December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meloen

meloen Bekend lid

24 jul 2009
    581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ joyce, nou jaaaa, hoe kan dat nou?
    @ xenas, we hadden ze verdeeld over de opa's en oma's. Matthijs komt snachts nog een keer en Julia kan nogal eens spoken snachts dus vandaar.
    Fijn dat je iig al lekker slaapt weer dan kan je ook meer hebben waarschijnlijk.
    @ roeltje, balen. Hopelijk kan de ha iets voor je doen.
    @ ego, pfft die korte nachten gaan me echt opbreken. Matthijs kwam om 04.00 uur en sliep weer om 05.00 maar daarna begint Julia te emmeren.:x
    slokje water, nog een kusje, huilen. De wekker van mijn man gaat om 06.00 uur en om 06.15 is juli alweer wakker! Pfft al met al slaap ik dus bijna niet meer na vieren. Heb er gewoon hoofdpijn van!

2. gimena

gimena Niet meer actief

Goede morge allemaal :D

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Goedemorgen allemaal :D

4. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Collo; hoe gaat het nu met Amy?

@ Suuskebab; wat een prutsituatie op je werk zeg :(, hopelijk is er een oplossing voor te vinden.

@ Elmo; Beau gaat vast zijn oogje goed open doen zodat een operatie niet nodig zal zijn! Wel fijn dat er allerlei acties op te ondernemen zijn (fysio en zo), hopelijk met goed resultaat. Wat een lekkere flinke knul trouwens :).

@ Xenas; fijn dat alles goed gaat bij jullie. Kan me voorstellen dat het zwaar is twee van die ukkies een hele logistieke onderneming. Lekker dat het werk je goed doet en ritme geeft, mooi toch?

@ Joyce; huh? das raar . Wordt er ook wel erg nieuwsgierig van hoe dat kan.

@ Roeltje; ai, klinkt pijnlijk, hoop dat de HA wat voor je kan betekenen, sterkte!

@ Dretjuh; ja hier ook al een doos...pfff hard gaat het he.

@ Meloen; te weinig slapen haalt behoorlijk de poten onder je stoel vandaan :(. Hoop snel verbetering of een nachtje een of andere oplossing? Even 1 nacht goed slapen doet al zó veel goed. Sterkte meid.

@ iedereen; moggûh

@ hier; gisteren CB geweest, 2e prikjes. Ze kreeg er nu duidelijk meer van mee, sneu hoor. Eerste keer was pijnlijk voor dr maar daarna ook over, veel geslapen toen er van. Nu bleef ze een beetje hangen in het huilerige alsof ze zoiets had van 'wat mij nou is gebeurt'. Ze had verhoging vanmorgen (37.9) maar eet en slaapt goed, dus ik laat het zo. Vandaag geen warm bad en buiten/op pad acties, lekker slapen, knuffelen en spelen :).
    We hebben een kerngezonde dochter van ruim 5,5 kg en 60 cm!
    Alleen 'mechanisch' wil het dus niet zo. Volgende week staat de echo van dr heupen gepland, nu zie je zo met het blote oog dat het hartstikke scheef staat :(. Ze reikt dr nek helemaal niet goed op, ondanks veel oefenen en dr afplatting (voorkeursligging) wordt weer erger ondanks al onze aanpassingen. Dus fysio nu er bij, voor dr nek vooral.
    Ach, het voordeel is dat ze er zelf geen last van heeft en een heerlijke blije baby is. Dan zijn oefeningen en ander 'geklooi' ook wel goed te doen, ik verkoop ze met een hoop hysterische blijheid gewoon als spelletje. Baat het niet niet dan...hebben we in ieder geval gelachen :D.
    Ik ben nog werkzoekend, al zoek ik momenteel nog niet echt. Dat geeft me wel de gelegenheid om hier alle tijd en aandacht in te steken, net als dat volledig kolven, het kost tijd verder eigenlijk niet en dat heb ik nu dus ook.
    Merk dat als ik het allemaal loslaat het me geen enkele moeite kost de hele dag met haar bezig te zijn en alles wat er bij komt. Pas als ik ga nadenken wordt het gepieker en wil ik allemaal dingen die momenteel frusteren....dus ik laat het allemaal voorlopig :).

