December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    suus
    lekker hoor paar daagjes vrij.. Lekker keutelen met Maud:D
    haha volgens mij hebben we niks beters te doen..

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; Ik neem aan dat je het centrum van het dorp bedoelt, of ben je in bisonspoor geweest? Haha, ik denk dat je dan een maarssenaar gaat worden! Maar euh 15juni is al vrij vlot hoor....dat duurt niet zo lang meer!

@uitje; 15 mei is voor mij ook niet meer te doen helaas, ik denk dat we maar een andere nieuwe datum moeten gaan zoeken..... 5juni??

@elmo; Wat een binkie is jullie Beau :D

@collo; Jeumig, wat een kast vol met kleding.....ik dacht dat ik veel kleding had voor beau maar jij spant toch echt de kroon hoor :D

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ zwangerworden; de reden dat ik afbouw is omdat ik volledig moet kolven om bv te kunnen geven en dat overdag vooral erg veel tijd inneemt naast de verzorging van een wakkere Maura. Het gaat altijd ten koste van iets, en dat ga ik het steeds minder waard vinden.
    Ik heb niet echt last van stuwing (alleen vandaag toen ik véel te laat thuis was), bouw het ook erg geleidelijk af, heb geen haast.

haha dat van die speen, doet Maura precies zo, ongeacht wat voor speen (ringetje er al afgesloopt). Ze haalt m er uit en krijgt m niet goed weer in dr mond en raakt dan gefrustreerd, nog wakkerder en boos ;). Erg onhandig, laatst had ze dr speen in dr neus :D.

@ Collo; heerlijk zo veel kleding! Heb je dat zelf ook, of is het iets voor Amy? Ik hen het nl heel erg bij Maura, niet voor mezelf.

@ bubbels; waren jummie :p

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    RiTi
    Heb het niet zo erg voor mezelf hoor, meer voor Amy. Kan echt geen winkel meer voorbij lopen zonder te kijken of ze iets leuks hebben. Koopjes blijven het leukst natuurlijk!

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Zoo alles bijgelezen

manoe
    gebruik je verse groentes of uit n pot? Of mocht uit pot nou niet ivm zout? En t mag ook niet koken toch ivm voedingsstoffen?

Collo
    oh ik heb geen klantenkaart, hebben hier sinds kort pas n lief! winkel.

Roeltje
    je hebt pb

zwangerworden

Milan krijgt bv rond 9:00-13:00-16:00-20:00 en ik probeer m tussen de voedingen weer te laten slapen. Dat lukte sinds ong twee weken niet meer, maar vandaag weer wel. Maar ik laat m eerst spelen. Na de laatste voeding gaat ie meteen naar bed en valt ie ook snel in slaap.

Suus
    jaaa druk hè hier?!

All
    truste!!!

6. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Suus, leuk dat je er weer bent! Ouwehoeren gaat best goed de laatste dagen ;). Succes morgen met je laatste uurtjes!

@Speen, Lotus haalt hem er ook zelf uit, gaat er lekker op kauwen, speen of rand van de speen en stopt hem uiteindelijk vaak weer zelf terug...het lekkerste op dit moment vind ze toch haar eigen 4 (!) vingers...ja tegelijk...bah! hihi

Gisteren een stoere camouflage broek gekocht met een knalrood Levi's shirt en een grijs met rose en rood rokje met een rood benneton shirt. Een petje en 2 bandana's. Hoeft ze haar koppie niet te verbranden as. weekend buiten. In de patio zitten we nl. heerlijk uit de wind.
    Ik moet mij geestelijk voor gaan bereiden........morgen vieren we de verjaardag van Wim...dat wordt weer de hele dag visite, meer eters als een normale zaterdag en veeeeeeeuuuuuul boodschappen. Morgenochtend gaat mijn mannetje eerst onze "nieuwe" eettafel ophalen. Kloostertafel van 1.00 x 2.20....ben benieuwd hoe het staat!
    Verder komt vandaag mijn manager langs voor mijn review over 2009. En daarna is t weekend! Oja, moet ook nog ergens tijd vinden om het cadeautje op te halen (hij is de 28e pas echt jarig, dus kan ook nog ff wachten hihi...vind ie niet leuk!)

7. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Goede morgen allemaal!!!

@ Lotte Ik maak verse hapjes! En potje alleen uit nood en je kook gewoon groenten zoals je gewend bent, maar dan pureer je het heel fijn en maak je het wat smeuiger met wat kook vocht. En dan in bakjes scheppen en in de koelkast en vriezer doen! Zo verlies je bijna geen voedingsstoffen en ben je lekker goedkoop uit.

8. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Kan niet wachten tot ik ook met groeten ga beginnen.

@poohbeer mijn moeder heeft ook zo'n tafel heb jij er stoelen of een bank bij??

Hoe doen jullie dat met weggaan en slapen moet bv over 20 min weg maar marieke moet eigenlijk nu slapen en is dus aan het piepen in de box. Ik kan haar niet 20 min in maxi cosy stoppen en eerst op bed en dan eruit lijkt me ook niet handig......

Ik breng haar even bij mijn ouders en ik hoop dat ze daar in de kinderwagenbak wil slapen, maar dan moet ze dus eerst in de maxi cosy

Gisteren trouwens om 2300 wakker gemaakt en toen kwam ze ipv 03.00 om 04.30 ga het vanavond wel weer proberen

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    zwangerworden
    ik regel altijd zo met degene die oppast dat ik ook een kwartier eerder kan komen i.v.m. slaapje of voeding.. zo kom ik niet in de knoop met alles.. en mijn moeder vind dat natuurlijk helemaaal niet erg haha.. zou je kunnen proberen..blijf je gewoon 20 minuten wachten bij je moeder..

Lotte
    Je hebt pb terug:D haha gaat lekker zo he:D

Pooh
    wil voor Lenn ook nog zo'n broek halen maar nog niet gevonden hier in de buurt helaas..

Goedemorgen trouwens:D
    Hij begint het doorslapen door te krijgen haha.. 19.30 uur laatste fles nu.. gistermorgen werd hij om half 6 ofzo wakker, nu was het 6.30 uur.. vanavond maar weer proberen:D

Jeuj, vanavond/vannacht manlief ophalen!!!:D:D:D
    Gauw aan de poets vandaag

10. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @zwangerworden: Heb het probleem dadelijk. Mevrouw moet eigenlijk precies naar bed als we naar cb moeten. OPlossing heb ik niet... Normaal ga ik gewoon flexibel met mijn afspraken om sinds mutsie er is, dus pas de deur uit als het past in haar slaapritme. Alleen gaat dat met cb dus niet.... Zucht. HAd gehoopt dat ze vandaag pas later wakker zou worden, dan had ik probleem niet, maar helaas mevrouw wilde weer niet meewerken :D

11. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Één dagje niet meelezen en ik mis weer 10 pagina's, noujah ik spring hier weer even in ;)

@zwangerworden: Lana is anti-speen, alleen de eerste maand toen ze nog BV kreeg en te snel dronk had ze nog genoeg zuigbehoefte voor de speen.
    Nu krijg ik hem er gewoon niet in ;)
    Moet zeggen dat ik er ook nooit veel moeite vor heb gedaan aangezien Lana al hardstikke tevreden is zonder speen..

Borstvoeding in oogje: In BV zitten ook ontstekingremmende stoffen etc, kreeg deze tip ook van de kraamhulp en het hielp perfect bij vieze oogjes ;)

@Elmo: Herkenbaar hoor, dochter van een vriendin van me zit ook in die fase..
    Ik ben 2 en ik zeg nee :p
    Wat een lieve spam weer :)

@Poohbeer: Je heb het er maar druk mee zeg ;)
    Alvast gefeliciteerd met de verjaardag van Wim!

