December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Vooral die laatste foto van Milan...wat lief.
    En Boaz ziet er ook wel erg tevreden uit hoor, wat een moppie!

Druk weekend gehad hier. Amy is een beetje mopperig, maar dat zal wel van alle indrukken zijn. Zometeen weer even een fles erin en lekker op haar buikje in de box.

2. gimena

gimena Niet meer actief

@chicken,leuke Foto,s :D

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Jeetje, het is hier wel uitgestorven zeg, dit weekend...
    Heeft iedereen het nieuwe topic wel kunnen vinden?

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ga zo reageren en teruglezen, maar wilde jullie dit niet onthoude:D

herrinner me dat Collo vertelde van Amy's spuiypoep van 30cm haha.. zaterdagavond heeft Lenn het record verbroken.. deed zn luier af en zonder persen of moeite spuitpoep, letterlijk tot op de overloop.. 2m95 ver.. zal zo foto maken van de afstand.. lag compleet in een deuk boven, viel daarna gelijk in slaap op de commode... stond dus om 23.30uur nog schoon te maken boven:D

5. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Goedemorgen!
    Wat is het rustig geweest hier in het weekend

@ saskia: fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad! Daar knap je echt even van op, zo'n avondje! Wij hebben zaterdagavond een feestje dus mn ouders komen oppassen, heerlijk ff weer samen weg. Dat heb ik echt ff nodig.

@zwemmen: haha, ik wilde ook al gaan vragen hoe en wat maar zie dat ik nog even moet wachten tot na de prikjes. Die krijgt ze 15 feb, dus tot die tijd moet ze het met het badje doen, vind ze ook heerlijk.

@bapsie: wat fijn dat de chiro zo goed geholpen heeft! Hier moet ook iets gaan gebeuren want ik trek het niet meer! Als ik die verhalen hier lees hoe goed het gaat word ik gewoon jaloers.

@ spam: mooi, kan er geen genoeg van krijgen!

@ roeltje: dat is een flinke afstand! Gefeliciteerd met het record! Ben benieuwd welke beeb de uitdaging aangaat haha. Emma zal het niet lukken, zij heeft door de fv geen spuitpoep meer

6. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben stiekem wel blij dat t rustig is geweest niet zoveel bij hoeven lezen

gimena: ziet er gezellig uit t zwemmen :) hoe vond ze t?

chicken: wat een lekker ventje.. en houd zn hoofdje ookal goed op zeg!!!! en papa ook ;)

mroos: wat ijkt boaz daar groot zeg! een mooi kereltje

roeltje: zoooo dat doet lenn goed bijna 3 meter ver.. moet een olymische sport worden ;)

wie moest er vandaag prikjes?? in ieder geval succes en sterkte vind dat altijd zon rot moment..

ik moet om 3 uur naar cb maar gellukiig nog niet voor prikjes.. gister avond moest qyano zo huilen was echt zielig.. maar na 2 keer poepen was t weer stil :) denk krampjes dan..

7. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Wat een vrolijke Milan, heerlijk die schaterlach!
    En wat een heerlijk tevreden foto van Boaz, lekker pak heeft hij ook aan.

@ Roeltje; wat zal dat een opluchting zijn geweest voor de kleine man zeg, het zal maar dwars zitten :p.

@ hier; borstvoeden the continuing story :(. Het happen gaat steeds beter, ze doet in ieder geval dr mond goed open (valt moeilijk te forceren) al werkt ze dan vaak de boel nog terug naar haar vertrouwde 'hap'. Alleen als er niet een beetje stuwing achter zit is mijn tepelhof te zacht zeg maar. Dan plat ze het veel te ver af en dan loopt het daardoor weer moeilijk.
    Ze wordt natuurlijk ook steeds groter en heeft steeds meer nodig en ze heeft gewoon niet altijd genoeg. Lastig in te schatten want ik neem de tijd met dr en ze krijgt wel genoeg binnen om geen schreeuwende honger te hebben. Dat blijkt dan dus na een uurtje of zo. Ik heb het vaak afgedaan met 'regeldagje' of sprongetje , maar ze heeft gewoon honger :(.
    Alwéer....haar eerste dagen heeft ze niets gehad omdat mijn bv niet op gang kwam, eind 3e dag werd alles pas duidelijk en rap bijvoeden. Daar voelde ik me ook al zo rottig over. Het is geen ramp natuurlijk, maar het voeden van je kind is zoiets basaals, gewoon balen als je je best doet en het lukt niet.

Maar goed, kolven gaat best aardig (m'n hobby zal het niet worden) en ik ga haar wat vaker een flesje geven. Gelukkig ook nog 2 zakjes kv in huis, stelt me enorm gerust. Nu scherp zijn op hoe ze er bij zit, want ze heeft natuurlijk niet altijd honger.
    pfff lastig hoor

Ze is trouwens na en flesje even in de war, het is natuurlijk ook even heel iets anders zo'n fles. Ineens houdt het op die fles, dan wordt ze heel onrustig en een beetje boos. Drinken hoeft ze dan niet meer, maar even aan de borst (ook al is die leeg) en ze is weer helemaal rustig ;). Vast niet heel handig, maar vooralsnog mag ze.

