Amy kreeg soms wel 7 flessen per dag van 150ml. Zouden er geloof ik eigenlijk 5 moeten zijn... Weet niet of het daaraan ligt, maar ik probeer nu alles om haar maar een beetje happy te krijgen. Collega van mij opperde haar op haar buikje te slapen te leggen tegen de krampjes, maar dat durf ik echt nog niet. Leg haar nu wel op haar buik in de box als ze dat wil. Net hielp het wel tegen de krampjes volgens mij... Voor deze voeding had ze weer een huiluurtje, dus haar maar in de draagzak gedaan en bij me gehouden. Werd ze uiteindelijk toch weer stil en lag lekker te maffen.
@Riti: Fijn dat je zo'n goede dag gehad heb @Mroos: Vervelend als ze zo'n moeilijke dag hebben zeg.. Denk idd dat je de eerste bent die weer ongesteld is geworden Ik hoop ook dat de spruw snel weg is bij jullie, hier ben ik bang dat het nu alweer terug begint te komen.. @Roeltje: Je bent in elk geval weer lekker bezig geweest vandaag haha. @Suus: Wat een leuke spam, ben wel een beetje jaloers dat maud zo vrolijk wakker word smorgens.. Lana mag dan wel lekker doorslapen tot 6 uur, maar daarna zorgt ze er wel voor dat wij ook niet meer slapen. @Mili: Natuurlijk hebben jullie alles over voor jullie ventje, maar wel vermoeiend zeg. Kan me voorstellen dat je savonds gewoon op bent.. Heel veel sterkte en ik hoop dat de medicijnen goed aanslaan! @Collo: Kan me die onzekerheid heel goed voorstellen hoor! Lana is hier smorgens ook alleen met veel aandacht stil te houden, zodra ik haar weg leg dan begint ze weer te huilen.. De box werkt soms, maar meestal is ze dat na 15 minuutjes wel weer zat en dan huilt ze weer. Ben tussen 8 en 12 haast standaard bezig om Lana rustig te houden.. @Poohbeer: Vandaag weer een drama dag, af en toe krampjes en verder gewoon heel de dag wakker geweest op 2 uurtjes na.. En op zich is dat wakkere wel leuk, maar ze kan zichzelf niet vermaken in de box dus ik moet constant aandacht geven. Hoop dat dit gewoon even een slechte dag is.. Fijn dat jij wel een rustige dag heb gehad en veel lachjes Echt super lieve spam weer! @Elmo: Fijn dat het zo gezellig was Nou hier vandaag een drama dag, vanaf 6 uur was Lana wakker en liet dat weten ook.. Ze heeft uiteindelijk 2 uurtjes geslapen en daarna is ze vanavond even bij opa en oma geweest zodat wij boodschapjes konden halen, ook daar was ze flink wakker. Dat wakkere vind ik niet zo erg, maar ze blijft dan om aandacht vragen en anders gaat ze huilen. Zo kom je dus nergens aan toe.. Uurtje terug nog een laatste flesje gegeven en ze viel halverwege in slaap en zelfs met in bed leggen werd ze niet meer wakker, ze zal ook wel doodop zijn. Zitten vandaag weer op 6 voedingen, maar doordat ze zo onrustig was heeft ze haar flesjes toch niet leeg gedronken. Ik hoop dat ze morgen weer een betere dag heeft.. Sorry voor dit ego bericht, mag eigenlijk niet klagen want snachts slaapt ze nog steeds door of ze komt maar één keertje..
@Saskia: klagen mag best hoor hihi doe ik ook aan de lopende band haha @elmo: hey! das toevallig.. dat het zo kort op elkaar zit.. @uhm............kweeniemeer.. oja @Collo: hier zit Lenn ook op minimaal 5 voedingen 150+5 en 2 gekolfd.. als ik te weinig kolf krijgt hij 6 voedingen 150+5 en 1 gekolfd.. Hij drinkt het ook niet helemaal op.. zo'n ramp is dat nog niet hoor, zeker niet als Amy het niet helemaal leeg drinkt..
