December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Joyce
    Wat leuk dat jij en Lianne straks in een brochure te zien zijn. Was het wel een gekuiste foto of kan je dat niet schelen?

Lotte
    Als het goed is heeft de kraamhulp in je kraamweek ook al gevoeld of je baarmoeder goed kleiner werd en zakte. Als dat toen zo was hoef je je nu ook geen zorgen te maken. Bij Joyce was het geloof ik dat ie niet wilde zakken, dus die is waarschijnlijk nog extra gecontroleerd. Bij mij ook niet hoor. Alleen bloeddruk gemeten (ivm hypertensie tijdens de zwangerschap) en over de bevalling en ac gehad,
    KV poep is volgens mij ongeveer hetzelfde als bv poep alleen wat dikker meestal.

Roeltje
    Gebruik nu de dental speen small van Difrax. Ze doet nu echt ongeveer 25 tot 30 minuten over haar fles, maar slaapt als een blokje tussen de voedingen en is zelfs al een paar keer wakker geweest zonder te huilen. Ze heeft nog steeds wel krampjes, maar volgens mij echt een stuk minder... Zou dat nou allemaal kunnen komen door die speen...kan het me bijna niet voorstellen...
    Andere theorie:
    Ze heeft deze week een sprongetje gehad (in tegenstelling tot een wat ik een paar weken geleden dacht) en was daarom zo huilerig. Ze zou tenslotte nu pas 4 weken oud moeten zijn (uitgerekende datum). Dat is waar de Oei ik groei vanuit gaat.
    ik weet het niet en het maakt me ook niet uit, als het maar zo mag blijven. Als ze dan ook vannacht weer door wilt slapen wordt ik helemaal gek van geluk :D.

Ach, ik hoop dat je man inmiddels thuis is. Ander kruip maar lekker tegen je hondjes aan.

Meloen
    Houd vol meid! Tot gisteren zat ik er ook helemaal doorheen en het wordt vast beter. Bij mij hielp dus een andere speen, ben jij nog dingen aan het proberen?

Mili
    Ik leg Amy nu overdag te slapen in de box en ze spuugt op haar buik helemaal niet, terwijl als ik ze op haar rug leg, ik haar altijd helemaal ondergespuugd uit haar bedje haal. Zodra ik haar oppak komt er nog steeds van alles uit, maar ze slaapt nu in ieder geval een stuk vaster nu er niet de hele tijd van alles omhoog komt. Misschien dat dat ook weer een beetje helpt?
    Durf haar alleen nog niet in bed op haar buik te laten slapen.
    Heel veel succes in ieder geval, hoop dat het snel ietsje beter wordt.

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Collo: zal morgen gelijk even kijken hier in de stad.. hij spuugt op de KV namelijk veel meer en binnen 10 minuten is zijn fles leeg.. nouja, dan zit hij vol zeg maar..

Manlief belde net, ze varen nog voor de waddeneilanden dus word wel 3uur vannacht denk ik.. Gelukkig heb ik kunnen regelen dat zijn oom hem ophaalt:D ben zelf ook aan het eind van mn latijn merk ik nu.. Lenn is in totaal van 8 tot 18.00uur wakker geweest.. af en toe een hazeslaapje van een kwartier dus daar rust hij natuurlijk ook niet echt van uit..
    Vertelde dat net aan mn man en die hoorde dat ik moe was (vroeg of hij me wakker belde haha) en stelde gelijk voor dat hij de voeding van morgenvroeg 8uur pakt, zodat ik kan uitslapen.. Zo lief..
    Hij werkt namelijk ruim min. 70 uur per week bij een korte vaart (heeft deze week een lange) en vaak 24 uur achter elkaar.. dus hij kan zijn slaap in het weekend goed gebruiken..

