December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Lenn ligt weer lekker te slapen:D:D Thuis haha..
    Manlief vond het maar niks haha.. wij de deur uit en Lenn bij de oppas.. Manlief is het natuurlijk gewend dan Lenn lekker thuis is als hij in het weekend thuis is haha..

Morgen op visite bij oudcollega van mn man.. Zijn vrouw is over twee weken uitgerekend en aangezien ze in Leeuwarden wonen zien we ze voorlopig ook niet.. Gelijk maar wat kleertjes voor de kleine gekocht bij de zeeman.. Allemaal roze jurkjes, rompertjes en slabbetjes haha..

Oeh! Lenn zit in 62:D Nouja niet helemaal haha.. Elk geval in de rompertjes.. is nog wat te groot maar zit stuk fijner dan 56 volgens mij.. Broekjes past op zicht ook in 62 maar moet de pijpen wel omslaan.. Getver, wil hem zo lang mogelijk in 56 houden.. Naar mijn idee is 62 alweer zo groot:( Wil hem zo lang mogelijk als baby houden haha.. Zijn lief! shirtjes zijn ook alweer te kort:(:( Stond m zo leuk... Ach, kleine kindjes worden groot (nu al:p)

2. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai hai.

@Riti:

Maar Milan die wil gelijk eten als ie wakker wordt haha. Hij slaapt namelijk best wel lang en als hij dan wakker wordt dan wil hij vrij snel eten. Maar soms is het ook zo dat hij gewoon nog even een uurtje wil spelen en niet meteen wil eten. Dus dan weet ik niet wanneer ik de fles moet opwarmen.

Misschien weet iemand anders hier hoelang het ontdooien in de kk duurt? Weet jij of je het ook buiten de kk mag laten ontdooien? En hoe lang het dat houdbaar is?

@Ontwikkeling:

Waar stond die tekst over denkers en doeners??

@PSje:

Lief dat je ernaar vraagt:)! Het gesprek ging goed zei hij. Het waren aardige mensen (2) waar hij mee sprak en het lijkt hem wel wat. Ben benieuwd wanneer we wat horen! Hij vindt het wel spannend merk ik;). Dan wordt ie een beetje onzeker of hij wel waar kan maken wat ze van m verwachten enzo.

@Collo:

Had gezien op je hyves dat je katje terug is! Super!!! Ben zo blij voor je!

Agossie, hij was waarschijnlijk echt even de weg kwijt! Kwam ie normaal niet buiten? Echt fijn dat ie reageerde op je stem en zijn naam!

@Meloen:

Ook bedankt voor de belangstelling over het gesprek:). Gesprek ging goed! Zie antw. aan PSje;)

Tjee, wat vervelend voor je vader zeg! Hoop voor hem dat het snel minder pijn doet!

@Joyce:

Ja, maar lust Lianne dan koude melk? Heb t hier nog niet geprobeerd, maar dacht dat de meeste kleintjes dat niet zo lekker vinden. Ben benieuwd! Dan hoef je namelijk veel minder snel weg te gooien als je even wat over hebt!

Maar als de melk dus helemaal ontdooit is dan is het nog 24uur houdbaar?

De flesjes die je mee aan het kdv had gegeven waren niet ingevroren geweest toch? Das wel handig, want dan is het tenminste wat langer houdbaar dan wanneer je het uit de vriezer haalt en meegeeft! Goed idee als je dat bedoelde;). Dan zou ik 2 ontdooide flesjes mee kunnen geven en 1 gekolfde. Als hij dan niet meer dan 2 hoeft dan kan de andere voor de volgende dag bewaard worden.
    Wij hadden donderdag een flesje gegeven en daarvoor 2 weken terug.
    Ik heb nog niet zoveel in de vriezer zag ik. Ik heb ongeveer 4 flessen denk ik. Hihi jij hebt echt veel zeg! En dan je druk maken dat je te weinig bv hebt;). Of maak je je al niet meer druk nu?
    Ik snap wel dat je dan even belt hoor rond een voeding. Geeft je hopelijk wat meer rust als je weet hoe het met je meisje gaat! Pfoe...4 dagen weer werken! Zou het zelf niet kunnen hoor/willen hoor! Maar ik snap heel goed dat iedereen daar anders in is.
    Milan dronk dus 180cc en ik kreeg er maar 120cc uit helaas. Maar ik kan als ik werk altijd tussendoor nog kolven of idd 's morgens.
    Dat de kk 30m van de kolfruimte is geeft toch niet verder? Dat de ruimte in een ander pand is dat is idd niet jouw probleem! Hadden ze zelf maar iets beters moeten regelen!
    De whycry...tja, weet eigenlijk ook niet meer precies waarom ik m nou wilde hebben haha. Hij huilt amper haha. Ach ja, wel geinig.