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Riti: hoop dat het allemaal een beetje meevalt.. Brr, prikjes.. Getver, volgens mij vinden de mama's het nog erger dan de kindjes zelf haha. Lekker verwennen hoor meid:D

@Hier: Ik word ziek:( hoofdpijn, alles doet pijn, praten is een hele opgave zonder scheel te zien.. pijn in mn borst word al iets minder gelukkig.. Lenn ligt lekker te slapen gelukkig, alsof hij het begrijpt haha.. ga weer verder filmpjes kijken:D

6. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ xenas: wat fijn dat je je op je werk weer fijn voelt en dat de medicijnen iig zorgen dat je lekker kunt slapen. slapen is zoooo belangrijk!! zeker als je idd wat angstig enzo bent kun je dan helemaal doorslaan...
    heb ik zelf gehad nadat het met mijn e uit ging... kon gewoon niet slapen en als ik sliep ging de wekker al weer.. en voelde me al rot en onzeker en werd alleen maar erger. uiteindelijk naar psycholoog en toen ging het beter etc, maar ken het gevoel.. en je herkent het idd zelf vaak niet, je denkt ach dat hoort zo..
    maar als ik het zo lees heb je al lang met de klachten gelopen.. neem de tijd om er weer bovenop te komen he!!

@ meloen, riti, xenas: ja precies,hoe kan dat nou.. ik heb echt nog steeds geen idee en benbang dat ik er ook niet achter ga komen.

@ roeltje: he bah! hopelijk kan de ha wat doen

@ riti: wat knap dat je je gepieker zo los kunt laten!! kan me voorstellen dat dat soms niet echt fijn is.. hopelijk komt er straks wat uit de scan en helpt de fysio.. zou wel fijn zijn, toch?

@ hier: lianne heeft der ritme omgegooid.. nu is ineens laatste voeding weer rond 21-22.. en dan begint ze om 2 te spoken.. vannacht zelfs om 2:45 maar gevoed.. last van verstopte neus, dacht doe snel otrivin erin en speen en hoppa. maar die klote otrivin die sprayt niet altijd meteen.. zo'n geklooi! dus ja toen was ze natuurlijk wakker.. maar ja.. en daarna was ze weer rond 6-7 wakker, of nou ja, huilen niet wakker en speen continue kwijt.. pff
    en kon al niet slapen na de voeding van 2:45... ineens komt het werk wel erg dichtbij.. en aangezien ik nog steeds niet weet of ik nou wel of niet ontslagen word... heb er gewoon echt geen zin in! ook kolfruimte is maar half geregeld.. en mijn baas en mij klikt al niet, maar wil nu dus echt op strepen gaan staan.. heb gelukkig ook niks te verliezen.. maar toch.. vind dat echt heel moeilijk (ben iets te loyaal soms..).. en zat me druk te maken over hoe het kolven dan en welke uren etc.. en hoe lang ik dan nog moet werken.. etc... etc

7. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ roeltje: beterschap!

@ prikjes: oh ja! wat ik trouwens wel merk, is dat lianne nu harder huilt vaak.. toen had ze natuurlijk honger en ipv eten kreeg ze 2 spuiten in haar benen.. en als ze nu dus lang op haar eten moet wachten lijkt het erop dat ze denkt "oh nee... de vorige keer dat ik zo lang moest wachten kreeg ik daarna pijn.. dat wil ik nniiiiiiiiiiieeeeeeeeeeettttttttttttt..........!!!!!!!" zou dat kunnen?

8. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai hai.