Zo, moest even:D

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Zo.. net laatste voeding gegeven.. heeft geslapen van 18.30uur tot 22.45uur... heerlijk.. even rust beneden.. Oeh, wat voel ik me toch slecht als ik blij ben dat ik een avondje rust heb alleen.. :(

Na de fles lag hij bijna te slapen, mama dus blij... Totdat ik de geluidjes daar beneden hoorde.. Ja hoor, luier helemaal vol.. resultaat: Lenn klaar wakker van het verschonen.. wil hem in bedje leggen.. ja hoor, weer gepoept,, niet veel maar toch.. gelijk maar weer verschoond anders slaapt hij slecht en dat is ook niet handig...
    Nog even wachten tot hij zeker weten slaapt, dan duik ik met een kop thee en een boek in bed.. wachten tot mn mannetje thuis komt.. kan toch niet slapen haha..

4. Ahh wat een lieverd! Zoekt ze nog eens een date? :D

Pff wat een gedoe he met dat sluiten van topics! Nu heb ik mezelf tenminste weer geabonneerd op dit topic, anders is het weer zo zoeken. Zal morgen weer eens reageren op jullie :D

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Roeltje
    Wel laat, maar wel lekker dat hij vannacht nog thuis komt. En wat een aardige oom...
    HIer ook altijd de flessen binnen 10 minuten leeg, vaak nog sneller en elke 2 uur honger.
    Nu moet ik ze echt wakker maken na een uur of 4.
    Ik weet echt niet wat er gebeurt is maar ik heb van gisteren op vandaag echt een heel ander kind gekregen. Ze is echt zo alert geworden. Ik kan nu met haar spelen zonder dat ze begint te huilen. Ze wilde net op van alles sabbelen en ze is de hele tijd met haar handjes aan het voelen. Het is echt heerlijk! Ik heb net echt een traan gelaten van geluk...

Op dit moment is ze aan het jengelen. Dat mag...veel indrukken vandaag. Zometeen lekker slapen en hopen dat ze weer een beetje door wil slapen.

6. bapsie

bapsie Niet meer actief

goedemorgen!

nou die chiropacter heeft wonderen verricht heb een totaal ander gelukkig/ontspannend kind, ik ben zo blij :):):) maandag moet ik weer heen hopelijk word t nu alleen maar beter :)

curali gecondoleerd met t verlies!heftig hoor

ongesteld hier zondag al, precies 6weken na de bevalling en flink heftig ook zeg die ongi... word nu minder hopelijk is t nu gauw over :)

7. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo ladies...

caruli: gecondoleerd met je opa. erg veel sterkte

lotte: nog gefeliciteerd wel een dag te laat soory :(

mili: kan me voor stellen dat je gespannen bent enzo hopelijk komt t allemaal snel goed

joyce: leuk dat ze vroegen of je in de folder wilde :)

collo: je z8 pakketje al binnen ;)

nou de rest een betje vbergeten... sorry :(

Qyano heb ik donderdag gewogen en hij woog 4330 gram sinds 30 dec dus ruim een kilo gegroeit :)

en hier de beloofde fotos nog :) en wat extra spam Bekijk bijlage 45510

8. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
  9. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
  10. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    en vandaag issie alweer een maand.... wat gaat dat snel :(

11. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Lotte
    Helemaal vergeten!!! gefeliciteerd meid! Hoe oud ben je geworden?

Bapsie
    Wat heerlijk voor je. Ik weet wat het is. Wat heeft de chiro precies gedaan?

Chiquita
    Nee, nog niet binnen. Misschien vandaag...
    Wat een leuke foto van die twee knullen zeg. En die in zijn wipstoeltje is ook zo leuk.

Vannacht heel redelijke nacht gehad. Om 23.30 laatste voeding gegeven en ze kwam vannacht om 04.45 weer en daarna om 09.00.
    Voor degenen die net als ik zo'n serieusje/sacherijntje hebben. Het kan dus echt van de ene op de andere dag omslaan. Er is nog hoop...

12. meloen

meloen Bekend lid

24 jul 2009
    581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Lotte, nog van harte gefeliciteerd meid!! Heb je een gezellige dag gehad? Nog een beetje verwend??

