@ ego; "binnen nu en een week wordt u gebeld"...de week is dus nu voorbij . Toen ze 7 weken was wisten we dat ze buiten proportioneel scheef was en hadden we een verwijsbrief van de ka van het cb voor een echo. Vrijdag is ze 15 wk en hebben we alleen nog maar de echo gehad (en een foto) en nog geen arts gezien of gesproken. Nu kan ik morgen naar de ha bellen die dan weer contact hebben met het wkz (direct wkz is formeel geen optie, al ga ik dat wel proberen). Weet wel dat de schatten van assistenten hun best doen en er niets aan kunnen doen. Bij het wkz ook niet, het is druk en er zijn veel kindjes die er veel slechter aan toe zijn, iedereen doet zijn best. Maar als er iemand daar heel even niet zo'n boodschap aan heeft dan is het wel deze mama . In 8 weken tijd is de 'vooruitgang' dat we nu weten dat het niet helemaal in orde is, ik wil nu een plan. sorry voor mijn ego-bericht maar heb het zo ingeslikt allemaal vandaag, pfff lucht even op.
@ Lotte, leuke spam!!! @ riti, wat onwijs balen dat jullie nog niets hebben gehoord! Hoop voor jullie dat ze morgen met meer duidelijkheid komen. Sterkte met nog maar weer afwachten....
RiTi Terecht dat je boos wordt. Dit schiet niet op hoor! Ontwikkeling Las vandaag een stukje over verschillende soorten ontwikkeling. Amy is echt meer van het kijken dat van het "doen", dus ze zal niet als eerste gelijk alle grof-motorische dingen onder de knie hebben denk ik. Nee, dit meisje vindt de wereld maar een serieuze zaak en zo kijkt ze dan ook meestal (heeft ze helaas van mij).
hallo! @Riti: ik hoop dat jullie snel een behoorlijk plan te horen krijgen, ik begrijp dat je wil weten waar je aan toe bent! @Collo: je kat moet gewoon terug komen! Ik snap dat je de afgelopen dagen nergens zin in hebt....sterkte! @Joyce: ik kolf op mijn werk de voeding die ik normaal zou geven af. Ik voed 's ochtends rond 8.30 zelf. Dan krijgt Maud om 12.30, 16.30, en 20.00 ongeveer de fles en voed ik de late voeding rond 23.00 weer zelf. Zo zit ze op 5 voeding, waarvan 3 flessen. Ik kolf op mijn werk ook 3x. 's ochtends om 11.00, om 15.00 en om 19.00. Ik heb ze 3x 150 cc laten eten in de fles en kolf ongeveer 80, 140 en 80 af. Bij elkaar dus ongeveer 300 cc. Dan kolf ik ook 's ochtends altijd de 'niet gegeven borst' af. Dat levert vaak ook 100cc of meer op. Dus dan heb ik op 1 dag vaak weer ongeveer 400 a 450 cc verzameld en heb ik dus mijn voorraad weer aangevuld! Ik zet de dag voordat ik werk 450 cc uit de vriezer in de koelkast en de nieuwe verse melk doe ik na het werk weer in de vriezer, zodat de voorraad in de vriezer ververst wordt! Vandaag heb ik haar om 12.30 en om 20.00 allebei 180 cc laten geven en heb ik de voeding van ongeer 16.00 live gegeven op mijn werk. Maar ze heeft eerst 40cc laten staan en vanavond zelfs 60 cc laten staan... dus ik ga weer lekker over op 3x 150 cc! Want nu is het dus weggegooid en dat vind ik echt zonde! 3x 150 drinkt ze wel op... En over het kolven: ik heb een handkolf van Avent en een elektrische Medela Swing. Maar ik gebruik op mijn werk eigenlijk altijd de handkolf... Ik ben ongeveer 10 minuten per borst bezig en dan heb ik ze allebei goed leeg... Ik vind de elektrische wat onhandiger, omdat die alleen maar 1 bepaald ritme kan kolven. Met de hand doe ik eerst hele snelle korte 'zuigjes' waardoor ik een goede TSR krijg en daarna doe ik zoveel mogelijk Maud's manier van drinken na en dan gaat het als een tierelier! Ik hoop dat je hier iets aan hebt... @Amyspam: wauw wat is het toch een mooi meiske! Die ogen, zo mooi! @Gimena: ja, wat voor diertje krijgen jullie erbij? @verkouden kindjes: Maud heeft vandaag flink wat slijm opgespuugd... zo zielig! Maar wel effectief! Het is lekker los en rochelt goed... Morgen even naar het CB om te wegen! Ben benieuwd!
