December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Nog niet gevonden helaas. De kat die gisteren hier in de buurt gespot was bleek een andere te zijn. Dus nog niks verder. Gaan zo nog maar even wat flyers opplakken.
    Krijg het maar niet uit mijn kop, kan nergens anders meer aan denken.

2. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Wat een schatjes!

@ Joyce; ik zet wel het tijdstip er op, maar niet omdat ik ochtendmelk ook s ochtend wil geven. Ik dacht dat dat niet zo veel uitmaakt?
    Zie wel dat de samenstelling van de melk steeds weer anders is (qua vet), maar dat houdt zich ook niet aan tijden blijkbaar ;).
    Ik meng bijna altijd, ze drinkt meer dan dat er in een kolf-flesje past :).

@ Collo; he wat jammer dat het niet jou kat was die gezien is :(, succes meid, hopelijk vinden jullie hem snel!

3. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    Hallo!!
    Iedereen lekker aan het genieten van het mooie weer? Hier vanochtend eerst een gesprek met een nieuwe gastouder (he-le-maal super!!!) en daarna de stad in gewandeld. Ik zie het allemaal weer wat rooskleuriger in! J
    @Riti: thanks voor de tip! Ze slaapt zowel links als rechts als recht, dus.. wel ligt ze in de box op haar rug, dan misschien wat meer op haar buik leggen? Jaja, dat kan ze tegenwoordig, alleen nog niet zo lang! Jeeeh, heeft Maura doorgeslapen!!?? En ik was net in de stad, was idd nog niet zo druk, je zou denken dat iedereen met dit weer naar buiten gaat! Waar woon je? Misschien ben ik al wel heel vaak langs je huis gelopen/gefietst ;)
    @joyce: fijn die lange nacht! En leuk he, dat ze steeds meer kunnen? Ben dan ook zoooo trots! Wauw, 4 kilo onder startgewicht! Doe ja daar nog iets voor? Ik heb mezelf al een tijd niet gewogen, maar denk dat ik weer redelijk op gewicht ben. Wb het kolven en bewaren…ik weet daar helaas niet zoveel over. Jij bent mijn expert haha!
    @psje: jij ook bedankt voor de tip! Wat balen van je werk zeg! Ik hoop voor je dat het opgelost kan worden. Vaak kan een goed en eerlijk gesprek vaak wel dingen rechtzetten.
    @saskia: ook bedankt voor de tip! Ben alleen bang als ik haar kamer binnen wandel ze weer wakker wordt (ja is net haar moeder, lichte slaper J)
    @collo: beestje alweer terecht? Oneee, nog niet dus.. meisje toch
    @hyves: ben nu ook lid, maar herken bijna niemand haha! Dan krijg je met als die nicknames.
    @suus: hmmm, ik denk dat ik het ook zo zou doen. 10 minuten lijkt idd erg snel, hoelang doe je normaal over de borstvoeding? Misschien een andere speen, 1 waar ze meer moeite voor moet doen? Hoe heb je het nu op je werk geregeld met kolven?
    @milli: klinkt als een leuke verjaardag! Nora helemaal bekaf zeker?
    @mamaweentje: lekker een midweekje weg! Was jij dat nou, met die aanbieding van 19 euro? Haha leuk verhaal van Milan!
    @xenas: hoiiiiii! Jesse weer ok? Onee lees dat hij nog ziek is, zielig hoor. Hmmm een helmpje?? Ow, dat wil ik echt niet! Timo is een schatje!
    @chicken: veel plezier met wandelen! En ik wil ook sushi!! Heeeeeerlijk
    @dees: gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je een gastouder in Utrecht? Heerlijk zo’n doorslaper! En wat een mooi ventje
    @hier: Sara heeft gister weer de fles gepakt van mijn man! Joepie! Het was dus geen toeval! Breast flow fles rules!

4. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    even een troste mama uithangen:

5. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    een goed gesprek met meneer varken:

6. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hey allemaal.

Heb 4 pagina's bij te lezen.

Hoe gaat het met jullie?

