Wauw wat is Milan lang zeg! zielig he die prikjese Dani moest er deze week echt ruim een half uur kei hard om huilen! was echt krijsen gewoon Zo zielig
@chicken; WoW!! Jullie Milan groeit echt als kool!! Jullie zijn beide zelf ook wel aan de lange kant nietwaar? Hopenlijk houdt Milan er geen last aan over van de gezette prikjes... @all; Pfff het was echt bizar mooi weer vandaag wat me een behoorlijke schoonmaak bui opleverde. Ik heb alle ramen gelapt, wasjes gedraait, stof gezogen en het balkon/tuin lente/zomer klaar gemaakt. Tegelijkertijd had ik dus mooi wat afleiding ivm het overlijden van onze kat.....ben nog steeds behoorlijk van slag, de tranen rollen elk moment over mijn wangen Gisteravond het beestje naar de de dierenarts gebracht waarna het 1 deze dagen gezamelijk met meerdere dierenvriendjes wordt gecremeerd.... Ik ben benieuwd wanneer ik er weer een beetje bovenop kom.....heb zo geeneens zin om te gaan werken :S
Suus Wat kijkt ze al wijs zeg. En wat een lieve foto dat ze in slaap is gevallen in bad. Ach, arme schat, veel beterschap hoor. Maud heeft wel al erg lang last van verkoudheid of niet? Lotte Heel veel succes voor Ronald morgen! Doortje Wat lekker dat haar eigen bedje zo goed bevalt! Roken Ik was echt een hele verstokte roker. Er bestaan ook bijna geen foto's van mij van de afgelopen 10 jaar zonder sigaret. Als we ver gingen vliegen op vakantie was ik al helemaal opgefokt voordat we het vliegtuig in stapten. Wat dat betreft ook wel fijn dat ik niet meer rook. Kan me nu aan andere dingen in een vliegtuig gaan irriteren Dretjuh/zoektocht Ja, heb het ook op mijn Hyves gezet, dan snapt iedereen waarom ik al zoveel dagen helemaal op non-aktief sta. Ondertussen krijgen we diverse telefoontjes dat hij gespot is. Maar daar aangekomen kunnen we nooit iets vinden. Vanavond ook 2 telefoontjes uit dezelfde wijk. We hebben wel een kat gezien, maar die rende hard weg voordat we konden zien of het hem was. Maar ja, een buurvrouw zei vandaag dat ze hem hier in de straat heeft gezien. Maar er loopt hier in de buurt nog een zwarte rond, dus misschien is ze weer in de war... Ik wordt gek... Vind het wel lief van al die mensen die bellen. Kreeg zelfs net van een volslagen vreemde een sms-je dat ze hoopt dat ik mijn katje vindt. Da's toch wel erg lief. Daarbij enorm alle banden in de buurt aangehaald. Wist niet dat er zoveel leuke mensen woonden hier... Roeltje Wat gaan jullie van de zolder maken? Beterschap met Lenn. Ben benieuwd wat de ha zegt. Chicken Ja, ik stond ook weer te grienen bij het CB voor de tweede ronde prikjes. Ach, ze zijn wel wat gewend inmiddels van mij. Amy heeft trouwens helemaal geen last gehad van de prikjes volgens mij. Wat zijn jullie beebjes allemaal groot zeg! Amy was vorige week 57,5 cm en 5400 gram. En mama en papa zijn allebei redelijk lang (1.80 & 1.85), dus ik ga er vanuit dat ze dat later wel in gaat halen. Dees Ach, meid. Het is ook echt erg... Zo'n beestje kan zo in je hart kruipen. Gewoon lekker huilen hoor. Je zult zien dat het na de eerste dagen stukje bij beetje beter gaat. Mijn schoonzus heeft voor elk beestje dat overleden is, in een kast een soort "altaartje" gemaakt met foto's, de as en een kaarsje. misschien ook iets voor jou? Of van de foto's van hem een mooi canvas of plakboek maken. Daar ga je vast heel erg van huilen, maar is denk ik wel goed... Heb zelf ook helemaal geen zin om te werken. Vind het niet eerlijk dat dit nu gebeurt in de laatste weken. Zo'n sip einde van mijn zwangerschapsverlof.
