hier heeft ook gigantisch last van hormoon pukkeltjes gehad vanaf 3 a 4 , is nu zins 3 dagen weg :)

6. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Lekker in bad, en als je dan zo'n lach krijgt nou dan knap ik bijna uit elkaar van geluk!!!!!!

7. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ uitslag; Maura zat onder de baby acne, door mijn hormonen inderdaad. trekt vanzelf weg (vooral op hoofd, tot dr borst zeg maar)

@ drama met kleden; hier ook geen hobby, maar het wàs vreselijk. Geen idee waarom het minder is, er is nogal wat gebeurt : ouder geworden, een sprongetje, los gemasseerd, krampjes minder, osteopaat. Duurt hier ook wel erg lang, rustig werkt het best.

@ kolven; ik kolf s ochtends vroeg extra na de voeding en soms nog tussendoor. (En wanneer ik de fles geef). Ik geef haar 2x een fles van ongeveer 100-130 cc (ze is 5 kg, 6-8 voedingen). Ik pak steeds de oudste melk uit de koelkast, die is meestal van 1 soms 2 dagen er voor.
    Er staat altijd melk, meestal 1 fles qua hoeveelheid.
    Mocht ik nu erg gaan inlopen, dan ga ik invriezen, de melk die 24 u of minder in de koeling staat.
    Ik heb lekker ruim (kolf)flesjes, dus ook met een beetje zet ik ze gewoon weg (met een post it met datum/tijd), je kan alles van 1 dag ook bij elkaar gieten als de temp het zelfde is. Ik doe dat eigenlijk alleen meteen in dr drinkfles.
    Ik hou nog niet echt over dus vries nog niet. Heb wel (dure) vrieszakken gekocht van medela, dik, steriel, staan rechtop en voorzien van maatstreepjes. Daar kan 150 cc in, heb hoop daar binnenkort een volle van te kunnen invriezen.

@ hier; de kachel wil niet meer aan :$. Nu is de enige kachel nog de babykamer, gelukkig is die ok. Het was druk, kan wel even duren voordat er iemand komt :(. Ben in de studeerkamer gaan zitten, die is het kleinst met een elektrisch kacheltje. zucht, daar gaan de uithuizige plannen voor vandaag....wachtend op de kachelman.
    Ik riep gisteren nog dat ik de kou zo zat was, had ik misschien niet moeten doen ? :p

8. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    ooooh zwangerworden wat móoooi, ik zou ook uit elkaar knallen!

9. Zo weer even terug kijken vanaf pagina 30 ahha!

@dees.. lekker zeg! Weer doorgeslapen! Timo krijgt nu 5 x 180!
    gefeliciteerd met je nieuwe contract! Wat voor werk doe je?

@chicken.. wat ligt Milan lekker te slapen zeg! Heerlijk!

@collo.. i love the action!! haha! het is echt goedkoop daar. je kan er ook leuke boekjes kopen!
    tnx.. ik ga ook ff kijken naar die speen!

@chanie.. Mira is leuk!!!

@lotte.. wat verdrietig van je vriendin zeg! Bah.. ik heb helemaal kippevel!
    ohhh wat kan Milan mooi lachen!

@poohbeer.. Lotus is echt een schatje!

@mili.. fijn dat het weer wat beter gaat met Aaron! En dat die korrels lijken te werken!

@roeltje.. neeeee wat erg! Dat is schrikken zeg! Gelukkig heeft Lenn niks! pfff.! Ik zou woest zijn! En die vent rijd dan ook gewoon nog weg ook! Wat een mooi compliment van de huisarts ! Die kan je mooi in je zak steken!
    hahaha die humor-pantalon! geweldig!
    Timo kan ook zo hard huilen bij het aankleden.. dus ik doe het maar heeeeel snel! Geen andere tips haha!
    Ik weet niet welke reclame dat is! zodra ik hem zie meld ik het!!

@chiquita.. nog gefeliciteerd met je verjaardag!

@werk.. ik moet de 15e weer beginnen! Timo gaat maandag al naar het KDV om te wennen!! :$

@gimena & chiquita.. wat een schatjes!

@zwangerworden.. wat een mooie lach zeg!