@ Collo; Wat vervelend, moeilijk als je het idee hebt dat ze blijer zou kunnen zijn of lekkerder in haar vel zou kunnen zitten. Ken het gevoel . Je doet wat je kan, goed dat je blijft zoeken naar dingetjes die voor haar verschil kunnen maken. Sterkte! @ op dr zij slapen; ze heeft 1,5 uur op dr zij geslapen! Nu weer op dr rug, morgen weer een keer proberen . Op schoot, in de box en op het aankleedkussen ligt ze vrijwel altijd al zo dat ze niet op dr afplatting ligt, heb dus goede hoop . (totdat we volgende week bij het CB komen en ze daar met een 'frisse' blik de afplatting bekijken) Net zitten kolven, bleh, vind er niks an. Maar goed, ze krijgt om de dag een flesje dus hoef niet zo veel/vaak te kolven. Kolf mn borsten ook niet helemaal leeg, ze voelen 'goed' nu en heb ruim genoeg voor een voeding (150 cc). Lekker slapen nu. Jullie ook allemaal een goede nacht!
@ saskia; dat is niet klagen, dat is gezond! Zwaar hoor dat soort dagen. Meiske met een karaktertje .
ff vraagje bv is vraag en aanbod, dat snap ik. Nu kolf ik altijd ruim, en ze werkt het weg alsof het niets is (op dr gemakkie, heb niet een makkelijke fles/speen). Je kan niet te veel geven, toch? Dat ze het niet door heeft omdat het makkelijker drinkt dan aan de borst of zo? Ze laat wel altijd nog 2 slokjes achter .
Daar zijn jullie!!! Vond het al zo gek de hele ochtend al geen mail haha @ Wat een lieve spam zeg!!! @ riti Volgens mij kan het ook geen kwaad en kan je haar niet te veel geven. Vraag en aanbod inderdaad. En als ze lekker tevreden is en goed op lengte/gewicht zou ik me daar zeker niet druk over maken!
Saskia Vind het sneu voor jou, maar ben wel blij dat ik niet de enige ben met zo'n arbeidsintensief kind. En tuurlijk kan het allemaal erger, maar dit slurpt ook energie. Ze is sinds 20.30 wakker. Ligt na veel rondsjouwen nu in de box...durf niet te typen dat ze stil is want dan begint ze vast en zeker weer... Moet zorgen dat ik vanaf morgen de laatste voeding om 23.00 plan want zit te knikkebollen nu...
Mili Heel veel beterschap gewenst trouwens. Hoop dat de medicijnen goed hun werk blijven doen. Caruli Hoe was het vandaag met Mitchell bij de kinderarts? Hier trouwens nog niet ongesteld, maar verwacht het eigenlijk ieder moment.
@elmo; grappig zeg dat jullie kindjes zo weinig schelen met die van chiquita! @caruli; hoe was het in het ZH? @saskia; Lana houdt jullie dus lekker bezig!? Kan me goed voorstellen dat je je zo voelt. Hopenlijk kan ze zich binnenkort ook een beetje zelf vermaken in de box. @collo; beau krijgt hier ook wel eens vaker dan 5x 150cc , als hij het nodig heeft zal het wel goed zijn. @all; gisteravond om 19.30 kreeg beau zijn laatste fles.... Nu net om 2.45 melde hij zich pas weer!!! Tegen 3.15 hem weer in zijn bedje gelegd en ging tevreden weer verder slapen.....alleen nu kan ik niet meer slapen . Ben echt klaarwakker!
