December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @Meloen:

Of er voor die vorm medicijnen zijn hebben ze het verder nog niet over gehad. Volgende week maandag heeft ze weer een gesprek en dan gaan ze kijken wat ze de komende weken gaan doen. Waarschijnlijk is ze uitbehandeld. Dat werd haar verteld. Vind het maar vaag...

Denk dat mn moeder niet eens nadenkt over het oppassen eerlijk gezegd. Ze is zelf altijd nogal ontkennend, dus ik denk dat ze zal zeggen dat dat best kan. Ze is al heel lang heel erg vergeetachtig, ze vergeet de gekste dingen. Vorig jaar schrok ze een week na mn verjaardag ineens op en zei tegen dr man dat ze nog een cadeautje voor mij moesten kopen, want ik was bijna jarig! Maakte er toen nog wel grapjes over, maar is nu niet altijd meer leuk. Maar die vergeetachtigheid schuift ze bijv. af op de overgang of wat dan ook en dat doet ze elke keer met dingen. Ik weet dus helaas bijna zeker dat ze zal zeggen dat ze best kan oppassen en dan gaat ze opeens allemaal dingen zeggen waardoor het minder erg lijkt. Maar ja, het is even afwachten nog hoe het verder gaat. Ben allang blij dat ze dit eerlijk verteld!

@Roeltje:

Gelukkig weet je dat ik het als grapje bedoel:D. Heb je al gekeken of je koorts hebt? Hoe voel je je nu?

2. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Zie dat je net bij de ha geweest bent. Haha, zei hij dat over die raaf? Lachen! Vervelend dat je een beginnende borstontsteking hebt, maar die kan je gelukkig nog tegenhouden. Voordeel dat je geen bv meer geeft, want kan je gewoon ibuprofen innemen!

Had je eerst wel moeite met je bh uitdoen bij de dr? Is dat echt door de bevalling gekomen dat je er nu mee ging zwaaien:p?

Ik had in mn kraamweek een beginnende borstontsteking en 39 graden koorts, maar hoefde geen kuur. Alleen als ik me heel erg ziek zou gaan voelen. Gelukkig maar, want ben niet zo van de medicijnen innemen als het misschien niet nodig is. Gelukkig heeft het toen niet doorgezet. Het kan ook best dat ibu voldoende is hoor, hoop het voor je:D

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Lotte: Nee ben de thermometer kwijt:(straks die van Lenn maar even pakken (onder mn oksel hoor:p) die word na gebruik meteen ontsmet met alcohol.. Voel me belabberd haha.. koud, warm, zweten, rillen, hoofdpijn, stijve nek, zere tiet:p, overal spierpijn haha.. verder gaat het goed hoor.. Lenn doet ook goed zn best haha.. is de hele dag al vrolijk gelukkig..

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Lotte: haha nee hoor, had er niet echt moeite mee voor de bevalling maar nu nog minder haha.. Tis een leuke vent en heeft zelf jaren in de verloskunde gezeten dus dat helpt ook wel denk ik..

Moest na de verhuizing voor de eerste keer naar die ha vanwege mn voeten.. vorige ha schoof het maar een beetje weg en het viel wel mee maar niks meer aan te doen.. dus naar deze ha gegaan en zegt: oh, je hebt eendenvoeten:D

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @Roel:

Hahaha wat een ha. Wel geinig dat ie gewoon eerlijk is. Nou ja, ik weet natuurlijk niet of je echt eendenvoeten hebt, maar dat weet jij het beste denk ik;). Wat een vent:p.

Hmm, klinkt niet goed. Denk wel dat je koorts hebt dan. Met een ibuutje moet het zakken! Wel beetje rustig aan doen hoor!

En idd, de liefde van je kleine man maakt vast een hoop goed:D

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Lotte: had geen koorts, maar wel verhoging.. zat op 37.3 (normaal altijd rond 36.5) morgenvroeg dus even bellen en denk dat er een kuurtje klaar ligt..

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Joyce
    Wat een vreemd verhal zeg, van die pleister....freaky:$

Dretjuh
    Bijna 7 kilo!!! Wow. Dochter van een vriendin van mij is nu 6 maanden en weegt 7 kilo...

