December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ lotte:, nee dat deed ik niet, maar las dat er een aantal dat doen, maar das natuurlijk sonde van de productie en stilmulering.. ik kolf na en vries in.. en nu langzaam heb iki dan dus bij die voeding die ik nakolf dat degen die ze niet heeft gehad 100-150 ml geeft en de ander nog 40-60.. vandaag ook weer veel en gister stukje minder.. en dan als mijn vriend dus de fles geeft doe ik de kant die ze eigenlijk gedronken zou hebben kolven en dan minimaal dat wat ze heeft gedronken
    jou gipsafdrukset klinkt idd super leuk ja!
    oh en toetje weglaten leek me meer handig ivm flesje.. ik bedoel: hoe moet je dat met flesje dan doen? alles opwarmen en in 1 keer geven of toetje faken? beetje lastig, maar ja..

@ vraagje: lianne heeft aan 1 kant in der nekje een bultje.. kan dit een kliertje zijn of iets anders? e heeft er geen last van en is niet rood.. maar toch.. of zal ik maar gewoon meteen cb bellen?

2. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Wat een leuke foto Elmo!!

3. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ elmo: wat zielig van de oogjes test!!
    en ik had vanaf geboorte al bruine ogen.. lianne blauw en nog niks rond de iris te zien.. ms beetje groen grijs..

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @Joyce:

Oh okee. Geloof dak daar laatst ook op gereageerd had. Kan dat? Ik zei toen dat ik hier ook de helft op had gewarmd, dan verschonen en dan de andere helft opwarmen;)

Ik kolf nu alleen 's morgens na de eerste voeding omdat ik overdag zo weinig bleef houden. Twijfel of ik er weer moet beginnen. Het is alleen zo'n gedoe voor zo weinig melk...Werd er een beetje onrustig van dat er dan zo weinig uit kwam...

Doe jij ook eerst de voeding in de koelkast om af te laten koelen? Las dat dat "moet".

@Elmo:

Dus als ze groen zouden worden dan zie je dat ook pas met 3-4 maanden? Ben namelijk heel benieuwd of Milan de groene ogen van zn papa krijgt:D

5. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Milan heeft ook hele diepblauwe ogen..papa ook, dus misschien blijft het wel zo.

6. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
  7. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ lotte: ik doe alleen na de ochtendvoeding kolven en dan die in de koelkast en dan 's avonds de vriezer in. is idd beter om spullen eerst af te laten koelen voor de vriezer in gaan, maar das met alles wat de vriezer in gaat
    maar ik zag dus dat er meer waren die over de dag heen kleine beetje kolven dan dat dan samen ergens die dag geven.. en volgens mij is het dan het beste om dan dus ook te kolven wat je geeft, zodat je je productie een boost geeft zeg maar .. snappie?
    ik doe dus nu alleen de ochtendvoeding nakolven en nu dus al idd dat dan die ene kant die ze niet heeft gehad rond de 100ml zit en soms meer.. en net dus flesje gegeven met vriezer melk ;) en had ze +/- 90 open ik meer dan 100 gekolft :) dus das mooi ;)
    had idd gezien dat jij dat ook zo doet ja, maar leek me zo'n gedoe voor het kdv.. maar ja, das dan hun probleem;) haha
    moet nog een "gebruiksaanwijzing" voor lianne maken... lastig hoor

8. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    Hallo!

Nog niets bijgelezen, wel een paar vraagjes!:

Kolven: net voor het eerst gedaan whoeheeee! in totaal 30ml, niet veel, maar is een begin! ik heb ook zakjes gekocht, dus vries het vanavond in. Wanneer is nu het beste moment om te kolven? En hoeveel ml moet ik hebben voor een voeding? Ik heb avent flesjes gekocht met 0+ spenen. Iemand nog een andere tip? Ik ben trouwens heeeeeeel benieuwd of ze uberhaupt de fles wel wil, maarja.

hmmm ik had gister dus een paar vragen bedacht voor hier, maar nu weet ik het niet meer...zucht

9. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    oh joyce: Sara heeft ook een bultje in haar nekje, achter haar oor. Ben er vandaag mee naar de huisarts gegaan. Is idd een kliertje, die waarschijnlijk opspeelt door een infectie (dat hoeft maar een hele kleine infectie te zijn). Sara zit onder de pukkels, dus komt hoogstwaarschijnlijk daardoor!

10. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    oh, nog even wat met jullie delen: Sara is 3 keer in haar eigen bedje in slaap gevallen vandaag!!!! Knap he? De aanhouder wint, er is hoop meiden! :)

11. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Doortje;wat voor jou en Sara het beste werkt. Daarnaast misschien handig: smorgens is vaak een goed kolf moment omdat de productie gedurende de nacht vaak wat hoger ligt. Dit kan na een voeding, of tussen 2 voedingen in. Om je een idee te geven van de hoeveelheid in een fles, zo rond de 150 ml per kg verdeeld over het aantal voedingen per etmaal. Maar vooral: wat voor jou en Sara werkt.

Maura drinkt niet iedere voeding hetzelfde weet ik nu :).

Succes!

12. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ doortje: riti zegt het al, 's ochtends is vaak beste omdat je snachts meer aanmaakt.. en dan dus de borst die je niet geeft als je 1 borst per keer geeft. tussendoor kan ook, maar dan blijf je bezig (vind ik dan he)
    hier werkt het goed in het begin niet zoveel en nu langzaam tussen de 80 en 150 ml. ik hoop altijd rond de 140 te hebben aangezien lianne nu per keer gemiddeld 125 ml zou mogen hebben en dus zoals riti al zegt de ene keer meer en andere keer minder, dus cb adviseerde 140 in flesje te doen
    ik heb avent flesjes met de kersspeen small brede hals van difrax en 0+ maar die bevielen niet zo goed.. heb nu de nuby non drip (zie linkjes) en die bevallen wel. ze krijgt dan echt alleen wat als ze zuigt en hoe harder ze zuigt hoe meer ze krijgt.aan de borst doet ze ook wel eens haar rust momentjes en dat kan ze nu met de fles dus ook.. die andere vond ik dat die redelijk bleven druppen en soms zelfs een hele straal eruit...
    En kei goed dat ze in haar eigen bed in slaap is gevallen!!

13. chani13

chani13 Lid

25 jan 2010
    90
    0
    0
    Ergens in Gelderland
    Mira is helemaal knock-out! Ze slaapt al bijna de hele dag... heeft ze toch last van d'r prikjes. Vandaag heb ik voor het eerst sinds lange tijd rustig kunnen eten. Hoop alleen dat ze vannacht ook gewoon zal kunnen slapen.

@collo: ik heb idd met dikke buik rij-examen gedaan (2 weken voor uitrekendatum, ze is met 41 geboren). Vond het wel spannend, want als ze eerder zou komen zou ik natuurlijk het examengeld kwijt zijn en weer moeten wachten totdat ik hersteld zou zijn.

@lotte: Mira doet minimaal 15 min. tot een half uur over 170ml met een dentalspeen (met een gewone speen drinkt ze te snel)

@sneeuw: vanmiddag lag er niets, nu een witte landschap...

@elmo: hoop dat die oodzenuw vanzelf en spoedig zal herstellen. sterkte!

@toetje: Mira krijgt fv, maar krijgt ook soort van toetje na verschonen. Ook zij produceert tijdens het drinken en valt regelmatig in slaap tijdens het drinken, dus verschoon haar (ook om haar wakker te maken) als er nog een kwart over is van de fles.

@kolven: toen ik borstvoeding gaf kolfde ik vaak 's avonds. Kwam wel veel uit, maar ze deed er niet lang op. Blijkt dat avondproductie lichter verteerbaar is (cb gevraagd)...

14. chani13

chani13 Lid

25 jan 2010
    90
    0
    0
    Ergens in Gelderland
    Spam (van een trotse mama)!

15. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    wat een lekker koppie!

16. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Kei lief!!!

17. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    schattige foto!

18. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Elmo
    We gaan er vanuit dat het gewoon helemaal goed komt met Beau's oogje. Wil je nog steeds je dochters niet aan mij verkopen? Wat een scheetjes zeg... (je zoon is ook lief hoor...;))

Doortje
    Van harte met de in-haar-eigen-bedje-in-slaap-vallen overwinning!

Chani
    Oh, ik zie het al, dat gaat me een prachtig mooi meiske worden (en zijn). Leuk shirtje heeft ze trouwens aan. Broekje heb ik ook...

Hier
    Heerlijk ontspannen na een uur hot-stone massage en daarna nog 1,5 uur gezichtsbehandeling met gezichtsmassage... Zelfs mijn oren zijn ontspannen :D. Natuurlijk heeft Amy de hele avond bij papa lopen huilen.... Gelijk een nieuwe afspraak gemaakt voor de laatste week van mijn zwangerschapsverlof.

19. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Goedemorgen allemaal!

Ik zit weer te kolven, in de kou, bah! (duurt even voordat de kachel de ruimte warm heeft).
    Waar blijft de lente nou??

20. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    @SNEEUW BEN HET ZAT!!!! haahahah rij ook niet graag met dit weer en het is nu al vanaf twee weken voor Marieke haar geboorte raak!!!!