Gisteren heb ik lekker veel met Milan geknuffeld nadat we terug waren van het cb. Hij was erg slaperig en had af en toe pijn aan zn beentjes. Hij zat om 19:30 pas op 3 voedingen! Ik heb m maar gewoon laten slapen en toen hoorde ik hem om 5:15 pas weer! Hij zocht zn handje en was nog niet aan het huilen. Had zn oogjes nog dicht. Ben toen even bij hem blijven staan en toen deed hij zn oogjes open. Heb 'm toen maar wel gepakt, kon ie lekker eten:). Na de voeding sliep hij al snel weer. Heeft nog geen koorts gehad gelukkig:D.

Wil toch nog even iets met jullie delen, want ik zit een beetje met een lastige situatie. ik heb ooit iets laten vallen hier over dat het niet zo goed ging met mn moeder. Ze loopt al jaren bij allemaal psychi's enzo. Nou ging het na al die jaren nog steeds niet beter en eigenlijk alleen maar slechter. Nu denken ze (ze weten het bijna zeker nu) dat ze een vorm van Schizofrenie heeft:(. Ze heeft een aantal maanden geleden voor het eerst stemmen gehoord die met elkaar aan het praten waren. Dat was 1x en ze vond het zelf wel grappig en niet eng ofzo. Nu zijn er een hoop dingen gebeurd de laatste tijd en heeft ze het vaker gehoord. Ze vindt het nu dus niet leuk meer. Ze richten zich gelukkig NOG niet naar haar, maar praten dus met elkaar. Ook is ze ineens heel bang thuis (voor inbrekers bijv.) en verbaal agressief naar haar man.

Dit is even een snelle "korte" uitleg om het een beetje duidelijk te maken. Ze zou namelijk vanaf 29 maart (gelukkig heb ik 2 weken extra!) op Milan gaan passen. Eerlijk gezegd vragen wij ons nu af of dit wel heel verstandig is:(. Eigenlijk wil mn vriend nu sowieso al niet meer dat ze oppast als ik weer ga werken. Hij had het er al over dat ik dan toch maar moet stoppen met werken tijdelijk. Maar ja, dat is wel een hele grote beslissing. Misschien kunnen jullie met hier niet echt mee helpen, maar misschien heeft iemand tips of ideeën hierover?!

In eerste instantie begon ik al te twijfelen aan onze beslissing over haar als oppas, want ze heeft ook een vorm van reuma (Fibromyalgie) en kan amper tillen e.d.

Nu jullie weer even, voor ik mn tekst weer ga wissen;)

@Mili:

Erg hè dat er zoveel bazen zijn die moeilijk doen over het kolven:x. Die van mij doet ook al zo moeilijk. Ze zou me nog laten weten hoe of wat, maar dat is alweer 3 weken geleden! Ik wacht nog heel even af en dan ga ik weer mailen. Er is bewezen dat moeders die bv geven minder vaak ziek zijn de eerste jaren en de kindjes ook en dan nog doen ze zo moeilijk. Ik vind het ook echt idioot!

@Elmo:

Hoezo een test als je bloedverlies hebt? Had je dat bij je andere zwangerschappen op dezelfde manier? Spannend!

Fijn dat Beau zo lekker groeit! Het blijft een beer;)!

@Spenen:

Iemand nog een andere speentip dan de Nuby? Die kan ik namelijk nergens vandaan halen hier:(. Ik zoek dus een speen waaruit Milan niet zo snel drinkt!

@Xenas:

Ik begreep dat je deze klachten al langer hebt. Maar zie je ook nergens de lol meer van in? Ben je niet meer vrolijk enz? Dan kunnen het idd depri klachten zijn. Hoop echt voor je dat je je snel weer lekkerder voelt. En laat je niet te snel medicijnen voorschrijven voor je depri klachten, want ze kunnen je heel erg afvlakken! Eerst maar een tijdje praten met je maatschappelijk werkster toch!? Je moet natuurlijk doen wat je zelf het beste lijkt hoor, maar ik heb jaren die medicijnen gehad en voor de zwangerschap ben ik gestopt. Nu heb ik dus moeite met emoties, want ik ben ze niet gewend. Vandaar dat ik het zeg;).