10. Zo ben klaar!
    Wou een update van hier doen.. maar Timootje wordt wakker!
    Dus die houden jullie te goed!

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @xenas; Thanx, ik werk in de thuiszorg/wijkverpleging. Erg leuk en afwisselend :)
    Beau heeft vannacht wederom doorgeslapen...ik heb lichte hoop dat het zo wel blijft....overdag laat hij ook steeds meer tijd tussen zijn voedingen zitten.
    Wow....Timo al 5x180!! Maar ja, hij is ook alweer een stukje ouder he :)

12. gimena

gimena Niet meer actief

ik wil ook weer werken :(., elke keer weer opnieuwe gesoliciteerd maar ho maar nog geen baantje :(
    de muren komen gewoon op me af :)

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @kolven: kan hier weinig tips over geven.. Ik kolfde altijd net genoeg voor de volgende voeding, dus hoefde niets in te vriezen..

@Xenas: We wachten geduldig af op de update:D al ben ik stiekem al wat op de hoogte:D

@Riti: irritant he, zonder verwarming zitten.. Vorig jaar februari ging onze ketel stuk:( 3 dagen zonder warmte... was ook zo koud buiten.. Sterkte:D

@zwangerworden: wat een schattie!! Daar ook zo rotweer:( Hier ook :( wilde even boodschappen doen, maar ga met dit weer niet met m naar buiten.. veel te nat..
    Ja manlief komt vanavond/vannacht weer thuis:D wel blij om hoor.. Mis hem echt doordeweeks.. Hij mij ook weet ik toevallig dus dat maakt een hoop goed:D Was nog even puzzelen met ophalen.. Zijn oom doet dat dus normaal maar die heeft vanavond verjaardag.. Hij stelde wel voor om aan de cola te gaan zodat hij hem gewoon kan ophalen, maar dat wil ik dus niet hebben haha.. het is al mooi dat hij het altijd doet, dus schoonmoeders maar even gebeld.. Gelukkig vind ze het geen probleem dus zij haalt hem nu op.. mocht hij vanmiddag al thuis komen haal ik hem zelf op... Wil Lenn liever niet uit zijn bedje plukken na 19.00 uur, overdag vind ik niet zo'n probleem..

Gelijk babykamer, slaapkamer en badkamer maar gepoetst.. Bedje van Lenn en ons eigen bed verschoont, raampjes tegen elkaar opengezet, lekker doorluchten.. was zit er in, de eerste was hangt alweer te drogen..vanmiddag woonkamer en toilet nog even doen en dan dweilen.. dan is ik lekker klaar voor vandaag:D Dan heb ik weekend!

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @roeltje; Haha, ik heb vanmorgen precies hetzelfde gedaan....ook ons bed + bedje van Beau verschoond. Alle ramen open gezet....nu staan ze op een kier ivm de regen. Het ruikt weer heerlijk fris boven.
    Beau ligt nu te slapen in de reiswieg....nog ff zeg en dan kan hij daar al niet meer in.....hij heeft nog maar erg weinig ruimte daarin zeg!

15. Zoo ik probeer even een update te doen.. tis nu 12.53 en hoor af en toe Timo piepen..
    Jesse slaapt ook.. heb alles beneden opgeruimd. 2e was zit erin.. tosti gegeten, geveegd.. en zo nog snel even de was opvouwen!

Hier gaat alles steeds een beetje beter..
    Timo was weer heel erg aan het hoesten en verkouden en beetje benauwd.. dat is weer helemaal misselijk werd van de bezorgdheid! Dus gisteren zat Wendy weer bij de ha. Timo had idd weer wat piepende longen en heeft nu een pufje gekregen! Wat een uitvinding! Nu een paar keer gebruikt en ik merk echt al verschil!
    Dus vandaag heb ik een goeie dag! Werkt ook mee dat timo vandaag gewoon lekker slaapt. Hij is de afgelopen 3 dagen veel aan het huilen geweest. Soms van 10 uur tot savonds 2100 uur wakker.. en ja daar wordt je als mama zijn echt moe van! Gelukkig was Jesse die dagen op het KDV.
    Gisteren ook even wezen kijken op het KDV, tenminste lokaal, waar Timo heen gaat. Tis een nieuwe groep.. en het ruikt zelfs nog helemaal nieuw...Er zitten nu per dag 3 kindjes..