He dames heb nog niet teruggelezen.. maar snap er echt helemaal niks meer van! Al het ritme is gewoon helemaal weg sinds avent speen lijkt het wel... echt raar.. maar het ligt niet aan de flesjes want soms slaapt ze ook ineens langer na bv... dus snap er niks van!! eerst wil ze niet aan de slaap toegeven en als ze dan slaapt neemt ze het er goedvan zeg maar.. zo vaag!! iemand idee hoe dat kan? of kan dat toch komen door de fle? misschien toch wat minder strak aandraaien ofzo? en vanmorgen na voeding even boodschappen gedaan.. heeft ze kort hazenslaapje gedaan in de appie.. en daarna weer wakker.. kwam klein uur voor de volgende voeding thuis.. bed gelegd, even haar speentje.. en toen sliep ze dus kei lang! werd wakker en ik dacht: die zal wel honger hebben... maar nee! uiteindelijk nog dik uur gespeeld! naja.. en toen liet ze nog wat in de fles staan ook nog!! snappen jullie het? en daarnet dus flesje gehad en nu slaapt ze nog steeds (18:15 fles)... pff... gister ook al... kwam ze uiteindelijk 23:45... aan ene kant wel fijn.. hadinmiddels mijn vriend al gemasseerd en hadden al even een lekker mama/papa-between sheets momentje gehad (voelt steeds lekkerder en als vanouds en voel litteken steeds minder! woehoe!! jammie hihi) maar ja, wel laat.. en toen was het 7:15.. en toen 10:15.. en toen 15:00 en toen 18:15 en nu dus vraagteken... laatst was het : 4 - 10 - 14 - 17 - 20 (ongeveer) en nu... helemaal de weg kwijt! oh en kolven maakt me beetje onzeker nu... hoe doen de mama's die weer aan het werk zijn het nu? Beide kanten tegelijk kolven? of alleen die die je zou geven (Als je per voeding maar 1 kant geeft?) of afhankelijk van wat er komt? heb nu al paar keer dat ze dus flesje had ipv live voeden en dan ik die kant wilde kolven en kwam bijna niks dus dan maar aangevuld met de andere kant.. gister kwam er zelfs dan nog bijna niks... uiteindelijk beetje gerommeld, weer geprobeerd en toen maar beide kanten tegelijk en kwam er meer.. zo vaag... en vandaag maar een keer extra gekolfd (1,5 uur na het vorige kolf moment) dan dat ze gegeten (2 voedingen en 3 kolfmomenten) had om iig ervoor te zorgen dat er gekolfd is wat ze gedronken had... maar hoe doen jullie het? en hoe zorgen jullie ervoor dat je genoeg hebt?? en zou het echt psychisch kunnen zijn? dat ik me nu al druk maak over dat het wel goed moet gaan volgende week en ik het te graag wil en het daarom niet lukt ofzo? wel vaag.. vorige week zaten mijn moeder, zusje, vader en schoonbroer erbij en lukte het me NA een voeding kei goed.. dus snap er eventjes niks van... oh laatste werk nieuws: hun vergunning en mijn bescherming lopen tot zelfde dag.. maw er moet een nieuwe vergunning aangevraag worden en afhankelijk van hoe snel ze daarmee zijn en wanneer die aangevraagd word, weet ik meer over mijn baan en wanneer laatste dag enzo.... zo vervelend dat dat onzeker en onduidelijk blijft!
wat denk je? Word die kleine muppet toch pas net wakker!! Dus heb haar net pas gevoed... Aantal voedingen afgelopen dagen 6, 5, 4 en nu natuurlijk morgen weer 6... Toch eens opzoeken of je een baby na een bepaald aantal uur slaap gewoon toch kunt wakker maken zonder slaapritme te doorbreken. Ik bedoel, heb dan liever dat ze om 5 weer komt dan nu al!! En vind't 's avonds toch ook gezelliger als ze ff komt. Nu wel film kunnen kijken maar toch...