Hey meiden moet even kwijt dat mijn 1e werk week weer achter de rug is viel me alles mee en Morris doet het goed op het KDV en bij mijn schoonouders. De flesjes gaan ook beter gelukkig! En dat ik nu alleen het nog in de ochtend en avond BV geef bevalt me prima!!! Heerlijk en doe het nu ook al weer 3 weken en blijft goed op pijl! Eind ego
Goedemorgen!! Nou, heel apart...Milan gisteravond om 20:00 de laatste fles en sliep nu door tot 4:00. Kan ook zijn doordat hij overdag op KDV weinig heeft geslapen. Hij wil overal bij zijn, dus dat doen ze dan ook maar. Ik ben ook zo blij dat het goed gaat daar. Geeft echt een hoop rust! @Joyce, kan me voorstellen dat het lastig is. Vooral met BV. Aan de ene kant vind ik het best jammer dat ik het niet meer geef, maar aan de andere kant is flesvoeding zoveel makkelijker. Ik denk ook dat Milan best een hongerig kindje is....gezien z'n groei. Niet zo raar dat ik het idee had dat ik alleen maar aan het voeden was...hihi @Riti...hè, wat vervelend zeg. Kan me voorstellen dat je nu wel eens wil weten wat het plan van aanpak zal zijn. @Collo...haha..het is ook allemaal heel serieus hoor! Milan is ook wel heel erg van het alles bekijken. Die heeft een hele studie gemaakt van z'n handen. Vanochtend ook, ik ging even kijken bij hem en toen lag ie echt in volle verbazing naar z'n handen te kijken. Hij keek er bijna scheel van. @Suuskebab....jeetje..petje af hoor, hoe jij dat allemaal doet met de BV!
@Lotte: wat een leuke foto! Kan zich al goed omhoog houden he @Riti: Jeetje, wat balen zeg dat ze nog geen arts gezien heeft... Dat mag toch wel he na 15 weken! Hoop dat je er snel terecht kan @Hier: Dani is zooow vervelend geweest vannacht, kwam ineens om 4.15 voor eten !!!!! En viel een uur daarna pas weer moeilijk in slaap... dus nu zit ik hier ff uit te rusten en te gapen
@Dretjuh: rust lekker uit, je zult het nodig hebben, vooral met 2 kids! @lotte: jah, helemaal vergeten! Wat is Milan knap!!! @chicken: hier ook een kind dat 'handen' studeert! haha! Ze gaat binnenkort ook op kamers, haha! Ik heb ze nu in de box een armband-rammelaar omgedaan van de hema en die gaat echt goed tekeer! Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze in de gaten heeft dat zij dat dingetje zelf aan kan sturen! En over de BV op werk: het zijn maar 2 van de 7 dagen dat ik moet 'toveren met melk' dus dat heb ik er wel voor over...Ik vind het nog veel te gezellig en knus om bv te geven...