Hier: Tja alles gaat lekker en mocht vandaag zelfs uitslapen tot half 8, dus weinig te melden ;)

12. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Nou luuk zijn oogje is alweer beter. Lang leve BV. Ik zal vandaag maar eens aan de poets gaan. Dan hoef ik van het weekend niks. Wij gaan zondag voor het eerst zwemmen met Luuk. :) Iemand van jullie al wezen zwemmen?

13. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Zwangerworden, wij hebben een grenen tafel en ben 8 verschillende grenen stoelen aan t verzamelen (heb er nu 4). Die ga ik dan lekker allemaal een ander kleurtje geven. Drie zijn er klaar en 1 staat in de grondverf. Kon er wel een bankje bij kopen, maar ik zie altijd alleen maar ongelukken gebeuren met bankjes en kinderen. Mijn huis zit regelmatig vol met kids, dus dat leek mij niet zo'n strak plan ;).

@Roeltje, ja stoer zijn die he? Dit is een plaatselijk winkeltje, maar er staat bbc als merk in....misschien heb je er wat aan.

@Saskia, thanks! Komt vast goed ;)

@Sanka, hier nog niet wezen zwemmen...heb wel onlangs een zwembroekje van Lief gekocht; knalroze met PLONS op de achterkant...zo cute...

Mijn manager belde net alweer op...same old song...ik ben wat later.....grrrrr

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Sanka
    Fijn dat de BV geholpen heeft..
    Nu niet weer in zn oogje prikken he;):p (geintje hoor)

Pooh
    Altijd hetzelfde liedje met die bazen:D

Oj, gaat lekker hier joh.. maar volgens mij heb ik een neanderthaler gebaard;) zit brullende geluidjes te maken :D net een oermens haha.. Kamer is alweer klaar.. keuken ook alweer:D was hangt en één draait:D manlief mag niet klagen morgen:D

15. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Roeltje, harde werker! Haha...een neanderthaler!
    Manager is er nog niet.......kan ik zooooooooooo slecht tegen...ben in staat om niet meer open te doen als het kwart voor 11 wordt (10 uur afspraak). Ik haat het als mensen (altijd) te laat komen!
    Heb ik denk ik van mijn opa...die liep vroeger ooit zo bij de dokter naar binnen in t ziekenhuis...zo nu ben ik aan de beurt :D

16. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @roeltje
    Nee hoor nu zit zijn andere oogje dicht:D geintje.
    Jij bent al goed bezig zeg. Ik moet nog beginnen. ;) Luuk werkt alleen niet echt mee. Ik ben nu net pas eerst maar eens tosti's van mezelf aan het maken. Hopen dat luuk zo een beetje moe is en naar bed kan dan kan ik ook even gaan poetsen enz. Heb er zin, not!

@poohbeer
    Ik heb ook zo'n hekel aan als mensen te laat komen verschrikkelijk. Mijn ouders kwamen eerst ook altijd te laat. Ik heb er wat an gezegt en nu spreken ze altijd bijv. rond 1 uur af ;):p. Lekker slim

17. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Goedemorgen

manoe
    bedankt voor je uitleg:). Milan krijgt nog geen hapjes, maar vind t wel fijn om te weten. Hoe lang kan je groente in de vriezer bewaren?ook 3mnd? En in t begin meng je nog niks toch? Dus bijv alleen sperziebonen en niet met vlees of aardappel erbij? En met fruit ook 1 soort?

Pooh
    dat merk bbc ken ik! Die hebben leuke spullen. Zit er in Veenendaal ook n winkel die t heeft? Ken m wel in Tiel.

Sanka
    fijn dat bv heeft geholpen

vandaag
    wordt lekker weer toch?

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Lotte
    ja word heerlijk weer.. heb de achterdeur al open en alle ramen staan open boven..

Sanka
    haha, ga voor je duimen dat Luuk zo lekker gaat slapen..

