December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chani13

chani13 Lid

25 jan 2010
    90
    0
    0
    Ergens in Gelderland
    @elmo: bedankt voor de tip! Heb inmiddels weer een aantal poeprompers liggen....

@Roeltje: wow, da's lekker dat hij zo lang heeft doorgeslapen! Heeft hij je getrakteerd op een goede nachtrust na een onrustige avond... wat lief;)

@Riti: denk dat ik dat ook zou doen van die bijtring... (bedankt voor de waarschuwing)

@collo en riti: ook ik heb een naaimachine gekregen. Weet alleen niet precies hoe het werkt. Gelukkig heeft mijn vriend dit wel in de smiezen en heeft de gordijntjes op Mira d'r kamer genaaid (misschien wilt hij ook jurkjes doen...)

@hier: Mira ligt nog lekker te tukken. Gisteravond de reunie-avond gehad van Samen bevallen. Erg leuk om alle babies te zien. De andere 5 babies waren relaxed en rustig. Helaas had Mira het minder naar d'r zin en was de hele avond aan het jengelen en krampjes (terwijl ze hier normaal haast geen last meer van heeft). Toen we thuis kwamen nog een flesje gegeven en ze heeft vannacht heerlijk doorgeslapen. Helaas heb ik minder goed geslapen, mijn interne klok heeft moeite met aanpassen aan het onregelmatig slaapgedrag van m'n dochter.... ik voel me nu dus prut...

2. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ all: T gaat echt een stuk beter met Aaron wat reflux betreft. Hij spuugt nog wel maar huilt er niet echt meer om. Hij lacht veel en brabbelt aan een stuk door! Ook probeert ie om te rollen, en is hij super bewegelijk. De fysio vond hem sterk en verwachtte dat hij vroeg zal zijn met dingen doen..pff net als Nora haha wordt vast een handenbinder zei ze. Hihi geeft niet zei ik, ben wel wat gewend haha.

Nu heeft ie alleen zo het spelen te pakken dat ie nu dus steeds gaat krijsen als we hem weg leggen te slapen haha. Najaa moeten we nu ff weer ritme in vinden omdat hij na de voeding eigenlijk standaard op bed ging zonder spelen enzo omdat ie daar de puf niet voor had....Nu dus weer brullen haha maar dan om een goeie reden!

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Chani; lekker dat Mira slaapt, kan jij even bijkomen :).

@ Mili; Wat super dat het zo veel beter met m gaat! Hij heeft een hoop gespeel in te halen :). Beter krijsen omdat hij liever speelt dan krijsen van narigheid in ieder geval.

4. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    moet zo naar de tandarts...pffff zie er vreselijk tegenop :(

5. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hahah ja inderdaad dat is waar. Maar ja nu moeten we dus ff het ritme opnieuw vinden, k hoop dat dat niet te lang duurt hihi. K zou een beetje rust wel fijn vinden na zo'n lange kwakkel-periode. ;)

6. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Owww k weet niet of je t nog leest, maar succes!!!!:)

7. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Goedemiddag!!

Net naar de kinderopvang geweest om alles door te nemen en te kijken in welke groep Milan komt. Toen ik thuis kwam moest ik huilennnnnn....heb het er zo moeilijk mee en voel me zo schuldig, al weet ik dat Milan er waarschijnlijk absoluut geen last van heeft en het alleen maar leuk is voor hem om vanalles om hem heen te zien. Volgende week woensdag ga ik weer beginnen met werken en gaat hij voor het eerst naar de opvang.

Het waren wel superleuke en lieve meiden, dus daar ligt het niet aan. Nou, misschien gaat het na een tijdje wel beter met mama....

8. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ collo: gelukkig slaapt lianne ook goed overdag dus dat scheelt wel.. ze is er ook 1 die boos word als ze moe is heb ik gemerkt..
    dus als ik dan toch ga spelen dan gaat ze krijsen en niet slapen..
    maar hier ook 's avonds huiluurtjes! dus hoort er denk ik bij...