@ Saskia, hoe was je uitje?

@ Mili, veel sterkte voor jullie. Hopelijk slaat het allemaal een beetje aan en wordt het snel wat rustiger bij jullie.

@ Roeltje, je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen!! Zeker na zo'n dag is een rustig avondje heeeeeerlijk.

@ Bapsie, wat heeft de chiropractor gedaan en ben je daar gewoon op eigen beweging naar toe gegaan of moet je dan doorverwezen worden door de ha? (ik wil ook ;))

@ Collo, haha bondgenoot!:p Super dat het met dat andere speentje beter lijkt te gaan! Met minder voeding lijkt het hier iets beter te gaan maar nog steeds geen vrolijke frans... Matthijs spuugt dan niet maar soms heb ik heb idee dan hij dat beter wel zou kunnen doen want dan is hij het kwijt. Nu boert hij vaak en dan lijkt het alsof er een heleboel mee omhoog komt maar hij slikt het weer in en dan heeft hij last van zuur. Denk ik dan hè want het blijft natuurlijk gissen. Maar we houden zeker moed hoor!! Als die van ons gaan lachen hangen we de vlag uit!!:)

@ Chiquita, geweldige spam!!

13. bapsie

bapsie Niet meer actief

@ meloen en collo: je kunt er op eigen beweging heen. eerst nemen ze met je door wat t probleem is en hoe de bevalling was. daarna een lichamelijk onderzoek (opleiding tot chiropractor = artsen opleiding) en toen had ze bij de kleine man al snel door dat hij veel te gespannen was, veel te grote spierspanning waarschijnlijk t.g.v. snelle ingeleide bevalling. met een tikkend apparaatje (voel je niets van) gaat ze zachtjes op bepaalde punten op de huid waardoor de spieren ge-reset worden zeg maar... (geen kraken of andere enge dingen hoor, dat wil ik zeker niet bij zo'n kleintje) de eerste uren erna was z'n gehuil alleen maar erger (had ze voor gewaarschuwd) en vanaf 6 uur 's avond was t een engetje, hij sliep goed en langer dan voorheen, spuugd minder, drinkt z'n fles en gaat weer slapen, nu ligt ie heerlijk in de box zelf te spelen :)

Als je aanvullend verzekerd bent word het vergoed, ik zou het zeker proberen, niet geschoten is altijd mis!

14. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Lotte GEFELICITEERD.

Collo wat heerlijk dat je kindje nu zo vrolijk is. En een goede nacht zeg Geweldig daar zou ik voor tekenen.

Chiquita Het gaat zoooooo snel. Ik weet werkelijk waar niet of ik over 6 weken al weer kan gaan werken hoor. Klinkt lang maar het is zo voorbij.....

Hier gaat het toch nog erg met ups en downs. Ik merk dat ik en mijn vriend ook snel ruzie hebben. Zo snel als het komt zo snel is alles ook weer normaal. We hebben allebei eigenlijk compleet het gevoel geleefd te worden. We hebben echt geen tijd voor elkaar en dan al het slaap tekort en onzekerheden zorgen hier soms voor enorm heftige ruzie's. Merk ook dat ik er enorm van baal als ons meisje dan begint te huilen. Ik voel me dan zo schuldig....
    Het s'middags slapen lukt gewoon niet en altijd maar nee tegen bezoek zeggen kan ook niet!!!! Dus komen er vaak mensen na het werk. Mijn vriend is dan ook net thuis. Dus snel eten douchen en visite. Zoals nu in het weekend hadden we s'morgens afgesproken, maar mijn vriend moest plotseling naar een crematie dus visite naar vanmiddag verschoven met als gevolg dat we niet meer naar de winkel kunnen.....We zijn gewoon nog nooit met zijn drieeen ergens geweest behalve een keer wandelen in het dorp!!!!!!Ik baal hier zo enorm van,.
    Morgen hebben we een verjaardag en willen er s'middags weer mensen komen..........Pppppfffffffttttt. Als ik het zo typ vind ik het echt gezeur, maar het voelt soms ook wel zwaar.... Ken die zware gedachten ook niet bij mezelf....Blijf snacht ook malen over dingen en kan dingen moeilijk loslaten. Ik blijf gewoon boos en voel dit dat ook gewoon door mijn hele lijf heen.
    Vooral de soms gespannen sfeer tussen mij en mijn vriend is beangstigend, hebben wel een relatie vol passie, maar ruzies zoals nu hebben we niet eerder gehad. (En we zijn al 8 jaar bij elkaar!!!!en hebben ook echt genoeg mee gemaakt samen) Als er trouwens nog iemand tegen me zegt dat het hormonen zijn dan klap ik uit elkaar hahahaha.

