December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Goedemiddag!

Gisteren was mijn mamsje hier vanaf 12:30. Ik moest om 14:00 bij de tandarts zijn en heb daarvoor Milan nog even gevoed. Mn moeder ging mee samen met Milan, zodat ik daarna nog even langs mn werk ( zit onder de tandarts;)) kon om hem te showen. En zo kon ik mn nieuwe collega meteen even bekijken:p. De tandarts heeft een gaatje gevuld van een kies waar ik al 5 en een half jaar:$ pijn aan had. De ene keer meer dan de andere, maar over het algemeen erg vervelend. Ben toen bij mn oude tandarts geweest en die tikte er met een staafje op en omdat ik niet door de grond ging van de pijn zou het niks zijn:(. En omdat ik heel bang ben om naar de tandarts te gaan zei ik er daarna niks meer van. Heb nu sinds anderhalf jaar een nieuwe tandarts. Vorig jaar kreeg ik opeens zoveel pijn aan die kies dat ik tussendoor nog eens langs ben geweest. Hij kon alleen warmte en koude testjes doen, want ik wist niet of ik zwanger was. Hij kon daar niet echt iets duidelijks uit opmaken, dus ik zou elke dag zoveel mogelijk gaan spoelen en dan evt. later een foto laten maken. Na de zwangerschap terug geweest en hij zag een gaatje daar. Heeft ie gisteren dus gevuld. En nou heb ik voor het eerst sinds 5 en een half jaar geen pijn aan die kies:D:D:D! Durf nog niet te vroeg te juichen, maar ben voor nu heel blij:)!. Over 2 weken wel terug, want heb nog 2 gaatjes helaas:(.

Gisteren avond voor het eerst 1 uur en 45 minuten van huis geweest zonder Milan! Ik ging met Ronald zijn tante mee naar een proefles van Zumba! Mn moeder bleef oppassen. Was wel een keertje 30 minuutjes weggeweest. Vond het wel spannend nu:p. Hij heeft geen kik gegeven zei mn moeder! En dat terwijl ik zn tijden al erg om had moeten gooien om uit te komen met die twee uitstapjes. Er zat 2 x 4,5 uur tussen ipv 4 uur.

Het sporten was erg intensief, maar wel leuk. Mocht eigenlijk over een week pas gaan sporten van de vk en dan heel lichtjes. Ik heb het geweten ook, want het deed best zeer aan mn schaambeen. Verder was ik erg :( na de les. Tijdens het springen kwam ik erachter dat ik mn plas niet goed op kan houden:(. Ik moest helemaal niet naar de wc voor mn gevoel, maar er liep echt veel uit. Voel me daar zo klote onder...Kan dat nog weggaan met oefeningen?? Had wel dat het na het plassen nog even door bleef druppelen en als ik nodig moest dat ik niet alles op kon houden tot de wc (sinds bevalling), maar dit kende ik niet. Meer die hier last van hebben???

@Joyce:

De kraamhulp liet het echt zo over komen alsof een kolf huren de enige oplossing was en dat het meteen moest. Over fingerfeeden heb ik niks gehoord van haar:(. Maar ja, kunnen we nu niks meer aan doen;). Gisteren trouwens geen tijd gehad om te kolven, maar vanmorgen wel weer gedaan 10 min na de 2e voeding. Ik ging rustig tv kijken, had Milan naast me liggen en heb de kolf op automatisch gezet. Ik kreeg uit de linker kant 10c en rechts 50cc:$!!! Is voor een ander misschien heel weinig, maar voor mij super! Heb dat al niet meer gehad sinds de kraamweek (toen had ik nog meer). Kan het komen doordat ik nu meteen na de voeding steeds kolf? Eerst deed ik het tussen 2 voedingen in.

Ik heb op een gegeven moment een paar dagen 1 borst gegeven (rechts), omdat uit links amper wat kwam. Ben nu weer een tijdje 2 borsten aan het geven, want ik wil de linker wel blijven stimuleren. Ik begin nu juist met links en op een gegeven moment wordt Milan onrustig en zit er dus niks meer in. Merk wel dat hij daar af en toe langer uit gaat drinken nu.