@Joyce: Volgens mij hangt het in de lucht Hier was het ineens 3.00uur vannacht en daarna weer om 7uur.. Hij ligt nog steeds te lachen in de box.. Manlief en ik allebei al beneden op de bank voor de tv.. Klaarwakker Volgens mij heeft hij een sprongetje gehad.. Verklaard de huilbuien(nouja, meer krijsbuien).. Hij kan ineens een uur naar zn handjes liggen staren.. Lachen is veranderd, nu echt schaterlachen af en toe.. Nouja, hoop dat het komende nachten weer wat beter gaat.. Zolder Weten eigenlijk niet zo goed wat het gaat worden, maar waarschijnlijk een apart kantoortje voor onze eigen administratie en ik wil over een week of wat iets voor mezelf beginnen in de huidverzorging dus dan is een kantoor wel makkelijk...
Goedemorgen!! Ah nog meer verschoben ritmes lees ik! Hier afgelopen 2 nachten kwam mevrouw ineens weer om 4 uur? Dat was echt langgeleden maar goed ze zat ook in een sprongetje dus dan kan alles he! Nu afgelopen nacht om iets voor 3 en begon er hier in de straat een alarm af te gaan, ecjt megahard. Veschillende buurmannen waren buiten aan het kijken, ik ben maar binnen gebleven ( mannetje was werken) het heeft echt een half uur geduurt en wat het nou was??? Maar ja meiske was natuurlijk klaarwakker en niet meer te sussen dus maar fles gemaakt. Dus vandaag zijn de tijden helemaal verschoven helaas, we hadden echt al weken een heerlijk ritme nu maar weer kijken wat het word.
oh... dus het zit in de lucht? dat verklaart een hoop! hahaha maar ja.. wakker maken is niet echt een optie he ik bedoel..van 18 tot 2 is 8 uur slaap.. en had ze dan blijkbaar nodig.. heb dan alleen liever dat ze van 22 tot 6 slaapt maar heb al gegoogled en wakker maken schijnt toch niet echt optie te zijn want dan komen ze gewoon alsnog op dat andere tijdstip... dus sja... giste rheeft ze dus paar keer meer dan 3 uur ertussen gelaten en dan weer ineens 3. en idd.. krijsen!! als ze moe is en in bed word gelegd.. en ik kan het echt niet hoor.. laten huilen! ik bedoel.. ze gaat dan helemaal over haar toeren tot hoestens en verslikkends en kokhalzends aan toe.... dus ja... dat lijkt me niet de bedoeling van in slaap huilen, toch?
Ach jeetje Joyce...zielig he, als ze zo huilen. Nou hier ook een raar ritme hoor, maar ik maak me er niet meer druk om. Er zal vanzelf wel een keer duidelijkheid in komen. Er zit toch steeds zo'n 4 uur tussen hier, dus dat is dan 6 voedingen à 5 schepjes en dat is prima. Het CB zei gisteren dat als ie toch wat hongeriger is, ik er beter wat water bij kan doen. Voeding mag niet meer dan 30 schepjes per dag, vanwege de eiwitten die nog niet goed afgebroken kunnen worden door de niertjes. Jeetje wat is Milan inderdaad een flinkerd. Gelukkig vond het CB hem helemaal prima...alles is in verhouding.