***hmm 12.58 Timo huilt.. even pauze...haha***
    Gelijk maar weer verder.. tis toch even stil...

Er zitten dus 3 kindjes per dag, komen er nog wel meer.. maar tis nu nog allemaal nieuw.. En daardoor hebben ze lekker veel aandacht voor de beebjes, plus dat Timo een leidster krijgt die Jesse ook had,.. heeft voor mij dit vertrouwen gegeven dat ik hem toch maandag al laat wennen!
    Ik moet er toch een keer doorheen.. dus waarom niet op de afgesproken datum!
    Maar goed, met het zh gebeuren is mijn verlof wel snel voorbij gegaan hoor!

Timo drinkt super goed. Hij zit nu al een week of 2 op 5 flessen. We hebben eigenlijk 2 weken geleden die laatste fles (rond 23 uur) niet gegeven en we keken wel wat hij deed. Maar hij sliep door. En kwam toen rond 3 uur. Dit is 2 keer gebeurt dat hij tussen 3 en 4 kwam.. en daarna om 6 uur!
    Vanmorgen was het zelfs 7 uur! whoehoe!
    Ik hoop dat hij dit lekker doortrekt.. en lekker blijft slapen snachts!

zo kwamen we dus op 5 flessen van 150+5. Maar meneer wou meer. Nou ja, met 5 flessen en zijn gewicht mogen we ook 180+6 geven.. en dat doen we ook.. en hij drinkt deze lekker op.
    Hij mag zelfs op 6 kilo 4 van 210+7!! Maar goed.. dat halen we nog niet hoor.. denk ik..

Vandaag misschien.. het was/is.. 7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00! Dus we zullen zien of hij het vannacht red!
    Anders misschien die laatste fles 210 geven!

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Xenas: Fijn dat het pufje lijkt te werken:) Pff ik wil ook een beebje dat doorslaapt:D Gister rond half 12 laatste fles gegeven, daarna pas om 4.30 uur en om 9.00 en om 12.00 Uur.. Zit nu op drie, en als hij het net als de laatste 2 dagen doet kom hij om 17.00/17.30 uur weer, dan rond 20.00 voor een half flesje en weer om 23.00 uur.. zo komt hij uit op 5 1/2 fles... Ik vind het best haha..
    's ochtends zou hij ook over kunnen op 180+6, heeft na de fles nog honger.. maar vind hem daar nog iets te klein voor.. voelt niet goed zeg maar.. rest van de flessen krijgt hij wel op, maar soms met moeite.. dus vind het prima zo..Hoef er maar 1x uit 's nachts dus vind niet dat ik mag klagen haha..

Fijn dat je er een goed gevoel bij hebt bij het KDV.. heb je je handen ook even vrij voor je weer moet werken..

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Oh, vanmorgen hier wat.. Pff, tis nooit rustig hier in huis haha.. Heerlijk. Hij lag in de box vanmorgen (netjes geboerd na de voeding, niet gespuugd) en hij moest niezen.. Komt er net een straaltje melk mee uit zijn neusje, en omdat hij op zijn rug lag rolde het zo zijn oogjes in.. Wist niet eens dat ik zo snel kon reageren.. Melk uit zn oogjes gedept en hup in de badkamer met water gespoeld met washandje.. haha was behoorlijk verbaasd toen hij weer stil was.. Tis wel een draakje hoor, na het troosten begon hij spontaan te lachen haha..

18. @roel.. als het nog niet goed voelt.. moet je het ook nog niet doen meid! Lenn komt er vanzelf voor! Timo bleef gewoon onrustig, huilen en gewoon niet tevreden na de 150 fles.. ja dan is de keuze gauw gemaakt.. hij is natuurlijk wel ietsje ouder en heel wat zwaarder hha.. daar zal het ook wel door komen!

whoehoee.. ze slapen nog steeds.. ik ga een poging doen om te douchen!

19. hahaha die Lenn! Wat een gekkerd! En als mama zijnde kan je ineens zoveel meer dingen dan je dacht voordat je een beebje had!

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha hier ligt hij ook nog in bedje.. af en toe jammert hij wel wat, maar hij is echt moe, dus moet gewoon even rustig liggen haha..
    hihi soms gewoon eng hoeveel je ineens kan en weet :D
    mijn gevoel laat me altijd in de steek.. als mn gevoel zegt links is het altijd rechts haha.. maar moedergevoel heeft altijd nog gelijk gehad:D

ach en die voedingen.. Ik ben er wat makkelijker mee geworden.. dan maar een half flesje extra.. zodra hij echt hongerig blijft kan ik altijd ophogen..

Deel Deze Pagina