@ chicken wat een boefje joh! haha stoer @ Zwangerworden. Misschien (omdat je soms om de 2 uur moet voeden) heb je te weinig voedingsstoffen, had een vriedin van me namelijk ook. Je zou (als je dat wilt) een keer een flesje KV kunnen geven van 150 en kijken hoelang je baby daar op kan teren! Kan me voorstellen dat dit slopend voor je is zeg! Helemaal snachts... Succes!
Hey allemaal! Begin maar meteen met reageren.. Oh wacht, toch 1 dingetje. Milan zat gisteren weer pas op 3 voedingen om 18:30 en daarna besloot hij dus al de nacht in te gaan. Wordt steeds vroeger zo. Hij kwam toen om 2:45 weer (dus 8uur en 15min later). Dat is wel lekker steeds, maar niet heel handig als hij steeds vroeger al de nacht in gaat. Voed natuurlijk ook pas bijna een weekje op verzoek, dus misschien moet hij zn ritme nog een beetje vinden. Weet ook niet goed hoe ik hier iets aan moet doen. Misschien gewoon maar zo laten? @Collo: Zal die 3 keer in 1 week buikgriep niet gewoon een hele week buikgriep zijn. Echt vervelend, word je vast heel moe van! Kan die difraxspeen ook op de Aventflessen? Bedankt voor de tip. Ik heb gisteren wel via de mail aan mn moeder gevraagd of ze weet of het ook acheruit kan gaan met haar, maar dat weet ze niet. Moet ze het nog allemaal over hebben met de psych. Ben blij dat ik niet per 1 maart moet beginnen met werken, want dan was het wel lastig geworden nu! Hopelijk weet ik op tijd meer. Vindt Amy het naar als je een zetpil zet? Het lijkt mij niet echt fijn, heb het hier nog niet hoeven geven gelukkig. @Chicken: Leuke foto die eerste van de twee in de tummytub. @Psje: Milan was op een gegeven moment ook heel de dag wakker, maar toen ben ik toch weer gaan proberen hem af en toe in zn bedje te leggen. Dus niet meer de hele tijd in de box. Na het voeden laat ik hem nu ongeveer een uurtje in de box en breng hem dan gewoon naar zn bedje. Dan blijft hij even rondkijken en kletsen en gaat dan slapen. Misschien proberen of dat bij Emma ook werkt?? @Zwangerworden: Vervelend dat je meisje nog geen vast ritme heeft en je er 's nachts ook soms nog vaak uit moet. Ik weet niet zo goed wat je eraan zou kunnen doen eigenlijk. Misschien proberen te "rekken" met een speentje? Of geven jullie geen speen? Succes in ieder geval! Over het opwarmen van melk in een pannetje. Het mag in ieder geval niet boven de 50 graden uitkomen, want dan gaan de voedingsstoffen en antistoffen kapot. De temperatuur van de melk is goed als je het op de binnenkant van je pols druppelt en dan niet meer voelt. Dus het moet niet kouder, maar ook niet warmer zijn dan je pols. Als je iemand anders de fles laat geven, kolf je zelf dan wel de melk van te voren of erna af? Als je weer terug bent bedoel ik. @Suus: Dat is inderdaad wat ik eng vind. Wat nou als die stemmen haar gekke dingen willen laten doen en zich naar haar gaan richten. Straks gaat ze er naar luisteren en dan weet je maar nooit hoe lang ze er tegen kan vechten. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar kan wel. Ze zei gisteren dat ze het nu 5 keer heeft gehad die stemmen. Dus 1 keer een paar maanden terug en de andere keren de afgelopen 2-3 weken geloof ik! @Doortje: Hier hetzelfde verhaal met het sabbelen op knuisje! Milan doet dit sinds ongeveer een weekje veel meer (probeert ook zn duim te pakken en lukt vaak nog niet) en als ik dan zn speentje geef slaapt ie zo nog een uur of een paar uurtjes door! Vervelend dat je zo'n moeite had met de prikjes bij Sara. Wel goed dat ze zo lekker groeit! @Suus: Lieve foto! Die voetjes tegen elkaar! Hihi lief!