@ongesteldheid Ik ben ruim een jaar voor mijn zwangerschap niet meer ongesteld geweest dus verwacht het niet binnenkort @ouders Hier ook schoonouders om de hoek en mijn pa met zijn vrouw en twee kinderen. Vind het erg leuk om daar heen te gaan en ook als ze langskomen. Mijn moeder is er nu en die blijft dan ook logeren. Dit is op de een of andere manier wel erg intensief. Ik ben zo onzeker dat je vaak dingen vraagt, maar niet tevreden met het antwoord wil je toch je eigen ding doen.... Je kunt ook niet even gaan slapen of zo en ik heb mijn rust echt nodig.... @leuk dat meiden ook echt met elkaar afspreken. Ik heb enorm veel zin in de "terugkom "avond van de pufclub @slapen/ritme hier zitten we nu op 23.00-03.00-06.00-0.900 toch best netjes toch????? Tussen 09.00 en 12.00 wassen en aankleden en is ze vaak beneden. Tussen de voeding van 12.00 en 15.30 ligt ze boven. Tussen 15.30 en 18.30 in de box en dan ook vaak tot 23.00 (afhankelijk van bezoek) Hebben we sávonds bezoek ligt ze dan in de box en s'middags gewoon in bed. Ik kan haar dan om 15.30 voeden en gelijk weer in bed leggen. Doen jullie dit ook?? Marieke is eigenlijk niet meer dan 30 min wakker tussen voedingen....... En sávond na rhet eten doen we lekker knuffelen/gymen dan is papa er ook.... Ik probeer zelf tussen 12 en 3 ook te slapen of lekker te wandelen. Plan per dag niet meer dan 1 bezoek. en probeer elke dag wel ïets"te doen". Verder heb ik ons huis nu toch echt wel 100 gesopt hahaha @kolven Wil het in het weekend voor het eerst gaan proberen. Ga nu snel douchen voor ze weer wakker wordt.
@zwangerworden; mooi ritme hoor, zo lukt het ons hier inmiddels ook steeds vaker. Hier niet eens dagelijks bezoek, en nooit veel mensen tegelijk. Dat rusten hier moet ik nog op oefenen, stort nog steeds iedere avond in. 'iets' doen lukt hier nog wel, het is alleen wel altijd een fractie van wat ik zou willen . Ze ligt inmiddels sinds 0630 op dr zij, gaat dus goed
@riti lekker dat ze zo mooi op haar zij ligt Ik heb marieke om 9 uur gevoed daarna kreeg ze kramp. Ze zuigt die nu weg op haar speen. Ik vind de speen nog steeds lastig om te geven........ ziet er zo zielig uit en ze raakt hem nog steeds vaak kwijt waardoor ze zich in vreemde bochten wringt om hem weer te pakken, dat lukt natuurlijk niet en dan is het huilen..... Geven jullie ook een speen? En hoe gebruik je hem dan???
@zwangerworden: Wij gebruiken ook een speen, als hij m zat is spuugt hij m vanzelf uit. meestal alleen als hij geen honger meer heeft maar wel zuigbehoefte heeft of als hij krampjes heeft.. @Hier: heerlijk geslapen.. om 23.00uur ong.. kwam hij weer voor een fles.. of was het vroeger? nouja zoiets.. daarna weer om 3 en om 8.. kan er ondertussen een wekker op zetten haha.. ook overdag krijgt hij ritme.. smorgens is hij wakker, tussen de fles van 10.00 en 13.00 slaapt hij, dan is hij weer wakker tot de fles van 17.00uur en gaat weer slapen.. heerlijk hoor.. hopen dat hij dit volhoudt.. dat hij nog niet doorslaapt van 23.00 tot 6.00 vind ik niet zo erg haha.. @Dees: balen dat je niet meer kon slapen.. is het nog gelukt? @Hier: Straks de woonkamer en toilet nog even schoonmaken, dan ben ik alweer klaar voor het weekend haha.. nouja nog een was erin, en was opvouwen.. Oei, moet nog strijken babykleertjes komen zo gekreukt eruit nouja moet maar.. dan is dat ook weer gedaan.. Vanmiddag twee collega's op visite.. 1 neemt haar dochtertje mee, is alweer 7 maand oud.. Time flies.. en dan hopelijk komt manlief eind van de avond weer Vervoer is al geregeld dus kan ons spruitje lekker op bedje blijven liggen..