@Ria Blom:

Geen idee wie het is, maar hoor hier allemaal positieve verhalen dus ga het maar eens opzoeken;). Nou heb ik al een rustig kindje, maar het kan altijd leerzaam zijn!

@Roeltje:

Wat belachelijk zeg van die vent...nog doorrijden ook...de lul....:x.

@Chiquita:

Nog gefeliciteerd:D

@Panos:

Eerste 2 en halve week zaten we op 6-7 voedingen en nu 5-6.

@Voeden:

Ohjee, moet opschieten, want moet Milan over 2 minuten wakker maken haha. Heeft om 10:00 voor het laatst gegeten.

@Gimena:

Vind het zo erg dat iedereen vraagt wanneer ik weer moet werken hihi. Niet vervelend naar jou bedoelt hoor, maar kan het niet hebben dat het zo snel gaat allemaal;)! Wil eigenlijk ook thuis blijven.

Moet 15 maart weer beginnen:(. Ga nu kijken hoeveel dagen ik nog heb en dan mag ik er hopelijk nog wat achteraan plakken...

@Verkouden:

Hier sinds anderhalve week verkouden en de laatste dagen echt een behoorlijk vol neusje:(. Zuigertje werkt wel super voor de snotjes die dicht bij de uitgang zitten, maar niet voor diep in het neusje. Zoutoplossing werkt voor geen meter hier.

@PSje:

Je bent mij dan vergeten met uitnodigen;)

@Roeltje:

Fijn dat alles goed is met Lenn.

@Desiree:

Huh, ik kreeg juist het advies van de kraamhulp om beide borsten te geven omdat het anders terug zou lopen haha. Omdat je anders 1 borst een hele voeding overslaat en met kolven zou je het niet genoeg stimuleren. Ik voed m om de 4 uur, dus dan zou ik die ene borst 8 uur niet "gebruiken". Maar ik had vanmorgen ineens meer, dus ik blijf nog weer even volhouden!

@Slapen:

Hier ook nog steeds zo'n heerlijke doorslaper:D:D

@Dagboekje:

Wil het heel graag doen, maar kan me nog steeds bijna nergens toe zetten:(. Krijg er steeds meer spijt van al...Shit:(. Ook nog steeds geen bevallingsverhaal geschreven. Ja, op hyves een nogal korte versie ervan...

@Aankleden/uitkleden:

Geen probleem hier gelukkig.

@Zwangerworden:

Had ze uit de borst waar je 200cc uit had ook gedronken??? Wow!!!

Had je nog zoveel vrije dagen dat je nu pas in mei hoeft te beginnen? Lekker hoor! Jaloers hier;)

@Melk bewaren:

Ik verzamel melk van 24 uur en vries het dan in sinds eergisteren, maar nou wilde ik weten welke dag ik er dan op moet zetten. De dag dat ik begon met kolven of de dag van invriezen??

@Xenas:

Dank je voor het compliment over Milan zijn lach:D. Leuk om te horen:D

Echt heel fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Timo!

@All:

Moet nu als een gek Milan wakker maken:)

2. gimena

gimena Niet meer actief

@lotte wil wel ruilen hoor.,mag je lekker thuis blijven ga ik wel werken :D goed idee? :D

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    #403 collo003, 29 jan 2010
    Laatst bewerkt: 29 jan 2010
    Zwanger worden
    Hier hangen de kaarten ook nog hoor. Ga wel de slingers buiten weghalen dit weekend. Het bord hangt binnen achter het raam en dat mag nog wel even blijven hangen van mij. Vind het zo'n lief bord...

Xenas
    Heb idd echt hele leuke boekjes weggehaald daar. Verheug me al om lekker met Amy boekjes te lezen.
    Oh wat gaat dat snel dat je hem naar het kdv moet brengen... kan me ook voorstellen dat het nu extra moeilijk is na wat jullie hebben meegemaakt. Heb besloten dat ik bij een volgende 2 maanden ouderschapsverlof achter de zwangerschapsverlof aan plak. Voorlopig hoef ik nog even niet. Hoef pas 22 maart weer aan de bak.