@ pooh: heb hier ook al paar keer gehad dat ik haar 3 keer uit bed moest halen om te troosten maar bleef dan wel op der kamer en dan uiteindelijk valt ze in der bed in slaap.. das meestal na de laatste voeding.. die voeding ervoor helpt eigenlijk alleen der speen en zit er minder dan 3 uur tussen de voedingen..

@ riti: ben jij gewoon ineens begonnen met flesjes geven en kolven? of langzaam het echte live voeden afgebouwd? binnenkort kdv dus ben beetje aant uitzoeken hoe ik het beste haar kan laten wennen aan overdag de fles..

@ suus: wat een lekker ding zeg!
    en goede wedstrijd: hier gister 3 rompers ;) en 2 aankleedkussen! (doet plassen als luier weg is..)

@ psje: goed hoor!! met dat hoofdje omhoog!!

@ hier lekker weekendje gehad, zondag kraambezoek gehad en verder lekker met mannetje en kindje gekeuveld!
    en gister zijn we wezen shoppen! ook voor het eerst! en ze deed het kei goed! sowieso van 22 (ok die voeding duurde tot 23..) tot 5:45 geslapen en toen tot 11! en daarna dus stad in en kwam ze toen we terug thuis waren om 15 uur.. en vervolgens om 17:45;s avonds nog verjaardag gehad.. 21 en 23 gevoed en toen tot 5 en vevrolgens tot 8:30 en nu slaapt ze nog...

maatje 1 luiers?? passen de poepjes en plasjes daar nog in??

@ lotte: mopperen is niet erg he ;) pas bij krijsen / huilen omdraaien ;) doen we hier ook ;)
    en ja, die speen kan overal op.. alle brede hals spenen passen op brede hals flessen, dus goed opletten dat je de brede hals versie hebt (behalve tommy tippie geloof ik) heb nl ook avent flesjes

@ kolven en laten drinken: degene die door de dag heen kolven en dat 's avonds bijgeven: waarom kolven jullie de cc's die ze dan drinkt niet af eigenlijk? zo stimuleer je de productie denk ik en dan krijg je na verloop van tijd wel vollere flesjes!
    hier laatst dus fles gegeven 130 ml gedronken en ik 140-150 gekolft :) en gister ook een toppertje: 155 uit de ene en dan uit de andere nog 60 (waaruit ze had gedronken).. vandaag wat minder maar samen toch 140 geloof ik (maar ja, nu kwam ze ook eerder ipv 11 uur ;)

@ dees: mooie spam ook!

@ smalle dames: hier ook 1 ja! rompers zitten allemaal te wijd, maar wel nodig voor de lengte!

@ panos: ook een schatje zeg!

@ zwangerworden: hier ook alleen bij inslapen 1 keer per dag ongeveer.. hier word ze nu soms wakker omdat ze dan tegen de rand van bedje aan ligt met hoofdje en handjes.. denk ik.. niet omdat speentje in de weg ligt..

@ collo: hier soms ook gevecht om speentje te geven.. ze wil hem wel maar danmeer om te spelen en dan duurt het ff voor ze echt sabbelt...

@ poep uit rompers: inweken met biotex en dan nog schepje vanish bij de was.. maar beste werkt direct de wasmachine in!

@ pooh: schatje hoor!

@ roeltje: idee heb ik hier ook en ze kan ook dingen uit de oei ik groei winkel! (handig joh dat boek! en had het op wc gelegd, en vriend leest er dan daar in ;))
    is wel met vlagen.. ene moment gaat het goed en dan merk je gewoon dat het echt allemaal veel te veel is wat ze mee maakt..
    en fijn joh dat je mannetje naar huis komt!

@ riti: ja, tieten troosten toch vaak het beste.. hier ook gemerkt.. vooral dus bij de laatste voeding en dan dus echt ene uur lang alleen maar aanleggen en dan weer los.. speen wil ze niet.. slapen ook niet..

@ hier: pff.. vandaag een baaldagje voor mama.. moe, spierpijn en soms een wat bleh gevoel in mijn buik..
    ga nu dochter na doen en ff lekker tukken!