hihi vanmorgen na de fles van 8uur was hij klaarwakker en mama nog niet helemaal.. heb m naast me op bed gelegd en lekker gespeeld.. en jaja, daar kwamen 4 lachjes! Nu echt bewust dus helemaal blij.. whahaha, heb m naast me op het kussen van de bank liggen, ligt de donder gewoon te slapen.. en ondertussen maar scheetjes laten.. wat een manieren haha
@Riti: Volgens mij kan je BV niet teveel geven nee, het is ook lichter verteerbaar als KV @Collo: Voordeel is dat er na zo'n slechte dag meestal wel weer een goede nacht en soms ook goede dag volgt.. Vandaag begon goed, dus ben benieuwd naar de rest van de dag @Dees: Lastig is dat als je klaar wakker bent, ik heb dat meestal als ik naar bed ga.. Ben blij als ik rond half 1 eens in slaap val, vaak word het zelfs later Heb je wel nog een beetje geslapen vanacht? @Zwangerworden: Best een net ritme hoor, vermaakt ze zich zolang in de box of moet je er constant bij blijven? @Riti: Ik hoop dat het goed werkt dat ze op haar zij ligt, ben bang dat wij er hier ook mee moeten beginnen.. @Zwangerworden: Ik ben er ook nog niet achter hoe we de speen het best kunnen gebruiken, Lana raakt hem ook steeds kwijt. Ze wil hem ook gewoon niet altijd. Heb ook een speentje van avant en die zijn iets langer, die raakt ze minder snel kwijt (en ik dus elke keer duimen dat ze in slaap valt voor ze hem kwijt raakt, anders kan ik idd weer opnieuw proberen..) Hier: Gisteravond na die voeding van 20.30 waar ze na een half flesje in diepe slaap viel heeft ze heerlijk geslapen tot vanmorgen 6 uur. Ook de allereerste keer dat ze echt heel vrolijk wakker werd.. De hele tijd maar lachen naar mama, noujah dat maakt toch altijd alles weer goed he Na de voeding weer lekker gaan slapen en ze slaapt nu nog steeds. Dat lukt dus normaal ook haast nooit dat ik na de eerste voeding nog een paar uurtjes kan slapen.. Ben dus heerlijk uitgerust, zo kan het dus ook
@Saskia: hihi dat lachen geeft zo'n trots gevoel haha.. alsof ze het waarderen wat je doet haha.. Heerlijk hoor dat ze zo lekker geslapen heeft.. @zijslapen: uhm, dat doen we eigenlijk al vanaf de eerste week.. Ik ken twee kindjes die een onwijs plat achterhoofd hebben, sinds je ze op de rug moet laten slapen.. Vroeger sliepen kindjes ook gelijk op hun zij en daar zie je het weinig bij.. We leggen een kruik in de rug en een hydrofielluier opgerold tegen zijn buikje.. zo kan hij niet omrollen.. werkt prima.. CB natuurlijk weer helemaal in paniek
@speen; hier geen speen. We zijn nog aan het oefenen met het goed happen en drinken dus ben een beetje afwachtend met een speen. Ze pakt wel haar duim/handje. Ben een beetje gaar, hopelijk trekt het nog weg. Had met dr naar buiten gewild, lekker even op pad, maar op dit moment zie ik alleen maar op tegen het gesjouw de trap af hahaha Ach, anders morgen maar, we vermaken ons wel . @zijliggen; dat kussen-steun-ding werkt goed! Ze ligt ook helemaal niet zo klem als ik dacht, voor en achter loopt het schuin op zodat ze niet kan rollen dat is alles
was jullie kwijt en zat toen ineens bij de december 2007 mama's maar goed gevonden... kleine man blijft hier bijzonder onrustig, vanmiddag naar de chiropacter, hoop dat die wat voor ons kan betekenen want ben gesloopt...