@chicken WOW lekker groot zeg.gaat Super zo ik het lees @hier bent beter aan het worden gelukkig. en heb heerlijk een poets drang. alles moet schoon zijn waarschijnlijk krijgen we weer een huisdier erbij. heb al een konijntje en siervissen en een baby nee grapje zat vande week na te denken of ik mylene weer nou oppakken heb ik een jaar geleden gedaan maar omdat het toen slecht liep was ik gestopt. want werk zoeken is opdit momend een ramp hier!! ( is eenmaal een drop he ) ik ga Sophie even in Bad stoppen. en dan komt me schoon moeder met me zwager (die zwanger is) ik wil van haar wel een mooie buikfoto maken of een buik schildering. want wil zelf een geboorte kaartje voor haar maken . xxxx
Hier weer een positieve verschuiving. Was het de afgelopen dagen steevast 03.30-04.00 uur. Nu weer 05.45. Dat begint er weer meer op te lijken. Ligt nu weer lekker in bed. Even spammen hoor, vandaag zo leuk aangekleed.... (nadat ik de afgelopen week vaak niet eens de puf had om haar uit haar pyama te halen. Voel me nog steeds rot, maar er is wat beter mee te leven nu)
@joyce: nee dat is geen in slaap huilen nee. Hier huilt ze zich wel in slaap maar is niet eens echt huilen wat ze doet. Beetje zielig gepruttel en vaak nog niet eens een minuutje. Je hoort dan ook echt dat ze moe is en al bijna slaapt maar nog ff protesteert @ chicken: heerlijk dat het zo goed gaat met milan. Emma is sindskort over op 5 flessen, merkte dat ze na de fles van 150/5 niet meer genoeg had dus naar 180/6 toen ging ze vanzelf langer er tussen laten en kwam uit op vijf flessen. Ohh dus tegen jou is gezegd dat het om de hoeveelheid poeder gaat waar een max aan zit? Tegen mij is gezegd dat het om de hoeveelheid vocht gaat, boven de liter vocht zouden de nieren te zwaar belast wordenen wat ze nog niet aan kunnen met alle gevolgen van dien. Nouja, dan maar max 1 liter vocht en 30 schepjes aanhouden dat is dan maar het veiligst. @ gimena: hoi! Wat boor huisdier krijg je erbij?? En wat is mylene? Haha ben beetje nieuwsgierig geloof ik! @ collo: oh wat een mooie meid is amy. Hier ook een rokjesfan, staat zo schattig he! Wat vreselijk om zo in onzekerheid te zitten over je kat! Nogmaals sterkte. @ hier: na mijn berichtje van vanmorgen lekker met emma in het grote bed gespeelt en toen gebadderd. Fles gemaakt en toen ze op de helft was viel ze volop in slaap. Ze slaapt nu al 3 en half uur op een halve voeding, weet niet wat ik meemaak!
@collo; Wat ziet ze er lief en schattig uit Lekker hoor dat ze er vanacht wat langer heeft geslapen. @all; Beau draait nu zelfstandig op zijn zij...het lijkt hem nog makkelijk af te gaan ook! Ook is hij reuze druk met zijn handjes, soms stopt hij beide handjes zover in zijn mond dat het zich uit in kokhalzen. Is dit puur de aanmaak van zijn speekselklieren of zullen het al de tandjes zijn?
Joehoeeee kom ff snel in mijn pauze aanwaaien. Balen zeg, al die verschoven ritme's!! Hopelijk houdt Matthijs dit ritme wat hij nu heeft, 07.00/11.00/15.00/19.00/23.00 en als ik vrij ben is het vaak allemaal een uurtje later. Maar ja, vandaag 12 weken dus wie weet was het voor het laatst.. ( is het sprongetje trouwens wel met 12 wkn of 3 maanden?? Heb nl nog geen mailtje van oei ik groei ontvangen..) @ Collo, ach je katje nog niet terecht... Superleuke spam van Amy! (leuk hè, barbara Farber!!) Oh pauze voorbij! Doeiiii
@ psje: nee, maar ja, als ze wt jammert in de box en flink gaapt is ze volgens mij moe.. en dan in bed doet ze zo'n beetje de brug en dan krijsen!!.. en uiteindelijk na paar keer knuffelen en maar proberen lukt het vaak wel.. maar ook paar keer dan leg je haar neer en echt huilen huilen krijsen etc.. pak je der op.. ogenvallen half dicht of weer een mega gaap (dus echt moe) en dan raakt ze haar matras en weer!.. snap er niks van.. @ chicken: hihi..t is wat met die ritmes he maak me er ook niet echt druk om, maar meer dat ik het dan zo jammer vind dat ik der niet meer heb gezien ... en hoe het dan strak moet als ik werk... maar ja... @ kolven: hoe doen de dames het op het werk die al werken? meer als in hoe zorg je ervoor dat je genoeg hebt voor de dag erna enzo?
Heb mijn meiske vandaag om 09.00 uit bed gehaald, om 10.00 de fles gegeven, om 11.00 weer naar bed gebracht en ze licht nog steeds te pitten zeg.... Ze houd het lekker vol zo. Baby Barb Ja, echt erg leuk... Heb enorm veel van dit merk. Hele stapel shirts, rokjes, broekjes etc.. Natuurljik allemaal via MP.
