December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    denk ook dat het ze ontglipt is of zo, maakt ook niet zo heel veel uit.

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Wat fijn om te horen dat meerdere beebjes onze avonden gek maken... Nou ja, dan hopen we maar dat het een fase is en dat ze binnen een par weekjes lekker allemaal gaan slapen. Op dit moment gaat voor Amy de nacht pas in na haar laatste fles (rond 23.00). Blijf het wel stug proberen om haar rond 20.00 uur op bed te leggen. verder leg ik haar een keer of 3 op bed overdag waarbij ze altijd wel een uur tot 2 uur slaapt.

Rompertjes verknallen
    Ja, hier ook al een paar gesneuveld. Nog goede tips om de vlekken eruit te krijgen. Heb nu van die Shout vlekkenspray, maar die werkt niet echt vind ik. En aangezien Amy bijna altijd hele dunne poep heeft (door de Omneo voeding) loopt het regelmatig aan alle kanten eruit...

Suus
    Heerlijke Maudspam

PSje
    Emma is ook een tenger ding he? Amy ook, al begint ze nu langzaam wat dikkere billen te krijgen ;). Leuk jurkje trouwens.

RiTi
    Ik vind jou echt een ongelofelijke bikkel qua borstvoeden hoor. Echt respect, veel mensen zouden het al veel eerder opgegeven hebben. Ik ben blij dat je geen enorm schuldgevoel met je meesjouwt want dat zou erg onterecht zijn.

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ja dat kan natuurlijk, al moet ik zeggen dat ik het niet zo netjes van ze vind..

hier lekker druk weekend achter de rug (zit dus nog steeds in de pyama:D) wilde vanmorgen de ramen wassen maar dat gaat m voorlopig nog niet worden haha...
    afgelopen zaterdagmorgen lekker bijgekletst met manlief.. toen moest ie nog even de deur uit, 's middags wat spulletjes gehaald in de stad, gelijk koffie met gebak gehad:D heerlijk hoor..
    's avonds heb ik hem de deur uitgewerkt zodat ik kon wii-en:D hij wou tv kijken haha.. lekker rustig... belachelijk laat naar bed gegaan haha.. zondagmorgen werd hij wakker doordat Lenn om 8.30uur de boel op stelten zetten in bedje:D huilen, lachen, jammeren.. dus manlief heeft hem meegenomen naar beneden en samen op de bank gaan liggen.. Heb dus heerlijk uit kunnen slapen tot 11.30 (!!) was het blijkbaar wel nodig.. 12uur zaten we in de auto voor een verjaardag (hihi moesten er om 12uur zijn maar niet gelukt:D)
    s middags bij iemand gebakken vis opgehaald.. ideaal, we brengen (rauwe) vis naar iemand en op zondag krijgen we ze gebakken weer terug haha.. mooi makkelijk.. bleek dat zijn vrouw jarig was, dus huppa, borrel gedaan.. lekker naar huis... 's avonds film gekeken.. manlief had daar geen zin in dus hem weer de deur uit gewerkt.. komt hij bij zijn oom en tante, staat daar dezelfde film op:D
    toen hij thuis was lekker samen tv gekeken.. Nu is hij weer weg:( gelukkig komt hij vanavond of morgen weer thuis, ligt eraan hoeveel werk ze hebben aan boord.. woensdag is hij jarig en thuis.. donderdag en vrijdag waarschijnlijk ook thuis... zo lekker!
    nou ga toch maar eens douchen.. gelijk de kleine man mee onder de douche.. dan toch maar de ramen wassen haha

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai hai.

Ben ik weer. Zaterdag was de verjaardag van mijn neefje en daar zijn we geweest. Daarna naar de Ikea geweest (eindelijk:p). Zondag kwamen mn schoonouders langs en mn ouders ook nog even.

Zit nog steeds niet lekker in mn vel, maar weet niet precies wat er nou is. Meerdere dingen denk ik. Ook slecht nieuws gehad van het weekend, maar daarvoor zat ik natuurlijk al niet lekker in mn velletje...

@Gimena:

Je vroeg of ik mn auto laat maken. Ik heb m in 2006 gekocht en in 2007 bleek hij zo brak te zijn. Dus toen meteen laten maken;).

@Pampers:

Nog maatje 1 hier, maar begint nu wel iets te klein te worden.

@Hoofdje ophouden:

Kan Milan ook goed, maar hij vindt het niet fijn om op zijn buik te liggen. Dan trekt ie een heel scheef gezichtje en gaat kreunen hihi. Maar ik leg m eigenlijk wel te weinig op zn buik! Echt maar 1 of 2 keer per week doordat hij t niet fijn vindt:). Moet t meer gaan doen!

@Mroos:

Wat een lekker stevig mannetje is Boaz:D!

@Buik missen:

Soms wel ja!

@Joyce:

Kan die speen op alle flessen? Ik heb avent.