Bedankt voor je uitleg over hoe jij het doet met ontdooien enzow:D!

Ohja, als hij dan de fles dus niet hoeft dan zorgen dat ie m dan dus 's avonds krijgt en ik kolf of bijv de volgende dag. Dat bedoel je toch?

@Roeltje:

Hier juist wel ook de rammelaar in de mond! Dat "hoort" bij het 3e sprongetje;). Dat ze wat ze pakken ook in hun mond doen bedoel ik;). Maar zn speen ligt dan bijv. ergens in zn box en dan vindt ie m zelf en pakt m??

Fijn dat de jbpm helpt! En ook fijn dat je dan niet meer 3 keer per dag andere kleertjes aan hoeft te doen! Pff, lijkt me niet fijn! Als het aan Milan ligt heeft hij een week dezelfde kleren aan haha:p. Maar mama wil natuurlijk alle setjes een keer aangedaan hebben, dus wissel om de 2-3 dagen:p.

@Chicken:

Hmm, Milan heeft ook wel eens witte stukjes, maar ik geef bv. Dacht dat het dan met het vetgehalte te maken had. Met flesvoeding weet ik het eerlijk gezegd niet...

@Roeltje:

Maatje 62! Dan ben ik benieuwd hoe hard Lenn is gegroeid! Hier nog maatje 56 en heel soms 62, maar is dan wel echt groot. Vooral in de breedte is het dan groot. Snap er niks van, want hij zou 22-2 al 60cm zijn volgens cb. Toen we hem zelf gingen meten was hij ongeveer 56-57. Maar ja, sukkels daar:p

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Dees
    Ja, wat gaat dat hard he... Ik zit alweer af te tellen tot ik Amy haar eerste fruithapje kan geven...

Roeltje
    Die roze jurkjes hebben ze ook in het blauw...heb ik ook voor Amy gekocht, zo schattig!
    Mocht hij toch last krijgen van de JBPM, dan kun je ook nog rijstebloem proberen. Dit werkt wel enigszins stoppend op de stoelgang, dus ook een beetje mee uitkijken, maar bij Amy werkte de JBPM juist weer laxerend, dus dat schoot niet op. Mark hier ook dat het soms een paar dagen beter gaat en soms is het echt dweilen met de kraan open...

Hier nog steeds helemaal happy met de terugkeer van de afvallige kat... Beste sneu, hij is echt nog heel erg moe en blijft maar eten vandaag...

Nu naar een verjaardag toe...groetjes!!!

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Lotte
    Volgens mij had ik dat stukje over ontwikkeling uit de "Oei, ik groei"

5. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @ meloen: ach wat sneu voor je ouders om zo de vakantie te beeindigen. Beterschap voor je vader, hopelijk is het snel minder pijnlijk.

@lotte: dat over deontwikkeling stond idd in oei ik groei

@chicken: wat je opnoemt zou sprongetje kunnen zijn maar kan ook door de AB kuur komen! Of idd wat riti zegt. Dat herken ik ook wel, dat ze gewoon even niet lekker in dr vel zit zonder dat het gelijk een sprongetje is. Oja wat doorslapen betreft, emma slaapt na de fles van 22.30 tot ongeveer 6 uur. Daarna weer tot 9 uur. Heel af en toe komt ze nog wel tussen 3 en 4. Als milan nog komt 'snachts dan heeft ie dat gewoon nog nodig. Heb je het nog uitgeprobeert omde laatste fles om half elf te geven of toch maar niet gedaan? Als ik emma niet wakker maakt om half elf en vanaf 7 uur de nacht inlaat gaan komt ze standaard tussen 2 en 3 dus daar zit evenveel tijd tussen als tussen 22.30 en 6 uur dus langer kan ze gewoon nog niet zonder eten denk ik.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Collo
    vanmorgen had hij idd erg dunne ontlasting maar weet niet of het van jbpm komt of van zn sprongetje

