December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Collo, dat vliegtuig MOET de lucht in! Fingers crossed!
    Ik zou mij niet kunnen beheersen dan hoor! Denk dat ik dan alweer zwanger zou zijn...hihi...gevoel en verstand...nou ik ga duimen dat je maar snel Gimena mag volgen!
    Ik vind die Stokke stoelen zo eng...altijd al gevonden...weet niet waarom, maar ben blij dat jij je stoeltje hebt gevonden! Geen marktplaats-distributie-centrum dus ;)

@Roeltje, hoe was t wakker worden met je hubbie naast je? Geniet ervan!

@Gimena, niet bang zijn......genieten! Komt allemaal goed!

@Dees, geniet van je vrije dagen meid!

@Suus, jij ook al jaloers hihi....juli / aug volgt snel! Ik ga duimen!

Thanks meiden, jullie zijn stuk voor stuk schatten dat jullie mij de volgende zwangerschap toe wensen!
    We willen ook heeeeeeeeel graag een 3e, maar voelen ons ook "gezegend" met Lotus...echt een cadeautje.
    Het is ook meer dat we het achter de rug wil hebben omdat je geleefd wordt hierdoor (de momenten van steeds weer naar zh, medicijnen, wachten wachten wachten etc), geen controle hebben erover. Als we weten of de 3e aanslaat is het goed, dan kunnen we het afsluiten, ook als het niet goed gaat. Hoewel we dan wel eerst de nodige traantjes moeten weg vegen denk ik.
    Natuurlijk hopen we mega veel dat kaptein iglo bij ons wil zijn, maar zo niet "dan is t ook goed". Er is dan rust en duidelijkheid...snappen jullie ons nog? hihi

Hoe zit het bij jullie met fruit en groente? Lotus vind er niks aan!
    Het enige dat ze nog enigszins eet is gemengd fruit van olvarit! Zelfs een vers banaantje haalt ze haar neus voor op....eigenwijs ding! Haar broer vind dat niet erg....fruitgek...die maakt alle potjes op ;).

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @poohbeer; Ik vind jullie gedachtegang heel begrijpenlijk, aan de ene kant weet je dat het misschien niet wil lukken en aan de andere kant is Lotus het bewijs dat het jullie wel gelukt is.
    Er rest jullie dan ook niet meer om af te moeten wachten....
    Hoeveel rondes gaan jullie het nog proberen? Volgens mij heb je dat alwel eens aangegeven maar ben het ff kwijt.

Tja hoe gaat het hier met fruit, eigenlijk best aardig! Ik koop zelf wat fruit, dit hak en pureer ik en meneer lijkt het tot nu toe heerlijk te vinden. Vooral peer, appel en banaan gaan er goed in!

3. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Dees, wij hebben nog 1 embryo in de vriezer, over van de ivf behandeling van Lotus. Die laten we terugplaatsen, indien mogelijk, en daarna houdt het op. Dus 1 poging, alleen wachten wanneer mijn cyclus mee wil werken...

Ik snap er niks van dat die kleine meid niks wil...ze zit wel te happen, en ook kijkt ze het eten uit onze mond...maar als ik haar wat geef trekt ze toch een bekkie!

4. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @all: goedemorgen!

@poohbeer: ik begrijp het helemaal. Ik kan me voorstellen dat je na jullie cadeautle Lotus geen zin meer hebt om weer helemaal nieuwe kapiteintjes te maken. Het is echt heel erg te hopen dat dit kapiteintje bij jullie wil komen wonen!

@Tienermoeders: hier ook alleen de laatste 5 minuten gezien...;)

@groente en fruit: Ik wilde met Maud eigenlijk wachten tot na de 6 maanden, maar heb haar eigenlijk al best veel gegeven en ze reageert redelijk goed! Ik heb wel veel last (gehad) van eczeem en vriendje heeft bronchitis gehad toen ie klein was, maar toch geef ik het ze al. Hopelijk krijg ik daar geen spijt van???
    Ze lust worteltjes erg graag! Sperziebonen eet ze 8 happen inclusief vies kijken en dan gaat ze kokhalzen, haha! Bloemkool krijgt ze volgende week vers uit de vriezer!
    Fruit gemengd, appel, banaan, sinaasappel is een doorslaand succes! Zowel uit potje (eerst geprobeert) als vers! Peer vers is ook goedgekeurd (met halve liga erdoor)! Maar banaan vers apart lust ze weer niet zo graag... hmmm vaag toch! Achja, daar maak ik me lekker niet druk om! Zijn er naast dretjuh al meer mensen die liga en diksap ofzo hebben geprobeert? Ik heb haar vorige week een beetje diksap in een flesje gegeven met speen 1, maar dat moest ze echt niet! En liga heb ik nog niet geprobeert.... Ik ben benieuwd!
    (ow en let niet op de -d en -t's want daar ben ik ZO slecht in! haha)

5. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Suuskebab, ik heb hier banaan, liga en diksap gemengd...geen succes...diksap zo in een flesje vind ze ook niks...sabbelen op een korstje brood wel...maar vind mama weer niks...;)

6. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Al die berichten over eventuele volgende zwangerschappen laten het bij mij kriebelen!
    haha, maar het kan gewoon niet..... ik kom 100% in een rolstoel terecht als ik nog niet volledig hersteld ben.