Ik heb net lekker een stukje gewandeld met Milan, maar ooooh wat is het koud! Maar het ziet er wel meteen een stuk vrolijker uit als het zo zonnig is!

Milan heeft een nieuw record behaald! Had hem gisteren om 19:15 voor het laatst gevoed en wilde hem toch maar even wakker maken om 22:45. Had ik van de week ook een keer gedaan en dat ging prima. Daarna zat er alsnog 9 uur tussen, dus daarom wilde ik het nu ook doen. Maar hij was echt met geen mogelijkheid wakker te krijgen. Hij reageerde nergens op haha. We vonden het toen toch wel sneu om m wakker te maken, dus dan maar 's nachts eruit dachten we. Nou...mooi niet dus! Hij kwam pas om 8:00 voor de volgende voeding!! En hij lag nog niet eens te huilen, alleen een beetje te jammeren:D. Dus er zat bijna 13 uur tussen! En dat op de borstvoeding! Wel lekker dus. Nou slaapt hij sinds ik op verzoek voed sowieso al wat langer. Zat eerst tussen de 6.5 en 8uur 's nachts en nu tussen de 8 en 11uur en nu dus even een uitschieter vannacht.

@Roeltje:

Hoe gaat het nu met Lenn? Hoe vindt hij het stomen? Helpt het?

@Happy:

4 is toch niet te weinig?? Zit hier ook steeds vaker op 4 voedingen. Dacht dat het mocht zolang ze tevreden zijn, lekker slapen en alert zijn als ze wakker zijn?? Komt hij niet meer na de voeding van 17:00 als je m niet wakker maakt? Of komt hij dan 's nachts? Ik zou m proberen wakker te maken, maar als het niet lukt dan maar 's nachts eruit.

@Manoe:

Oeps, 4 is dus wel weinig? Dacht dat het gewoon mocht. Of ben ik in de war met moeders die kunstvoeding geven??? Milan weegt nu ongeveer 5.5kg.

@PSje:

Haha, oooohw dus hij is me zat? Hmmm...nou dan ga ik wel weg:p. Eigenlijk heeft hij dat al een tijdje hoor dat hij graag zelf wil spelen na een tijdje. Tssssss:p.

@Collo:

Och jee, wat vervelend van je katje. Hoop dat je m intussen al terug hebt gevonden!?!? Anders sterkte en ik zal duimen dat je m terug vindt!!

@Mili:

Oh ja, dat kan ook nog. Wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb haha. Kan m wel naar mn moeder dr huis sturen ofzo.

Nog gefeliciteerd met Nora:).

Haha, wat een dondersteentje...zichzelf opsluiten! Is het zo'n slot waarbij je aan de buitenkant een gleufje hebt? Weet niet of je snapt wat ik bedoel? Dan kan je m namelijk heel makkelijk met een gewoon mes openmaken;).

@Doortje:

Tja, af en toe durf ik bijna niks meer te zeggen hier. Ik laat een hoop ook maar weg. Gewoon omdat ik anders bang ben dat niemand het gelooft. Klinkt misschien stom, maar dat komt omdat het ook zoveel is wat er steeds weer gebeurd.

Wat het werk van mn vriend betreft, hij gaat woensdag solliciteren bij het bedrijf van zijn vader! Hopelijk wordt hij aangenomen! Daar kan hij verder doorgroeien en uiteindelijk ook meer gaan verdienen. Ook zijn zn werktijden dan veel beter en krijgt hij dan een auto van de zaak om mee heen en weer te rijden. Is namelijk in Amsterdam, dus wel een eind rijden vanaf waar we wonen. Maar het zou fijn zijn als het doorgaat! Ik durf er bijna niet op te hopen.

@Meloen:

Hebben jullie elke week een papadag? Wel leuk zeg:). Bevalt het werken je een beetje of heb je het er erg moeilijk mee?

@Joyce:

Milan zit ook steeds meer op 4 voedingen, maar ik vind het wel moeilijk om nou te bepalen wat een goede plasluier is en wat niet als hij 4 keer gevoed wordt. Soms verschoon ik m ook tussendoor en dan zijn het dus kleinere plasjes. Zat al een hele tijd op 5 voedingen en dan na een paar dagen weer een keer 6. Nu 18-2 voor het laatst 6 voedingen gehad en daarna steeds 4 of 5.