Hier zat ik daarstraks Amy lekker de fles te geven, begint het me toch ineens te pruttelen op schoot. Mijn moeder en tante waren en ik zei nog, ik zal haar maar snel gaan verschonen voordat het erlangs loopt. Te laat....Ze zat echt tot haar oksels onder de poep. Jeetje zeg, kon gelijk in bad. Zat zelf ook behoorlijk onder...:p

4. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ xenas: thanks meis :) hihi

@ verkoudheid: heb zelf zoutoplosing in elkaar gefreubeld, werkt beter dan de otrivin vind ik.. en uit op der kamer..

@ zwangerworden: knap hoor, die beslissing!
    en wat een lief lachje!
    kreeg er hier 1 toen ze bij de vorige voeding wakker werd.. :)

@ kolven: je geeft 150x kg lichaamsgewicht / aantal voedingen dus nu ongeveer 140cc hier waarvan ze ws wat laat staan.. ene keer drinken ze met bv namelijk meer andere keer minder..
    wat je vandaag kolft vries je vandaag in en de datum van kolven zet je er dan op. uit de vriezer haal je namelijk eerst de oudere voorraad voor je dat van vandaag weer gaat gebruiken. heb je geen voorraad in de vriezer, dan natuurlijk geven wat je hebt gekolfd.
    Maar: je moet niet kolven, als je kolft zou ik zorgen dat je steeds probeert richting de 140 cc te gaan. officieel mag je na het voeden overigens uit de borst waaruit gedronken is slechts 40 cc kolven anders stimuleer je teveel.
    hier krijg ik nu na het voeden ongeveer 100-110 ml uit de borst waaraan ze niet heeft gedronken (die dus officieel pas 3 uur later aan de beurt zou zijn om uit gedronken te worden, dus ik denk dat mij lichaam dan nog niet alles heeft gemaakt. plus als een baby drinkt word er steeds opnieuw aangemaakt, en denk niet dat een kolf dat ook doet.. denk dat die alleen eruit haalt wat er al gemaakt is.. dnek ik hoor.. ) en nog 40 ongeveer uit die waar ze wel heeft gedronken..
    ik geef 1 borst per keer, ook het toetje.. en wissel dus per voeding.. die ene borst geef ik het hele uur. Stopt ze met drinken, dan luier en evt dus toetje ook uit die borst. ook met mopperen blijf ik die geven.
    bewaren: max 24 uur in koelkast, niet in de deur en 3 maand in de diepvries.

Kleding op de hand wassen: echt niet! gewoon alles in wasmachine, maar dan op fijn was.. ga echt geen handwasjes doen! is al was genoeg!
    kaarten en kados staan nog lekker allemaal.. alleen maat 62 is nu afgehaald en gewassen

Lianne heeft ook acne van mijn hormonen, erg zielig.

@ xenas: huh! dan al werken??????? jeetje..
    fijn dat het pufje werkt! en kan me helemaal voorstellen dat je dan weer schrikt.

@ lotte: ik zou idd flink aan de oefeningen gaan. vk gaf aan da als je na 6 maand nog problmen hebt je aan de bel moet trekken.
    en: wij hebben er tijdens die week 1 gehuurd en daarna een andere gekocht. ik dacht dat je zei dat je die avent gekocht had? fingerfeeden: ik moest na de voeding kolven en dat wat ik kolfde gaf mijn vriend de voeding erna. max 20 cc in een spuitje en dan gaf hij zijn pink aan lianne. deed ze sabbelen dan beetje melk erbij met de spuit, deed ze niks, dan niks..
    ik denk dat het komt omdat je ff relaxt was ;)
    en wat betreft 1 of 2: ik neem aan dat je wel per voeding wisselt? verder: zie mijn antwoord eerder al ;)
    Overigens schijnt het nu zo te zijn dat het juist wel beter is om 1 per keer te geven, gezien het kolven erna.. die 2 borsten per keer stimuleren is geloof ik alleen die eerste week.

@ ria blom: er schijnt ook een versie te zijn zonder huilen en kookwekkers: baby in ritme, naar regelmaat zonder huilen.

@ collo: hahahahah.. hier gister du ook zo'n incident! hihihi.. geweldig he!

