December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gimena

gimena Niet meer actief

jeetje wat erg :(
    Sterkt hopelijk wordt jullie kat snel beter!!

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @mroos: Zo! goed gegroeid zeg! Snap dat je het in de gaten wil houden.. Misschien een afspraak maken bij je HA?

@Dees: he bah, wat naar van je kat zeg! DA is duur he? :( zo jammer, maarja beestje laten doorlopen zo doe je ook niet..
    succes meid!

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @gimena; Ik hoop aan de ene kant ook dat hij weer snel beter wordt maar ik heb er een slecht gevoel over. Hij is immers al 13 jaar en heeft al jaren last van nierfalen....

@roeltje; DA is zeker duur!! Voor die paar dingen wat we vandaag gedaan hebben zo'n flink bedrag moeten betalen hakt er wel ff in. We kijken het ff aan hoe het morgen gaat....mijn gevoel zegt wel dat we er echt niet meer alles voor uit de kast moeten halen. Beestje heeft het goed (gehad) hier!
    Moeilijk is het wel :( Het greep me net wel ff aan, vind het zo zielig dat ik er van moest huilen.

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Dees; doen wat jou/jullie goed lijken.. gevoel volgen zeg maar.. snap je wel hoor.. ons hondje ging dood toen hij tien maand oud was.. zomaar ineens.. nou, ben een tijdje van slag geweest hoor.. ineens rustig in huis met maar 1 hond.. zij is trouwens ook een paar dagen van de leg geweest.. was toen ook zwanger dus hormonsters hielpen ook niet mee haha.. sterkte elk geval

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @roeltje; Pfff 10 maanden oud??!! Jeetje das ook wel ff schrikken! Wat bleek de oorzaak te zijn?
    Ons beestje is 13, heeft er al een heel leven op zitten. Manlief twijfelt nog heel erg....zit met gedachten bij teveel andere dingen ook. Ik ben er vrijwel zeker van dat we eerst ff zijn vochttekort moeten aanpakken....wil dat niet lukken dan is het voor mij wel goed zo geweest voor hem. Hij moet het ook zelf willen en heb het idee dat hij zelf ook vind dat het wel goed is zo....
    Het zal hier dan ook wel ff flink anders worden mocht hij het niet halen....zijn broer zal dan alleen achter blijven, ze zijn erg close met elkaar wat ik dan wel zal missen.
    Ach ja...eerst de komende dagen maar ff afwachten :(

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Dees: Spontane longbloeding.. is geen oorzaak voor.. pure pech helaas...

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @roeltje; Phoe wat sneu zeg!! Dat is dan idd pure pech.

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Chiquita
    Oh, balletles wat schattig...
    Oh, voel jij je na 5 minuten al schuldig? Wat zul je mij een slechte moeder vinden dan...

Lotte
    In het ene boek staat idd geen mobiel vanwege de rust. In het andere boekje staat wel een mobiel tegen de verveling.
    Dental speen heeft een afgeplatte kant (net als de Bibi fopspeen) waardoor ze minder snel drinken.
    Amy kan echt in alle gradaties huilen. Vandaag was ze even zo erg aan het huilen dat ik het echt zielig vond. Heb haar opgepakt en ze moest ook echt even bijkomen van het harde huilen. Was best zielig...

Roeltje
    Tweede sprongetje duurt een stuk langer waarschijnlijk. En de derde sprong nog langer....oh jee...

Chicken
    Erg he die prikjes. Ik was ook erg van slag. Kreeg zelfs nog een knuffel van de wijkverpleegkundige. Schaamde me wel een beetje, maar ze zullen het wel vaker meemaken.

Sex
    Moet eerst ongesteld worden om zicht op mijn cyclus te krijgen. Verlies al dagen wat oud bloed (echt maar heel weinig) en het zet maar niet door, dus hier nog niks...
    Doortje, zie dat jij hetzelfde hebt...wat een schattige foto...

Saskia,
    Heeft de gyn je een beetje gerudt kunnen stellen voor een eventuele tweede of zie je het nog steeds niet zitten?

Lotte
    Lekkere Milan-spam...
    Dat naar beneden trekken van die mindhoekjes voor het huilen. Ik moet daar altijd zo vreselijk om lachen.... ah jij ook lees ik...slechte ouders zijn wij ook....:D

Mroos
    Raar he, die combi van sex en een baby hebben. Maar je moet maar denken dat die mooie baby ook het produkt is van hopelijk goeie sex...

Dees
    Beterschap met je kat...wat zielig... Hoop echt dat hij opknapt.

9. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    @Lotte: Leuke spam.

@Dees: Veel sterkte, ik hoop dat je kat weer opknapt!