@Elmo:

Had het een paar dagen geleden nog geschreven. Ik heb ook een paar dagen bruin verlies gehad. Maar de eerste 3 dagen echt donkerbruin/zwart:(. Was niet veel.

@In slaap huilen:

Doet Milan ook!

@BV-poep:

Blijft de poep altijd vrij dun als je bv geeft?

@Suus:

Ook al zo'n heerlijke stevige baby:D!

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ff spammen:D

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    kusje van Spike:D

7. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Heej Meiden,

Lees nog steeds trouw mee hoor, maar merk dat het me veel moeite kost jullie op de hoogte te houden.

Hier nog steeds wel wat onzekerheden. Marieke drinkt wat onrustig aan de borst en als ik verdeeld over de dag 110cc kolf kan ze dat sávonds zo wegklokken?!!! Ze komt wel goed aan en heeft genoeg plasluiers dus ik neem aan dat ze genoeg binnen krijgt??

Verder hebben we nog steeds snachts een slaapritme van om de 3 a 4 uur wat me echt begint op te breken. 22.00-1.30-5.30-8.30 of wat we ook nog wel eens hebben 23.00-3.00-6.00-0.900......Overdag slaapt ze na haar ochtendvoeding rond 8 uur en dan een uurtje in de box vaak weer een uur of 2. Dan aankleden en opnieuw voeden. Het is dan vaak rond 12 en s'middags ga ik vaak met haar op pad ze doet dan wel haze slaapjes.

Gisteren heeft vriend het hele huis gesopt heerlijk want dan kan ik vandaag lekker met Marieke tutten. Was ik ook wel aan toe een dagje zonder het huishouden hahahaha

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    BV poep
    Volgens mij blijft die idd zo dun totdat je gaat starten met fruithapjes etc.

Spam: Kampioen booskijken

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @collo; hihi, wat kan ze heerlijk boos kijken :D

@all; Beau verbrak vannacht een nieuw record langslapen :$
    Kreeg om 19.30 zijn fles, rond 20.15 lag hij op bed. Om 22.30 begon ik toch ook wel erg moe te worden en bedacht me dat ik net zo graag naar bed wilde....pff in slaap gevallen en hoorde beau pas weer lichtjes huilen om 5.00u......wat een slaapkop ;)

@voedingen; Merkte de laatste dagen dat Beau zijn flessen van 150+5 helemaal opdronk en daarna nog honger had. Ben nu maar langzaam aan het overstappen op 180+6. Het aantal flessen ligt nu op 5 a 6 flessen.

@CB; Vanmiddag mogen we weer;) Beau krijgt dan zijn 1e vaccinaties. Daarnaast ben ik reuze benieuwd naar zijn gewicht en lengte!

Ohw ja...nog ff spam ;)

10. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    bleke frummel met lekkere blos :)

11. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Beau ook al zo mooi omhoog!

hihi die Amy...

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; Lekker onschuldig kijken :)
    Beau ziet af en toe ook zo bleek! Vooral bij daglicht lijken ze soms zo licht van kleur terwijl ze de 1e dagen er zo anders uit zagen kwa kleur.

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    wat een lieve spam!!
    lekker gedouched samen:D ligt nu te slapen in de box.. geen zin om naar boven te lopen om hem in bedje te leggen haha..

manlief heeft de auto meegenomen:D hoef m dus niet 's avonds laat op te halen:D aan gezien ik alles op loopafstand heb is dat wel makkelijk...

14. gimena

gimena Niet meer actief

@lotte.,ow oke logies ook :)
    verders alles goed met je?

15. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @collo: ja emma is ook een smal meiske ja. is wel een beetje lastig, ze heeft nu broekjes maat 62 nodig voor de lengte maar die zakken zo van dr kont af. Maat 56 is kwa breedte goed maar dan heeft ze hoog water;)

16. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Hey meiden!

Ook hier weer een levensteken van mij :). Het lukt maar niet om regelmatig te schrijven. Lezen doe ik trouwens wel vaak. Blijft echt super al die verhalen, zo herkenbaar :).

@KMA: Hier zijn we het ritme sinds 2 weken volledig kwijt... Mevrouw slaapt slecht overdag en wordt steeds kreunend en worstelend wakker van de buikpijn (althans zo lijkt het). Ook heeft ze al 2 weken een verstopte neus en is ze daardoor vaak erg benauwd. Zoo zielig! Kortom, lekker gaat het niet meer en we zijn allemaal erg moe en prikkelbaar hierdoor... Iom met CB besloten een koemelk-vrij dieet te starten (ik geef nog BV) ivm vermoedelijke KMA. Net de lijst met eten gekeken en mag echt bijna niks meer... Wordt pittig! Alternatief is van die pepti KV. Moeilijk... Het liefst blijf ik BV geven, maar het dieet wat ik moet gaan volgens is echt extreem streng... Zucht! Heeft een van jullie ervaring met KMA en hoe ging je daar mee om? Welke klachten had je?