Lotte
    speen ligt altijd naast m, als hij hem toevallig aanraakt pakt ie m vast.. in zn mond stoppen gaat nog niet zo goed hoor, en kan dan aardig kwaad worden.. hij heeft een bijtring met een paardje eraan.. had ie gister (toevallig) vastgepakt, geeft er een slinger aan, belandt zo naast de box.. hondjes schrokken zich rot haha..
    Oja, 62 is nog wel erg ruim hoor maar qua lengte past het (wel omgeslagen broekspijpen), maa qua breedte zit het wel raar, hij is lang maar ook errug smal..

straks op[ visite in Leeuwarden..;)

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier ook al in de kleine maat 62 hoor. Heb ook liever dat alles wat ruimer zit. Zo langzamerhand verdwijnen de laatste maatjes 56 in de dozen...
    Gisteravond 2 verjaardagen en nadat we toen we vannacht thuiskwamen haar nog om 01.00 een fles hebben gegeven, heeft ze nog tot 09.30 doorgeslapen! Oh, wat vind ik mijn meisje lief....

8. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Ik lees van jullie allemaal maatje 62 en 56 bijna uit de kast...nou hier al zeker 1 maand geleden al het maat 56 uit de kast gehaald en ben vandaag bezig geweest om een deel 62 uit de kast de halen :( vind het zo jammer het gaat zo snel morris heeft al dingen aan van 68 is qua lengte veel beter alleen de mouwen 1x omvouwen maar beter iets te groot als te klein, kan niet wachten voor nog een beeb....zucht maaja manlief wil echt nog even wachen!

@ werk heb het gevoel dat ik er helemaal weer in zit, dit wordt me 2e week maar heb alles in het huis al lekker gedaan en voor me werk dagen is het eten al geregeld!!! Maar nou moet ik zeggen dat ik ma,di, woe werk en dat dit ook wel erg lekker is hoor, heb langer weekend dan werkweek.

@ roeltje wat leuk dan hij zelf ze speentje kan pakken zeg! Die van mijn pakt niet echt dingen maar is heel erg bezig met de babygym hij is heel gecontroleerd bezig om de poppetjes aan te raken en niet meer zo hard tegen te rammen! haha

9. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ hier: alweer 4 dagen maar 4 voedingen en dat madam 'snachts niet komt!! laatste voeding rond 20/21.. en eerste rond 9 andere ochtend! heelvaag! ga dan ook toch beetje twijfelen of ik der niet verwaarloos met haar speen en of ze niet te weinig eet etc... maar ja, als ze honger heeft zal ze de speen toch niet accepteren lijkt me..
    iig net 1ste schater/giechellachje gehoord! super!! :D als ik terugdenk smelt ik weer!!

@ chicken: klinkt beetje als een sprongetje.. of ander ritme aan het zoeken...
    hoe gaat het verder met je?
    witte stukjes in de poep is hier ook, maar is normaal bij bv..

@ lotte: je mag ook ontdooien buiten de kk, maar op kamertemp is de melk minder lang houdbaar dan in de kk
    Ik zou pas opwarmen als hij honger heeft! en dus niet gaan inplannen.. tuurlijk, duurt even wat langer dan ontbloten van een borst maar neem aan dat milan niet meteen van de honger begint te krijsen? eerst zalie wakker worden,beetje spelen en soms beetje meer spelen en dan ineens hoor je van die geluidjes dat je denkt: die begint honger te krijgen. Wat wij dan doen is flesje vast voorbereiden: even schudden om vet erdoor te krijgen, vast 30 ml water in de fleswarmer of waterkoker aan als je u bain marie doet en dan nog even wachten..dan begint het echt zeuren van de honger te worden.. dan doen we de mobiel aan en doen evt (merken we vanzelf of we het nog kunnen rekken of niet) alvast fles verwarmen en alsie klaar is aanbieden, dus soms doen we dat als ze echt al begint te zeuren en soms pas als ze begint te huilen, want da zat ze vlakdaarvoor nog in haar spel, dan pakken we haar op en doen met haar op de arm flesje opwarmen.. dat ze ziet wat we doen.. evt nog rondje door de kamer, flesje klaar en geven..\
    Nee, Lianne lust geen koude melk.. als er nog 10 ml in de fles zit van ronde 1 gooien we daar de rest van de melk voor toetje bij en dan samen opwarmen.. dan is er dus 10 ml wat 2 keer opgewarmd word.. tja, officieel mag het niet, maar ja.. soms dan drinkt ze die 10 namelijk wel bij toetje op en zou dan jammer zijn dat ze dan te weinig krijgt!
    JA, ontdooide melk is 24 uur houdbaar.. maar zou het niet tot het uiterste bewaren!
    nee, wat ik had meegegeven was uit de kk, maar was wel voor gebruik op die dag.. en blijft daar dus ook niet staan, maar neem ik mee terug en dat gebruikte ik dan thuis gewoon..
    ik maak me nu niet meer druk.. dacht nl dat ik altijd steeds dat moest kolven wat ze dronk! en dat vond ik dan raar.. maar nu ik op de gemiste tijdstippen dubbel kolf kom ik wel op 180 ml.. soms meer, soms minder en dan vullen we dat gewoon aan. doe nog steeds nakolven bij de ochtendvoeding en dat was vandaag meer dan 300 ml.... dus maak me geen zporgen meer..
    En ja, dat bedoelde ik ja ;) Stel ik had niks in de kk en moest vanavond weg.. dan leg ik dus 's ochtends of voor ik ga slapen gisteren wat uit de diepvries om te ontdooien wat genoeg is voor een fles.. dan als ik weg ben en ze heeft honger, krijgt ze die.. en als ze honger heeft vlak voor ik ga dan krijgt ze ook die... en dan doe ik kolven.. en anders zou ik dat dus voor de ochtend erna kunnen gebruiken zeg maar..