@Collo: Mocht ik weer zwanger worden dan kom ik direct bij de gyn te lopen en extra echo's.
    Verder mag ik niet meer savonds of in het weekend bevallen, omdat de OK standby moet staan..
    Dat houd in dat ik bij 38a39 weken ingeleid word, of bij een grote beeb een keizersnee zal krijgen.
    Zelf maak ik me niet zo druk om een tweede bevalling (heb al mensen gesproken met vergelijkbare drama bevallingen waarbij een tweede wel zo uitgepoept was :p)
    We zijn er alleen nog niet over uit of er ooit een tweede zal komen ;)

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Collo: NEE!! wil niet dat de sprongetjes langer gaan duren! en die regeldagjes mogen ze afschaffen haha..

heb hem net 180+6 gegeven.. aangezien er geen hulp van CB te verwachten valt, doe ik het maar zelf.. gevoel er bij is goed dus waarom niet.. zit nu keurig op 6 voedingen..
    Meneer drinkt even 160cc weg! 1 mondje teruggegeven dus viel goed gelukkig.. ligt nu lekker te slapen..

Hij was aan het daten geslagen vandaag:D met winnie the pooh nog wel.. kom ik bij de box kijken, kijkt ie verstoord en kan er geen lachje vanaf.. draait naar de knuffel en ja hoor, daar gaat meneer met een big smile..om 22.00uur heeft winnie wat verkeerds gedaan of gezegd:D huilen geblazen:D

11. zooo hier even snel een update!

alles gaat weer redelijk!
    Vanmorgen met Timo naar de ha geweest voor controle. Zijn longetjes klonken nog steeds piepend..Dus maar een 2e puf erbij gekregen .. deze werkt ontstekingsremmend!
    Hoop dat deze 2 puffen hun werk gaan doen!

Nog even over de flessen!
    Timo krijgt 5 x 180! de zuiplap!
    tijden zijn:
    6-7 uur
    10-11 uur
    14
    17.30
    20-21

Dan gaat hij lekker slapen tot de volgende ochtend!

Slaap lekker meiden!

12. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Hier ook een update:

Gisteren naar het CB geweest voor Dani's eerste prikjes :D Hij heeft het heeel goed gedaan!

Hij zit nu op 5 flessen van 200cc en heeft afgelopen nacht voor het eerst doorgeslapen :D JEEEEJ!!! eindelijk

De grote man is al 59cm en weegt 6285 gram!!! Tis een reus ;)

13. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Xenas; fijn dat de pufjes helpen, sneu dat hij nog steeds piepte :(.
    @ Dretjuh; haha heerlijk zo'n flinke knul, vind het helemaal zo groot lijken aangezien Maura van de zelfde dag is en een stukkie kleiner.

@ hier; man vandaag jarig, we doen er verder niet zo veel aan. Zat te denken, hij heeft het steeds over een tekening (en een asbak van klei) van Maura, om haar handjes en voetjes te verven en op papier te 'stempelen'. Dat wordt niks met dr handjes...bilafdruk is makkelijker :). Alleen acryl in huis, niet zo handig, maar als ik het meteen schoonmaak en zorg dat het niet in dr mond komt?

@ Ritme; ze heeft echt in de loop van de middag (vanaf een uurtje of 15) tot een uur of 18-19 dr hum niet. Heel zielig huilen, niet krijsen, huilen met veel tranen :(. Vaak heeft ze dan ook enorme honger, (denk ik dat dat het niet kan zijn en laat ik dr nog wachten ook) eet echt meer ook. Heb wel eens ergens gelezen dat een baby meer honger heeft bij zijn voorlaatste voeding, dat zou in haar geval wel kloppen, want meestal valt ze daarna in een diepe lange slaap. Aan de ene kant wat te vroeg, aan de andere kant rustige avond hier, we kunnen rustig eten en de dag afronden (kolven, afwasje f relaxen). Beetje lullig dat het ook vaak bezoek-tijd is, maar dat is dan maar niet anders.
    Ze krijgt het vandaag wat druk, vrees voor minder rust voor dr. Wil eigenlijk even de stad in met haar, (even is toch zeker 1,5 - 2 uur) met een beetje mazzel slaapt ze dan nog een beetje. En ze moet/mag ook in bad, gezien mijn verf-plannen ook wel handig, maar dat doe ik ook liever op mn gemakkie.
    Misschien dat ze spontaan haar wakkere middag huil-uurtjes overslaat :).

14. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Goedemorgen,

Nou het bezoekje aan het werk was geslaagd!! Allemaal oeeeehhhss en aaaahhhhsss en ze heeft ook nog even gelachen....
    Vandaag voor het eerst naar het cb weet iemand hoe lang zo'n afspraak duurt???? Verder is me opgevallen (omdat ik haar nu s'morgen in bed neem bij me) dat ze zichzelf door armwapperen wakker houd. Is er iemand die verstand heeft van inbakeren of pacco doeken of zo????Hier doe ik we eens een omslagdoek op de verwarming en dan strak inpakken slaapt ze ook direct, maar wel op de arm haha

vannacht 23.00-03.00-06.00 allen de 3 en 6 uur voeding wil ze erg slecht drinken. Eigenlijk slaapt ze half. Heb al eens geprobeerd zo'n voeding over te slaan mbv speen maar dat wil ze niet....Heeft iemand anders dit ook???

@Dretjuh SUPER DE NACHT DOORGESLAPEN!!! Voel je je zelf nu ook beter nu dat je wat langer hebt geslapen??? Ik ben ook erg benieuwd naar lengte en gewicht

@riti gefeliciteerd, ik zou wel waterverf halen hoor!

@Xenas fijn dat de pufjes werken, hoe is het met jullie?? Kunnen jullie al weer een beetje ritme pakken na alles wat er gebeurd is?? Je moet toch ook binnenkort al weer aan het werk??

@Saskia Fijn dat je contact bij de gyn oke was, grappig he dat sommige meiden het al hebben over nr 2 en anderen nog helemaal niet. Hier kunnen we nog niet eens een anticonceptiemiddel kiezen omdat we er lang over hebben gedaan zwanger te worden. Vind je het een prettig idee om zo in de gaten te worden gehouden bij een evt tweede?? En ben je al helemaal hersteld of soms nog last??

@Dees super zielig, kan er echt niet tegen als er iets met beestje is. hoop echt dat het beter wordt wat zei de da als advies??

15. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    @Roeltje: Soms is het ook gewoon beter om lekker naar je eigen gevoel te luisteren.
    Heerlijk he dat ze steeds meer in contact komen metde rest van de wereld, ook al is het soms maar een knuffel of een ander ding :p

@Xenas: Ik hoop ook dat je met de tweede puf wel veel beter resultaat krijgt :)

@Dretjuh: Wat een reus is Dani zeg, en lekker dat hij nu een nacht doorgeslapen heeft :D

@Riti: Gefeliciteerd met de verjaardag van je man!

@Zwangerworden: Wat leuk dat het bezoek aan je werk zo geslaagt was zeg :)
    Hier duurt een bezoek aan het CB tussen de 15a30 minuutjes afhankelijk van je vragen.

Tweede is hier nog niet ter sprake hoor, maar aangezien mijn bevalling nogal een drama was moest het wel even besproken worden voor als we ons nog mogen bedenken ;)
    Eerst maar lekker genieten van Lana en misschien komt er wel nooit een tweede ;)

16. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    ff een snelle speen vraag.ik heb kersmodel small van difrax en dan dus voor brede hals.. maar volgens mij vind lianne het niet heel erg fijn.. gister 140 ml geprobeerd en e had 80 op maar hefet daarna ook nog flink aan de borst gedronken en was erg onrustig. ik had ook het idee dat ze iets te weinig moeite moest doen om het eruit te krijgen en dat ze daarvan in een soort van paniek raakt en dan dus onrustig is..
    nu lees ik hier wat over die dental speen en zie ook nuk dental en een speciale non drip speen komt ook voorbij op internet waarbij ze echt moeten zuigen om er wat uit te krijgen
    maar uhm.. die dental die jullie bespreken hier.. heeft die dat je dusecht moet knijpen om ook maar 1 druppel te krijgen? of niet?
    en gebruiken de bv mama's die wisselen deze speen ook?

17. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Ik gebruik tommee tippee met speen 1, bevalt goed!

18. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    had een heel verhaal geschreven en t was weg..

zag wel milan spam :) leuk!

joyce: ik gebruik nog geen fles dus kan je niet helpen... ik gebruikte toen ik over ging naar kv wel gewoon een speen die mijn kindje fijn vond in het begin was dat mt 1 toen wassie al 7/8 maand

zwangerworden: bij mij duurde de afspraak 20 min...en oooh en aahs altijd leuk :)over inbakeren ik doe t welles als hij echt overstuur is met een gewone doek of een red castle doek maar als je dat echt iedere avond wilt doen schijnt puckababy goed te zijn

nou hier weer eten

ooh en hij heeft van half 10 tot 6 geslapen :) ik ben nu ook lekker uitgerust :D

19. gimena

gimena Niet meer actief

@ Dees hoe is het nu met je kat???
    xxx

20. gimena

gimena Niet meer actief

@chiquita., heey meis alles goed??
    en met de kids??
    hoelang duurde het waneer jij het mutsje kreeg?
    xxx

Deel Deze Pagina