@ritme: Voor deze drama weken gooide ik haar bij eerste tekenen van vermoeidheid op bed en dan sliep ze probleemloos 2-3 uur. Meestal was ze max een uur wakker na een voeding en daarna ging ze lekker slapen. Laatste weken ben ik blij als ze een uurtje per slaapje haalt (en ik weet zeker dat ze meer slaap nodig heeft, want ze is dan erg humeurig en moe).

@riti: Idd super knap dat je de BV zolang hebt volgehouden!!! Ik twijfel over doorzetten ivm dat strenge KMA dieet....

@spam: Erg gave foto's voorbij zien komen!! En idd knap dat zoveel kleintjes hun hoofdjes al zolang omhoog kunnen houden. Dat kan ons kleintje dus nog niet... Zal zo ook foto van ons kleintje spammen. Momentje..

@vaccinaties: Hier vanmorgen de eerste prikken gehaald. Zo zielig! Ze heeft echt keihard gekrijst! Verpleegkundige had adertje geraakt, dus het bloedde best erg en ze heeft nu flinke blauwe plek. Moest van CB hierom preventief een zetpilletje geven. Ze had net nog geen koortst. Gelukkig ligt ze nu even lekker te slapen.

17. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
  18. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Owja over het huilen in de slaap, weet niet meer wie het schreef Collo??? Hier ook een die flink kan uithalen in haar slaap... Tegen de tijd dat ik boven ben is ze vaak weer stil. Dit gaat soms wel drie of vier keer zo voor ze wakker wordt. Hier helpt het speentje soms.

Hebben jullie ook dat als je een speen in bed geeft ze die kwijt raken en wel eens moeten huilen als ze erop liggen? Dus de speen ligt onder het nekje ofzo?? Hier haal ik de speen dan weg. Vaak slaapt ze dan door en heeft ze de speen dus eigenlijk alleen nodig bij het inslapen.

19. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Dees
    Wat kan Beau al mooi omhoog kijken zeg. Wat een lekker manneke.

RiTi
    Wat een schattig kapsel heeft Maura. Wat leuk al zoveel haartjes.

Kleur
    Amy had de eerste weken echt zo'n mooi bruin tintje, dat Ferdy zelfs nog even vroeg of ze echt wel van hem was :D:D:D. Inmiddels is ze net zo'n bleekscheet als haar ouders.

PSje
    Zeg je gewoon dat alles 3/4 broeken zijn... Hier zijn leggings wel populair.

Panos
    Wat een leuke foto zeg, wat heeft ze een leuke toet en wat sneu dat ze zoveel last heeft. Tja, dieet of Pepti. Dat is echt een moeilijke keuze. Die kan je alleen zelf maken, maar voel je niet schuldig als je beslist om KV te gaan geven. Deze periode moet ook voor jou leuk zijn en zo'n superstreng dieet is niet leuk. Straks blijkt het niet te werken en heb je jezelf voor niks in allerlei bochten gewrongen.
    Maar nogmaals, jij moet de keuze maken, maar wat je ook beslist, je moet er zelf echt achter staan.

Zwangerworden
    Was geloof ik Joyce van dat huilen in de slaap.
    Hier geef ik ook alleen de speen bij het inslapen, maar meestal wil ze hem niet. Als ik de speen onder haar vandaan moet peuteren leg ik hem ook meestal weg.

Vandaag hier echt een slaapkop. Is vanaf vanmorgen denk ik maar een uurtje of 2 echt wakker geweest. Net weer op bed gelegd en ze slaapt alweer...

20. chani13

chani13 Lid

25 jan 2010
    90
    0
    0
    Ergens in Gelderland
    Hoi (laat weer ff wat van me horen - ook ik lees trouw mee, echt fijn om te lezen dat de meeste babies dezelfde fases hebben),

@slaapritme: erg herkenbaar en WAT een geruststelling om te lezen dat meerdere babies er last van hebben. Ook Mira is overdag een engel en vanaf ca. 18 uur een bengel: dan wil ze echt niet meer naar bed tot de laatste voeding (dat is hier variabel, ben er nog mee aan het prutsen, 23 uur vind ik te laat want lig dan ook graag in m'n bed). Ik heb gewoon geaccepteerd dat ze 's avonds bij ons wil zijn, dan is het ook het makkelijkst voor ons.....

@poeprompertjes: wil graag meedingen! Btw: krijgen jullie die poep eruit? (ow, heeft collo ook gevraagd zie ik)

@babyspam: leuke foto's allemaal... om op te vreten!

@hier: Mira doet het vandaag weer goed(weet niet of het vanavond zo blijft). Woensdag de 1ste vaccinaties, vind het erg spannend. Hoop niet dat ze er koorts ofzo van krijgt. Verders... ik verveel me een beetje..... wat doen jullie als je niet met je beeb of huishouden bezig bent?

Deel Deze Pagina