@ hier: net naast der luier geplast in bed!! handig.. meteen bedje verschoont, maar was wel zielig...

9. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @chicken; ik kan het me zoooo voorstellen :). Het komt vast allemaal helemaal goed....met je ;).

@ joyce; eerst 1 fles, toen 2 (binnen een week) en toen in 1x alles met de fles en gekeken hoe het met dr ging. Gaat goed :), af en toe nog wel aan de borst, laat ik van haar afhangen. Dat is trouwens niet helemaal waar, vannacht ook bv, ik was zo duf, zag kolf en fles even niet zitten in de koude keuken :p. Ging prima, alleen wat minder voorraad nu aangezien ik snachts altijd ruim kan kolven, heb ook nie:p nagekolfd, had eigenlijk wel gemoeten.

@ hier; tandarts viel mee :), volgende keer wordt ff minder, nu alleen noodoplossing :(.

10. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Howel Amy er alles aan heeft gedaan om te laat te komen hebben we vanmorgen de eerste les babymassage gedaan. Erg leuk en lekker om zo met je beebje bezig te zijn.
    Toen ik vanmorgen haar vanuit haar bed in de kinderwagen wilde leggen om op pad te gaan rook ik ineens een poepluier...ok, kan gebeuren. Kind op de commode en snel even luier verwisselt. Ik pak de nieuwe luier en ze plast zo over mijn hand en het aankleedkussen heen, maar dus ook op haar rompertje. Dus alles uit, nieuwe romper aan, shirtje aan, luier om.... Presteert madam het om ineens een golf melk terug te geven dus heel dr shirtje en weer dr romper nat. Ik stond op dat moment op het punt om in vloeken uit te barsten en op dat moment werd ik getrakteerd op een volle glimlach...hahaha die meid heeft humor. Dus weer een nieuwe romper/shirtje, aankleden en toen konden we eindelijk op een drafje naar de cursus.

Naaien:
    Ik doe ook maar wat hoor. Pak gewoon een jurkje wat ik leuk vind en probeer dat in een ander stofje na te maken. Heb nu alleen ruzie met mijn naaimachine. Trekt een elastisch stofje waarmee ik nu werk de hele tijd naar beneden en wordt 1 grote halenbende...grrrr:x. Ga maar een nieuw jurkje knippen denk ik.

Mili
    Heerlijk dat ie nou krijst omdat ie wil spelen....;)

Chicken
    Aaaaahhhhhhhh, denk dat we dat allemaal nog gaan hebben. Maar ik heb wel een goed gevoel bij het kdv dat we hebben uitgekozen. En Ferdy gaat haar wegbrengen straks en ik haal haar op, dus sta iig niet bij het kdv te grienen...

Vannacht trouwens een heerlijke nacht gehad. Om 00.00 gisteravond de laatste voeding gegeven en vanmorgen om 07.30 heb ik haar wakker gemaakt....wat heerlijk om niet midden in de nacht te hoeven voeden :D:D:D.

11. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @Collo en Riti...komt ook helemaal goed. Mijn man stelde ook al voor dat hij hem dan gaat brengen, zodat ik niet met doorlopen ogen daar rondloop. Maar aan de andere kant wil ik ook zien dat het goed met hem gaat als ik hem breng....dus ik weet nog niet wat ik doe.

@Collo...haha...druk ochtendje! Leuk he de massage. Ik heb vrijdag helaas alweer de laatste, maar ga het thuis ook doen.

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @RIti: Fijn dat het meeviel bij de tandarts

@COllo: gelukkig waren jullie nog op tijd:) fijn da het leuk was..

@hier: vanmorgen tandarts geweest.. Mn zus heeft opgepast, kon ze mooi de fles nog even geven... Haar auto meegenomen aangezien manlief onze auto heeft meegenomen... Vanmiddag weer eens bij de Zeeman aangegaan, die hadden nieuwe kleertjes binnen.. weer wat polo's gehaald:D gelijk in de was zometeen, drogen, kan ie die morgen aan:D Hij ligt nu heerlijk op bed:D gister zo druk en hangerig en vandaag is hij aan het bijkomen.. Hij lacht ineens veel meer en ineens met heel veel geluid.. Drinken gaat ineens een stuk beter, moest hem om 13.30uur wakker maken, er zat al 5uur tussen..

