December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Fijn dat het weer beter gaat hoor, kan me t wel voorstellen van de Dettol haha. Ja inderdaad de auto ff veilig stellen, en anders maar een kreer proberen met een handdoek op de stoel ofzo, dat mocht het fout gaan je niet de hele autostoel onder de pies hebt ;) maar goed eens zal het moeten he haha. Ze doet het gewoon goed en scheelt lekker in de luiers zo! :D

2. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ roeltje, hopelijk slaat de kuur aan!!!!!

3. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Aaron is bezig met een inhaalslag, had door de reflux gewoon geen energie om dingen te doen enzo en lag bijna 24 u per dag in puckababy, maar hij slaat toch al enige tijd naar speeltjes en zn mobile en pakt ook speelgoed vast enzo. Kletsen doet ie ook al een tijdje, gggg en gaaaa en prffffff(belletjes blazen), oohhh en aaah. Haha soms ineens heel hard haha schrikt ie van zichzelf :D

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Mamaweentje
    Moeder woont in Neeritter, zus in Grathem. Heb wel ooms en tantes jouw kant op wonen. Kerkrade, Heerlen, Simpelveld, Bocholz etc. Heb nogal Limburgse roots;). Mijn oma woonde vroeger in Schaesberg, da's volgens mij bij jou om de hoek. Toen had je nog die borstelbaan liggen. Good old days...

RiTi
    Heb twee glaskralen en een zilveren mogen uitzoeken. Wilde eigenlijk iets als symbool voor Amy, maar kon geen echte geschikte vinden. Heb toen een bead uitgezocht met drie vlindertjes. Hoewel een vlindertje hier op de site een iets andere betekenis heeft, vond ik het wel mooi voor Amy. Heb nu mijn armband ongeveer halfvol, vooral in de kleuren blauw en groen met een beetje bling ertussen van een goedkoper merk.

Lotte
    Is dat niet die inkomensafhankelijke Kindgebonden budget wat je al hebt ontvangen? Kinderbijslag zou idd nog niet moeten.

Gimena
    Wat erg! Zou ons vorige topic misschien nog ergens in een database van de moderators staan? Want daar heb je wel veel van Sophie gespamt. Misschien dat je zo nog wat kan terughalen.
    Ben benieuwd naar maandag...

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Joyce
    Jij mag echt niet onzeker zijn over de BV hoor. Bij jou is het altijd zo goed gegaan! Hoop dat alles morgen weer bij het oude is zodat je het weer vertrouwd.

6. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ mamaweentje:
    Dit is ons schema:

7.00 uur 1e voeding BV (maak hem ook wakker als hij nog slaapt
    10.30 uur 2e voeding BV
    14.00 uur FV 150 cc
    ongeveer 18.00 uur FV soms half uurtje eerder
    ongeveer 21.00 uur BV En dan om 21.30 naar bed! En slapen tot 7.00 uur.

In de weekenden laat ik hem lekker liggen dan komt hij vaak pas om 8.30 voor zijn eerste voeding maar dan is zijn laatste voeding ook pas om 23.00 uur. Maar dan kan ik zelf ook een beetje uitslapen :D

7. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ Lotte ja maak hem dan ook wakker anders tukt hij gewoon door ;)en wil toch wat ritme voor me zelf :D

@ Collo je kan ook gewoon de eerste voeding doorgeven, werk zelf ook op een KDV en dit doen heel veel ouders. Wij zien zo veel baby's in het begin hebben de meeste nog geen ritme. Gewoon zeggen wat je weet en hoe jij het doet!!! Succes :D

@ Hier beetje down op dit moment heb me zelf maar een wijntje gegeven. Het is vandaag precies een jaar geleden dat over 1 uur het vruchtje me lichaam verliet. O wat had ik een verdriet zeg. Heb het toen met me man begraven in de tuin, ben er net even geweest en dan merk ik dat het nog steeds wel gevoelig ligt en dat ik er ook nog veel aan denk. Ik was 6,5 week zwanger. Wilde ik even kwijt hier

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Manoe
    Is denk ik niet meer dan natuurlijk dat je daar het toch nog even moeilijk mee hebt, al heb je nu een beebje. Veel sterkte ermee.

9. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    dank je collo

10. gimena

gimena Niet meer actief

helle vroegen goede morge!
    ik ben heelrijk wakker geworden met een rot gevoel weer aan me blaas.
    na mijn gevoel weer een blaas onsteking waar ik vanf me 16 jaar continu last van heb!(weet nu wel hoe een blaasonsteking voel :()
    zwangerschap hellemaal geen last van gehad!
    en nu ineens weer heel veel.
    ik drink genoeg water vitamine c-1000.
    en cranberry pillen.
    elke keer weer een antibiotica keer en het stomme is altijd krijg ik hier last van in het weekeind!!!
    en dan moeten we hellemaal naar vegel rijden.om daar een weekeind arts me urine na te kijken :S
    daar heb ik echt geen zin in.
    morge even naar de stad in Uden.
    en naar de kruidenier zaakje waar de moeder van me vriend werkt zilverwater hallen.
    is een natuurlijke antibiotica.wat ook tegen blaasonstekings wordt gebruikt!
    hoop van zegen dat het werkt want dit is echt geen pretje!!!
    dit moest ik even kwijt hoor sorry :(
    xxxx

11. gimena

gimena Niet meer actief

@collo,goed idee zal eens vragen!!

12. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Gimena
    Heeft een vriendin van mij ook continu last van. Tegenwoordig hoeft ze van de huisarts zelfs geen plasje meer af te kkomen geven. Kun je zoiets niet afspreken met jouw huisarts?

...waar is iedereen?

13. mamaweentje

mamaweentje Actief lid

9 jul 2009
    213
    0
    0
    thuiszorg medewerker
    limburg,landgraaf
    @ collo

ja das bij mij om de hoek indd :D
    hoe kan het dat jij dan niet in limburg woont als ik vragen mag?

@manoe

super schema! wij hebben helaas alleen het probleem dat Milan zich al om 6 uur meld :S.. hoop dat daar snel verandering in komt, want ik vind het wel een goed schema niet zo uitputtend als wat ik nu heb...

@gimena

das balen een blaasontsteking, ik heb indd ook zo'n afspraak met de huisarts ik hoef ook geen plasje meer te brengen als ik ene heb, weet precies hoe het voelt dan bel ik ze op en kan ik het recept in de apotheek ophalen.
    is het niet mogelijk dat je ook zoiets kunt regelen met je huisarts??

@droogheid

ik gebruik gewoon zwitsal ollie voor op zijn hoofdje, maar zoals vanmorgen had hij bijna zijn hele hoofd vol zitten ermee en nu is bijna niks te zien :S toch maar even in de gaten houden

@hier.. rustig dagje gehad, Milan is wat ziekjes flink aan het snotteren en hoesten.. zo zielig! had de nightcare gebeld moest bisolvon halen tegen het hoesten, nooit geweten dat je dat ook voor baby's hebt maar moet zeggen het werkt echt super..!
    voor de rest niks te vertellen eigenlijk, ik ga lekker vroeg naar bed, mijn vriend heeft de laatste vrije dag morgen dus die heeft zich opgeofferd om de laatste fles om 12 uur te doen en ik heerlijk mag uitlslapen morgen :D

voor iedereen een fijne avond!

liefs

14. gimena

gimena Niet meer actief

ik zit pas bij een nieuwe huisarts omdat ik hier net 4 maande woon in boekel en hij schrijft geen vaste resept uit!
    heb ik al voor gebelt!

15. meloen

meloen Bekend lid

24 jul 2009
    581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    @ Lotte, kinderbijslag is idd in april. Krijgen jullie mss nog een andere uitkering?
    @ mamaweentje, heerlijk hoor zo'n nachtje uit logeren. Ik heb daar ook helemaal geen moeite mee maar allebei onze ouders wonen vlakbij en komen dus regelmatig buurten. Matthijs is dus al helemaal 'thuis' bij ze.
    @ joyce, nou ja, niet onzeker worden hoor! Al helemaal
    niet om wat anderen zeggen, lekker je eigen ding doen en laat ze maar lullen. Met de bv komt het vast weer goed.
    @ manoe, triest meid, kan me voorstellen dat je daar een dipje van had. Was je wijntje lekker?;) lekker schema hebben jullie!
    @ gimena, das mooi balen van je foto's! Ook nog blaasonsteking, sterkte ermee!
    @ collo, ik kan ook nog geen schema opgeven aan het kdv. Bekijk maar gewoon per keer hoe laat hij zijn eerste flesje heeft gehad en dan om de 3,5 à 4 uur.
    @ vorig jaar. Wij hadden het al vaak over een tweede gehad maar ik zei pas in maart tegen mijn man dat dit dan maar mijn laatste menstruatie moest zijn. :$ Bij Julia duurde het wel een half jaar maar nu was ik in april zwanger.
    @ motoriek, Matthijs pakt ook nog niets maar is wel meer met zijn handjes bezig. Hij zit nu vaak aan zijn dekentjes of kleertjes te frunikken. En hier ook een handjes-sopper.