Zit nog steeds erg met de liesblessure en b.i. te kijken *snik*

@Hier: Dani is zoooow vervelend geweest, hij werd om 4 uur wakker en huilt sindsdien.... pffff
    volgens mij krijgt hij tandjes, ik zie 2 duidelijke witte bobbeltjes onderin en hij kwijlt echt veeeeeeeeeeel meer dan voorheen.
    Moet gewoon een slabber om de hele dag

We wachten netjes af, vind een tandloos bekkie nog wel schattig :D

7. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Dretjuh, lekker zo'n nachtje! Ben je meteen gesloopt!
    Hopelijk zijn die liesbreuk en de b.i. snel hersteld!

8. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Pooh
    ik snap wat je bedoelt hoor:). Hoop dus ook echt dat kaptein iglo t redt!

Groente enzo
    geven jullie eerst alles apart van elkaar? Of meteen van alles gemengd? En geven jullie er dan ook vlees een aardappels bij?

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @lotte; Ik heb Beau eerst idd alles apart van elkaar gegeven. Zo om te voorkomen dat hij ergens allergisch voor blijkt te zijn zodat we kunnen weten waar het dan aan heeft gelegen. Gelukkig blijkt dit nu nog niet het geval te zijn.

@Dretjuh; Eerst dus nog maar ff genieten van je 9mnd ontzwangeren?
    Als ik je zo hoor denk ik idd dat Dani 'last' krijgt van zijn doorkomende tandjes.....succes :)

10. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Morgen dames. Vandaag een drukke dag; straks naar een bruiloft. Hopelijk gedraagt Tijs zich een beetje :)

Sinds een dag of 5 is het 's avonds inslapen een drama. Echt alleen maar huilen (ong 45 minuten, wel met speentje in en open handjes). Zit nu telkens naast zijn bedje met mijn hand op zijn buikje. Het is echt vermoeiend omdat ik niet weet waar ik goed aan doe. Mijn vriend zegt dat we hem misschien toch gewoon moeten laten huilen; wat denken jullie? Overdag is het zo'n vrolijk ventje; drinkt goed, slaapt dan prima in...Herkent iemand dit; overdag goed, 's avonds huilen?

Nieuwe zwangerschap; spannend allemaal he. Ik denk dat wij het rond de eerste verjaardag van Tijs maar weer eens gaan proberen. Eerst borstvoeding stoppen en genieten van Tijs! Maar inderdaad Pooh moet de eerst volgende zijn. Spannend dat het nog maar 1 kans is...Duimen voor jullie!

Hapjes; wachten echt tot 6 maanden; heb vroeger asmatische bronchitis gehad. Ach die paar weken gaat vast wel lukken om te wachten; maar het lijkt me zooo leuk!

Hopelijk zijn het tandjes Dretjuh; zou je de eerste zijn van de december mama's toch?

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @happy; Ik hoop voor jullie dat het weer jullie straks beter gegund is, hier regent het momenteel :(
    Ik heb geen herkenning in je verhaal over dat Tijs overdag vrolijk is etc en in de avond begint te huilen...Beau is hier de gehele dag vrolijk en huilt soms wel even als hij moe/gefrustreerd is. Dit huilen duurt vaak niet lang....ik denk nog geen minuut :) Ben bang dat ik jullie ook geen tip kan geven.

12. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Eerst was dat bij ons ook nooit...nu opeens elke avond :(

13. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dees
    ja dat weet ik idd, dat t makkelijker is om dan te zien als ze ergens niet goed op reageren. Las alleen op inet dat sommige mensen ze alles meteen mee laten eten. Was benieuwd of hier ook mama's zijn die dat doen:)

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @lotte; Ohw sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen :)

15. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Happy
    wij hebben ook een mannetje dat altijd alleen maar vrolijk is. Maar vorige keer had ie na de prikjes dat ie bijna twee weken overdag niet wilde slapen. Nu had hij eind april weer prikjes gehad en wilde daarna weer bijna niet meer slapen overdag en veel knuffelen. Ook kwam hij slecht in slaap savonds. De eerste dagen haalden
    we hem uit bed na een tijdje. Nu is het weer bijna twee weken geleden dt ie prikjes kreeg en t gaat sinds drie dagen steeds beter. Net in bed gelegd en viel vrij snel in slaap!! Ook heb ik m 3 dagen geleden 5min laten huilen en ging dan terug voor t speentje. Duurde ongeveer 40min voor ie sliep. De dag erop 15min en gisteren sliep hij bijna meteen. Langer dan 5min laten huilen zou ik zelf niet doen, maar normaal huilt hij vrijwel nooit.

Kan natuurlijk ook samen zijn gegaan met sprongetje. Kan dat bij jouw mannetje ook zo zijn.

16. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dees
    oh heeft niet hoor haha. Ik vroeg ook wie gewoon per groente en fruit soort geven hoor;). Dus nu weet ik alvast dat jij t per soort geeft. Ga ik zelf ook doen;)

17. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @all; We zitten bijna op de 5000 berichten!!
    Zal ik alvast een nieuw topic aanmaken voordat deze zo gesloten wordt?

18. gimena

gimena Niet meer actief

heey allemaal.
    ja dees doe maar :)

19. bapsie

bapsie Niet meer actief

nog 2, na deze nog 1, en dan idd 5000 :)

20. gimena

gimena Niet meer actief

0 hahah we praten best veel zo te zien :)

Deel Deze Pagina