Hier vanmiddag prikje, straks eerst even paracetamol halen.

8. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    zo nu ff ego

hier gaat het niet zo goed! Nachten niks te klagen, ze slaapt van 22.30 uur tot 8.30 uur met twee onderbrekingen voor flesje om half 3 en om 6 uur. Maar overdag is het feest. Ze slaapt na de voeding ongeveer 20 minuutjes en daarna is het janken, niet mopperen of huilen maar janken. Zodra dr oogjes open zijn begint het, box, speelkleed, wipstoeltje, niks vind ze intressant. Ze wil opgepakt worden of in de draagdoek maar ook dan is zeniet stil, janken word dan mopperen maar echt tevreden is ze niet. Een tevreden ontspannen meisje heb ik haast nooit. Entijd om ff te stofzuigen ofzo heb ik ook niet. Met die draagdoek kan ik wel kleine klusjes doen maar grootste deel vd dag hang ik maar een beetje met dr op debank of ik ga naar buiten. Gelukkig heeft mn man nu nogvakantie en doet hij ook erg veel maar vanaf zondag moet ie weer werken. Ook heeft ze een hele sterk voorkeurshouding naar links, we proberen alle trucjes maar zonder resultaat. Zaterdag maar ff lekker uitgehuild bij mn
    mams. Volgens mij heeft ze dat gehoort want gisteren was ze ineens een ander meisje, heeft 3 uurtjes geslapen na de voeding s ochtends en weiniggehuilt. En als ze huilde was ze tenminste te troosten. Straks ga ik een afspraak maken met een osteopaat, hoop dat die iets kan betekenenvoor ons.

9. bapsie

bapsie Niet meer actief

klinkt bekend! hopelijk kan de osteopaat iets voor je doen!fysiotherapie is ook wel aan te raden met een voorkeurshouiding!komen dan bij je thuis oefenen.

dikke knuff!!!

10. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @PSje, :( jeetje, zwaar hoor. Herkenbaar ook, wordt je zo moedeloos van soms. Goed dat je even hebt kunnen uithuilen. Hopelijk kan de osteopaat wat voor jullie betekenen.
    Bij ons heeft de osteopaat veel kunnen betekenen en vooral wat ontspanning kunnen brengen. Het was/is niet opgelost, maar denk nu dat het een beetje een pakketje van dingen zijn die allemaal spelen/speelden.
    Ik vond het vooral erg fijn om op een gegeven moment mn meisje eens ontspannen en tevreden te zien, hopelijk jij ook snel want dan kan je ook zo veel meer hebben!

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Psje: Hopelijk kan de osteopaat wat voor jullie betekenen.. Lijkt me zo naar om je kindje zo te zien, zo ontevreden en kan me voorstellen dat je er zelf ook aan onderdoor gaat.. Gelukkig heb je nog een paar dagen hulp van je mannetje.. Weet niet of het een idee is hoor, maar is er niet iemand (familie, vriendin etc.) die je kan helpen het huis schoon te houden als je mannetje weer aan het werk is? Heeft hier heel erg geholpen namelijk..

@Rest: Jeetje even weer terug lezen haha..
    Ondertussen even met Lenn gedouched.. Hij was zo mopperig van de krampjes en wil niet steeds meteen druppels geven.. Heb liever dat hij het op eigen kracht eruit werkt.. Dus maar onder het warme water.. Gelukkig liet hij niks lopen, want de scheetjes volgen elkaar op.. Vanacht aparte nacht geweest.. kwam om 2uur en om 5uur.. daarna weer om 8uur.. Hij ligt nu lekker te slapen in de box... nouja, wat te dommelen..
    Douchen word steeds makkelijker alleen.. Nog wel een hele onderneming maar goed te doen..

@Doortje: THnx voor het compliment al loopt het hier lang niet altijd op rolletjes haha.. ach, zolang het met Lenn goed gaat mag het van mij een grote zooi zijn in huis haha..

Manlief is er weer vandoor. vandaag blijven ze in de haven, i.v.m. slecht weer, maarja nu is meneer zn telefoon vergeten.. De idioot haha.. nouja hij weet mn nummer uit zn hoofd dat scheelt.. uhm, ga even weer terug lezen...

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Saskia: Leuke avond gehad dus? Tja, schijnbaar vond Lana het niet zo geslaagd, zonder haar de deur uit:p Viel het mee trouwens? Wil woensdag met een vriendin de stad in.. ze was gister jarig, dus ze krijgt een nieuwe ring van ons, omdat ze de ring van haar ex nog om heeft (irritante gewoonte om zenuwachtig met dat ding te draaien) maar wil eigenlijk lekker met zn tweetjes even weg, lekker ouderwets de stad in.. maar vind het zo moeilijk om hem bij een oppas te laten.. Voel me zo schuldig, alsof ik hem niet accepteer zeg maar.. Oei, schaam schaam..