Meloen
    Oh, dat is toch niet vol te houden meid. Vanaf 4 uur wakker is echt te vroeg. Sterkte meid!

Gimena
    He meid, heb je inmiddels al duidelijkheid?

RiTi
    Amy drinkt weer normaal, maar blijft een hoop luiers per dag produceren (vandaag al 4 keer kledingwissel, zo dun is het). Ik alleen gisteravond weer gecrasht, dit keer echt met zwaar overgeven en nog steeds niet helemaal ok. Alhoewel ik wel iets begin op te knappen nu eindelijk. Nu heb ik verdorie in 1 week 3!!!!keer buikgriep gehad. Ik ben er onderhand wel klaar mee. Zodra ik weer uit de voeten kan ga ik hel hele huis ontsmetten met Dettol. En snel vitaminepillen halen.

Overigens wel goed voor de laatste zwangerschapskilo's dit... Daarna kan ik aan die andere 30 beginnen ;)

Wat heerlijk dat je haar oefeningen als spelletje kunt verkopen. Hier ook altijd een hysterisch blije mama voor mijn dochter om haar te stimuleren. Zou mezelf niet terug moeten zien op een filmpje denk ik...:D

Joyce
    Volgens mij leren ze gewoon om harder te huilen. Amy kan hier ineens ook wel eens heel erg uithalen tegenwoordig. Denk dat ze die prikjes allang weer vergeten is hoor.

Lotte
    Wat een moeilijke beslissing met je moeder. Denk dat je zeker moet zijn dat ze stabiel is en niet slechter wordt en dus gevaar oplevert. Kun je het daar met je moeder wel over hebben?
    De Dental speen van Difrax gaat ook een stuk langzamer. Alleen is die niet te koop bij de Kruidvat/Etos enzo, maar je moet echt even naar de Prenatal

Gisteren trouwens weer ondergepoept door Amy... Wilde een zetpil zetten omdat ze de hele tijd aan het huilen was en last had van de buikgriep.....tja, had het kunnen verwachten natuurlijk. Spoot er echt zo uit over mijn handen en alles. Het ergste....de zetpil was er natuurlijk ook weer uit. Ach, nog een keer geprobeert en toen heeft ze de rest van de nacht rustig geslapen.

Ben trouwens echt blij dat Ferdy vandaag al lichtelijk op aan het knappen was. Had echt geen kracht om voor Amy te zorgen en dat ben ik helemaal niet gewend van mezelf. Ik beul altijd wel door, maar als Ferdy niet thuis was geweest, had ik echt iemand moeten bellen om voor Amy te zorgen. Gelukkig is hij morgen ook nog een dagje thuis.

Roeltje
    Succes met de borstontsteking. Hoop dat het niet doorzet. Heb zelf ook een leuke huisarts, dan wordt de drempel echt lager en schaam je je niet meer zo hard.

8. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Goedemorgen, weinig tijd, maar even snel Milanspam!!! Kom later hopelijk nog even bijlezen.

9. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Nog eentje

10. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Laatste dan..hihi

11. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Sorry..echt de laatste, maar hij is ook zo leuk!!

12. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Goedemorgen!!

ohh wat erg he, voor sven! zo'n goeie race en dan dit:$ Hij zal er wel kapot van zijn.

@Roeltje: he bah meid, beterschap! die griep verschijnselen kunnen juist door de borstontsteking komen he, dat had ik ook. Zijn ook gewoon symptomen van een borstontsteking. Hoe is het nu?

@Lotte: wat een situatie met je moeder zeg! ik snap dat je nu twijffelt over het oppassen. Jou mannetje is het belangrijkst dus als je twijffelt zou ik het niet doen. Hoe sneu dat ook is voor je moeder maar zowel je moeder zelf als milan en jij hebben er niks aan als het straks niet goed gaat. Heel veel sterkte in ieder geval!

@joyce: dat is vreemd, die pleister. daar zal je ws nooit meer achterkomen nee.

@meloen: oeh dat is niet lekker nee, elke ochtend vanaf 4 uur op. succes!

@Chicken: mooie spam!! Die in de tummytub is geweldig mooi!