@Geweldige foto's. Ik maak heeeeeel veeeeeel foto's en filpjes, maar print ze nu ook uit en stop ze in een fotoboek. Is wel even werk want als je meer dan 50 foto's upload duurt het al snel langer dan en uur!!!laat ze dan wel thuis bezorgen... Leuk voor later!!! Ook stuur ik regelmatig een mail rond naar vrienden/familie Twijfel er wel eens aan of ze het allemaal wel boeiend vinden hahaha maargoed een trotse moeder wil nou eenmaal veel spammen.....de opa's en oma's zijn er wel erg blij mee.....

@hormonen. Door mijn stemmingswisselingen en lichamelijke klachten toch naar de huisarts geweest moet volgende week weer terug naar de gyn waar ik ook onder behandeling was voor het zwanger worden. Heb natuulijk ruim een jaar medicatie geslikt met een slechte hormoonhuishouding dus tja zal nog wel even duren voor het weer in balans is. Wil in ieder geval niet stoppen met bv!!!Gaat net zo goed.

@controle ben zelf iemand die altijd alles onder controle wil houden en heb er dus best moeite mee om nu alles los te laten, maar het gaat steeds beter. Ook heb ik een formuliertje gemaakt waarop ik invul wanneer ze komt voor een voeding, wat ik kolf, hoeveel voedingen totaal,badje of douche en evt opmerkingen. Stom maar ik kon het overzicht niet bewaren en stom genoeg geeft dit me dan weer enorm veel rust.... Gewoon een gevoel alles in de hand te houden.

@kolven/vooraad Ben ook begonnen 1 voeding (20.00) met de fles te geven en dan te kolven. Heb verder berekent dat als Marieke half Mei moet beginnen op het kdv ze ongeveer 170 cc per fles drinkt en dat we een vooraad in de vriezer willen hebben van 2 dagen kdv (=6 flessen) met wat extra dus laten we zeggen 10 flessen a 170 cc = 1700cc Per dag kolf ik 100cc dus ben ik 17 dagen bezig voor deze vooraad dus ga pas half April beginnen met vooraad aanleggen. Ik kolf en vries dan gewoon direct in de fles in. Owja even nog over de fles, Heb nu avent met speen 1 bevalt prima, maar ik las iets over bpa ofzo??? wat doe jullie hiermee??? Ik wil namelijk wel overstappen op de medela flessen/past op mijn kolf en BPA vrij alleen kan dan geen avent speen gebruiken en vind het nogal spannend om haar weer iets anders te geven. Borst-speen-aventfles+speen en dan weer medelafles met nieuwe speen?.....

@Marieke zit nu op 7 voedingen per dag. Alleen ik merk dat de voeding van 03.00 uur en die van 06.30 ze echt heel weinig drinkt.... Wil eigenlijk proberen die van 03.00 over te slaan. Hebben jullie hier trucjes voor???

@Valentijn. Ik heb van mijn vriend een pandora armband gekregen met drie bedeltjes toen Marieke was geboren. Hij heeft eigenlijk helemaal niks van mij gekregen.....Mag voor zijn werk geen ringen of kettingjes dragen. (misschien ooit een tatoe??, vind ik ook erg stoer) Heb nu voor valentijn een shirtje voor Marieke besteld met "Mijn papa is brandweerman" En heb voor zijn verjaardag (maart) kaarten gekocht voor Muse voor in de zomer (Kunnen we mooi samen heen) Misschien gaan we wel uit eten??!! Vind het doodeng om marieke alleen achter te laten. Al heb ik natuurlijk nu wel 20.00 uur voeding op fles mmmmmm misschien nog maar even over denken.

@massage ow heerlijk lijkt me dat? Mag ik brutaal zijn en vragen wat dat kost??? Ik heb namelijk zo veel spanning in mijn rug... Zou je dat niet kunnen declareren bij je verzekering???

@toetje en verschonen.
    S'nachts hoef ik niet te proberen haar te verschonen Dan is het brullen, Veel te koud denk ik. Maar aan de ander kant dan is ze wel goed wakker. Probeer overdag nu ook echt 15 min een borst, verschonen en 15 min andere borst te doen.... Dan heeft ze echt een goede voeding waar ze rustig 3,5 uur op kan teren. Ook het boeren vind in overdag erg belangrijk, maar s'nachts zo zielig....
    Doe trouwens tijdens de flesvoeding ook 10 linkerarm, boertje, 10 minuten rechterarm, boertje. verschonen.

Ga hier even douchen en wat opruimen krijg vandaag weer visite.... Vind het nog steeds stom dat mijn vriend alle cadeaus en kaarten heeft opgeruimd nu is het zo kaal. Aan de andere kant ze was gisteren 7 weken.......

Deel Deze Pagina