December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    jaa dat gehannes met die medela flesjes: herkenbaar!

Heb 7 flesjes van 150 waar wel meer in kan, maar heb inmiddels al een aantal keer gehad dat het overliep en het luchtslangetje van de kolf in :). Nu dus ook 2 grotere flessen (240-260?) in aantocht, dan hoef ik niet meer zo op te letten hoe hard het gaat.
    De medelaflesjes vries ik niet in, die hebben hun eigen doorloop in de koelkast.
    Ik moet dus nog een handigheidje verzinnen om 20 keer 150 ml aan te vullen met 50. Heb het 2e pak medela zakjes ook al staan, dus mocht het allemaal nog doorlopen zit ik weer met 150 maatjes. Vind ze vullen met 100 (dan 2 per voeding) ook zo wat.

Las trouwens ergens dat onder de medela kolf de hema flesjes passen, niet geprobeerd zelf maar dat ga ik nog maar eens bestuderen.

Ben haar trouwens nu altijd 180 aan het geven...gaat ook allemaal op iedere keer :p

2. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    over geklooi en geschuif met ritmes gesproken.....

madam slaapt
    Doet ze nooit overdag. Ben altijd aan het zoeken naar een manier om haar 2 liefst 3 x per dag een uurtje te laten slapen. En nu slaapt ze ineens.
    Merk dat ik soort van zit te wachten bij de babyfoon...gekke moeder :p

3. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ Joyce moeilijk he meid, het is even wennen gaat steeds beter. En over een paar maanden gaan ze het echt ook leuk vinden!

@ Suus wat een meissie zeg, heerlijk!

@ Milan wat een lekker koppie :D

@ Koven, ik kolf niet meer, geef morris in de ochtend en avond zelf, gaat erg goed! Verder drinkt meneer niet meer als 150 cc 180 krijgt hij niet op, tja maar ondertussen in de avond wel 20 min aan me borst hangen! ;)

4. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ riti: daarom heb ik dus die avent bekers ;) vries namelijk ook geen flesjes in.. heb tot nu toe alles ingevroren in ijsblokjes.. en op kdv staat dus nu een bekertje van avent in de vriezer!
    Heb nog geen melk in de motor gehad, maar wel dat het behoorlijk vol zat ja... pff.. heb dus maar ff flesjes gehaald! ging toch de babydoos ophalen bij de prenatal! en heb bij de jonge gezinnenbeurs een kadobon van 100 euro gewonnen dus dat kon er wel vanaf ;) (moest ook nog een kadootjes ruilen (spijkertuinjurkje :))..
    (babydozen zijn op..................... jesus.. maar ja..)
    Heb wel eens geprobeerd de etos flesjes uit de zwangerkadoos er aan te hangen, maar dat vertrouwde ik niet.. leek namelijk niet echt vast te draaien.. flesje van hema wat ik heb is brede hals dus kan er niet onder, maar die past wel mooi in de fleskoelzakjes uit de luiertas van de hema!

ons madammeke heeft geslapen tot nu!! en dus 12 uur opgehaald uit kdv! en ligt nu in de box! en eerst echt even also ze even al haar vriendjes hallo moest zeggen! hihi lekker ding!
    en ga nu maar ff haar flesje maken ;)

Oh.. die keren dat ze flesje krijgt bieden we 180 aan maar gaat niet altijd op.. maar ja, krijgt ook nog 2 keer borst he!

5. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Hier een blije mama!
    Net met Maura in de draagzak even de stad in geweest. Heel heftig voor dr, centrum Utrecht met veel geur en kleur en geluid. Had het deze keer opgevoerd tot kleine 30 minuten, ging erg goed :).
    (althans dat denk ik, ze is wel heel erg onder de indruk, kan gewoon dr muts recht trekken zonder reactie, oogjes zakten wel dicht op de terugweg)

Ben dus even de hema ingehobbeld, kon me niet heel erg goed concentreren ;) maar heb dus de goedkoopste flessen meegenomen.
    Ze passen dus onder de kolf! Wel iets minder perfect, maar volgens mij werkt dat dus prima, ga het na een sterilisatie-rondje testen. Ik giet het nl al snel in haar (brede) fles met dop in de koelkast en anders staat het met de eigen dop een paar uurtjes koud.
    Ik steriliseer voor iedere kolf ronde de flesjes, vanwege het bewaren/mogelijk invriezen. Dan is ruim in de flessen zitten wel lekker :).