@zwangerworden: Meid wat naar! Hopelijk gaat het gauw wat beter.. Dat gevoel geleefd te worden ken ik.. Maar heb hier helaas niemand om het op af te reageren, maar in het weekend is het vaak bal hier hoor als manlief thuis is.. dan komt ie het ook goed te weten haha..

@zwemmen: Oeh, goed idee.. ik wil ook! zal van de week gelijk van die zwemluiersdingen halen.. duurt nog even voor hij prikjes krijgt maarja, dan heb ik het elk geval in huis.. gelijk even googlen voor babyzwemmen hier in de buurt..

@chiquita; wat een toeval van jou en je vriendin.. wel leuk hoor nog zo'n hummeltje haha..

@Gimena: Fijn dat het zwemmen leuk was.. Lieve spam!! Ach in die band groeit ze wel in toch..

@1e prikjes: iedereen succes vandaag! zie er nu al tegenop en wij hoeven pas in februari..

@paracetamolzetpil: te halen in elke drogisterij? gelijk even inslaan..

@chicken: Lief!!! wat een droppie is het ook he.

@nekje optillen: hier vertikt hij het in de box of op het speelkleed.. Hij word helemaal hysterisch.. Het rare is, als hij op mn buik ligt (ik dus plat op mn rug op de bank) dan kan hij het wel.. dan kijkt hij zo vrolijk rond 5 minuten lang.. Gelijk even voorleggen op het CB volgende keer... Zal toch geen kwaad kunnen? als ik hem optil (rechtop) dan kijkt hij ook rustig rond, draait zn hoofdje wel van links naar rechts, en dan ploft hij met zn hoofdje terug tegen mn borst..

@mroos: ook al zo'n lekker ventje!

@Collo: Wel een leuk weekend gehad met al die visite?

@Riti: Wat een gedoe he met die voedingen.. Je ziet natuurlijk niet wat ze binnenkrijgt.. helaas komt er geen metertje boven haar hoofdje.. Vond het zelf ook zo ontzettend moelijk om te zien wanneer hij nu genoeg had.. Als ik dacht dat hij genoeg had, bleek dat hij nog steeds honger had.. Hopenlijk gaat het snel beter!

@Spuitpoep: hihi het zat hem idd behoorlijk dwars.. Wisten meteen waarom hij zo jammer was haha.. Rare is dat hij niet met zn beentje trok ofzo..dus het was ook niet te zien... maarja hij is er weer vanaf:D

Nou ga hem even troosten, dan ook even spammen:D
    hij heeft afgelopen vrijdag groene slofjes gekregen van 2 collega's.. even gepast en ja hoor, past precies:D

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    spam:D

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    nieuwe slofjes:)

15. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Heb ff weer een paar daagjes niks van me laten horen, sorry!!
    Druk weekend gehad ivm de verjaardag van mijn moeder, ze is 50 geworden en daar hoorde natuurlijk een groot feestje bij :)
    Ouders wonen niet echt om de hoek en zijn dus daar vanaf vrijdag-avond geweest t/m gisteravond....ik was helemaal gebroken toen we gisteravond thuis kwamen. Heb schijnbaar de hele weg liggen slapen in de auto.

@spam; Heb weer leuke en lieve foto's voorbij zien komen!
    Afgelopen weekend is onze Beau ook weer flink op de kiek gezet....foto's komen zsm!

@prikjes; Beau krijgt 8 feb. zijn 1e prikjes! Reuze spannend hoe hij dat gaat ervaren....en ik ook natuurlijk. Preventief heb ik idd ook al wat pcm zetpillen aangeschaft voor de evt. koorts etc.

@roeltje; Ben benieuwd naar de foto van het poep-incident :p

@chicken; Milan dus ook al zo sterk in zijn nek!! Beau doet en wil ook al niks anders dan graag zijn hoofd omhoog houden. Vaak lukt hem dit al voor enkele minuten en dan zakt heel langzaam zijn hoofd naar beneden. Levert leuke plaatjes op :D

@Gimena; Al heerlijk wezen zwemmen met sophie :D Ik wil ook!! Lijkt me zo super. De foto's zijn lief geworden!

16. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    roeltje:wat een schatje!!!

Qyano is vandaag ontroostbaar zoo zielig hij wil niks niet in de box bed of wipstoeltje.. zelf als ik m vast heb is het niet goed.. het enige waar die stil in is is als ik m in de draagdoek heb... hebbenze niet rond de 5e week een sprongetje???

17. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @chiquita; Sprongetje is idd zo rond de 5wkn! Het zou dus best kunnen dat Qyano daar vandaag last van heeft.

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @chiquita: klopt van het sprongetje..

@poepincident: heb foto maar wil een pijltje erop hebben die laat zien wat de afstand is, maar lukt nog niet erg haha

19. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @roeltje; Heb je paint? Daar lukt het vast wel mee!
    Anders roept u maar :p

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    helaas niet gelukt voor een pijltje ofzo, maar het begon iets onder de helft van het aankleedkussen, over de drempel van zijn kamertje tot net voor de drempel van onze kamer (de achterste drempel zeg maar) is precies 2m95:D

Deel Deze Pagina