Pooh
    Coole opa:D wel een stunt he..

Hier
    net een papje gegeven en hij heeft netjes van de lepel gegeten:D:D:D moeders weer trots op het ventje:D
    Na een kwart moest ik m overgieten in de fles want het werd aardig dun;) net gesmolten ijs.. Hij zit de lepel en doet zo zn mondje open:D oke, heb ondertussen de tv aangezet zodat hij wat afgeleid was maar het werkt dus wel:D

Sanka
    ik kon net ook alleen maar beginnen omdat Lenn lag de dommelen in de box.. ervaring hier is dat hij even alleen moet zijn zodat hij toch tot rust komt zonder echt te slapen.. Werkt ideaal hier en moeke heeft dan handjes vrij.. (uiteraard stop ik met poetsen als hij weer klaarwakker is of begint de jengelen).. hij gaat zo lekker naar bed, hij is best moe.. kan ik weer verder:D

19. mroos

mroos Niet meer actief

@Sanka, fijn dat het oogje over is, toen ik nog bv gaf werkte het ook heel goed. Dat is 1 van die grote voordelen van bv hé;)
    Ik ga elke dinsdag babyzwemmen. Eerst een kwartiertje les en dan heerlijk een kwartier samen in het bubbelbad. Lekker met andere moeders kletsen en genieten van Boaz. Daarna is hij altijd zo moe dat het speen dr in is en hij slaapt een paar uur;)

@Ritme, hier 's avonds om 19.30 de laatste fles. Dan sinds een weekje pas om ongeveer 7 uur 's ochtends weer (moet er wel min. 3 keer uit om zijn speen er in te doen, maar dat heeft misschien ook wel mee te maken dat hij niet helemaal lekker is), dan om 11 uur, 15 uur en 19.30. 4 flessen van 180+6 dus.
    Na elke fles leg ik hem op bed. Soms slaapt hij een uurtje soms 2 uur, maar altijd wel eventjes.

@hapje, wil binnenkort gaan beginnen met groentehapje. Hij zit de laatste weken zo gefascineerd te kijken als ik aan het eten ben. Eigenlijk wilden we wachten tot 6 maanden omdat ik allemaal allergieen heb, maar hij heeft tot nu toe geen eczeem ofzo(dat had ik als baby van 2 maanden al).

@Roeltje, jou filmpje dat Lenn zo aan het lachen is vind ik superschattig. Boaz lacht wel, en soms ook wel met geluid, maar niet zo erg! Heb het uigeprobeerd maar hij vindt kietelen helaas niks aan haha.

@kleertjes, volgens mij ben ik 1 van de weinigen hier die kleertjes kopen niet héél leuk vind, ik ben meer van de speelgoed enzo. Ik koop natuurlijk wel regelmatig wat maar hij heeft niet superveel ofzo. Ik vind zo weinig leuk:( of te duur haha.

@Elmo, mooie foto's! Lijkt me druk, 3 kinderen, fijn dat het allemaal zo goed gaat thuis. Ik vind het best een prestatie waar je trots op mag zijn, 3 (jonge) kinderen verzorgen en opvoeden!

@Poohbeer, manager alweer weg;)?

Volgens mij wordt het lekker weer. als het goed is wordt vandaag dus mn voetenzak geleverd en dan ga ik lekker naar buiten. wandelen ofzo. Boaz is zo goed als beter. Temperatuur is weer goed. Hij had vanochtend wel wéér een poepluier (dat er nog in zit!) maar het was wel weer wat dikker!

20. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    @Sanka: Fijn dat Luuk zijn oogje weer beter is zeg :)

@Poohbeer: Vervelend zon manager zeg..
    Als het mijn baas was zou ik hem net zolang telefonisch lastig vallen tot ie eindelijk komt :p

Nou ik ga ook maar eens wat in huis doen, anders komt het er niet van ;)

Deel Deze Pagina