@PSje:

Wat vervelend dat je een nieuwe teamleidster krijgt en erg irri dat je nu nog moet gaan bedenken hoe je het dan gaat oplossen! Geeft geen rust:(.

@Nachtmerries:

Hebben jullie kindjes ook vaak nachtmerries? Milan wordt af en toe echt huilend wakker van een nachtmerrie. Begint hij uit het niks eerst heel zielig te kijken en dan huilen:(. En dan zijn het geen krampjes;)

@Joyce:

Jouw meisje ook al zo lekker lang geslapen:)

@Suus:

Je kunt berekenen aan de hand van Maud dr gewicht wat ze nodig heeft. Was dacht ik 150-180cc x gewicht en dan delen door het aantal voedingen op een dag?? Je kan ook 180cc geven? Hoeveel uur zit er nu tussen de voedingen? Als het nu 3 is, dan trekt ze dan misschien 4 uur?

@Gtst:

Vond het niet eng, maar wel spannend hihi.

@Xenas:

Vervelend dat Jesse ziek is:(. Hoe gaat het nu met m? En hoe voel jij je?

Bedankt voor de knuf:)

@Chicken:

Hoe reageerde je schoonmoeder toen je erover begon?

@Dees:

Leuke foto!

@Xenas:

Sneu dat Jesse nog zo ziek is:(. Hopelijk voelt hij zich snel wat beter!

@Riti:

Wij wilden nog naar utrecht vandaag, maar las op internet dat winkels open MOGEN zijn en wilden niet voor niks zo'n eind rijden. Weet jij of er veel winkels open zijn op de koopzondagen?? Dan weet ik of ik de volgende keer gewoon kan gaan;).

@Joyce:

Is dat dan zo dat er een kk speciaal voor moedermelk moet zijn? Als ik een link vindt dan zal ik m sturen. Officieel moet er ook een slaapbank staan, de deur moet op slot kunnen, er moet stroom in het hok zijn en nog wel meer dingen! Ben alleen zelf ook de link kwijt helaas:(.

Ochtendmelk geef ik niet perse 's morgens, ook niet aan gedacht eigenlijk. Wordt dat aangeraden dan? Schrijf wel altijd de tijd erop.

@Collo:

Wat rot dat het een andere kat was:(. Had je weer hoop en dan krijg je dat te horen! Dikke knuf!

Klaaaaaaaar. Nu nog even een foto erbij:p. Ondanks dat ik m amper op zn buik leg kan hij toch goed zn hoofdje omhoog houden en ook echt heel lang:D

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    En nog eentje van toen ik donderdag bij mn moeder was. Is gemaakt op dr kamer in het gebouw waar ze is opgenomen. Ze wilde graag dat ik daar een foto van maakte en vind m zelf ook wel leuke eigenlijk:).

Niet echt een goede kwaliteit, maar ze zijn met mn mobiel gemaakt;)

8. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Lotte; klinkt als een krent uit de pap de baan waar je vriend voor gaat solliciteren, duimen dat hij wordt aangenomen, zou fijn zijn!

Op koopzondagen zijn alle winkels in het centrum die bij een keten horen zeg maar wel open. Eenmanszaken ligt wat anders en verschilt nogal.

Wat een heerlijke slaapkop is Milan, ben jaloers, niet vanwege Maura maar mezelf! Fantastisch moet dat zijn zo heerlijk lang slapen (als je dat kan dan).
    Leuke foto!

@ Doortje; Wat fijn dat je het wat rooskleuriger in ziet allemaal, en dat het gesprek met de gastouder ging. Leuke foto's van Sara!
    Wij wonen tussen de Neude en de lapjesmarkt in, dus net niet tussen de winkels zelf, maar op de aanloop-fiets en parkeer route :). Je bent er vast al meer dan eens langsgekomen ;).

9. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ all: Niet alles kunnen lezen...

Hier nu de slingers weggehaald, haha Nora zei vanochtend al weer: Feestje, Nora Jarig en dootje?! Ze heeft echt genoten van haar verjaardag, baal er alleen nog wel van dat we van de kids bijelkaar geen fotoos hebben maar ja haha heb de cedeautjes wel allemaal op tafel gehad en het uitnodigingskaartje etc dus komt wel goed voor het fotoalbum.

Hihi nee vandaag ben je niet meer jarig en krijg je geen cadeautjes meer, najaa twee pakjes nog haha van vrienden die vandaag pas konden komen haha.

Hier vandaag dus echt voor het eerst zonder melk naar bed, gewone melk hoor, maar ze kreeg het nog wel. Nu een mooie beker mee naar bed haha met water. We hadden enorme dramas verwacht maar wonder boven wonder geen gemopper. haha ze zei: nora nu grote meid, nie meer flesje, beker wel.

Aaron doet het ook oke behalve afgelopen nacht, nou ja hopelijk deze nacht wel weer oke.

Knuff voor jullie allen!!!!!!

Mili

10. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Borstvoeding.com heeft veel info. geen idee of er etiketjes zijn...en als je t mixt maakt het niet uit nee :D

11. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ lotte: haha ja hoor we kunnen het slot van buiten open maken. hih ze zegt nu ook: nora even plasje/poepie doen. Mama nee niet kijken mama weg hahah. Deur dicht!!1

Hihi grappig he? ja opsturen naar ander adres kan ook haha goeie tip he haha soms ben ik helder.

@ doortje: mooie fotoos, Nora was inderdaad bekaf!! Maar t was heel leuk. fijn dat de gastouder oke was!!!

Knufff

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @doortje; Thanx! Wij hebben een gastouder gevonden hier in Maarssen....ideaal! Jammer genoeg belde ze vanmiddag af omdat ze ziek was geworden. Morgen gaat Beau dus maar ff bij opa en oma op bezoek.
    Ik heb je trouwens gelijk maar ff toegevoed op hyves :)

@all; Hier wederom een probleem met onze kat.....tijdje terug vertelde ik toch dat we er bijna een hele week al mee bij de dierenarts liepen.....bleek een hypokaliemie probleem te hebben waardoor hij aan de infusen zat en verdere medicatie. Beestje at en dronk niet meer en lag alleen maar te slapen. Na het bezoekje aan de DA paar dagen later knapte hij gelukkig wel weer op......tot vandaag!!
    Sinds vandaag zwalkt hij weer door het huis en kan zijn kop niet meer omhoog houden :( Zo zielig!!! Ik weet me ff geen raad meer en twijfel enorm wat we met het beestje aan moeten....

13. gimena

gimena Niet meer actief

even me hartje luchten hoor dames!
    met sophie gaat alles goed.
    maar waar ik mee zit weer een week verder en nog niet ongesteld.
    kon het niet laten om zaterdag een test te kopen.
    een kv test (2 voor 5 euro)
    en toch naar mijn doende zie ik weer een licht streepje.
    heb het maar in een losse album gezet.
    morge weer naar de huisarts.
    ik weet het even niet meer hoor :(
    laaste bloed test was er niets aan de had dus niet zwanger.
    wat kan er allemaal met me aan de hand zijn :'(

14. gimena

gimena Niet meer actief

ben net ongesteld geworden :) eindelijk :D

15. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Gimena; he gelukkig, duidelijkheid in je lijf :).

@ Dees; agus, arm beestje :(. Sterkte er mee.

@ hier; het sneeuwt weer :$, allemachtig. En ik mag straks glibber de glibber naar de tandarts op de fiets, nog best een eindje. bah

@ slapen; ze deed het gewoon weer, om half 7 wakker worden vanmorgen :p...
    straks gaat ze praten, lopen, naar school, op kamers.....
    jeetje

16. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @Dees: jij ook sterkte met jullie poezebeest...zielig hoor!
    @gimena; he eindelijk!
    @doortje: ik kolf 3x op mijn werk. Welliswaar op een krukje in een vrij koud magazijntje, maar ik kan in ieder geval zelf blijven voeden en dat vind ik toch wel wat waard! Ik geef Maud 3x 150 en daar doet ze het heel goed op! Maar ik ga komende week 2x 180 cc geven en 1 voeding zelf geven op mijn werk. Een kijken hoe ze het dan doet!