@hier: nachtritme wisselt nog steeds, ergens tussen 4 en 6.30 uur komt ze voor de fles terwijl ze elke avond om 22.30 uur de laatste krijgt. Ik vind het op zich niet erg dat ze komt maar vraag me af waarom die tijd zo blijft schommelen. Voor ze dr prikjes kreeg zat ze echt al 10 dagen ofzo op een vast ritme dan kwam ze 's ochtends om 6 uur maar sinds die prikken vorige week is het elke nacht weer anders (hoeft niet met die prikken te maken te hebben, kan ook toeval zijn uiteraard). Ohja, we hebben ook een paar dagen geprobeert om 9 uur laatste fles te geven maar dan komt ze dus ook echt al om half 3/3uur weer dus dat is helemaal geen tijd. Ze slaapt trouwens helemaal niet overdag, nouja af en toe heel kort. Vanaf 9 uur tot 18 uur is ze heel wakker, alert en wil ze echt spelen en dingen zien enzo. Dan om 18 uur na de fles stort ze echt in slaap en dan slaapt ze tot 22.30 uur. meestal begint ze als ik boven kom om 22.30 al wakker te worden, heel soms moet ik dr wakker maken. dan dus 22.30 uur laatste fles en dan dus ergens tussen 4 en 6 weer en dan om 9 uur weer. Op zich is het wel lekker dat we dus de hele avond weer lekker voor ons zelf hebben maar aan de andere kant kan ik overdag zeer weinig tot niks doen omdat mw vermaakt wil worden;)

Zo ga nu lekker tutten met mn meisje, ze is weer wakker:)

13. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Lees nog steeds dapper mee, maar reageer niet altijd:)

Hier nog steeds geen ritme. voedingen zijn echt nog op verzoek. Soms 20.00 -0.30-3.30-7.00 of 23.00-03.00-06.30 in ieder geval uitputtend!!!!!! Iemand nog tips ik bied twee borsten aan en neem echt de tijd om te voeden. Soms heb ik er overdag maar 2 uur tussen!!!!! Ik zit dan ook vaak nog op 10 voedingen?!!!!!

Verder is het slaap speel en eet ritme er ook niet meer. Ze eet en dan een uur op dus in de box of op schoot of op het speelkleed of in bad etc dan ging ze naar bed en sliep ze 2.5 uur. Nu slaapt ze korte hazeslaapjes van een uurtje?! Is dit normaal??? Hoe veel moet ze slapen. Moet zeggen dat omdat zij niet slaapt ik ook niet kan bijtanken overdag.

Omdat ze zo snel komt voor een voeding is het kolven tussen voedingen door erg moeilijk. Ook hebben andere mensen (als ik even weg ben) moeite om de fles te geven en ze moet echt enorme honger hebben en dan eigenlijk licht geforceerd en dan wil het.....

Is er iemand die tips voor me heeft?????

14. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Oja en nog een vraagje las dat iemand de afgekolfde bv in een pannetje met kokend water zet om op te warmen... Blijven dan de voedingsstoffen wel goed?? Ik denk dat ik de temperatuur van de bv melk niet goed heb en dat ze daarom niet goed drinkt.... Kan dat???

Gooi nu zo veel afgekolfde/ half opgewarmde melk weg dat ik soms dagen niet kolf vind het echt zonde van mijn tijd. Maar ik wil natuurlijk wel weer weg kunnen en mijn vriend of oppas een fles laten geven.,.......

Ben ook met de minipil begonnen en wil ook een evt bv dip kunnen opvangen......

15. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @zwangerworden: ik denk dat je het ritueel van voeden en slapen even zelf moet doorbreken, om zo voor jezelf en jullie uk weer rust en regelmaat te krijgen! Waarschijnlijk is ze nu zelf ook in de war en dat is voor haar ook alleen maar vermoeiend. Ik zou voor mezelf even uitgaan van 6 a 7 voedingen per 24 uur max. En dan bedenken hoe je dit het beste kan inpassen in jullie dagplanning. voed haar gewoon om de 3 uur, dat moet ze gemakkelijk kunnen redden hoor!
    bijvoorbeeld om 6.00, 9.00, 12.00, 15.00, 18.00, 21.00 en 0.00.. En dan overdag (tenminste dat doe ik zo) geef je ze een uur of max. anderhalf uur de tijd voor eten, verschoning, spelen/bad, en dan leg je haar lekker in bed. bijv. 12.00 voeding, 13.00/13.30 tot 15.00 slapen. En als ze even huilt, lekker laten liggen...Ik haal Maud wel als het langer dan een half uur duurt of als het krijsen word.
    Dit is hoe ik het op dit moment doe, misschien dat je er iets aan hebt!
    Zorg in ieder geval dat je van de 10 voedingen afkomt! Ik had dit in mijn kraamweek ook 1 dag en de kraamverzorgster heeft daar gelijk actie op ondernomen, het sloopt je! 6 a 7 keer voeden moet echt genoeg zijn...

Succes meid!

16. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @Joyce: heb je al een antwoord op het pleister-mysterie?

@roeltje en collo: beterschap, ik hoop dat jullie snel weer helemaal opknappen! Hier ook strontverkouden, hopelijk steek ik Maud niet aan....

@Dretjuh: wat goed zeg van Dani!!!

@chicken: wat een mooie foto's! Die in de tummytub vind ik ook echt mooi! Het lijkt wel of hij er al helemaal zelfstandig in zit!

@lotte; heel veel sterkte met je moeder, dat is echt heel vervelend zeg! Ik zou inderdaad ook twijfelen over de oppas dan hoor... stel dat die stemmen haar aansporen tot rare dingen met Milan ofzo...Ik hoop niet dat het zover komt, maar ik zou er ook bang voor zijn hoor!

17. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @chicken: wat een poepieieieie!
    @psje: wauw, de hele dag wakker! en is de dan ook de hele tijd vrolijk en tevreden? Sara heeft dit ook in het begin gehad, maar begon zich al snel te vervelen. Nu slaapt ze juist meer (beter ritme gekregen)! 's Nachts is hier ook nog wisselend, waardoor overdag er ook steeds anders uit ziet ('s nachts op verzoek, overdag ong. 4 uur ertussen). Hopelijk zit Emma weer snel in haar ritme!
    @zwangerworden: oeh dat klinkt zeker vermoeiend..Wordt ze 's nachts ook echt huilend wakker? Ben er vannacht achter gekomen dat als Sara op haar knuisje sabbelt, ze niet per se honger heeft. Normaal haal ik haar dan uit bed, maar heb haar nu laten liggen en ze is weer in slaap gevallen!! En wb tips overdag: misschien even je vraag voorleggen bij de lacatiedeskundige hier? Snap dat het voor jou echt uitputtend is zo! Ik heb trouwens ook problemen met de fles geven, hier lukt het dus helemaal NIET! zit ook wel eens te twijfelen of ik de temperatuur goed heb. Opwarmen trouwens au bain marie (water koken, gas uitdraaien, fles erin zetten). Succes!
    @hier: maandag heeft Sara haar eerste prikjes gekregen. Weet nu niet wie er harder huilde, wat ontzettend zielig zeg! Ze was goed gegroeid en aangekomen!
    Verder met ik druk bezig met uitzoeken wat mijn mogelijkheden zijn om later te gaan beginnen met werken. Heb al een mail naar mijn leidinggevende gestuurd (erg spannend, is niet zo'n empatisch persoon) en spreek haar morgen.

18. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @joyce: ohja, die pleister! kan het zijn dat het de pleister van de prikjes is geweest? Dat die op een 1 of andere manier op haar rug terecht is gekomen?
    @suus: hallooo! Al een oplossing gevonden voor het kolven?

19. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Hey hallo doortje! Kolven gaan we gewoon doen, en we zien wel hoe! haha! Ik maak me er nu allemaal druk om en volgende week ga ik gewoon aan het werk en dan zal het wel loslopen denk ik... In het allerergste geval gaat Maud een aantal voedingen over of FV en dan is er dus nog niks aan de hand...think positive!

Ik ga ook ff spammen hoor!

20. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Zo slaapt ons meisje meestal! Is het niet schattig!

Deel Deze Pagina