Cetomacrogol is een basiscreme. Is wat minder vet dan vaseline. Is niet speciaal voor eczeem, maar helpt het wel goed vet te houden;). Ik blijf het nog even proberen met vaseline, maar dan wat vaker dan ik nu deed. Deed het misschien te weinig. Het wordt wel minder rood zag ik gisteren avond!

Wow maat 68 alweer! Milan zit met rompertjes in 56-62 en met broekjes 50-56 en truitjes 50-56. Fijn hoor dat Timo het zo goed blijft doen:).

Ook wel lekker dat het je bevalt op je werk! Misschien ga je je dan ook wel weer wat beter voelen! Hoeveel dagen werk je?

@Gimena:

Hoe gaat het nu met je meisje? En met jou? Al nog een test gedaan?

@Joyce:

Haha, wanneer heeft Lianne dr prikjes gehad???? Kan die pleister daar nog van zijn? Verdwaald?? Of aan dr kleding gezeten?

Kreeg hier trouwens geen pleister, want ze dacht dat het niet ging bloeden. Zat later zn badcape onder het bloed:(.

Tjee, het is echt net of ik het zelf getypt heb dat stukje over werk. Alles wat je noemt (op ontslag na) is bij mij hetzelfde:(. Dacht geeft totaal geen rust hè!? Wel heel vervelend dat je baas maar niet laat weten of je kan blijven...Wanneer zou je meer horen?

Dat over dat huilen vertelde je hier laatst ja. Apart zeg. Waarschijnlijk hebben die kleintjes meer door dan men soms denkt! Heb geen idee of het zo is, maar zou kunnen denk ik!

@Roeltje:

Die ingetrokken tepel had je toch sowieso al? Je was toen toch bang of je dan wel bv kon gaan geven? Hopelijk krijg/heb je geen ontsteking!

Ohjee, ook nog ziek aant worden:(. Hopelijk zet het niet door!

9. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Lotte; jeetje wat heftig zeg van je moeder. Kan me voorstellen dat je je zorgen om daar maakt en natuurlijk ook als oma voor Milan. Een moeilijke situatie waar een buitenstaander zich echt niets bij kan voorstellen. Ik denk wel dat je als ouders niet voor niets twijfelt bij het oppassen, ik roep zelf altijd bij twijfel niet inhalen. Wellicht zijn er nog andere mogelijkheden/oplossingen afgezien van helemaal alleen oppassen of helemaal niet oppassen?
    In ieder geval veel sterkte, het lijkt me erg verdrietig je moeder zo te zien worstelen en mee te maken.

Fijn dat het goed met Milan gaat na zijn prikjes!

10. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @Riti:

Vind het nog moeilijk om het te geloven en besef het me eigenlijk nog niet echt. Ik dacht altijd dat schizofrene mensen "gek" waren, maar dat hoeft dus niet. Ik dacht dat je dan slangen op de muren moest zien enzo. Maar je kan het in heel veel vormen hebben. Het is gelukkig ook niet zo dat ze in andere personen veranderd ofzo, in ieder geval niet dat we weten.

We moeten inderdaad even kijken wat voor oplossingen er zijn en ik vind het ook heel erg moeilijk om dit evt. tegen haar te gaan zeggen. Ben heel bang dat ze dan helemaal in de put raakt. Echt lastig...

Wat kunnen ze trouwens aan de heupjes van Maura doen? Moet ze dan een speciaal broekje aan ofzo? Of kan het met fysio opgelost worden? Of kan het niet meer over gaan?

