December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook weer een teken van leven..

joyce: ik ben een thuisblijfmoeder wij krijgen geen kdv toeslag maar kind gebonden budget... is zon 100 a 150 euro per maand ligt aan de hoeveelheid kids en inkomen..

werk: ik blijf ook liever thuis wij zouden er idd net of niet eens op vooruit gaan dus lekker at home met de kids :)

uitslag: hier ook onder de uitslag maar t is weg aan t treklken bij m

donderdag dus jarig geweest deed er eigenlijk niks aan. savond vrienden en nicht op bezoek en is toch laat geworden.. het alcohol vloeide ook rijkelijk.. ik niet want geef bv natuurlijk.. mar merkte wel dat qyano t veel te druk vond gister ook de heledag met m bezig geweest en met m rond gelopen hij was duidelijk van slag.. nu gaat t weer stukken beter...

gister ook tv ploeg hier geweest en over een paar weken op tv samen met qyano :)

vandaag maar boodschappen doen etc.... in de sneeuw :(

2. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Wéer sneeuw :(:x

Ik ben het nu wel zat, het geglibber, gebibber, de droge lucht in huis...pfffff

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    TV ploeg? Vertel!!!

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nou daar gaat ons weekendje samen:( Meneer is aan de diaree en alles doet hem zeer.. Gelukkig geen koorts..Ligt nu lekker met een kruikje op bed te slapen... Heeft een voordeel, hebben vanavond verjaardag en zaten een beetje hoe we dat moesten doen i.v.m. drukte die daar is vanavond.. Wilden elkaar aflossen omdat het een paar huizen verderop is..Nu blijft hij thuis bij Lenn, ik neem babyfoon mee.. Ga hem dan zelf de fles geven/troosten, kan mn man lekker uitzieken...

5. meloen

meloen Bekend lid

24 jul 2009
    581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

@ Chiquita, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! En tv-ploeg?? Idd vertel vertel.

@ Mili, super dat het beter gaat met Aaron en het weer wat rustiger is bij jullie!

@ Riti, wat een schatje is Maura! Hier ook weer sneeuw maar heb vanmorgen heerlijk met Julia gesleed in het park dus ook wel weer leuk. Toch mag van mij het voorjaar nu echt wel gaan beginnen. Lekker dat de kachels het weer doen!

@ Lotte, wat ook een heel simpele oefening is is om net te doen alsof je halverwege stopt met plassen, snap je wat ik bedoel. Die spieren verschillende keren achter elkaar aanspannen. Kan je altijd waar en wanneer doen. Lijkt me trouwens ook erg leuk Zumba. Ga je vaker of lukt het niet met oppas?

@ Roeltje, hè bah, dat hij nu net ziek moet worden in jullie weekend!:( Beterschap voor hem!!

@ Chani, ik heb ook al verschillende keren zo'n spray met zoutoplossing (eigen merk apotheek) gebruikt voor Matthijs en hij heeft er totaal geen last van.

@ Collo, wat zielig dat Amy zo'n last had van de prikjes. Gaat het alweer wat beter?

@ werk, volgens mij ben ik de enige die er alweer zin in heeft. Thuis blijven zou helemaal niets voor mij zijn. Vind het nu nog wel even lekker maar juist de combi vind ik fijn. Nog 4 weken dan mag ik weer..:) Heb ook het idee dat het gewone leven dan weer een beetje gaat beginnen, ook wel weer lekker.

@ Joyce, ik vergat het de vorige keer te zeggen maar wat gaaf dat jij en Lianne in een folder komen te staan!! Wel een foto spammen hè als het zo ver is?

@ Avonden, hebben meer van jullie het "last" van onrustige beebjes in de avonduren. Hier is het na 19.00 uur sinds ruim een week gedaan met de rust. Inslapen is geen probleem maar na ongeveer een half uur, drie kwartier wordt hij wakker en ligt ontroostbaar te huilen. Het vervelende is dat hij bij ons ook niet rustig wordt. Dus lopen wij hier avond in avond uit rondjes met de kinderwagen door het huis...:$ Over het algemeen wordt hij daar redelijk snel rustig door en valt in slaap maar ik hoop dat dit snel over gaat en hij 's avonds ook weer lekker in zijn bedje gaat slapen.
    Als iemand nog tips heeft?

6. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier nog steeds naweeen van de prikjes. Continu huilen als ze wakker is en zelfs een zetpilletje werkt niet. Arme meid, wat moet ze zich rot voelen.

7. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    Ah ok, dus dan krijg je kind geonden budget, ok nu snap ik het ;)
    hier ook dat we teveel verdienen, dus dat we veel betalen en weinig terugkrijgen, maar ja.. ik zou willen dat ik maar 100 euro echt hoef te betalen!.. geloof dat wij 440 per maand zelf moeten gaan betalen..

tvploeg? vertel vertel!!

Hier vanmorgen 2 volle (.)(.) en toch lukte het kolven niet.. ws nog niet wakker genoeg of te snel willen doen ofzo.. voeding erna maar gedaan en toen waren de compressen ook doorweekt ;) en toen uit de ene 150 gehaald en de andere maar beetje dus had ze goed gedaan!
    hier overigens ook tegenwoordig 's nachts de lilypads. heerlijk! niet hele tijd op hoeven letten of ze verschuiven, geen bh aan, geen natte plekken, etc!
    wel had ik bij 1 van de 2 vanmorgen dat er melk in zat! hahha.. stuk rond tepel krijg ik nl echt niet luchtdicht.. zo plat krijg ik tepel niet geduwt.. dus sja.. dan krijg je dat he ;) alleen het bleef iig zitten, moest het er uit gieten ;) hehe

8. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    hallo!

@joyce: wat fijn dat jij zo goed kunt kolven... Ik heb toenstraks even gekolfd omdat ik vanavond de laatste voeding aan mijn moeder wil overdragen zodat ik eens de deur uit kan... Wat denk je: een krappe 50 cc...:( De ene borst 40 (2 uur na voeden) en de andere borst na maud nog maar amper 10 cc.. Ja, hoe kom ik ooit aan 150 cc! Ik zie echt wel tegen het kolven op mijn werk op! Volgens mij krijg ik er nooit een voeding van 150 cc uit hoor... En dat heb ik wel nodig als ik Maud alleen op bv wil laten groeien...

Is er iemand die dit 'probleem' ook heeft? Of die hier ook bang voor is?

9. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @suuskebab: waar kolf jij mee? ik weet nog dat bij mijn dochter ik een mini electric had en kreeg daar nauwlijks wat mee uit.. weet zeker dat als ik toen ook deze had (medela swing) dat ik dan makkelijk had kunnen kolven

10. @roeltje.. je doet het fantastisch meid!
    shit wat balen dat je lief ziek is! Jij iig veel plezier op die verjaardag!

@lotte.. wat vervelend dat je zoveel last had van het plassen tijdens de les. Je kan oefeningen doen, door je ja hoe moet ik dit nou uitleggen.. nou zeg het maar gewoon hoe ik het denk haha!
    je muts naasr binnen trekken en dan weer loslaten. weer intrekken en loslaten..
    snap je het een beetje..
    Zo worden je spieren sterker downthere!

@collo.. wat een geweldig geboortebord hadden jullie!

@joyce.. ja erg he! Dat ik dan al moet gaan werken! Maar goed ging natuurlijk ook eerder dan jou met verlof he ahhaha!
    Maar het is echt snel gegaan.. heb dan ook nog 2 weken in zh gezeten! Bah. Heb nog gesprek op mijn werk.. misschien stellen we het uit.. ik zie het wel..

@riti.. geweldige foto's!! Wat een schatje!

@neuspray.. ik heb het al gedaan. Gewoon met zoutoplossing van de apotheek eigen merk. Bij Timo kan ik het nog makkelijk doen. Bij Jesse niet meer haha!

@chan.. heel herkenbaar.. Timo wordt wakker.. en begint gelijk te krijsen. Niks lekker wakker worden door baby geklets... misschien komt dat nog ik weet het niet.. hoop het wel. want dit is nooit lekker wakker worden. Al is het om 7 uur hihi!

@gimena.. wat een vage test zeg! Ik zie ook 2 +!
    Jesse was eerst een tijdje thuis toen hij nog baby was. Mijn zusje paste toen op. Hij is met 6 maanden geloof ik naar KDV gegaan. Timo gaat dan nu meteen al. Ja het kan zo zijn dat zij sneller dingen zien. Ik vind het ook nog steeds moeilijk maar moet wel blijven werken. Voor de 2 mannen zijn wij ongeveer 100 euro per maand kwijt. En dan gaan ze 3 dagen in de week.
    Vind het nu wel moeilijker dan bij Jesse.. mede ook omdat Timo zo ziek is geweest.

