Panos Je voelt je nu rot vanwege de BV, maar dat duurt echt maar een paar daagjes hoor. Tuurlijk is het vervelend (en het steekt me nog steeds wel eens als ik lees dat het met anderen zo goed gaat), maar ik zie de voordelen van flesvoeding nu ook wel in hoor. Da;s stiekum ook erg makkelijk. Succes met het krijgen van een fles-ritme. Happy Wat Xenas zei over dat kreunen heb ik ook ergens gelezen... Als ie het weer gaat doen toch maar even naar de HA? RiTi KV is idd wat zwaarder op de maag, maar zou niet de laatste voeding als eerste keer nemen. Mocht het niet lekker vallen, dan ben jij de halve nacht bezig om je kindje te troosten met krampjes (hoeft natuurlijk niet, maar het kan). Ik gebruik gewoon koud kraanwater (180+6), voeding erbij, 40 seconden in de magnetron en klaar... Gimena Vertel! wat zit erin!
Gimena Oh, ik ben zo benieuwd of je zwanger bent. Zo'n Kruidvat test liegt toch niet vaak he? Als het zo zou zijn, zou je er wel blij mee zijn? Dat jij het voor elkaar krijgt om niet te testen zeg.. Hier weer lekker opgeknapt. Zo goed zelfs dat ik vanochtend mijn vriendin heb gebeld om alsnog naar de 9 maanden beurs te gaan. Was leuk, maar niet bijzonder vond ik. Veel hetzelfde als de jonge-gezinnen-beurs. Maar toch wel een hele leuke dag gehad. Maar met al die buiken....het begon weer zo te kriebelen.... Bedankt voor de tips allemaal. Zal idd eens wat vitamientjes in huis gaan halen voor mijn weerstand.
@ Collo; fijn dat je je weer wat beter voelt! Dat kan ik ook, in de magnetron , op hoe veel watt zet je m?
Goedemorgen!! @fles maken... wij maken Timo zijn fles met barleduc. Op het KDV gebruiken ze volgens mij afgekoeld gekookt water. We gebruiken geen water uit de kraan zelf. Dan in de magnetron op 30 sec. En lekker lurken maar! We doen trouwens 6 schepjes en dan 5 schepjes nutrilon. En nu eindelijk DE speen gevonden waarbij hij niet te snel gaat. Eerst gebruikten we de difrax fles en dan speen m. Maar de fles had Timo binnen 7 minuten leeg. En met de s speen deed hij er bijna 45 min over. wat een verschil he! Maar ik vond het niet gek dat hij na de fles nog honger had. Gisteren de avent fles met speen 4, en eindelijk!! Gevonden. Hij doet netjes 15 minuten erover... en lacht na zijn fles weer! jeeh! @gimena.. spannend meid! @collo.. he fijn dat je je weer wat beter voelt meid! En nog naar de beurs geweest ook!
@ fles; maaruh, het water in de magnetron zonder de voeding toch? In de fles, maar zonder de speen neem ik aan, uit de magnetron, voeding er bij en dan schudden.... hier toch maar bronwater denk ik, we zouden wel eens (deels) loden leidingen kunnen hebben... @baby-ID; ook maar eens op mn lijstje zetten, tegen de tijd dat het zomer is is het zó druk bij burgerzaken. En uitzoeken vanaf wanneer en hoe en wat dat handig is. Suf van die lengte zeg . @zomer; we willen gaan kamperen . Hebben een nieuwe tent van mijn ouders gekregen, die we wel eerst even gaan proberen in de meivakantie. Met een beetje pech is het dan nog best fris zo aan de grond en past Maura dan niet meer in de reiswieg van de wagen, maar dat zien we dan wel weer. Krijg erg gemengde reacties op het kamperen met baby-idee...zien wij iets over het hoofd of zo? Zo ingewikkeld kan het niet zijn, toch? @ het weer; ok even de nattigheid buiten beschouwing gelaten...het wordt 10 graden deze week jeeeee, het gaat goed komen, het wordt tóch ooit nog eens lente (al lijkt het nu eerst weer herfst te worden)
@riti..ik maak wel eerst de fles klaar en zet hem dan in de magnetron. Zo deden ze het overigens ook in het zh. Alleen deden ze dan wel de JBPM er later bij. Maar wij doen dus klaar maken en dan in de magnetron
@ fles maken, ik werk op het kinderdagverblijf en soms is het nodig om een flesje opnieuw op te warmen. Dit mag niet als je eerst de voeding er in doet en dan opwarmen. Het beste kun je eerst het water opwarmen dan de voeding er in, dan kan je als het nodig is het flesje nog een keer opwarmen. Dit is allemaal vanwege bacterien. Ik dacht misschien hebben jullie hier wat aan. @ Thuis Morris heeft een nieuw ritme! Zijn laatste voeding is rond 20.00 uur. 5 Voedingen per dag! Dus ga nu wel 1 keer kolven op me werk. Want wil graag dat hij 3 x borstvoeding krijgt en dan 2 keer KV. Vind het makkelijk hoor overdag de FV zo kan ik ook even weg met vriedinnen en niet te hoeven kolven! Kolf dan alleen op me werk straks rond 11.00 uur. Dus geef in de ochtend en in de avond zelf , heerlijk! @ 9 maanden beurs, ja kan me voorstellen al die buiken!!! Aaaahh wil ook een dikke buik! Maar ja wil eerst wachten, anders heb ik straks wel 2 hele kleine kindjes en ik denk dat dat heel zwaar is.