@ hier: vanmorgen was ze erg onrustig.. en voeding erna eerder wakker met der neusje.. dus de zoutoplossing er met spuitje n gedaan en iets eerder (15 min) gevoed en toen gign ze lekker slapen.. vervolgens was er bezoek en tussendoor deed ze weer ff moeilijk dus heel ff speentje en sliep weerverder
    en daarna werd ze dus wel wakker.. 30 uur voor de voeding.. ik aga der halen.. krijg ik toch wel een lief lachje!! :) jajaja
    kei leuk!! dus ze ws echt wakker dus meegenomen, kon bezoek ff kijken.. en deed ze nog meer lachen en zelfs echte :D lachjes! geweldig!! en dt terwijl ze vanmorgen een echt papa's kindje leek! bij mij huilen en bij papa lachen... hehe

verder gestofzuigt en gestreken dus nu ff dutten tot ze komt.. ze is al 10 min te laat.. dus zal wel een uur worden :)

5. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    pfff touchpad.....heel m'n post weg :(

6. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Denk niet dat je dat wilt hoor, zo leuk is het niet op mn werk en mn baas is helemaal verschrikkelijk;)

7. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Lotte; euhm welke dag er op...jeetje geen idee, maakt misschien niet zo veel uit?
    Stoer van je dat je al weer bent gaan sporten! Jammer dat het niet liep zoals je hoopt, volgens mij is urineverlies een hele normale kwaal na een bevalling. Volgens mij zijn er wel oefeningen voor, misschien je vlos eens vragen?

@ Collo; nou nationale kakdag dan :D. Hier sinds kort niet meer iedere dag, maar eens in de paar dagen, nou vandaag dus en wel alles in 1 keer.....resulteerde ook in bad :p.

@ kolven/voeden; in principe maak je aan wat er afgenomen wordt, je borst maakt geen onderscheid waardoor. Allerlei factoren zijn verder nog wel van invloed, hormonen vooral...en die zijn weer beïnvloedbaar door zo ongeveer alles ;).

@hier; de kachel is weer gemaakt, in 2 sessies, 1 vanmorgen en 1 vanmiddag jeeeeeee

8. gimena

gimena Niet meer actief

haha oke :)

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Spuitluiers: hier nog maar één keer gebeurd dat hij eronder zat.. Gelukkig niet thuis:D had hem naar de oppas gebracht voor tandartsbezoek:D bleek later dat ze de luier niet goed dicht had gedaan:D Ik lachen natuurlijk..

Hij is erg slaperig vandaag.. Ligt alweer in bed.. fles om 16.30 uur gegeven en slapen maar.. Ben benieuwd hoe laat hij weer komt..

10. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @Joyce:

Neem aan dat je otrivin voor jezelf gebruikt en niet voor Lianne??? De werkzame stof van otrivin mag absoluut niet door kindjes gebruikt worden. Soms wel op voorschrift van een arts, maar dan in een dosering die je niet kan kopen in de winkels!!!

Wat je vandaag kolft hoef je toch niet vandaag in te vriezen? Mag toch binnen 24uur??

Okee, fijn om te weten dat ik pas na 6 maanden aan de bel hoef te trekken, dan is er dus nog hoop:D.

Ja klopt, wij hebben die van Avent gekocht. De kraamhulp zei dat we er eentje moesten halen en verder had ze niks uitgelegd. Ronald is dus meteen maandag een kolf gaan halen. We hadden die van Avent al wel gezien en omdat ik daar ook flesjes van hebben dachten we dat we die dan maar zouden nemen. Maar ben er opzich wel tevreden over hoor, denkt dat het ook gewoon nog oefenen is misschien.

Ik wissel niet meer per voeding. Ik begin nu steeds links om die meer te stimuleren en die laat hij al heel snel los. Dan ga ik over naar rechts en na 15 minuten laat hij dan weer los. Dan verschoon ik hem en geef hem nog even rechts. Misschien toch wat langer links proberen dan, maar eerst kreeg hij dan echt niet genoeg binnen, want dan liet hij steeds los en bleef zoeken. Jammer dat mijn kraamhulp zo weinig heeft verteld, maar gelukkig heb ik nog wat aan de adviesen van jouw hulp hihi:p. Dus toch maar weer proberen de ene keer links en dan de andere keer rechts en verder de "ongebruikte" borst afkolven.