@suus.. turn je weer! Wat goed zeg van je!

@collo.. ja hoor.. dat huilen kan zomaar van de prikken zijn. Toen ik de mexi prik had gehaald heb ik 2 dagen pijn in mijn arm gehad. Die kleintjes van ons, hebben ook pijn in hun beentje..

@mili.. wat heerlijk om te lezen dat het stukken beter gaat met Aaron!

@chiquita.. een tv ploeg?? vertel!

@meloen.. eigenlijk geen tips.. Timo is juist sinds kort de avonden lekker rustig! ik denk dat het een kwestie is van even volhouden! hij kan last hebben van krampjes. Te warm, te koud.. ik vind het ook altijd moeilijk hoor!

@kdv.. ligt er ook aan hoeveel kindjes je hebt. Voor Jesse alleen betaalden wij rond de 250 euro per maand. En nu met Timo erbij betalen we maar 100 euro per maand voor 3 dagen en 2 kindjes. Met een 2e wordt het dus goedkoper. Ok, je betaalt wel meer per maand als 'voorschot'. Maar je krijgt dus ook meer terug van de belasting!

11. spaaaaaam!

12. Met zijn viertjes!!

13. Samen 'spelen'

14. Mijn kanjers!

15. ...

16. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @xenas: wat een poepieeeeees al die kanjers van jou! Die foto met z'n viertjes is leuk!

@missflower: ik heb ook de medela swing en een handkolf van avent, maar bij allebei gaat het niet zo heel vlot... Heb het gevoel dat als maud drinkt het veel beter op gang blijft zeg maar....waarschijnlijk iets psychisch ofzo...

17. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Xenas
    Wat een lekker ding en wat een superlief pakje is dat zeg, met dat lichtblaUWE BROEKJE...
    oh, die foto van jullie viertjes is ook leuk

18. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @xenas; Wat een mooie lieve foto's! Die met jullie als gezin bij elkaar is ook erg leuk :D

19. gimena

gimena Niet meer actief

ik weet bij welke bank de kleine zit:p hahah hebben wij ook :D hihi

20. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Xenas; wat een knapperds! En wat een superleuke foto van jullie met zn allen!

@ kolven; ik vind het stom vervelend, werkt vast niet bevorderlijk ;), terwijl het natuurlijk helemaal niet zo héel erg is om te doen. T is dat ik weet dat Maura er de helft van de tijd niet genoeg uit kan krijgen en mijn productie dan terugloopt maar anders...had ik denk ik 'gewoon' 1 of 2 voedingen vervangen voor kv.
    Ben dr trouwens wel een beetje verkeerd bezig met haar laten gewennen aan de borst. Het is voor mij echt een relax moment vaak, dat voeden (na het hele aanleg-gehannes) en ik blijf dan ook vaak heerlijk zitten zonder op de tijd te letten. Zo zit ze soms wel erg lang aan een borst te sukkelen-dutten, wat niet zo heel handig is op den duur. Echt helemaal in slaap vallen doet ze zelden, daarvoor vindt ze het te fijn zo aan de borst. Vind het aan de ene kant wel prima, aan de andere kant is het natuurlijk wel handig als ze 'gewoon' doordrinkt.

@kdv; aan mij de schone taak om een baan te vinden (4dgn) en een plekje op het kdv een beetje tegelijk ;)....ai ai ai
    Ik negeer het nog een beetje :(.

@ Collo; arme Amy, gaat het al wat beter met dr?

@ ov; gisteren met de trein geweest (klein stukkie maar, ipv de bus:D) Ook om even uit te vogelen hoe en wat met wagen. Jeetje, daar let je dus normaal niet op he. Hoog Catharijne in bleek al een zoektocht naar een lift. Nu kunnen we de wagen wel ff tillen hoor, maar wou nu toch wel eens weten hoe dat te doen, alleen, als ze straks 10 kilo is of zo. Alleen bij aankomst was de lift stuk, een lange besneeuwde trap af dus :(.
    De trein had ook een vreselijk hoge instap, dat gaat dus niet zonder hulp helaas.

Deel Deze Pagina