Fijn dat ze zo lekker groeit! Ze is ongeveer even zwaar en lang als Milan:D

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Lotte: ja klopt maar niet zo erg gelukkig.. Bij BV was het geen probleem en leek het mee te vallen.. Maar nu komt ie er helemaal niet meer uit.. *hihi klinkt lekker smakelijk:D*
    ben allang blij dat ik deze week ziek word haha.. vanaf morgen is manlief de rest van de week thuis... als het volgende week zou gebeuren moet ik echt alles in mn eentje doen..

Merk trouwens wel dat ik een stuk mobieler blijf nu.. 2 jaar geleden ben ik voor het laatst ziek geweest en lag ik alleen maar op de bank en op bed.. Nu probeer ik zo veel mogelijk door te zetten zodat Lenn er niet te veel van mee krijgt.. Wel even minder geknuffel enzo, ben zo bang dat ik hem aansteek:( Nouja, genoeg geklaagd..
    Lig op de bank met een deken en een kruik:D:D heeft toch zn voordelen haha.. doe er weer een nieuwe dvd in (3e nog maar van vandaag haha)

12. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Lotte; valt ook maar zo te beseffen zo iets.
    Schizofrenie heb je natuurlijk in allerlei soorten, maten en gradaties en er kan in veel gevallen ook best veel aan gedaan worden.

Hoe verder met Maura dr heupjes hangt af van de echo, hoe erg het is eigenlijk. Het hele scala van oefeningen, via spreidbroek naar operatie is mogelijk. Ben dus vooral erg benieuwd wat er uit die echo komt.

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Lotte; Oja, wou ik nog zeggen.. Een vriend van me heeft ook schizofrenie, en die is er met hele intensieve therapie weer zo goed als vanaf.. Heeft wel 2 jaar geduurd maar hij heeft het nu onder controle.. Hij moest om 2 uur 's nachts de kliko buiten zetten:( Hij moest in huis alles veranderen.. Gelukkig waren het 'positieve' stemmen, maar het kan ook negatief omslaan.. Hij heeft één keer gehad dat hij zijn vriendin moest slaan.. Zo sneu voor m.. Gelukkig niet gedaan en heeft meteen zijn psych ingeschakeld.. Het hoeft dus niet zo te zijn dat het altijd zo blijft meid!

Tja, met die reuma.. Ik weet eigenlijk niet wat ik zou doen. Maar als Milan 'in gevaar' komt (bijv. laten vallen e.d.) denk ik dat het het beste is om een andere oppas te zoeken of als het haalbaar is idd tijdelijk te stoppen met werken.. Snap heel goed dat het een lastige keus is, zeker omdat het je eigen moeder betreft.. Ik zou wel het belang/veiligheid van Milan bovenop stellen...

Als ik dit teruglees komt het wel heel hard over geloof ik ;) Bedoel het niet zo hoor meid..

14. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Hier een slaap-baby. Komt van de verhoging (misschien inmiddels een beetje koorts). Ze slaapt erg onrustig maar wel diep steeds.
    Wil dr niet wakker maken, tenzij het te gek wordt. Ze heeft goed gedronken (2x 150 cc sinds middernacht).
    Voor de volgende fles maar 180 aanbieden want ze zou wel een sop de 4 voedingen kunnen blijven hangen vandaag.

15. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @Roeltje:

Hmm vervelend dat je je tepel kwijt bent;). Maak er alleen een grapje van omdat je dat zelf ook deed hoor;). Niet verkeerd opvatten;)

Wat zo'n ukje al niet met je doet hè!? Ziek zijn en toch door gaan! Gelukkig maar, want anders werd het moeilijk! Sterkte!

Wat betreft mn moeder en het oppassen...Wij vinden ook dat Milan zijn belang voorop gesteld moet worden, maar het is gewoon heel moeilijk zoiets. Gelukkig kun je het een beetje begrijpen:). Het komt niet hard over hoor! Dat is het lastige van mail enzo, dan kan je niet zien hoe iemand het bedoelt;). Maar ik snap hoe je het bedoelt hoor, ben het er ook mee eens.