Geweldig hè die lachjes! Maakt ze er dan ook zo'n lief geluidje bij af en toe?:D

11. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    :d:d:d

12. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Dit is dr snoetje als ze bíjna eten krijgt :p

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Riti: Wat een poepie!! wat hebben we toch mooie kindjes he:D

14. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Wat een lief toetje heeft Maura. Echt een hele lieve foto...smelt
    Hier even een meisje met krampjes, dus is lekker huilerig. Gaat zometeen wel weer over.

15. gimena

gimena Niet meer actief

@roeltje vouw jij ook al :p??hahah las net de form hoe veeg je je kont af :D

16. chani13

chani13 Lid

25 jan 2010
    90
    0
    0
    Ergens in Gelderland
    @Lotte: Wat goed dat je toch naar Zumba bent gegaan! Minder leuk dat je je plas niet kon ophouden. Kun je verhelpen door bekkenbodem te trainen, denk ik. Na de bavalling kon ik de drang niet meer voelen. Dit heeft bijna 2 weken geduurd. Na steeds mijn bekkenbodem te trainen (tijdens voeden), werd het steeds beter.

@Riti: Leuke foto's!

@ Verkouden: er zijn van die neussprays voor baby's. Heeft iemand dit al eens geprobeerd. Vind het spannend, omdat het er toch met druk uit gaat.

@collo: fijn om te horen dat er meerdere grote poeperds zijn. Dat er zoveel uit zo'n klein wezentje kan komen had ik nooit geweten:$

@voeding: zijn er meerdere met een temperamentvolle baby? Als ze hier wakker wordt, dan wil ze eten en wel NU. Ze blijft huilen totdat ze een flesje krijgt en zuigt alsof ze dagen niet heeft gedronken. Ik krijg dus weinig lachjes na slaapjes helaas...

Vandaag heeft ze veel geslapen. Hoop dat ze vanavond ook blijft slapen. Oh, hoor haar nu...

17. gimena

gimena Niet meer actief

18. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    lieve meiden!

Ik kan jullie echt niet meer bijhouden hoor! Ik heb alleen de laatste pagina's bijgelezen.... Ik moet nu ook weer gaan turnen, dus ik hou het maar weer kort... Kom morgen hopelijk wat langer kletsen!
    Doei!! :D

19. gimena

gimena Niet meer actief

veel plezier op Turnen!doei doei

20. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Pfff, Milan net alleen de linker borst gegeven (slechte kant) en hem een half uur laten drinken. Elke keer weer aan die kant aangelegd als hij stopte. Toen ging ik hem verschonen en begon hij te brullen. Heeft nog nooit gehuild tijdens het verschonen. Hij had dus echt nog honger. Mooi de rechter borst nog gegeven en wilde nog 20 minuten drinken. Hij was helemaal aan het schrokken. Had daarna een half uur de hik waardoor hij hele grote verdrietjes had, hij werd er helemaal gek van:(

@Chani:

Vroeg me af wat je bedoelde met dat je het goed vind dat ik toch naar Zumba ben gegaan? Doordat ik mn blaas nog niet onder controle heb? Dat wist ik daarvoor nog niet;). Heb t normaal alleen als ik bijna bij de wc ben dat ik wat verlies en als ik net klaar ben. Bij de Zumbales kwam ik erachter dat t een beetje zwak is daar beneden! Ik had inderdaad ook dat ik de eerste week na de bevalling geen aandrang voelde en dat liet ik bijna mn hele plas lopen, dat heb ik daarna niet meer gehad hoor. Voel het wel weer als ik echt moet plassen.

Ik vond het ook geen fijn idee om een neusspray te gebruiken, maar Milan zn neusje zit zo dicht dat ik het toch maar heb gedaan. Hij reageert er totaal niet op! Echt fijn! Hij vindt het helemaal niet erg.

Hier een hele rustige baby eigenlijk, maar als ik hem 3 uur na de vorige voeding wakker maak dan wil hij wel graag meteen zn eten hihi:p. Dan gaat hij dus wel even huilen, want dan vindt hij blijkbaar dat ie wel lang genoeg heeft gewacht:p

@Gimena:

Haha, inderdaad een hele domme reclame!!!!!!!!

@Suus:

Hai en doei hihi. Veel plezier met turnen!

Deel Deze Pagina