Lianne zit al lang in rompers maat 62! 56 begon te trekken langs de zijkanten (kreeg je heuprompers ;)) en nu sommige 62 ook al.. maar idd.. verder mouwen oprollen! en had een spijkerrokje van de hema maat 62... met verstelbare taille: nog te wijd! hahaha
    hier begint het toevallig vastpakken ook! super leuk! gister had ze der weozelrammelaar al in der mond! en hier hoor je soms ineens die speen op de grondvallen! hahaha

ik mag maandag weer beginnen.. bleh!1 geeeeeen zin in!!! echt niet... maar ja.... moet he!
    heb wel alles gedaan wat ik wilde kwa huishouden ;) ramen gelapt, vloer gedweild, al haar kleertjes gewassen (had een hele doos 2de handsjes gekregen en wilde ik in haar commode hebben maar commode vol dus stapellades gekocht bij de kwantum, ff pzzelen, alles nu netjes :))
    nu kan ik lekker de babysite gaan bijwerken!

10. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Ben zo trots op mn meisje :).

Vandaag naar mijn schoonouders geweest. Vanmorgen al bijtijds vertrokken (even puzzelen, maar een voeding later was weer zo laat).
    Lopen, trein, bus, weer lopen, vreemd huis, hysterisch enthousiaste opa en oma en een blije geit van een hond...ze deed het fantastisch!
    Lekker druk in de trein vanwege het vrij reizen met het boekenweekgeschenk, maar ging echt super. Niets vergeten, pa en moe waren een lekker team :).
    Op de terugweg was ze er even klaar mee, doodmoe ook (normaal slaapt ze s ochtends nog even diep) en ook wat eerder hongerig. Toen heb ik haar even aangelegd, we waren alleen in het gangetje dus best rustig. Fijn dat dat nog kan, was ook al weer even geleden, een volledige voeding lukt niet maar zo voor 'nood' komt ze best ver en kon ze ook weer helemaal ontspannen. We hadden ook wel een fles mee, maar dat had niet zo veel zin met opwarmen en zo.

Maar goed, thuis lekker dr flesje, en in het kader van de volledige ontspanning kakte ze tijdens de voeding dr broek vol tot onder dr geen oksels :p. Nou meteen door met een badje dan maar.
    Ze ligt nu total loss op bed :).
    Wij zijn er niet heel veel beter aan toe :p.
    Maar wat hebben we toch een leuk kind :D.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Joyce
    Hier ligt de speen ook regelmatig buiten bereik:( of op de grond.. Hij smijt er mee alsof het een leuk spelletje is haha..

Collo
    Wat lief van Amy om zolang door te slapen!

Ritme
    Hier ritme helemaal kwijt.. Krijgt nu rond 19.00 uur de fles (later lukt écht niet).. en slaapt dan tot 4 á 5 uur.. Heb hem gister wakker gemaakt rond 22.00 uur en kwam toen weer om 3.30uur, dus dat doen we maar niet weer.. Ga gewoon een uurtje eerder naar bed dus zo'n drama is het niet.. Probeer de fles wel zoveel mogelijk op het zelfde tijdstip te geven dus regelmaat zit er gelukkig wel in.. Hij ligt nu sinds 19.45 uur op bed en ligt heerlijk te slapen..