Net een kerel van de ketel geweest, vorig jaar een nieuwe laten plaatsen, en nu onderhoud.. die man is 10 minuten geweest (zeker niet langer) en was gelijk 25 euro kwijt.. als ik hem een rekening had laten sturen was het 35 euro (!!).. Volgend jaar grote onderhoud dus mag nu wel vast gaan sparen haha.. Lenn heeft overal doorheen geslapen, heerlijk..
    manlief smste net, ze rijden zo deze kant weer op dus ron 18.00uur is hij wel thuis:D

13. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Hallo!

@collo: wat betreft het schoon krijgen van de rompers…Ik was ze op 60 graden met een beetje Ariel poeder en dan ook een half schepje vanish oxi (die roze pot) erbij. Dat werkt perfect!
    Wow mooie booskijkspam! Weer een wedstrijd erbij! Leuk!
    @Riti: Je hebt je inderdaad kranig gehouden hoor! Grote pluim voor jou!
    Ook al zo’n mooie spam! Wat zijn onze kindjes toch allemaal knap zeg!!!
    @Emmaspam: Wat een schatje! En ze houdt haar hoofd goed omhoog zeg! Maud kan het ook steeds beter, maar is nog steeds niet de beste daarin…Komt vanzelf…
    @roeltje: en…zijn de ramen gewassen?
    Wow, mooie spam hoor!
    @Lotte: je kan Milan op een hele makkelijke en leuke manier op zijn buik laten liggen. Gewoon op de bank gaan zitten, je voeten op de salontafel en hem dan op zijn buik op je benen leggen zodat hij de tv kan zien, gegarandeerd succes! Ik moest namelijk van het CB ook vaker oefenen met Maud en dit gaat prima!
    @dees: Jullie Beau kan zijn hoofdje ook goed optillen zeg! Knap hoor! Mooi manneke ook!
    @panos: ow wat verveldend dat jullie meisje het zo moeilijk heeft de laatste weken… Ik hoop dat er voor jullie snel duidelijkheid komt! Sterkte!
    En ook jullie meisje komt ruim door de knappe-baby-test!
    @chani: als ik niet met de beeb of met het huishouden bezig ben, zit ik lekker met mijn vriendinnen te keuvelen of ga ik langs mijn ouders… dat soort dingen! Ik vermaak me altijd prima!
    @poohbeer: Lotus is ook al zo’n lekker ding! Ik zit hier echt te zwijmelen bij al dat moois dat langskomt!
    Even iets over ogen:
    Maud heeft nu hele blauwe ogen en ik kan me haast niet voorstellen dat die nu nog bruin worden! Iemand ervaring? Ik ben heel benieuwd!
    @chicken: ik kan me helemaal voorstellen dat je moest huilen hoor! Het is nu zo definitief dat er echt heengaat volgende week! Ik doe Maud 2 dagen naar de ouders en heb d’r al geen zin in….
    @Joyce: ik had vanochtend ook een supergrote plas op het waskussen na het badje…Alles zat onder! Jakkie! Haha!

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Suus: haha nee ramen zijn nog steeds niet gewassen:D morgen maar doen, dan is mn man de hele dag thuis..
    hier ook blauwe ogen.. word wel steeds lichter, denk dat het grijzig word.. buurmeisje kreeg na 1.5 a 2 maand ineens bruine ogen, dus zou op zich nog kunnen

15. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @collo: ohh leuk babymassage, vond amy het lekker? Haha leuk is dat he, die kleintjes weten altijd precies wanneer ze moeten lachen. Net op het moment dat je er helemaal doorheen zit of als je een beetje geirriteerd raakt dan tadaaaa:D

@Roeltje: oh heerlijk dat je mannetje deze week lekker veel thuis is, echt een luxe voor jullie he? Was ie nou deze week ook jarig??

