December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Suus
    blokjes bloemkool!!? Gewoon in ijsblokbakjes ofzo!?

In het begin mag je volgens mij nog geen voeding weglaten, maar tot wanneer weet ik dus ook niet. Je hoeft iig geen pap te maken van je bv hoor. Je kan ook overwegen een keer kv te geven om t wel te redden met kolven. Ben dat zelf niet van plan, maar misschien geeft t jou meer rust. Op voedingscentrum.nl staan wel lijstjes, maar weet niet zeker of er ook n lijstje voor t afbouwen staat.

All
    jullie zullen vast al slapen. Ik heb zenuwenbenen dus moet ook echt gaan slapen!! Vriend loopt boven te klussen. Dacht dat ik wel graag de tv boven wilde hebbn. Wil ik ook, maar hoeft niet per direct haha. Is al 00:37!! Gaaaap. Slaap lekker!

2. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
  3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Goedemorgen!

4. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Hey lotte!

Bedankt voor de linkje! Ik heb het net zitten lezen en ben weer even helemaal overtuigd dat ik gewoon doorga met BV! :D
    En we zien wel waar het schip strandt! Op dit moment wegen de voordelen nog steeds zwaarder dan de nadelen, dus ik blijf nog even doorgaan...

En over dat bijvoeden, ik ben er al wel een beetje mee begonnen, omdat ik het zo leuk vind! Ik had inderdaad deze week zelf bloemkool op het menu en dat heb ik voor Maud apart gekookt en gepureerd en in een siliconen ijsblokjesbakje van de blokker in de vriezer gedaan. Dag later eruit gedrukt en in een diepvrieszakje gedaan, zo kan ik de blokjesbak opnieuw gebruiken! Ziet er wel grappig uit hoor, blokjes bloemkool, haha!

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Suus
    graag gedaan:D. Was zelf ook meteen weer overtuigd. Wist ook niet hoe t zat met bijvoeden en bv tegelijk. Nu dus wel:). Ik zie ook wel wanneer we dan n voeding laten vallen. Zoek nog ff verder wat ze daarover zeggen.

Maar doe je wel iets over t ijsblokbakje heen of gewoon open in de vriezer?

6. bapsie

bapsie Niet meer actief

goedemorgen dames.... gaaaaaap...

hier weer fe vrij dus kom weer meekletsen (als ik aan t werk ben ben ik gewoon te moe, sorry daarvoor...)

kleine man is van de speen af, ooh ben zo trots en blij erom!bij t vuilnis met die dingen :p

7. bapsie

bapsie Niet meer actief

jeps kan niet meer zonder inlegkruisje de dag door ;)

8. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ Suuskebab volgens mij was die vraag voor mij bedoelt ;)
    Maar de courgette heb ik goed gewassen en in blokken gesneden 20 minuten laten koken en pureren maar! Niet de schil er af halen vlak daar onder zitten de vitaminen, dus gewoon goed wassen :D
    Als je het te dun vind dan kan je er een 1e stap koekje bij doen zodat het wat meer bind, succes!!

@ All ik ben echt een gelukkige moeder :D Vanmorgen kwam Morris pas om 8.30 uur heerlijk uitgeslapen dus!

9. gimena

gimena Niet meer actief

@ collo zou idd kunnen doen maar doe ik wel volgende maand nee.
    want heb deze maand het best druk.

@bapsie. gelukkig ben ik niet de enige :)

10. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Manoe
    maar als je groente kookt dan gaan de vitamines er uit hoor je altijd. Dus als je 20min kookt dan zit er toch bijna niks meer in??

11. gimena

gimena Niet meer actief

ik ben er weer na 4e we gaan naar de schip van me schoonvader.

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @gimena; Veel plezier!

@groentes; Ik heb gemerkt dat Beau nog niet zo wild wordt van groentes, fruit valt meer in de smaak en blijf daar dus nog maar ff mee doorgaan. Dan komen straks de groentes wel.

@all; Ons huisje staat sinds vandaag te koop :D Nu maar afwachten op de evt. nieuwe kopers.

13. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ Lotte je kookt toch ook altijd je eigen groenten? De vit blijven er altijd wel in hoor! Je moet ze gewoon koken hoe je het gewend bent dus in een klein laagje water maar dan zonder zout...