Hier is ze heeeeeel erg verkouden, zo zielig! Gisteren had ze er ook nog koorts bij gekregen en toen moest ik zelf ook wel ff een traantje wegpinken hoor...Ze huilde zoooo zielig! Haar stemmetje is helemaal anders en haar hoestje klinkt ook echt pijnlijk...Maar het komt weer allemaal goed! Lekker weerstand opbouwen!

Hier sneeuwt het ook: BAH, ik ben dat ZO beu!

@joyce: Ik doe ook gewoon aan het einde van de dag alles bij elkaar hoor...Dat mag toch gewoon van 24 uur samen. Ik heb trouwens wel ontdekt dat BV uit de vriezer heel erg stinkt! gatsie! En Maud heeft nu 2x een hele dag BV uit de vriezer in een fles gehad en dan 2 dagen later een enorme stinkpoepbroek!!! BAHBAH! Echt anders dan normaal! Stinkt echt naar oude kaas ofzo....ieieieieieuw!!

17. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    AAAh! GVD!!!
    Ik kolf zojuist ruim 120 cc af, wil ik het op het aanrecht zetten, stoot ik het om! nu nog 20 cc over! BAh wat baal ik daarvan zeg, GVD! Dat vind ik nou echt ZONDE!
    zo, moest er ff uit....

18. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Goedemorgen!!

Alles goed hier?

Hoe laat geven jullie je kleintje de laatste fles? Hier krijgt Milan tussen 19:00 en 20:00 nog een fles en dan gaat ie naar bed. Hij wordt dan niet meer wakker, tot 's nachts. Nu kreeg ik een tip om hem toch wakker te maken om 23:00 en dat de kans dan groter is dat hij doorslaapt 's nachts. Hoe gaat dat bij jullie?

19. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Dees
    Ach, wat zielig van je kat. Is er geen kans dat ze daarvan nog kan genezen? Wat is dat eigenlijk, hypokaliemie?
    Voel met je mee hoor....

Hyves
    Volgens mij staat er op de december mama Hyves ook een itempje waarin iedereen heeft gezet wat zijn nickname is.
    Collo003=Valerie Collombon

Gimena
    Hehe, eindelijk meid! Kun jij ook weer door met een beetje duidelijkheid. Nu maar hopen dat je lichaam een beetje regelmaat houdt.

RiTi
    Bij ons ging het ook een tijdje goed, maar Amy heeft een enorme terugval. Nu weer gewoon elke nacht om 04.00 eruit :(. Ze heeft nog twee weekjes om het slapen weer aan te leren voordat ik weer ga werken...

Suus
    Ach, wat sneu.... Maar qua zielige huiltjes heeft Amy het ook ontdekt hoor. Komt volgens mij omdat ze ontdekken dat ze van alles kunnen met hun stembandjes. Klinkt wel heel zielig met van die hoge uithaaltjes erbij.

Chicken
    Hier de laatste fles tussen 21.00 en 22.00. Maak haar niet meer wakker. Eerst sliep ze erop door, nu niet meer... Ik ben het ook kwijt...

Sneeuw....blijft mijn arme katje dan niks bespaard? Ben hier nog steeds echt een vaatdoek. Loop de hele dag mijn tranen weg te drukken, maar ben echt nog heel erg over de emmer. Kan er ook helemaal niks aan doen, ik houd zo veel van die kat. Vorig jaar zijn we zelfs eerder naar huis gekomen van vakantie omdat ik de katjes zo miste. Zometeen maar weer even wat flyers ophangen samen met mijn schoonzus.
    Het goede nieuws is dat hij in ieder geval nog niet door de dierenambulance van de weg geraapt is..

Deel Deze Pagina