Nou gewoon maar weer even rustig in en uitademen en genieten van de visite. (Heb soms enorm het gevoel de mooi weer te spelen voor anderen) Ik ben wat teleurgesteld in mezelf had andere verwachtingen en het valt me allemaal erg zwaar. Begrijp me niet verkeerd ik kan ook huilen van geluk als we een lachje krijgen of ze tussen ons in ligt in bed en we echt even genieten. het is natuurlijk ook echt heel erg leuk en mooi en bijzonder alleen ook heeel zwaar.

Misschien morgen gewoon lekker met zijn drieeen........

@phoo Mijn vriend heeft even gekeken en kon melden dat de knip heel mooi is geheeld en dat er inderdaad nog een dikkere hechting zit die waarschijnlijk wat langer nodig heeft, Hij kon hem er niet uit krijgen..... Moet toch nog naar de vk voor nacontrole....

15. gimena

gimena Niet meer actief

Goede middag.
    alles goed hier??
    Sophie is al weer 2 maande en 1 dag oud.
    en ze heeft der 1e prikjes eropzitten(donderdag gehad)

@lotte Nogmaals gefeliciteerd (heb het ook al op hyves gezegt,hihi)

ik ga na het zwemen alles bij lezen.
    xxx

16. gimena

gimena Niet meer actief

@ Caruli, gecondoleerd met je opa.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @zwangerworden: gewoon een keer nee zeggen hoor als visite wil komen.. allemaal leuk lief en aardig maar als het ten koste gaat van jullie zelf.. Jullie beebje loopt niet weg (hihi anders is ie er wel heel snel bij:D) Misschien een optie om eens een afspraak te maken met jullie HA?Of maatschappelijk werk(st)er? *stuurt knuffel toe*

@Hier: manlief was er vannacht om 4uur pas weer... met zn grote mond aan de tel dat hij wel ging voeden om 8uur, zodat ik eens kan uitslapen.. Nou je raad het al.. Ikzelf stond om 8.15 uur met mn snufferd boven de fles.. Wallen tot op mn tenen en wat zegt manlief:ja, sorry maar ik was ook zo moe! Ja dus? ik ook!!!
    nouja morgen weer een poging..

Hier heeft hij echt last van zn sprongetje.. Doet de hele dag al huilen:( ga maar weer eens troosten..

18. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    Hallo!
    Hoe is het hier? Sara ligt heerlijk te slapen, dus even tijd voor mezelf en jullie J
    @mroos: hier ook nog steeds spruw… ik doe ook elke keer nieuwe compressen in, en be nook in de weer met (nieuwe) medicijnen…Maar kleding op 60 graden wassen? Ik was wel alle doekjes op 60 graden. Hier nog niet ongie, mag van mij wel wegblijven!!
    @spam: wat een poepies!!!
    @riti: fijn, he zo’n goeie dag!!?? Krijg e rook een hoop energie van!
    @roeltje:haha, zo loop ik ook de hele dag rond. Ik kom onderweg altijd wel iets tegen om te doen. Vind het het super om te lezen dat je het zo goed gaat alleen!
    @mili: helemaal vergeten je sms te posten! Sorry!! Hopelijk gaat het elke dag een stukje beter!
    @saskia: jouw verhaal is zo herkenbaar! Hier ook een meisje wat vaak de hele dag (op wat hazeslaapjes na)wakker is, en ‘s avonds doodmoe eindelijk in slaap valt. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heerlijk dat ze ‘s nachts zo goed slaapt, maar overdag zou soms ook wel fijn zijn. Maar zoals ik hierboven schreef: ZE SLAAPT NU!!! HOERA! Komt de spruw bij Lana weer terug? Wat balen! Is toch al de derde keer? Veel plezier vanavond!! Geniet ervan!
    @speen: hier de difrax en bibi geprobeerd, ze wil er niks van weten hahaha! Ze wordt alleen maar erg gefrustreerd dat er niks uitkomt J Heeft sinds een paar dagen wel haar knuisje ontdekt!
    @caruli: gecondoleerd! En wat naar van mitchel, hopelijk helpt de andere voeding snel!
    @bapsie:wat fijn dat het geholpen heeft! Heerlijk zo’n ontspannen kindje!
    @lotte: gefeliciteerd met je verjaardag!
    @joyce: tja het blijft zoeken he? Ik merk bij mezelf ook dat ik het op een bepaalde manier doe (wat werkt) en als man dan thuis komt het weer anders doet. Dat is niet handig! Mooi meisje heb je!
    @zwangerworden: oh meis…wat naar nou…het is wel net of ik mijn eigen verhaal lees. Heb dan geen heftige ruzies met man, maar wel het gevoel geleefd te worden. Weinig tijd voor mezelf en elkaar, waardoor ik er niet gezelliger op word…Vandaag is weer een goeie dag, dus daar haal ik mijn energie uit! Maar kan me voorstellen dat die ruzies met je vriend echt niet leuk zijn! Hopelijk kunnen jullie snel wat leuks doen met z’n tweeen/drieen.
    GRRRRRRR WAT EEN LAWAAI HIERNAAST!! Ze krijgen dubbelglas en zijn al een paar zaterdagen bezig. Ik zou bijna willen roepen: sttttt mijn kind slaapt!
    @hier: helaas weer een blaasontsteking..we gaan gewoon weer op de oude voet verder als voor de zwangerschap. Ik heb ook het idée dat Sara door de antibioticum wat meer krampjes heeft, zo zielig!

19. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    @Joyce: Die heeft ze idd al, maar wat heb je nou aan een mobiel als je mama kan roepen he :p
    Ze vind alles wel leuk, maar ze heeft gewoon nog niet zoveel geduld denk ik.
    Uiteindelijk neem ik haar dan maar op schoot en gaan we tv of een dvd kijken en dan kan ze daarna weer lekker op bed.
    Als ze echt niet moe is dan rek ik het soms nog weleens tot de volgende voeding, daarna slaapt ze dan wel weer ;)
    Werkt gelukkig erg goed, alleen jammer dat ik daardoor smorgens niets kan doen en dan smiddags haast heb om alles af te krijgen..

Ik vond het best spannend hoor dat Peter nu ook een voeding moest overnemen, doet ie wel vaker maar dan ben ik altijd in de buurt :p
    Uiteindelijk ging alles prima, ze had alleen dr flesje niet leeg maar dat is geen ramp ;)

@Lotte: Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Lana kroop met 2 weken al boven de dekens uit, ze doet het vooral als ze te goed zit ingestopt..
    Mijn kleine driftkikker kan er niet tegen als ze niet met haar armpjes kan zwaaien ;)

@Roeltje: Hier schuift Lana haar ritme ook nog steeds af en toe op hoor, denk ik het eindelijk door te hebben en dan kiest ze weer nieuwe tijden ;)

@Mili: Ook al spruwervaring dus, erg hardnekkig ja..
    Ook nog zuur, jeetje het zit jullie niet mee zeg :(
    Heel veel sterkte, hoop dat het snel over is!