@Suus..wat een schatje!!! En Milan zit inderdaad los in de tummy. Hij zakt nog wel een beetje opzij en dan zetten we hem weer recht, maar hij zit wel los. Hij vindt het echt geweldig in dat ding!
@zwangerworden: jeetje dat is wel erg intensief, 10 voedingen. misschien idd een idee om contact op te nemen met een lactatiekundige? @doortje: ja, heel de dag wakker maar niet huilerig ofzo. lekker om zich heen kijken en spelen in de gym of box. zodra ik haar op bed leg dan gaat ze dus wel huilen. Probeer het nu toch maar weer, hoop dat ze toch in slaap valt. Weet ook niet hoeveel ze nu moeten slapen, niet alle kindjes slapen even veel. En Emma slaapt dus altijd van 18 uur s'avonds tot 9 uur 's ochtends met 2x 30 min wakker voor flesje @Lotte: Bedankt voor de tip. Ga het toch maar proberen maar vind het wel moeilijk. Ze is de hele dag gezellig enzo, heb echt niet het idee dat ze moe is. Ik wil niet dat ik haar zo geforceert op bed leg "omdat dat hoort". Misschien is dit gewoon haar ritme en heeft ze er genoeg aan op dit moment?? maar goed, ga het toch maar even proberen. Ze heeft net dr flesje op en is dus alweer vanaf 9 uur wakker. Heb haar nu op bed gelegd en ze ligt te huilen. heb de radio even wat harder gezet en laat haar maar even, misschien valt ze zo in slaap.....
@ suuskebab; wat een schatje! @chicken; ook al zo'n lekker ding! @ Lotte; hier hetzelfde probleem met voeden s avonds/snachts. Wij laten het nog even zo, misschien volgende maand weer eens een poging het te verschuiven. Lastig hoor, geen idee wat wijsheid is. @ wakker overdag; hier ook een wakkere baby. Ik leg haar wel steeds op bed wanneer ze slaapsignalen geeft om haar vervolgens na een mini-hazeslaapje er weer uit te halen. Ze hoeft van mij niet per se te slapen, maar als ze lekker rustig in dr bedje ligt, al is het maar even is ook prima.
@ het pleistermysterie: nee, niet van de spuitjes.. die pleister waren wit, deze was bruin ... zo'n waterproof van de hansaplast... en nog steeds niet opgelost.. @ lotte: tja, lastig met je moeder... kun je het niet met haar dokter bespreken ofzo? en las hier verder goede verhalen over die dental speen. gister hier nog eens de kerssmall geprobeerd enze pakt hem toch wel, speen maakt niet uit.. alleen na 170 ml uit de fles heeft ze ook nog de hele borst leeggedronken... dus denk dat de zuigebehoefte nog teveel was.. @ mijn werk: ben nog steeds in afwachting van wat het uwv beslist en ik hoop dat ze snel wat laten horen... heb er zo geen zin in! zie er echt op tegen.... ongezellige sfeer met baas en collegas die op pad zijn ipv op ons locatie @ riit: spannend hoor, die heupecho!ben erg benieuwd @ huilen na prikjes enzo: tja.. ik dacht gewoon pijn en honger zijn natuurlijk de meest basic dingen in een leventje van een baby.. dus vandaar dat ik dacht dat ze ms de link legde, maar gaat steeds beter weer dus @ roeltje: hoe voel je je nu? @ chicken: wat een schatje!! @ psje: hier ook dat ze snachts steeds op verschillende tijden komt.. en laatste voeding wil ook wel eens wisselen.. ach, komt vast wel weer goed toch.. hier is ze sochtends al wakker en niet aant huilen en in bed aatnt spelen. Daarna weer dat ze veel slaapt en einde van de dag en 's avonds wat wakkerder @ zwangerworden: gebruik je al een speentje of niet?? want kan dus dat ze dan idd