December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlaflip

vlaflip Niet meer actief

mroos : die uitkering hebben we al die tijd al,dus dat is het probleem niet.Alleen krijg je gewoon een heel stuk minder:( en na al die maanden thuis zitten is hij het ook gewoon beu

ons ritme:
    06.30 ochtend fles 180+6
    11.00 fles
    15.00 fles
    19.00 fles en in badje plus riedel
    20.30 slapen
    23.00/23.00 laatste fles

wordt ook de nachten geregeld wakker,heeft dan geen honger maar wil haar tut of krabt zich achterover.
    Rijstebloem e.d mogen we nog niet mee starten van cb en ha tot we meer weten van haar allergie.
    Overdag slapen..... wat is dat hihi doet ze heel erg weinig

2. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Mroos
    ik geef bv dus kan je helaas niet helpen. Weet niks van die rijstebloem enz;)

3. mroos

mroos Niet meer actief

@Lotte, gaat de bv nog goed?
    Geniet er maar van hoor, tis veel makkelijker;)
    Ik ben na 3 maanden gestopt omdat de spruw, borstontsteking en het niet nemen van (goede) medicijnen voor eigen astma en allergieen me op begonnen te breken, maar ik vond en vind borstvoeding veel goedkoper, makkelijker en leuker dan flesvoeding;).

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    6.00 Flesje 180cc
    10.00 Fruithapje
    12.00 Flesje 180cc
    14.00 Liga en diksap
    16.30 Groentehapje
    Soms hier tussen nog een klein 120cc flesje
    21.00 Flesje 210cc + rijstebloem

Slapen is vaak na de ochtend, een keer in de middag en nog eventjes in de avond.
    Hij slaapt wel van 21.00 tot 6.00, wordt soms nog eens rond 3 uur wakker voor een tutje of een knuffeltje

Nu ga ik er even naar toe, hij is al 2 dagen hangerig en huilerig...
    of een tandje, of een sprongetje ;)

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Zwangerworden
    en bevalt je nieuwe huisje? Vast wel! Heeft het kdv haar eerste hapje gegeven!!!!!???? Vind je dat niet erg??!

Mroos
    ja gaat wel goed, maar kost me eerlijk gezegd geregeld
    moeite. Hij drinkt soms meer dan n uur. Cb denkt dat dit komt doordat hij maar 4 voedingen krijgt. Al heel lang hoor trouwens. Verder heb ik al vanaf t begin n pijnlijke rechter tepel (ene keer erger dan andere) en dat is juist de borst waar bijna alle melk in zit. Maar ben allang blij dat t lukt hoor. Alleen hoor ik juist van iedereen dat kv veel makkelijker is hoor! Veel stoppen daarom juist met bv;). Dat bv makkelijker is heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord. Dat t goedkoper is dat is zeker een feit!! :D

6. gimena

gimena Niet meer actief

@ collo dan woon ik 15 min verder ;) dus kan nog als je zou willen :)

@all..(kan nog net) GOEDEMORGE

7. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    We hadden zelf ook al wat hapjes gegeven hoor, rijstebloem en wat proeverijtjes. Op het KDV hebben ze gewoon wat meer gegeven...
    Dus ze ging van af en toe een hapje ineens naar een potje maar het ging goed...

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    *zucht* even weer ego (sorry:D)

Net geprobeerd mn man te bellen maar nog steeds geen bereik:( ze zouden in eerste instantie gisteravond thuis komen, maar schijnbaar is dat verzet naar vanavond/vannacht:( Ondertussen is Lenn niet helemaal zijn eigen:( temp. gemeten.. 37.6.. normaal heeft hij 36.6 dus tel dit als verhoging.. huilen, jammeren, moe, hheeeel veel hazeslaapjes doen..

9. gimena

gimena Niet meer actief

@ roeltje.hopelijk wordt hij niet ziek :(
    hopelijk laat man lief snel iets van zich horen.

10. gimena

gimena Niet meer actief

ik ga een proberen zandkoeken te maken :)
    ik en me 2 linker handen :p hahah

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Zelfs met twee linker handen moeten zandkoeken makkelijk lukken;)

12. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Roeltje: Hopelijk gaat Lenn niet ziek worden, arme jullie!

@Gimena: Ik maak heel veel koekjes, en zandkoekjes kunnen bijna niet mislukken!
    Veel succes :D

Ik heb vorige week nog een zandkoekje gemaakt en versierd met icing *decoratie suiker dat ik heb ingekleurd*

Dit was het resultaat:

13. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    koekjes bakken en versieren: leuk!!