@joyce: wb wakker maken: ik heb dat gevraagd bij het cb en ik kreeg het advies het gewoon te proberen. Ze zei niets over een diepe slaap of zo. Bij Sara werkt het tot nu toe prima, is ook de enige voeding waar ik haar voor wakker maak (rond 22:00-22:30) Ik hou alles donker, klein lampje aan, in ons bed liggend voeden, luier verschonen, toetje en hup haar bed weer in. Ze maakt er weinig van mee, maar drinkt wel goed! Slaapt dan ook makkelijk weer verder (ik klop dit even af). Ik hoop dat hier het ritme zo blijft, ben er wel heel blij mee! Nouja, ik merk het vanzelf
Hey allemaal. Had Milan om 21:00 voor het laatst gevoed en werd ineens om 4:30 wakker. Zn speentje gegeven en na wat gejammer sliep hij tot 6:00. Denk dat hij last van zn neusje had. Zat helemaal vol en kon moeilijk ademen daardoor. Om 9:50 voor t laatst gedronken en nu slaapt hij nog. Vriend was net 5 minuten hier om zich om te kleden en is nu onderweg naar Amsterdam voor zn sollicitatie. Spannend! @Chicken: Milan groeit echt hard zeg! @Joyce: Lianne heeft de tijden misschien wat verschoven, maar ze slaapt wel nog even lang toch?? Hier blijft het sowieso eigenlijk nog best wel schuiven hoor. Zat de afgelopen 5 dagen op 4 voedingen, maar de ochtend voeding kwam om 7uur, dan om 8uur en dan weer om 9uur. Dus hier wisselt het nog wel. Vandaag komen we weer op 5 voedingen uit denk ik. Wij eten zelf ook niet precies op dezelfde tijden...ik niet in ieder geval haha. Als ik trek heb dan ga ik eten. Maar is het wel vaak zo dan dat kindjes op precies dezelfde tijden drinken?? Denk dat het wel kan zijn dat je minder kon kolven door stress. Ik heb zelf al 2 weken niet meer gekolfd. Ben benieuwd of het nog zal lukken. Hopelijk gaat het snel beter. Het is niet persé zo dat ze dan op dezelfde tijd weer komen hoor als je ze wakker maakt! Ik heb Milan vorige weer toch een keer wakker gemaakt omdat hij anders op een lastige tijd zou komen en toen sliep hij alsnog hetzelfde aantal uren. Dus het hoeft niet. Paar weekjes daarvoor was het overigens wel zo dat hij gewoon op dezelfde tijd kwam ook al had ik m dus later op de avond nog gevoed. Ik laat Milan ook niet tot krijsen aan toe huilen hoor. Vind dat ook nergens voor nodig...Vanmorgen was ik aan het douchen en toen begon hij te huilen. Ik kon niet zo snel komen en toen kreeg hij dus wat jij noemde. Echt die stik en kokhals geluiden...Zielug @Roeltje/joyce: Volgens mij hangt het inderdaad in de lucht!! Hier dus om 4:30 wakker, maar uiteindelijk wel pas om 6:00 gevoed. Misschien te maken met aankomend sprongetje? We waren geloof ik ongeveer rond dezelfde datum uitgerekend! Dat staren naar zn handjes doet Milan sinds 23 febr al. Dus toen hij net iets meer dan 2 maanden was. Maar toen kon hij nog niet zn derde sprong hebben gehad denk ik. En schaterlachen doet ie nog niet. @Collo: rond 6 uur klinkt inderdaad beter! Hopelijk blijft het zo! @Dees: Milan stopt ook zn hele vuistjes in zn mond. Sinds 2 weken ongeveer. Denk niet dat het tandjes zijn hoor Milan is wakker, ga m even voeden. Tot straks
@ staren naar handjes was hier na de 2e sprong heel erg, toen deed ze idd ook allebei dr handjes in dr mond proppen tot kokhalsen aan toe. Nu laatste dagen merk ik dat ze alleen 1 vinger in dr mond doet, niet dr duim maar dr wijsvinger?? Zal wel lekker wezen ik merk ook dat ze nu heel gericht ergens heen gaat met dr handje naar speeltjes etc. Eerst ging het meer per ongeluk maar nu kijkt ze ergens naar en dan gaat dr handje erheen, pakken lukt nog niet altijd rollen doet ze hier nog niet, is nog niet zo interessant denk ik voor haar