gewoon geen honger heeft he! hier hadden we ook zoveel voedingen tot ik toch maar aan de speen ben gegaan.. ik doe idd in pannetje water en dan word het eigenlijk al snel te heet.. moet net zo warm zijn als de binnenkant van je pols hier dronk ze ook paar dagen wat slechter maar nu wij ritme hebben met flesjes maken en dus met temp lijkt het goed te gaan.. dus als het te koud of te warm is denk ik idd dat ze dat wel merkt ja.. (zie dat doortje je ook al had geantwoord, gewoon au bain marie dus) vrijdag ga ik dan ook een fleswarmer halen, lijkt me stuk handiger! @ doortje: je hebt naast 2 uur "kolfrecht"ook nog recht op extra pauze per dag he! 1/4 van je werktijd om te voeden en 1/8 om te pauzeren dus ms kan je die tijd ervoor gebruiken? @ suus: hihi, schattig hoor! echt al een blondie! hier word het ook lichter, maar nog niet zo! @ manoe: ik begreep juist bij een voorlichting dat dat van te weinig voedingsstoffen onzin is.. dat zeiden ze vroeger, maar je bv is eigenlijk gewoon altijd goed.. kv en bv is ook niet te vergelijken want bv is sneller verteerbaar.. plus als je zo snel achter elkaar voed zitten er juist meer vetjes in, want die zijn dan nog niet bezonken zeg maar.. dus zou het juist beter moeten gaan.. @ lotte: gewoon zo laten joh, tenzij je het echt nietvertrouwd en difrax past gewoon op avent als je maar de brede hals speen hebt! @ vuistjes sabbelen: hier ook idd@! en dan gefrustreerd omdat ze der duim niet kan vinden of omdat ze iets te enthausiast werd en haar handje uit haar mond sloeg en dan helpt idd het speentje! ik was er heel lang op tegen, maar heeft mij echt een hoop rust gegeven.. gister dus veel gedronken en denk dat we haar toen ook gewoon speen hadden moeten geven.. maar ac ja.. 19:30 voeding.. toen 4.. (neus verstopt).. toen 8 uur speentje gegeven (wel huilen, maar oogjes nog dicht) en uiteindelijk 11 uur pas eten.. 10 uur lag ze in bed lekker te spelen,.. en niet veel later lag ze bijna helemaal bovenin!!.. grappenmaakster @ kolven en LK: heb hier de LK van het ziekenhuis gemaild en die zei dat je niet perse leeg hoefde te kolven en ivt dus de kolftijd te verminder met 5 min.. maar ja, ik kolf maar 8 min.... dus denk langzaam de tijd verminderen en dan hopelijk wat minder opbrengst.. ik zit namelijk met een melk overschot. onze vriezer heeft 3 lades, 2 diepe en 1 korte.. en die korte plus halve diepe liggen vol met melk!! kan volgens mij zelf ook een week weg maar ja, om nou straks steeds oude melk te geven lijkt me niet echt handig.. dus ga dan wat ik vandaag kolf de andere dag laten geven en dan evt 1 extra portie uit de vriezer voor als ze etra honger heeft. en dan langzaam ook kijken hoe het kolven lukt. sowieso wel handig om wat in de vriezer te hebben voor avondjes uit natuurlijk.. maar lag er gewoon wakker van! @ riti: als ze hier kort heeft geslapen en dan wakker word geef ik vaak der speentje en dan valt ze wel terug in slaap om 30 tot 45 min voor de volgende voeding weer wakker te wordne.. tenzij ze echt wakker is en blijft jammeren enzo.. dan spelen in box/gym/wippertje @ beziggehouden worden: ms even box enzo afwisselen? hier begin ik met het een, bijv box, bij jammeren de mobiel aan.. dan evt als dat niet meer helpt wippertje in.. en gister gewoon meegenomen toen ik de was ging ophangen.. vond ze ook leuk..