14. gimena

gimena Niet meer actief

hahaha nou ken je mijn niet :p
    ik wil alvast een beetje leren bakken.
    zo dat als sophie bijna 1e is een verjaardag taart bakken.

@dretjuh wauw mooie kleurtjes :)

ik ga btw beginne met zelf fruit hapjes maken :)
    eerst had ik potjes.
    iemand lekker tips om te maken :)

15. gimena

gimena Niet meer actief

@riti nog maar even he ;) dan is jullie kleine ook al een half jaartje :)

16. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Nou heb nu in mijn pauze heel wat moeten lezen. :$

Goedemiddag trouwens, ;)

@brabantsmeisje
    Welkom, ik schreef eerst met de late december mama's mee. Maar daar is het nu wel erg rustig. Kerstkindje, ik was op 1e kerstdag uitgeteld. Maar mijn mannetje is twee weken te vroeg geboren ivm zwangerschapsvergifteging.
    En wat heb je een mooie meid zeg. :)

@roeltje
    Wat raar dat je je man niet kan bereiken. Zijn baas ging toch morgen trouwen? Hij komt toch niet te laat voor zijn eigen bruiloft? :p

@gimena
    Zwanger?

@Dretjuh
    Wat een mooi koekje zeg. :$

@lotte
    Al wat van het uwv gehoord?

@ritme
    Ik gaf eerst bv op verzoek. Maar merkte dat meneer dan er weinig dronk en dan weer na een uur dan weer na twee uur kwam. Ik werd hier helemaal gek van. Nu geef ik dus (lees probeer) op vaste tijden bv te geven en dit gaat een stuk beter. Ik ben nu twee weken bezig met om de vier uur te voeden. Gaat helemaal goed. Wat een vrijheid heb je dan zeg. heerlijk.

@zwanger
    Wie van jullie wil nog een tweede kindje? En wanneer willen jullie weer gaan proberen?
    Ik ben nog erg aan het twijfelen voor een tweede. Ik neig meer naar geen dan wel. En als er een tweede zou komen pas over een paar jaar.

@ weer werken
    Helaas de pauze is alweer voorbij. Fijne dag allemaal

@de gene die ik ben vergeten.
    Sorry. :)

17. gimena

gimena Niet meer actief

haha de helft van de poeder ligt al op de grond ben echt een kluns grrr

18. gimena

gimena Niet meer actief

@sanka de test zegt van wel haha

19. vlaflip

vlaflip Niet meer actief

@roeltje wat vervelend dat je je man niet kunt bereiken zeg. Hopelijk gaat je kleine man niet ziek worden.

@gimena leuk joh koekjes bakken! waar haal je de energie vandaan hahah. En ben je weer zwanger? gefeliciteerd!
    hoe voel je je?

@sanka dank je.Jij hebt ook een knapperd hoor!!! Fijn he als je om de 4 uur kunt voeden.maar ook dat je kereltje het accepteerd.Want dat is natuurlijk ook altijd nog de vraag

@zwanger: ik roep nog steeds dat er geen 2de komt:) maar misschien als mijn nachten weer normaal zijn en manlief weer gewoon werk heeft dat het dan helemaal veranderd.
    Maar als ik nu zwanger zou zijn dan is het van harte welkom!!!

@hier: vanmorgen naar dietist geweest. Chloë gaat nu starten met neocate. Gelukkig wordt dat volledig vergoed.
    Jee schrok me rot toen ik hoorde dat 1 bus over de 70 euro kost!!!!
    Maar hopelijk werkt dit over een paar weekjes!

20. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dretjuh
    Leuk gedaan dat koekje.

Gimena
    Er zijn hele leuke boekjes te koop met tips om eten te maken voor baby's en recepten natuurlijk! Zo kun je lekker veel verschillende dingen maken. Weet niet hoe ze heten. Misschien op bol.com kijken onder "koken voor baby's" ?

2e kindje
    Ik twijfel een beetje haha. Ligt er ook helemaal aan of we een nieuw huis kunnen vinden wat we kunnen betalen...Anders zou ik wel willen!

brabants meisje
    Hopelijk gaat je meisje ziich dan snel beter voelen. Heeft ze erg veel last van allergieen nu?

Deel Deze Pagina