@ Collo; over die ontwikkeling heb ik ook zoiets gelezen, ze kunnen ook niet aan alles tegelijk beginnen . Hier ook een kijkerd, en een piepert, blijkt namelijk erg effectief ergens naar kijken en/of piepen...altijd wel iemand die reageert, het aangeeft of je er naar toe brengt . Wat een beauty is die Amy. Ik verwacht iedere keer een post van je dat je beestje terecht is. Weet ook niet zo goed wat nog te zeggen zonder in herhaling te vallen, maar toch sterkte en we blijven hopen dat hij de weg naar huis weer vindt. @ suuskebab; wel een gedoe, maar het klinkt alsof jet het kolven en werken goed op de rit hebt. Fijn dat het zo goed loopt. Weggooien is inderdaad erg zonde. Heb Maura ook erg lang op de 150 gehouden, eigenlijk pas net op de 180. @ Manoe; Wat lekker! Goed zeg dat Morris het zo goed doet, en jij ook natuurlijk . @ Joyce; Lastig he ritme, kolven, eten slapen....hoe gaat het nu? @ dretjuh; Dani (en jij) beter geslapen vannacht? @ kolven; sinds we 1 kv hebben ingevoegd gaat het super. De spanning over genoeg hebben is er af en als ze per ongeluk op 6x uit komt ipv 5 is er geen probleem dan is er nog genoeg borstmelk. Ik vries 150 ml per dag in (=inhoud medela zakje), ruim voldoende melk met volledig kolven dus. Hou 1x kv er wel in, heeft zo veel rust gegeven. Heb ook geen strakke planning meer (héerlijk), overdag is ze veel wakker en rustig kolven is dan moeilijk. Ik doe het wanneer het even kan, soms wat korter en als ik tijd heb op mn gemak en als ik op pad ga wat langer niet en raar maar waar...het werkt ook nog. Vraag me wel af hoe straks de ingevroren melk en het afbouwen te gaan combineren, geef ik haar bijv. nog vrij lang 1 bv per dag of hou ik haar aan de 4x bv tot het op is, of iets daar tussen in? (de maat van die zakjes is trouwens ook niet handig, zal tzt tegen de 200 ml nodig hebben, maar vind ze te duur om niet vol te doen, toch maar ijsblokzakjes er bij denk ik) @ Maura en de orthopeed; vanochtend gebeld, assistente heeft meteen wkz gebeld en mij teruggebeld. Antwoord was dat wkz 2 weken hanteert voor het uitnodigen. (tja, dan wordt het natuurlijk zelden eerder). Assistente heeft nog even met klem gevraagd of Maura snel uitgenodigd kan worden en 'boven op de stapel' kan. Met andere woorden....nog een week, zucht. Nu gaat het wel weer, gisteren had ik na 2 slapeloze nachten (niet eens alleen door Maura, poeslief en manlief deden fijn mee) en een Maura die een beetje van dr padje af was (ook moe) en het 17 u zag worden ('nu gaan ze niet meer bellen') het even helemaal gehad. Vannacht goed geslapen, doet wonderen! Dank voor jullie lieve reacties.
ah chicken, wat een poepie is het toch! Echt heel leuk! Ik heb Maud eergisteren ook in de tummytub gezet, maar die blijft nog niet zelf zitten... Jij doet het water toch ook tot aan die lijn die erin staat he? Maud is ook helemaal fan van in bad gaan! Maar in het ligbadje is toch ook wel ideaal hoor!!! Zie foto!
Ik heb toenstraks het honderdste filmpje gemaakt van Maud in bad, haha! Die zal later ook wel denken: 'komt ze weeeeer aan met een badfilmpje!' Maar ze geniet zo lekker van, ze kan rustig 10 minuten zo blijven liggen...Vandaar dat ik ook zo megablij ben met het rekje, want anders sta je net een beetje voorover en krijg ik echt last van mijn rug! Maargoed, hier is dus de foto:
Ik doe het eigenlijk nog wel iets onder de rand. Het ligt er een beetje aan in wat voor stemming hij is....haha. Soms zit ie ondeugend iedere keer onderuit te zakken en dan haal ik er met een bekertje weer wat water uit. Er hoeft inderdaad echt maar een klein laagje water in. Het is een kwestie van een beetje uitproberen.
@ badderfoto's, wat schattig!! @ riti, jemig jullie geduld wordt ernstig op de proef gesteld... nog maar een weekje chocola eten dan. @ Matthijs is snipverkouden. Zo zielig als hij zo moet hoesten. Vanochtend weer 7 uur wakker, jammer alleen dat ik nog 3x uit moest voor Julia die om 04.00 uur bedacht dat ze er wel uit wilde.:x net ff naar de buurtsuper gewandeld en een broodje gegeten, Juul kijkt een filmpje en Matthijs slaapt, hopelijk even rust voor mama.