@Collo: Hier heb ik toen Lana zo spuugde een opgevouwen handdoek onder haar matras gelegt, nu ligt haar hoofd net ietsje schuin (misschien 1 cm hoger) en sindsdien spuugt ze in bed vrijwel niet meer..
    Kan toeval zijn hoor want waren precies de eerste dagen op KV, maar heb het zo gelaten ;)
    Super is dat he dat ze opeens zo allert worden, je ziet gewoon hoe ze zich bewust worden van de wereld om hun heen :D

@Babsie: Fijn dat de chiropractor zo geholpen heeft zeg :D

@Chiquita: Wat groeit Qyano snel zeg :)
    Hele leuke spam!

@Meloen: Uitje was heerlijk :)

@Zwangerworden: Wat vervelend dat jullie zoveel downs hebben zeg, natuurlijk hebben we die allemaal wel maar let er wel op dat het je niet gaat overheersen..
    Ik zou idd toch eens tijd proberen te maken voor jullie zelf, soms heb je dat gewoon even nodig..

@Doortje: Ik betwijfel of de spruw wel is weggeweest, vind het ook heel moeilijk te zien nu want het zit echt helemaal achterin haar wangzakjes en ze laat me niet echt kijken..
    Geen idee of het er nog zit of niet..
    Moest van de dokter een week afwachten of het terug zou komen, mocht het terugkomen dan zeg ik wel dat ik nu wat anders wil proberen als dat nystatine..
    Heel veel sterkte met je blaasontsteking, hoop dat je snel weer beter bent!

Hier: Gister lekker op stap geweest met de vrouwlijke collega's van me werk en de twee ontslagen collega's.
    Kan zeggen dat mijn buikspieren weer lekker getraint zijn, jeetje wat hebben we gelachen zeg..
    Natuurlijk ook de laatste nieuwtjes weer gehoord, dus ben weer helemaal op de hoogte.
    Er heerst weer onrust op de werkvloer..
    Het zal eens niet zo zijn..
    Verder gingen we rond 1 uur weer richting huis, toen moest ik natuurlijk even bij Lana kijken ;)
    Blijkbaar sliep ze vrij licht want ze werd er wakker van, dus om 2 uur nog even een extra voeding gegeven.
    Al met al lag ik 3 uur pas op bed en om half 6 kwam Lana weer voor haar flesje en daarna wou ze niet meer slapen..
    Kort nachtje dus ;)

20. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    @Spruw; irritant he. Het gaat zo moeilijk weg...Hier wordt ook alles gewassen op 60 graden. Met de nystatine moesten we stoppen omdat Tijs daarop reageerde (mondjes terug van de BV waren rood/oranje). Ik smeer nog wel met creme voor mijn tepels. Bij Tijs zijn de vlekken van zijn tongetje, maar vraag me af of het echt aan het weggaan is...

@ Slapen; gisteren van 22.00 tot 04.00! Helaas vannacht weer van 22.00 tot 03.00 maar mag niet klagen geloof ik. Hij komt alleen 's avonds erg moeilijk in slaap. Dan wil hij lekker bij je blijven liggen...

Balen Doortje van je blaasontsteking. Weet niet of antibiotica ook voor krampjes kan zorgen bij je baby...Hoop dat het snel overgaat en dan NIET meer terug komt!

Zwangerworden; hopelijk krijg je wat meer rust thuis. Ik zou echt wat vaker nee zeggen tegen de visite en samen even op de bank gaan zitten. Fijn dat je knip goed hersteld, ik heb er nog wel last van (op 1 plekje...)

Caruli, gecondoleerd. Zo sneu, je wil ze het liefst allemaal hier houden he..

Gezellig Saskia, zo'n uitje. Vanavond vroeg onder de wol dus!

Ik ga weer ff naar mijn ventjes! Er moet er weer bijna eentje eten en mama staat op het menu!

Groetjes!

Deel Deze Pagina