@babydoos Prenatal Zit: wortel hapje met lepel!reclame,tandpasta,een melk papje,een story lees tijdschrift,2 korting bonnen 2,50 euro korting aleen bij besteding van 25 euro mag je ze in leveren!! dit was het volgends mijn. ik vondt er echt niets aan maja. (gratis he ) @zwanger zijn.,ja als ik zwanger ben houden we het wel.moeten we aleen goed na denken hoe en wat.
Riti Standaard staat hij volgens mij op 750 watt. Koud water- voeding erbij- schudden- dop eraf - in de magnetron - 40 seconden - speen erop - schudden (in de magnetron wordt het bovenste gedeelte van de melk nl heet terwijl de onderkant nog koud is.) Xenas Hier na een heel assortiment spenen en flessen geprobeerd te hebben uiteindelijk de perfecte speen/fles combi gevonden. Wat denk je? Gooit ze na twee weken alles weer om. Nu weer terug bij af. De ene keer normale Difrax S speen, soms lukt dat niet en dan gaat de standenspeen erop in het kleinste gaatje. Je blijft lekker bezig zo... Manoe Heerlijke spam...
Hahah genieten is dat he/ Als ze zo vrolijk zijn. HIer vandaag ook een opperbest ventje, na een crime-nacht. man wat was ie aan t huilen en doen. Maar goed nu is dr weer haha. Waarom moet je 8x kolven dan? Dat snap ik ff niet...als je werkt dan kolf je immers de gemiste voedingen dus dan kom je toch wel uit? Of wil je nog extra kolven? of begrijp ik het niet goed haha. Inderdaad zal t wel ff wennen zijn maar als jij je er goed bij voelt dan is t immers oke?!
Als je gaat werken dan loopt het vaak sowieso iets terug, door werkdruk, ander ritme en een kolf ipv je ukkie die live drinkt. Wanneer je BV wilt stopen ga je langzaam afbouwen, dus 1 voeding vervangen door bijv KV ofzo. En op een gegeven moment gaat je kindje zelf ook wel minder drinken hoor als ze ouder worden. Dan wordt het aantal keren per dag drinken vanzelf minder. Zeker wanneer je bij gaat voeden (vanaf 6mnd bij voorkeur), met groente, fruit etc. Dan regelt het zichzelf inderdaad. Ik zou wel ff uitkijken met helemaal leeg kolven elke keer omdat je dan wel mega aan het stimuleren bent. Langzaamaan minder kolven kan ook, maar dus echt langzaam afbouwen want anders heb je inderdaad kans op ontsteking. Succes!!!
Inderdaad niet echt tof! Maar ja we hadden nog daktarin dus dat geven we maar weer hopelijk is het dan snel weer over
Vond die babydoos ook tegenvallen. Krijg hier als het goed is ook nog die van felicitas....wordt nu naar ons opgestuurd, heb nog namelijk niets gehoord.
zal hij over 3 dagen er nog niet is even bellen! klante servers nummer staat op die nieuwe blaadje om een zwangerschapdoos/babydoos bij etos!
Klopt hoor. ik had hen gemaild, dat ik me wel aangemeld had maar dat ik dus nog steeds niets gehoord heb van hen. Toen kreeg ik een mail dat ze hem per post doen toekomen.. Vroeg me nu dus af of ik dan niet ook nog zo'n mens over de vloer krijg haha die me van alles aan probeert te smeren