December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Zo, weer een gezellig weekend achter de rug :( NOT! :(

Gisteravond was mn man rond 20.00 uur naar verjaardag gegaan.. heeft 's middags paar uur geslapen en was een stuk fitter alweer.. rond 21.30 uur kwam hij thuis en ben ik naar de verjaardag gegaan..Kwam pas rond 02.00 uur thuis:D Heerlijk.. maarja, meneer vond het maar belachelijk, nu had hij de hele avond alleen gezeten.. nou nou, drama hoor.. zit de hele week alleen.. hij gaat regelmatig (zoals vanavond) in zn eentje de deur uit.. hij kan bij wijze van gaan en staan waar hij wil...Dus die lag vannacht net zo laat als mij op bed... Geen idee waarom hij niet vast is gaan slapen maar goed.. Toen ik thuis kwam kreeg Lenn net de fles en kwam daarna om 6.45 uur pas weer.. Zijn weer gaan slapen en was inmiddels 10.30uur, dus kwam weer mooi uit..

Dan vandaag ook nog een paar keer wagen om te zeggen dat de was klaar is, dat er nog een was opgevouwen moet worden en ga zo maar door.. Dus het is heel gezellig in huis.. Tot overmaat van ramp wilde Lenn niet slapen.. Die heeft inmiddels niet meer genoeg aan 150+5 maar is nog veel te licht voor 180+6.. hij zit inmiddels wel gewoon aan de 5 voedingen dus denk dat ik er één vervang voor 180+6.. ben van mening dat dat niet zoveel kwaad kan.. Dan blijft hij alsnog onder een liter perdag zitten (950cc)..

Zo, ga even tv kijken en straks even teruglezen:D Moest het even kwijt..

2. gimena

gimena Niet meer actief

kan ook niet anders met dit weer.:(
    als ik iets vindt of krijg wat te horen van een bedrijf.
    laat ik het nog wel weten :D.

Fijne Avond allemaal.

3. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @roeltje: da's niet echt gezellig zo. jullie hebben al zo weinig tijd samen, moet je die tijd niet gebruiken om te ruzieen hoor!
    wat drinkt lenn al veel! ik dacht dat je van de week nog schreef dat ie regelmatig nog een deel vd fles liet staan. weet je zeker dat ie echt nog honger heeft? wil je niet onzeker maken en je weet het zelf natuurlijk het beste maar het lijkt me zoveel voor zo'n kleintje. zo groot is lenn nog niet toch? is het niet zuigbehoefte?

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @PSje: klopt maar heeft wel al een tijdje dat hij eind van de middag nog honger heeft na zn flesje.. standaard laat hij dus wel om 20.00 uur staan van de fles.. Ik wil het elk geval proberen.. Hij is nu ong. 4500 gram gok ik.. Ga morgen elke geval wegen.. Hij is wel onwijs gegroeid, dus hoop eigenlijk dat hij wel een beetje richting de 5 kilo gaat nu..
    Zuigbehoefte heb ik ook al aan gedacht.. Als ik het echt niet meer weet geef ik hem een flesje en dan spuugt hij het gelijk uit.. Nu dus niet, hij drinkt de hele fles leeg (zat 2.5 uur tussen) En nu ligt hij te slapen.. Hij had dus echt honger.. Het is wel een gereken.. Maar aan 5 flesjes 150+5 heeft hij niet genoeg.. (van de twee flessen laat hij zo'n 40 a 50cc staan).. Morgen ga ik precies opschrijven wat hij laat staan bij welke fles.. En dan kijken hoeveel ik nog bij mag geven zonder over een liter te gaan.. pff, wat een gedoe die voedingen..

5. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    ja het is wel een gedoe dat gereken met de flesvoeding. maar wat een vreetzakje is Lenn zeg:D hier dus nog steeds 6 x 120+4 maar ze groeit er nog steeds goed op dus vind het prima. zou alleen blij zijn als ze 's nachts wat langer slaapt. Ga zo de laatste fles 150+5 geven, kijken of ze dat opdrinkt.

6. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Roeltje
    kan het ook zijn dat Lenn zijn fles te snel leeg heeft? Amy is ook zo'n bouwvakker die de kleinste speen en dikkere voeding (omneo) nog in 6 minuten naar binnen werkt, dus heb nu de dental speen. Voeding duurt nu bijna een half uur, maar ze spuugt minder en komt ook minder snel.
    Vanavond wel weer goedmaken he? Is niet leuk om een hele week bood op elkaar te zijn.

Had vannacht een voeding helemaal alleen gedaan om mijn man even door te laten slapen. Als tegenprestatie heeft hij Amy vanmorgen uit bed gehaald en mee naar beneden genomen zodat ik kon doorslapen. Maar onze gezelligheid zelve zette het al snel weer op een brullen, waardoor mama toch maar het bed uit kwam om te troosten.
    Nu ligt ze ook weer af en aan te huilen. Kan haar als ik echt heel intensief met haar bezig ben misschien net 5 minuten stil krijgen. Zal blij zijn als ze straks op bed gaat, want snachts slaapt ze meestal wel goed.

Chiquita
    Mijn vader is aan het overwinteren in Portugal dus Skype is echt heel handig. Kan hij ook nog eens zijn kleindochter zien. Gelukkig zijn ze in mei weer terug.

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    #487 Luuz, 31 jan 2010
    Laatst bewerkt: 31 jan 2010
    hihi ja goed he:D Hij groeit er naar mijn idee goed op.. hij drinkt in totaal 5 1/2 fles (omdat hij om 20.00 uur wat laat staan)
    dit is momenteel zijn schema (af en toe verschilt het een half uurtje maar meestal haalt hij dit wel)

04.00
    08.00
    12.30
    17.00
    20.00 (80-100cc)
    23.00
    Hij mag 5 flessen per dag volgens de verpakking.. Maar als ik het qua tijden een beetje kan rekken en uit kan komen op 6 volledig flessen van 150+5 (=165cc) ik uit kom op 990cc.. Net onder een liter dus.. Denk dat ik het zo maar probeer.. Als hij dit schema aanhoudt en ik vervang één voeding voor 180+6, kom ik dus uit boven een liter.. Heb het even met manlief overlegd en we nemen het zekere voor het onzekere en gaan het eerst met 6 flessen proberen.. Hij krijgt nu dus 5 volledig en 1 halve.. hihi sorry voor het ingewikkelde verhaal..

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Collo: waar had je de speen ook alweer weg? heb bij etos, da en kruidvat hier gekeken en niemand heeft het.. weet niet zo goed meer waar ik kan kijken.. ik zou even naar de prenatal kunnen rijden morgen maarja, dan ben ik wel ruim 20 minuten onderweg..

9. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    @Roeltje; als hij echt zo'n honger heeft kun je overwegen op de 'extra' over te gaan; voeding voor hongerige baby's. Hier ook een hongerige baby (in tegenstelling tot mijn dochter, daar moest ik het bijna inproppen) en zit er dus aan te denken om over te stappen.

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Lilith: is wel goed idee... Denk dat ik morgen toch even naar het CB ga voor inloopspreekuur.. Hoop dat het niet zo druk is daar.. Maarja ben niet zo'n fan van die lui hier:(

11. @ Xenas, wat een lieve foto's :D ah dat speelkleed heb ik ook! Doet Timo er al wat mee? Gelukkig helpt dat pufje zo goed, logisch dat je gelijk schrok van de benauwdheid.

@ PSje, Emma ook zo'n last van slijm? Ik hoor het ook telkens in Jasons keeltje, niks helpt idd :( lijkt 's nachts erger te zijn ook!

@ Zwangerworden, Jason heeft ook last van babyacne. Oh wat heerlijk dat je nog thuis bent tot mei. Ik moet er ook niet aan denken om 1 maart weer te beginnen, maar helaas. Schattige foto van Marieke in bad!