@Riti:

De vorm die ze dan heeft kan ze niet meer van herstellen is gezegd:(. Dat is dus wel vervelend. Ze was er zelf eerst nuchter onder (weet het ook pas 2 weken), maar nu mailde ze net dat ze het toch wel eng vindt nu en het moeilijk vindt dat ze niet meer beter wordt. Jammer dat ik zo verweg woon, kan niet zomaar even langs...:(...

Hopelijk valt het mee wat er uit de echo komt!

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Riti: ze had prikjes gehad toch? Schijnt normaal te zijn hoor, dat ze heel veel slapen.. Lenn kreeg hier om 10.30 uur de prikjes, en heeft de hele dag geslapen, de nacht ook redelijk doorgeslapen..

Wij zitten nu helemaal op 180+6.. was drama na de fles van 150+5..
    hij zit nu met moeite op 5 voedingen.. Het is dat mama die er in wil houden, hij wil het liefst al op 4 uitkomen haha.. Vind ik hem eerlijk gezegd nog net iets te klein voor haha..

17. meloen

meloen Bekend lid

24 jul 2009
    581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Lotte, jeetje wat erg voor je moeder! Zijn er dan ook helemaal geen medicijnen voor de vorm waaraan zij lijdt? Kan me voorstellen dat je met oppassen zit maar misschien ziet dat zelf nu ook niet zo zitten of wel? Fijn dat Milan geen last had van zijn prikjes!

@ riti, dat wordt wel even spannend dan volgende week. Hopelijk kan het met oefeningen opgelost worden. Hoop dat de koorts niet hoger wordt vanavond. Heb je zetpilletjes in huis?

@ Roeltje, getver ziek! Gelukkig krijg je morgen versterking. Beterschap meid!

@ joyce, lijkt me sterk hoor dat ze nog weet van de vorige keer. Wat zou het toch makkelijk zijn als je af en toe zou weten wat er in die koppies omgaat.

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Lotte: haha weet dat je het als grapje bedoeld hoor:D kan er zelf ook wel om lachen hihi,..
    Lees dat je ma niet van die vorm af kan komen.,,. Jeetje meid, mooi kl*te... sterkte.

19. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ meloen; heb baby-paracetamol in huis, maar het is al weer wat gezakt, beetje verhoging nog. Ze is er hangerig en moe van, verder gaat het goed. Ze drinkt lekker en lacht ook nog wel gewoon. Beetje verhoging of koorts is vaak ook ergens goed voor dus kijk het aan, het stelt natuurlijk ook nog niks voor ;).

Het is hier gewoon prachtig weer, zonnig ook! jummie :)

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Net bij de ha geweest.. was iets te vroeg en vorige patient had afgebeld dus kon meteen doorlopen.. stond met 5 minuten ook weer buiten trouwens.. Hij zag het eigenlijk meteen al: beginnende borstontsteking.. Hij snapte er weinig van omdat ik geen BV meer geef, maar ja het kan natuurlijk altijd.. Hihi, hij is zo megagrappig he die man:D tja, het is eigenlijk onmogelijk dat je er nu nog last van krijgt, maarja een raaf kan ook wit zijn, al is dat ook uitzonderlijk:D:D
    hij stond raar te kijken trouwens dat ik zonder probleem mn beha uittrok haha.. Duh, er hebben 2 mannen en 3 vrouwen tussen mn benen gestaan bij de bevalling, dan kan dit er ook nog wel bij haha..

Maar goed, proberen de plekken weg te masseren.. eind van de middag en voor het slapen en morgenochtend temperaturen, als ik verhoging krijg terug voor een kuurtje..Nu maar volproppen met ibrupofennetjes:( hij denkt zelf dat ik wel een kuur moet halen omdat ik niet fit ben, dat is sinds gisteravond begonnen dus waarschijnlijk met elkaar te maken..

duik weer lekker op de bank..

Deel Deze Pagina