@Riti: Hmm, jij dus ook een kindje wat al vroeg de nacht in gaat. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Even denken waar hij ongeveer op uit zal komen vanavond. Owww, waarschijnlijk 20:00 of 21:00. Dus das weer een keertje beter, maar dan zal het morgen waarschijnlijk weer eerder zijn. Blijf het ook maar even zo doen. @Joyce: Zat er ook aan te denken om het met haar dokter of psych te bespreken. Maar die heeft natuurlijk geheimhoudingsplicht. Weet ook niet in hoeverre haar dokter ervan weet. Misschien kan ik via haar man aan het nr van de psych komen en dan een keer vragen of het gevaarlijk kan zijn om haar te laten oppassen. Hopelijk willen ze antwoorden. En anders zal ik voorzichtig een keer moeten vragen aan mn moeder of ik anders een keer mee mag naar zo'n gesprek... Okee, dus dental spenen passen ook op Avent flesjes!? En dan heb je weer heel veel soorten dental spenen toch of dat niet? Geen idee hoor hihi. Wel veel zeg dat ze na die fles ook nog je hele borst leef dronk!! Oh zie al dat je hebt geantwoord dat ze op Avent passen Waarom was je er zo op tegen om een speentje te geven? Het is eigenlijk alleen de zuigbehoefte die je ermee bevredigd. Heb er trouwens nog een hele goede tip over gekregen!!! Oud klasgenootje van mij doet de opleiding logopedie en daar leren ze dat je als je het speentje net voor de 5 maanden weghaalt ze er totaal geen moeite mee hebben! Het schijnt dat je m dan zo weg kan laten! Ben benieuwd! Als je het later wil doen dan lukt het vaak pas net voor het 2e jaar weer zei ze. Helemaal niet leuk om je zo druk te moeten maken over je werk. Het duurt wel lang zeg voor je een keer antw. krijgt van het UWV. Laten ze af en toe nog wel iets van zich horen? @Extra pauze: Daar durf ik echt niet om te vragen bij mijn baas. Ze heeft btw ook nog steeds niet gereageerd op het kolf-verhaal van mij. Zou ze doen. Ik ga zo toch maar weer mailen dan denk ik...grrr
Lotte Buikgriep: Wel raar dat ik daartussen me elke keer 1 of 2 dagen weer prima voelde. Hoop dat ik nu gewoon zo mag blijven en dat het niet nog een keer terug komt. Overigens nu wel weer een koortslip, dus moet ik daar weer voorzichtig mee doen. Die Dental spenen van Difrax heb je alleen in maat Small, medium en large. Zetpil vindt Amy niet zo erg geloof ik, maar is al de tweede keer dat ik er 1 zet die net zo snel weer naar buiten komt. PSje Je zegt het zelf al. Ieder kindje is weer anders. Ze krijjgt waarschijnlijk echt wel genoeg slaap, maar snap wel dat het voor jou lastig is. Zou haar misschien toch 1 of 2 keer per dag op bed proberen te leggen. Hier is het ook altijd huilen hoor als ik Amy op bed leg, maar dat is na een paar minuten voorbij, dan slaapt ze toch.
Ik kijk net of mn salaris is gestort en zie ineens dat de kinderbijslag en kindgebondenbudget is gestort. Dat zou toch pas in april zijn? Volgens mij hebben ze trouwens ook alleen bedrag als gezamelijk inkomen gedaan, dus moet er nog achteraan. Het is ook altijd zo moeilijk!!!
@Collo: Ja, dat is dan inderdaad wel een beetje vreemd. Hmm. Hoop ook voor je dat het niet weer terug komt. Grr, nou weer een koortslip, lekker vervelend...Wordt inderdaad even flink oppassen dan! Ja, das het nadeel van zetpillen. Als ze erin moeten dan krijgen die kleintjes (volwassenen vaak ook) poepdrang...