Maar goed, hier blij met 2 geslaagde frisse neuzen (en geen wagen 2 trappen af jeeee).

6. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Joyce; Spijkertuinjurkje ruilen? Niet leuk? verkeerde maat?
    Vind m namelijk zo leuk :D.

7. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ben ik weer even, net een foto gekregen van m'n mannetje. Het is papadag....hihi....volgens mij gaat alles prima daar!!

8. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    dat ziet er knus uit!
    Mooie poes ook.

9. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik heb dat spijkertuinjurkje ook kado gekregen. Vond hem ook wel leuk. Met die roze knoopjes?

10. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Dankje Riti..het is een Noorse boskat...echt een schat!

11. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Jeetje, ben vandaag weer ongesteld geworden. Dat is niet de bedoeling hoor. Heb nu een cyclus gehad van 22 dagen.... Da's me net iets te kort. Hoop maar dat het volgende maand wel weer gewoon rond de 28 dagen is want ik begin me alweer gelijk zorgen te maken. Maar goed, is pas de tweede keer dat ik ongesteld wordt na de bevalling dus gaat hoop ik weer goed komen.

12. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Haai meiden,

Tijdje ff niet geweest en dus ook niets bij kunnen lezen.

Hier weer een zieke aaron, hij heeft weer een virus te pakken wat op zn longen is geslagen. Koorts, hoesten meer spugen en piepen enzo. Heel zielig, hij slaapt ook slecht. Wilde alleen bij mij liggen en zodra ik het contact verbrak begon ie direct weer heel hard te huilen...morgen weer naar de huisarts, hij drinkt namelijk ook minder goed en zit voller dan eerst..

Met Nora alles oke! Die vermaakt zich prima en is veel aan het spelen en doen. Lekker vrolijk meiske.

Ikzelf heb het virus ook te pakken en mn longen doen ook zeer maar ik red het nu nog wel met pufjes. Verder slechte nachten gehad door Aaron. Haha Nora hoorde ik zelfs zeggen: Sttttt baby niet huilen steeds, Noa slapen wil!!! Niet doen baby!!!

Groetjes en knuff voor jullie allemaal!!!

13. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Heb het net getest, de hemafles werkt prima op de medela kolf (de hals/opening is gelijk aan de medelaflesjes) :).

Slaap lekker allemaal strakjes.

14. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ach Mili, wat zielig dat Aaron weer zo ziek is. En wat sneu voor Nora dat ze zo slecht slaapt van haar jammerende broertje. Jullie beiden beterschap gewenst hoor.

Om mijn verdriet een beetje te verdringen heb ik mezelf maar weer op marktplaats gestort. Nu vooral bezig met Noppies setjes. Vind die shirtjes zo fijn meerekken. verder moet ik nog wat leuke broekjes hebben voor de zomer voor Amy.
    Binnenkort weer afkicken, want heb al veel te veel. Maar nu mag ik het even van mezelf. Het is altijd nog beter dan chocolade of sigaretten...

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Goedemorgen!!
    hihi wat heb ik jullie verwaarloosd.. Het verschoven ritme van Lenn, de verbouwing van de zolder en de drukke dagen zorgen ervoor dat ik nergens aan toe kom.. Laatste dagen krijgt Lenn de laatste fles rond 8.30uur en komt ineens weer om 4 of 5 uur.. Heel apart.. Daarna slaapt hij tot 8uur, maar vanmorgen was het ineens 7uur... Heus niet grappig als je nog zo moe bent;) Hij ligt nu vrolijk te zijn in de box, mama hangt met wallen tot op dr tenen op de bank de Snorkels te kijken..
    Heb alles in de gauwigheid doorgelezen maar is beetje veel om op te reageren..

Oja, Collo
    Wat balen van je kat zeg!!! Begreep dat hij/zij nog niet terug is.. Sterkte meid en dikke knuffel! Hoop dat het beestje snel terecht is..

Dees
    Las dat jouw kat overleden is.. Sterkte meis! Geef het de tijd, ben zelf weken lang van slag geweest toen ons hondje vorig zomer zomaar overleed..