@ ego: zo... net de wendag gehad.. bahbah.. wat is dat zwaar zeg! liep daar de deur al uit met tranen in mijn ogen! wel lief, ze leek beetje verlegen toen 1 van de kindjes naar haarkwam kijken vanmorgen.. flesje ging dus niet goed.. maar 90 cc gedronken, toen kwamen er andere kindjes tussendoor en wilde ze de rest niet.. en heeft ze toch bijna een uur geslapen,... en daarna hebben ze haar de rest gegeven en heeft ze dus uiteindelijk 180 cc gedronken.. maar ja, wel ff opschrijven dat de melk na warmmaken maar uurtje bewaard mag blijven.. en dat ze dus eigenlijk een nieuwe portie hadden moeten gebruiken... wel sonde, maar ja... schijnt vaker voor te komen en ze deed het kei goed.. had ook in box en wipper en ander wipstoetltje gespeeld en oogjes uitgekeken! was straat nog niet uit of lag in mc te slapen.. dus meteen der bedje in.. was ze niet veel later over der toeren en heb der even lekker geknuffeld en toen sliep ze weer verder... maar man o man wat is dat moeilijk zeg.. weet nog niet wat erger was.. dit of de prikjes... pfff... @ suus: ja heb ik keiveel aan!! ik probeerde dus de hele tijd dat te kolven wat ze gedronken had en frustreerde me dus dat me dat niet lukte! maar zie al dat jij ook niet altijd gewoon die 150 eruit krijgt.. Denk wel dat ik dan gewoon steeds dubbel ga kolven ipv maar 1 kant... had ik daarnet gedaan en ging goed.. en ben ook blij dat ik dat nakolven bij de ochtendvoeding erin he gehouden om eea aan te vullen. Overigens doe ik laatste tijd niet echt meer invriezen... was toen weekend weg dus toen kon het niet.. en heb dus nu "werkvoorraad" in de koelkast scheelt ontdooien 's ochtends! vanmorgen voor ik ging wegbrengen ook ff gekolfd en meteen 180 in een avent bakje gedaan en staat nu bij kdv in de vriezer @ medela zakjes: heb ze ook maar is idd niet handig dat er maar 150 cc in kan! hier zei cb namelijk dat ik 180 in de fles moest doen want dat ze gemiddeld 165 zal drinken.. en vaak drinkt ze dus ook alle 180 op... maar heb dus van die medela beker.. je hebt er van 180 cc en van 260 cc.. die van 260 zijn handig; dan kruipt vet niet onder het dekseltje en is minder geknoei als er 180 in zit enzo.. maar beide gaat goed! Dus misschien een tipje? Heb wel nieuwe medela flesjes gekocht voor op mijn kolf.. ook 260 cc.. vanmorgen was ik aan het kolven en die ene kant die had meer dan 150.. en dan krijg je toch dat je moet stoppen, flesje leeggieten, etc... en dan zit je net lekker in een kolf flow! maar ja.. OVerigens: mijn nichtje is cb verpleegkundige geweest.. dus lastig vragen kan ik wel voor je stellen hoor! ritme wat ineens omgegooid word kan te maken hebben met zoeken van een nieuw ritme, dus is normaal en komt weer goed! en ze gaf mooie tips voor het slapengaan! @ hier: ja gaat wel goed weer! gister heeft ze na de fles van 16:30 amper geslapen en uiteindelijk lekker gespeeld en met rollen geoefend en om 19:45 laatste voeding en toen was het 3:30 dus best goed!! vanmorgen wel beetje gewurm al, maar heb haar wel slapend uit bed gehaald.. werd wakker van de nieuwe luier.. en toen dus 9:30 flesje op kdv.. @ kijkers: ja hier ook 1 die serieus alles aan het bekijken is! ook der handjes inderdaad! tongetje gaat alle vingertjes af haha.. soms soort van deze vuist op deze vuist .. en handjes gaan wel gericht naar speeltjes, maar nog niet altijd open.. en soms gefrustreerd dat ze niet naar bepaalde speeltjes kan gaan! en volgens mij gister ook boos dat ze op schoot zat :S.. maa ja