@Chicken: ohh wat zal je opzien tegen volgende week woensdag! maar als je eenmaal weet dat het goed is gegaan en dat milan het leuk heeft is het prima toch. en die rode ogen hebben ze bij de kdv vast al vaker gezien:)

@naaimachine: heb ik niet en kan het ook niet. lijkt me eigenlijk best leuk om het te gaan leren. mmm even over nadenken, misschien kan mn schoonmoeder me lesgeven. best een idee eigenlijk:)

ff vraagje: ik merk dat emma steeds meer speeksel in dr mond heeft, en regelmatig is ze ook aan het "bellen blazen" niet van die grote maar van die kleine belletjes rond mondje. Is dit eigenlijk normaal? weet ik eigenlijk niet:) en vroeg het me ineens af

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @PSje: dat van die belletjes vraag ik me ook al een paar dagen af.. Lenn is daar vrijdag namelijk mee begonnen.. maar denk dat het normaal is hoor.. Hij drukt ook vaak zn tongetje tegen zn onderlipje aan en probeert zn tong dan uit te steken, wat dan weer niet lukt omdat hij tegen zn onderlip aanligt ;) heel vaag gezicht is dat..

@Manlief thuis: Zeker een grote luxe.. heerlijk:D meestal komt hij in zulke gevallen niet voor tien uur 's avonds thuis maar vanavond dus wel:D kunnen we mooi samen eten.. Morgen is hij jarig.. weinig visite gelukkig:D stel vrienden morgenavond, schoonmoeder en schoonoma meer niet.. mijn zusje en vader vieren 27feb. hun verjaardag samen, en hebben nu overlegd dat hij zijn verjaardag er ook bij in doet, i.v.m. mijn kant van de familie.. Mooi makkelijk:D

17. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    OHH Milli nog vergeten:): harstikke fijn meid dat het zo goed gaat met Aaron. En hij mag lekker veel spelen, heeft nog wat in te halen toch!!

@ogen: ja dat vroeg ik me ook al af. Emma heeft ook van die mooie diep blauwe kijkers, hoop eigenlijk niet dat ze nog verkleuren maar zou me niet verbazen als het nog gebeurt. Ik heb grijze ogen en mn man bruine dus kan alle kanten op......

@Plassen: hier ook een meisje dat graag in de open lucht plast:D bij het cb heeft ze ook al 2 keer de hele weegschaal onder gepiest, 1 keer moest er zelfs een emmer met een sopje aan te pas komen, liep overal tussendoor:D schaamde wel een beetje toen, gelukkig was het niet druk:)

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha dat plassen ja;) nadeel bij jongetjes is dat het met zo'n mooi boogje gaat.. afhankelijk van de ligging kan het alle kanten opgaan;) hij heeft de badjas van manlief ook al meerdere malen ondergeplast..

Moet altijd lachen als hij dat op het CB doet haha.. kan er niks aan doen, maar daar staan beebjes om bekend natuurlijk.. plassen in de natuur:D bij de KA heeft hij dat ook gedaan, kreeg eerst een assistent voor wegen en meten.. ik moest m uitkleden, dan ging zij even wat ophalen.. heb tegen Lenn gezegd dat ik die vrouw niet mocht (hele rare uitstraling en kijkt een beetje erg op je neer zeg maar, vreselijk) .. Alsof hij het begreep:D legde hem neer en hoppa, daar ging een mooi straaltje:D lag helemaal in eendeuk, ze was ook gauw weer weg:D

19. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    OWwwww haha nou ja dan nu alvast succes voor de volgende keer. Hihi kan ik het ook niet meer vergeten ;)

20. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hahah geeft niet hoor. Ja hij heeft echt wat in te halen.

@ all: Nora had van t begin af aan hele heldere blauwe ogen en zijn niet anders geworden. Aaron had donderblauw, maar die worden nu lichter, dus geen bruin denk ik. Wel jammer maar ach haha als ie maar blij is ;):D

Deel Deze Pagina