@ hier, lekker weekend. Vanmiddag verjaardag van mijn tante en morgen verjaardag van de dochter van mijn vriendin. Scheelt precies 10 dagen met Julia. Oja vanmorgen werd Matthijs om 06.00 uur wakker! Zal wel weer eenmalig zijn maar hij kan het iig nog. Geeft weer hoop!:)

@ hier,

16. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Mamaweentje
    Mijn ouders zijn op tijd ontsnapt....:D
    Zonder gekheid. Ouders zijn in Den Bosch komen wonen, nadat ze een paar jaar op curacao hebben gewoond. Mijn broers is nog wel in Kerkrade geboren, mijn zus op Curacao en ik in Den Bosch. Een paar jaar geleden is mijn zus richting Limburg verhuist omdat ze daar wel een huis met wat weiland kon betalen en hier in Brabant niet (ivm paarden). Mijn moeder is vorig jaar bij mijn zus in de buurt gaan wonen. Mijn vader en broer wonen nog wel in Den Bosch, alhoewel pa nu in Portugal aan het overwinteren is.

Trouwens wel lief: Normaal skypen ik en mijn vader altijd, dus ik was verbaasd dat hij vorige week "gewoon" belde. Had een paar dagen eerder gemeld dat we naar Portugal zouden komen in mei. Hij stond in de supermarkt in Portugal en dar waren de luiers in de aanbieding. Of ie die al mee moest nemen. Heeft nu dus een pak met 140 stuks meegenomen en ze hadden ook al een babybedje gekocht voor Amy. Erg lief hoor, volgens mij vinden ze het erg leuk dat we die kant heen komen.

17. meloen

meloen Bekend lid

24 jul 2009
    581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ mamaweentje, fijndat het hoestdrankje al helpt! Heerlijk morgen uitslapen, geniet ervan.
    @ collo, das idd super lief van je vader!

18. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Hoi meiden! Zo hoe komt het zo rustig zeg! Is iedereen aan het werk?
    Zijn er nog meiden met verlof? Ik moet 8 maart weer :(

19. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Goedemorgen! Zal zo even proberen bij te lezen....

Hier gaat het super eigenlijk! Tijs heeft nu het goede ritme te pakken geloof ik, 6.00-10.00-15.00-18.30-20.30-22.30. 's Avonds komt hij nog wel wat vaak, maar zolang hij dan lekker doorslaapt vind ik het niet erg!

Afgelopen week op het consultatieburo woog hij 6300 gram (precies 2 maanden oud), wat een BINK he!

20. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Ik heb ook nog verlof Manou, tot de 22e maart. Was natuurlijk ook pas de 29e december uitgerekend..Zal inderdaad moeilijk geweest zijn vorige week en vergeet niet; ook dit kindje blijft voor altijd bij je!

Meloen; hopelijk laat hij jullie vaker slapen tot 6. Hier gebeurd dat ook steeds vaker. Komt goed! Veel plezier bij de verjaardagen.

@motoriek; Heb zo'n boxspiraal en daar hangen van die poppetjes aan. Die hebben we laag gehangen zodat hij er bij kan; nou die geeft hij echt rake klappen! Hij pakt ze nog niet vast hoor..

Gimena; ik heb er ook lang last van gehad; katoenen ondergoed dragen en cranberry pillentjes (maar dat doe je dus al....)slikken; heeft bij mij echt geholpen! Hoop dat het eens een x ophoudt voor je.

Deel Deze Pagina