Hier
    Om 17.00 uur waren we pas thuis.. Was wel errug gezellig:)
    Lig nu bekaf op de bank.. Straks nog uurtje tv kijken en dan lekker naar bd.. Manlief gaat er rond 6uur morgenvroeg weer vandoor.. Weer een weekje alleen.. Wel wennen hoor, net lekker een weekje thuis geweest..

12. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Morgenochtend eerste keer naar het KDV, best spannend. Tas is al helemaal ingepakt. Ga morgenochtend maar even mee. Mijn man gaat haar normaal gesproken smorgens wegbrengen en dan haal ik haar smiddags weer op, maar de eerste dag wil ik er wel even bij zijn... Wat zal het stil zijn morgen hier...bah.
    Zit er nu al over te denken om haar vrijdag lekker thuis te houden. Is de laatste dag van mijn verlof en vind het eigenlijk raar om haar dan weg te brengen... Misschien is het ook wel juist goed...ik weet het niet...

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Collo
    Spannend zeg morgenochtend!
    Hoop dat het allemaal goed gaat.. Kan me goed voorstellen dat je haar zelf wilt wegbrengen en vrijdag wilt thuis houden.. Succes morgen!

Zit hier lekker op de bank ;) Over half uurtje moet ik mn man wegbrengen.. Zijn oom kon niet dus moet zelf heenrijden... Lenn was al half wakker dus dat scheelt.. Die ligt lekker vrolijk te zijn in de box haha.. straks thuis de fles geven en lekker mn bedje weer in haha.

14. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Goedemorgen!!

@Collo..succes meid..het went echt. Ik dacht ook dat ik er niet overheen zou komen, maar Milan heeft het daar superleuk en als ik daar wegga en ik krijg een grote glimlach, dan weet ik dat het goed is. Komt goed!

Nou, hier weer een dramanacht. Hij eet ieder keer maar beetjes en wilde vannacht alleen maar tussen ons in slapen. Voor het eerst maar eens gedaan. Ik begrijp echt even niet wat er is met hem. Verder is hij wel supervrolijk.....????

15. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Oh, wat voel ik me alleen zeg... Mijn mutske op het KDV en ik hier thuis....bah. Maar het zal idd wel wennen. Het zal wel moeten want volgende week moet ik toch echt weer aan het werk :(
    Misschien dat ik nog even een uurtje ga tukken...;)

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Chicken
    heeft hij zijn sprongetje al gehad? Klinkt me namelijk bekend in de oren haha

Brr om 13.00 uur cb:( prikjes:(

17. bapsie

bapsie Niet meer actief

lees wel mee hoor dames, maar erg moe van de gebroken nachten al 14 weken lang..

werk bevalt me goed, fe wat afleiding/iets anders...

18. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ach meisje....ik weet precies hoe je je voelt. Gek he, zo leeg ineens in huis. Echt bizar is dat..... Dikke knuffel!!!!

@Roeltje..ik denk inderdaad dat hij dan een sprongetje heeft..echt z'n eerste waar hij zo'n last van heeft dan. pfff.....gebruiksaanwijzing erbij had toch handiger geweest..haha

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Collo
    Meid toch.. Lekker even gaan slapen hoor als je daar zin in hebt.. Wanneer mag je Amy weer ophalen?

Bapsie
    Slaapt de kleine nog niet door? Neem je als je kan wel je rust overdag? Als de kleine slaapt ofzo?

Chicken
    Zielig is dat he? Hier ook net een sprongetje gehad.. Drama avonden en nachten.. bah..

Vannacht was het zelfs 3 uur dat hij weer voor een fles kwam.. Hij heeft hem schijnbaar nodig.. Hij zat daarvoor maar op 4 voedingen dus hij heeft de 5e fles nog wel echt nodig..
    Ben ondertussen druk in huis aan het poetsen en wassen enzo.. Niks aan als manlief weer de deur uit is:(:(:(

20. bapsie

bapsie Niet meer actief

@ roeltje, nee slaapt nog steeds niet door... heeft geen fles meer nodig s nachts maar vanaf half 4 is t feest ;) slaap idd overdag bij :)

Deel Deze Pagina