Vandaag een andere fles \kopen.. Volgens mij werkt de dental speen niet maar naar behoren.. Hij doet nu een half uur over een halve fles, is daarna doodmoe, valt in slaap en na 2 uur heeft hij weer honger.. Heb het gevoel dat hij van het zuigen te moe word.. Heb nog een driestandenspeen liggen(geen idee hoe ik daar aan kom, lag in de kelder:() dus daar even een passende fles voor halen straks..

Ga zo even badderen met Lenn, eerst even ontbijten.
    Dan mannetje even helpen op zolder.. Schiet mooi op.. Gipsplaten hangen (als muur en deels plafond) stopcontacten en spotjes hangen... Hij heeft schuifdeuren gemaakt voor de delen van de zolder dat de berging word.. Vandaag de rest van de gipsplaten ophangen en hopenlijk eind volgende week behangen, tapijt leggen e.d.

16. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    morning!
    haak vanaf deze pagina weer in!
    @collo: mijn cyclus is ook wel eens korter geweest hoor. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken. Het werkt allemaal nog!! :) Wat naar dat je kat nog steeds niet terecht is..leef je lekker uit op marktplaats (goed idee trouwens!), hopelijk helpt het een beetje!
    @mili: het zit jullie niet mee he?! Net alles weer lekker op de rails, wordt Aaron weer ziek...sneu hoor. Sterkte ermee!
    @roeltje: "kom ga mee naar snorkelland, in de diepe zeeeeeeee". Lenn is lekker aan het rommelen met zijn ritme dus? Hopelijk zullen je wallen snel minder worden! Fijn dat de zolder zo opschiet (fijn, zo'n man!).
    @joyce: even een knuffel voor jou! Lijkt me ook helemaal niet leuk en vreselijk moeilijk om haar zo achter te laten. Gelukkig ging het goed!
    @hier: Sara kwam vanochtend om 7:00! (laatste voeding 23:00). Ze lag om 3:30 wel heel hard op haar vuistje te sabbelen, dat heb ik maar even genegeerd :). Gevoed in ons bed, luier verschoond, liedjes gezongen en toen gaapte ze alweer. Toch maar in bed gelegd. Vraagje: is dat dan te snel? had ik haar nog even mee naar beneden moeten nemen om te spelen? Ze slaapt nu wel, maar denk niet zo lang.
    Ik heb Sara 1 borst gegeven vanochtend (ook het toetje) en de andere net gekolfd: 120ml!!!!!! Jeuh! zoveel heb ik nog nooit gekolfd :)

17. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    oja riti: ik was gisteren ook in de stad met Sara! En ook in de Hema! Haha, zijn we misschien wel langs elkaar gelopen?!

18. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ hier: omg... mijn ene (.) stond op klappen vanmorgen!!! na 20 gisteravond is madam niet meer gekomen tot 8 uur nu// en aangezien ik dus 1 (.) per keer geef was de laatste keer dat die ene geleegd was om 15 uur geweest.............
    Zit dus nu te denken om toch maar weer beide kanten te doen.. 1 voor toetje en 1 voor gewoon.. zeker omdat ik merk dat als ik beide kanten kolf ik wel een volledige maaltijd eruit krijg op een gemiste maaltijd kolf tijd... en als ik beide kolf zijn ze steeds weer beiden leeg toch? en dan maakt het niet meer uit welke je als eerste neemt toch??

@ jurkje: jawel, kei leuk! maar maat 56!!.. dus iets te klein ;) is ze dan zo uit he!

@ chicken: hihi, kei lief!

@ doortje: thanks!
    @ mili: balen dat jij en je kleine man ziek zijn, wel schattig van noa zeg!

19. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ hier: bleh.. moet baas gaan bellen.. zoooo geeeen zin in!!
    maar ja.. maandag aan de slag en moet toch echt weten of alles geregeld is met kolfruimte enzo...

20. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    woehoe! net een overwinning! had al tijdje zoiets van: leuk, bij 1ste gaapop bed.. maar dan wors ze meteen in bed gegooid, istoch kei verwarrend! lig je lekker te spelen en ineens hop bed in!
    dus net weer... en in bed wilde ze gaan huilen.. nijntje boekje gepakt, voorgelezen, speentje erin, welterusten en kusje.. weggelopen en niks meer gehoord!!!!!!!!!!!!!!!
    Gaan we dus vaker proberen!

Deel Deze Pagina