@Suuskebab bedankt voor je reactie ik probeer inderdaad die tijden die je gaf wel aan te houden, maar dan nog een extra voeding om 03.00 ze slaapt gewoon nog niet door. Vandaag streng geweest 02.30 slapen 7.30 verschonen, eten, wiegen, bed 10.30verschonen, eten, box, bed 14.00 verschonen, eten, op schoot bed Nu 16.00 hoor ik haar jammeren in bed. Laat haar dus nog even liggen (oke nu een speen gegeven en ze lijkt weer in slaap te vallen) Is het niet veeel slapen????? Slapen jullie kindjes ook zo veel??? Het zijn denk ik meer de dagen dat er visite is of dat we weg gaan dat het hele ritme eruit knalt en daarmee ook mijn energie. En mijn meiske drinkt volgens mij de ene keer 60 cc en de volgende voeding ineens 150 cc. Jammer he dat borsten geen maatstreepjes hebben. Ik wil het gewoon volhouden en om 17.00-20.00-23.00 voeden en dan zit ik op 7!!!!!!!!!voor vandaag Omdat het flesje geven zo moeilijk gaat lukt het me niet om door te slapen bv in het weekend en mijn vriend te laten klugelen met een krijsend kind, maar misschien toch dit weekend doen....... Zijn jullie al heel mobiel?? Ik merk dat ik nog steeds mijn vriend naar de winkel stuur en eigenlijk het liefst lekker thuis ben.
Zwangerworden Amy slaapt hier ook heel veel hoor. Gemiddeld is ze rond elke voeding een uurtje wakker en dan slaapt ze weer ongeveer 3 uurtjes. Soms wat minder soms wat meer. Hier wel redelijk moboel weer, maar moet eerlijk zeggen dat ik direct na de bevalling alweer redelijk mobiel was. Afgelopen zaterdag naar de 9 maanden beurs geweest en dat viel ook niet tegen. Mijn zwangere vriendin daarentegen liep echt op haar tandvlees...
@Zwangerworden: Hier is het ook ongeveer een uur voeden en verschonen, dan even knuffelen en spelen, dan in de box en naar bed. Hij slaapt dan nog ongeveer 2uurtjes denk ik. Soms wat minder. Eerst sliep hij amper nog, maar merk dat het een stuk beter gaat sinds ik m weer gewoon in zn bedje leg na een tijdje! Hij is nu NOG vrolijker dan hij al was hihi en ook ontspannen als hij wakker is. Ik ben ook nog helemaal niet zo mobiel eigenlijk. Liefst doe ik niks. Maar weet niet of het bij jou lichamelijk is? Hier is het meer geestelijk
@ zwangerworden, hier wel mobiel, eigenlijk gelijk al na de bevalling, ik zat dag 2 al beneden, maar werd weer naar boven gestuurd en na 2 weken ook geen extra slaap meer gepakt, maar nou sliep Morris ook al wel snel door, zodat ik wel 8 uur slaap kan pakken. En tja moet over 2 weken ook al weer werken dus probeer ook alles te doen. En zeker elke dag wel ff de deur uit, al is het een stukje lopen met die kleine Vind hij ook zo lekker!
Oke even een update Hier trouwens lichamelijk ook mobiel hoor maar gewoon wat lui om 16.15 uit bed gehaald, ze was echt enorm aan het huilen. Van 16.45 tot 17.05 gevoed (is dit te kort??) heb geboerd en gelopen tussen de linker en rechter borst. Nu ligt ze in de box. Moet ik haar nu weer op bed brengen?? Haar volgende voeding is dan dus om 20.00.......... Voeden op verzoek is er dan dus ook niet meer bij?!
Oke om17.45 naar bed gebracht en na 5 min huilen opnieuw instoppen slaapt ze nu..... Zijn jullie niet bang dat als je kindje overdag zoveel slaapt ze snachts wakker zijn??