@ Groenten niet lekker vinden.. daarom ben ik ook met groeten begonnen fruit vinden ze allemaal wel lekker ;) en wortel, courgette, brocoli is wel wat zoeter dus dan vinden ze wel lekker..pompoen is ook erg lekker trouwens, je kan het ook wat zoeter maken bv boontjes met 1e stap koek!

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @manoe; Dat is idd ook het proberen waard om het iets zoeter te maken. Ach ja, we knutselen er maar op los :D

15. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Manoe
    ik probeer m'n eigen groente ook altijd zo min mogelijk te laten koken sinds ik dat weet. Maar vaak wel zachtjes koken. Ik ga 's op voedingscentrum kijken wat ze erover zeggen, want het is wel onhandig. Weet jij waarom op potjes groente (niet voor baby's) staat dat je t alleen moet verwarmen en niet koken? Dacht dat dat ook voor vitamines is. Maar misschien is t wel achterhaalt hoor wat ik heb gehoord;)

16. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ Dees lekker uitproberen inderdaad :D

@ Lotte de groenten in de potjes zijn al gekookt en klaar gemaakt!!! Daarom mag je ze niet opnieuw koken...

17. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    @Lotte; o die cursus! Heb ik inderdaad ook gedaan, kostte 85 euro voor 6 lessen geloof ik. Vond het erg leuk om te doen!

@Dees; jeetje, toch nog allemaal spannend dan. Het is niet niks he als ze je vertellen dat er misschien iets met je kleintje is! Hopelijk valt het allemaal mee en is er zeker geen gaatje in zijn boezem..

Vanochtend heb ik die kerel maar om 9 uur wakker gemaakt. De laatste voeding gisteren was om half 9; slaapkop! Hoop dat het komende sprongetje niet teveel roet in het eten gooit; we hebben zo'n perfecte dagindeling zo.

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hallo! :D

vandaag expres druk dagje gehad.. niks aan een weekend alleen.. Schoonmoeder en haar vriend zijn net geweest.. Ze vonden het sneu dat het voor mij helaas geen moederdag is morgen:( Heb een doosje bonbons gekregen.. heerlijk.. zo lief!
    Lenn ligt op bed, ga weer verder met wat voonamelijk nutteloze dingen doen en hopen dat het snel 20.00 uur is..dan lekker voor de tv zitten..

19. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @ roeltje: ach arme jij! Hoop dat het snel maandag is voor jou.

@spiraal: hier ook de mirena. Sinds ik hem heb ken ik geen buikpijn meer. Enige nadeel tot nu is dat ik de eerste keer ruim 2 weken ongi ben geweest en tweede keer ruim 1,5 week. Moet vlg week weer worden dus hoop nu wat minder lang.

@moederdag: heb ik niet zo veel mee eigenlijk.vind het maar een commercieel gebeuren. Mannetje heeft de nacht dus komt om half 8 thuis, beetje vroeg voor ontbijt op bed. Rond 4 uur komt ie uitbed en dan gaan we bij mn ouders eten. Kado hoeft voor mij niet.

@all: sorry, heb wel bijgelezen maar weet het allemaal niet meer.

@hier: emma heeft ontstoken oogjes, word al minder gelukkig. Ze is ook verkouden maar geen koorts en ook geen snot of slijm te ontdekken. Toch hoor ik wel dat er wat in dr neusje en keeltje zit. Ze is ook erg uit dr doen, veel slapen en erg hangerig. Hoop dat het snel weer beter gaat.

20. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Ja ik neem hem dus niet. Onze HA was er heel stellig in, het hoeft niet zo te zijn van de BV maar kan wel. Alleen bij de mirena en geen AC heb je zekerheid dat het niets doet met productie. Najaa dat geloof ik dan maar. Ja wel makkelijker ook CD, kan ik nu alvast weer normale cyclus krijgen hoop ik ;) Mochten we dan denken: ja we zijn er aan toe dan kunnen we de gok wagen en duimen dat het weer mag lukken :D

Lekker hoor een doorslaper! Tsja ik zie het wel wanneer het komt. Beide kids zijn tot nu toe dus geen doorslapers geweest en ook geen langslapers. Nora slaapt wel slechter dan Aaron haha dus heb nog hoop ;)

Deel Deze Pagina