@ Lotte, je kan gewoon je bekkenbodemspier weer trainen. Je moet het dan aanspannen beneden en weer loslaten, en dat kan je meerdere keren per dag doen uiteraard. Is een hele normale klacht na een zwangerschap en bevalling.
    2 Borsten geven per voeding kan wel.. maar laat hem dan wel een hele borst leegdrinken en biedt hem dan de andere borst aan als hij nog wilt. Hij moet wel de achtermelk binnenkrijgen. Als je doet wisselen tijdens de voeding adviseren ze wel 4x te wisselen van borst anders heeft het geen nut. Ik zou eerst rechts geven en door die toeschietreflex krijgt de linker een zetje, en dan na 5 minuten naar de linker wisselen. Na 5 minuten weer naar rechts, etc.
    Naja je moet maar proberen wat je zelf het beste lijkt en wat werkt voor je, maar het is in ieder geval wel goed dat Milan tevreden is en hij krijgt zelf wel voldoende uit je borsten :)

@ Riti, wat een schatje heb jij zeg :D

@ Meloen, Jason heeft dat 's ochtends altijd en dan leg ik hem in de schommelstoel.. wordt hij gewiegd en dan lig ik op de bank te dutten.. voor de zekerheid zet ik dan de wekker! Helpt goed hier :).

@ Roeltje, is de diarree weer over bij Lenn? Temp wel goed?

@ Joyce, ik heb dat ook bij 1 tepel dat er melk in de lilypad komt, krijg ik er ook niet goed op omdat het een ingetrokken tepel is. Maar het scheelt iig al dat je geen beha aanhoeft en niet die rotcompressen! Hier ook soms dat een borst zo vol is dat het kolven niet lukt (dan is ie te hard).. moet de kolf dan heel hard zetten en na een tijdje lukt het eindelijk.

@ Mili, ik bedoelde ook 1 borst iig laten leegdrinken, als toetje volgende.. als de kleine nog wilt..
    Ik maak de JBPM met iets meer water, anders is het ook te dik voor hem en kan hij er ook niks mee.
    Zo hee 3x die nystatine, gaf je het ook telkens na iedere voeding of een paar keer per dag? Het wordt hier wel wat minder, maar tis nog niet over. Hier ook nystatine btw.
    Wat fijn dat het beter gaat met Aaron!! Hopelijk blijft dat lekker zo ;)

@ Collo, wat een lief bord hebben jullie! Zou ik dan ook nog wel laten hangen.

12. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Roeltje
    Die spenen hebben ze idd alleen maar bij de Prenatal of baby speciaalzaak. Zijn van Difrax.

Mijn man ligt te slapen op de bank met Amy op zijn borst. Eigenlijk wilde hij een uur geleden al naar bed, maar ze was eindelijk stil en lag te slapen... erg lief...

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Collo: Schattig is dat altijd he? Mijn man lag zaterdag tegen eind van de middag op de bank.. Lenn was klaarwakker dus die krijg ik dan echt niet in zn bedje haha.. Heb hem er maar bij gelegd.. Ben boodschappen gaan doen en toen ik terugkwam lagen ze allebei te slapen haha.. Hij legt dan altijd voor de zekerheid een kussen naast zich neer, zodat Lenn niet kan vallen.. Hij kan nog niet omrollen ofzo maar je weet maar nooit.. Heb al een aantal foto's van die twee samen slapend haha..

Hij kreeg gisteravond om 20.00uur de fles en heeft geslapen tot 00.30uur, daarna weer om 04.30 en weer om 8.30uur.. Heeft net 60cc laten staan..
    Wilde vanmiddag even naar de prenatal maar tis hier helemaal wit.. Ga vanmiddag lopend wat boodschappen halen en verder blijf ik lekker binnen:D

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    vanmorgen eindelijk gelukt:D
    Lachend op de foto:)

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nog een keer:D

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    en de laatste..
    Speelkleed is ook zo megainterressant haha..

17. gimena

gimena Niet meer actief

even een vraagje Hoeveel Cc drinken jullie kindjes nu?
    sophie krijgt nu 5 keer de fles 150 cc en savond 180 cc.
    Sophie wordt aleen maar dik ivp wat langer :D haha

Sophie heeft haar duim gevonden ze doet niets anders dan Duimen :D hihi

18. gimena

gimena Niet meer actief

@roeltje., wat een Lieve Lach :D leuke Spam,s hoor :)

19. bapsie

bapsie Niet meer actief

hier dezelfde hoeveelheid...

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hier 5 1/2 x 150+5.. soms 6 volledige flessen..
    doe je dan 5x 150 en daarnaast de 6e fles 180? of 4x 150 en 1x 180

Deel Deze Pagina