Bapsie He, dat is flink balen joh! Hier slaapt Lenn ook niet meer door helaas.. Kan daarna vaak niet in slaap komen omdat meneer compleet de slappe lach krijgt na de fles 's nachts Heel irritant haha.. Hij is nu weer flink aan het jammeren boven, maar hij is bekaf.. Zo maar eens even bij hem kijken.. Laten jullie je kindje ook jammeren? Of gaan jullie direct even kijken?
@Roeltje..ik laat hem vaak wel eventjes jammeren. Ik hoor wel heel snel of het serieus wordt of dat hij gewoon een beetje ligt te klieren...haha. Als het echt serieus huilen wordt dan ga ik naar hem toe.
Chicken Hier net zo.. Net ging het jammeren steeds harder dus haal ik hem altijd weer uit bed.. Heeft toch een half uurtje/drie kwatier geslapen.. Van die hazeslaapjes knapt hij zo ontzettend op.. Brr, zie er tegen op om naar het CB te gaan Hij heeft ook een heel raar plekje op zn rug zitten, precies op de hoogte van de luierrand.. Soort korstje zit er op maar dan helderrood.. Alsof hij zich geschaafd heeft, maar waar het van is?? Straks ook maar even navragen.. In bad doen is een drama op het moment omdat dat warme water (en zeep) hem zo zeer doen..Was hem nu tijdelijk op de commode maar is ook geen oplossing op de langere termijn natuurlijk..
Roeltje Wat sneu voor Lenn dat het badje niet leuk meer is. Misschien helpt het als je voor het in bad doen er even een dikke laag vaseline op smeert? Dan komt er ook geen water/zeep bij. Mag Amy pas om 17.00 ophalen...ja, mag netuurlijk wel eerder, maar straks is het ook 17.00 voordat ik haar ophaal, dus laten we maar even dat ritme aanhouden. Amy heeft een week og twee geleden ook ineens een periode gehad dat ze niet meer doorsliep, nu weer helemaal goed. Begon om 06.00 even te piepen, maar sliep weer door. Of het een sprongetje was weet ik niet. Heb besloten me daar maar niet te veel op vast te pinnen omdat ik er toch niet goed uitkom met de datum van geboorte/uitgerekende datum.
Collo Tijd schiet al mooi op... Lenn begon na de prikjes met vast doorslapen, dus misschien heb ik weer geluk vanaf vanavond? Meneer is precies een kilo gegroeid! Hij weegt 5760 gram en 58.5 cm lang!! Gaat goed Dat plekje op zijn rug is een aardbeienvlekje.. Net zoiets als een ooievaarsbeet.. Volgens haar doet dat absoluut geen pijn bij het badderen Weet verdorie zelf toch wel wanneer mijn kind pijn heeft verder het normale gezeur dus weinig bijzonders.. Deze keer mijn grote mond maar wat gehouden 1e prikje ging hartstikke goed Toen de spuit er in zat keek hij eens naar mij, toen naar die arts en begon spontaan te lachen (vorige keer huilen) 2e prikje ging redelijk.. Heeft wel gehuild en best hard ook haha.. Maar voor ik hem weer mocht aankleden was hij alweer stil.. al met al heeft het huilen nog geen 2 minuten geduurd.. (vorige keer 10 minuten huilen).. Stoer kereltje Hij ligt zoals ik wel verwacht had weer te slapen.. Heb hem lekker in de box liggen, hij moet toch zo een fles..
Hey hey. @Roeltje: Hier ook een lange smalle baby hihi. Bij Milan is ook alles te wijd. Hoe was het op visite? @Joyce: Heb in totaal denk ik pas 2x echt een fles gegeven aan Milan. In het begin kreeg hij ook een paar keer 30cc na de bv ('s avonds), maar dan had hij dus niet heel erg trek meer. Vandaar dat ik eigenlijk nog niet echt goed heb gelet op wanneer ik dan het flesje moet gaan opwarmen. Maar ik zal de volgende keer dan even goed opletten wanneer ik kan gaan beginnen. Ik ga inderdaad de melk dan niet tot het uiterste bewaren, ben daar ook nooit zo van. Jeutje, 300ml....wow...jaloersssssssssssss. Ohja, jij hebt ook ijsnlokzakjes hè? Hoe laat jij de goede hoeveelheid ontdooien? Knijp je ze ook eerst uit in flesjes? Je kan ze nl niet in het zakje laten ontdooien...in ieder geval niet in die van mij! Dan loopt het eruit. En als ik er wat afknip natuurlijk ook. Dus vroeg me af hoe je dat het beste kan doen. Uitknijpen is trouwens ook nog een geklooi zeg als ze n nog bevroren zijn @Riti: Fijn dat het zo goed ging met Maura en dat ze zo lief was bij je schoonouders en de rest van de dag. @Speen: Hier wordt ie ook vaak een eind weg gelanceerd. Blijkbaar erg leuk hihi. Ook vanuit zn mond trouwens. Dan tuft ie m een heel eind weg hihi. Erg leuk om te zien. @Ritme: Begint de ochtend bij jullie allemaal op hetzelfde tijdstip??? Ik hoor er zoveel zeggen dat kindjes een bepaald ritme krijgen, maar toch niet elke keer echt op dezelfde tijd? Overdag zit Milan wel rond dezelfde tijden, maar de ene keer begint de dag op 6:00 en de andere keer op 9:00. Of bedoelen jullie dat ook? De ene keer slaapt hij bijv. 8uur en dan weer een keer 12uur... @Collo: Snap ook wel dat je haar vrijdag thuis zou willen houden dan hoor. Het is je laatste dag, dus misschien klopt het in je hoofd dan ook beter dat het je dagje van je verlof SAMEN met haar is! Zo werkt het bij mij wel vaak hihi. Het is nu maandag dus ze is ondertussen naar het kdv! Hoe gaat het met je? Was het erg moeilijk vanmorgen? Lees nu je stukje dat je dr weg had gebracht...pfff...voel helemaal mee...lijkt me zoooooooo moeilijk........ @Roeltje: Ik laat Milan vaak wel eventjes jammeren, maar als het lang duurt (3-5 min vind ik al lang), dan ga ik wel even loeren en evt. speen geven als hij die wil. Als ik echt ga wachten tot hij gaat huilen dan slaapt ie daarna niet meer. Vaak wil hij gewoon zn speen en dan is het weer goed. Wat jij doet doe ik ook hoor, maar niet altijd. Ik bedoel uit bed halen. Als ik zie dat hij klaarwakker is dan neem ik hem ook mee en zet m in zn wippertje. Nu toevallig ook. Heeft een uur geslapen en wilde gewoon niet meer. Ga m echt niet dwingen, als hij snachts maar lekker slaapt. Dat is dus wat Milan al vrij snel na zn geboorte kreeg en nog steeds heeft! Die rode, schrale plekjes! Cb zei hier dat het een allergie kan zijn of van de bv. Ze zei dat het geen eczeem was...hmmm. Hij heeft het op zn wangetjes en op zn handen...Even elke dag een keer insmeren met vaseline! Helpt wel sinds ik dat doe. Zn wangetjes zijn al een stuk minder ruw! En even geen zeep gebruiken. Je hebt ook Zwitsal zonder zeep, is zo'n schuimpompje. Heel fijn! Hmm...aardbeienvlekje?? Ik vertrouw t niet zo...Gewoon lekker insmeren met vaseline. Fijn dat de prikjes zo goed gingen!
Lotte Blijf soieso smeren met Vaseline.. Ze voelen wat droog aan.. Als hij goed gewassen moet worden doe ik dat gewoon op de commode... duurt wel wat langer maar is goed te doen.. Verder gaat hij nu om de dag snel onder de douche.. zo blijft hij lekker fris haha.. Wil het plekje even een weekje rust geven en dan volgende week weer in bad proberen.. Hij is in bad niet te wassen zo hard huilt hij Hoop dat hij vannacht weer wat door gaat slapen.. Geef hem zo de fles, dan rond half 8 nog één en denk dat ik hem rond 23.00uur even wakker maak voor een fles.. Blijft uitproberen..
@Roeltje: Dan moet je het inderdaad gewoon even lekker laten hoor! Dan maar even niet in bad. Zo erg is dat ook weer niet. En je wast 'm goed dus is prima toch!! Blijft inderdaad even uitproberen, maar misschien slaapt hij vannacht sowieso al lekkerder door de fles. Is meestal wel zo! Succes
Hallo meiden! @Mili: heel veel sterkte met Aaron, hopelijk is hij snel beter en valt het allemaal mee Ik duim ook voor jullie! @ongesteld worden: Ik geef dus ook nog volledig BV en ben nu voor de 2e keer ongesteld! Eerste keer met ongeveer 12 weken en toen een cyclus gehad van 26 en nu dus weer Wel fijn dat alles weer werkt! @Dees: alweer 3 maanden he! Gaat echt hard! Maud draait nog helemaal niet! Maarja, die ligt ook eigenlijk nooit op haar buik en ze leren van buik naar rug natuurlijk het snelst! En leuk he, dat grijpen naar dingen! Dat gaat nu heel snel hoor! Voor je weet ligt hij met van alles in zijn mond! Dat heeft Maud nu sinds een paar dagen, stopt werkelijk alles in haar mond .haha! @lotte: lief he die foto! Ik doe over 1 kolfmoment ongeveer een half uur, maar dan heb ik ruim de tijd hoor. Ik ben meestal met 20 minuten klaar.. maar ik kolf wel met een handkolf, dat gaat ietsje sneller En dat rekje komt van Van Asten babysuperstore in Tilburg Ze hebben een webwinkel, maar daarop kan ik hem niet vinden Ik geloof dat ze nog meer winkels in het land hebben, misschien ook bij jullie in de buurt? En anders kan ik er altijd eentje voor je kopen en hem opsturen of meebrengen met een meeting? Kost 14 euro en is ECHT IDEAAL!!! En Milan al op 4 voedingen per dag joh! Maud had dit dus gisteren voor het eerst! Ik wist niet wat ik meemaakte! Mag dat al wel op deze leeftijd? Zal vast wel! Ik heb alleen weer een nieuw probleem nu: Maud drinkt nu s ochtends voortaan mijn 2e borst (die ik normaal leegkolfde) ook leeg! Gevolg: hoe moet ik nu mijn vriezervoorraad op blijven bouwen??? Tussen de voedingen door kolven? Bah, daar heb ik helemaal geen zin in! Maar dat is de enige oplossing of niet? Iemand een idee??? En over die 2 of 3 flessen per oppasbeurt: Ik zou gewoon uitgaan van 2 flessen, want waarschijnlijk krijgt hij dan zelfs meer voeding binnen dan via de borst he? Als hij op 4 voedingen zit, dan krijgt hij ongeveer (uitgaande van 6 kilo?) 225 cc per fles Als hij dat opdrinkt heeft ie aan 4 voedingen volgens mij echt wel genoeg hoor! En mocht hij de 225 cc niet helemaal leegdrinken, dan laat je hem gewoon in de koelkast zetten en kun je die restant altijd houden als backup! (alleen niet nog een keer opwarmen, maar gewoon koud laten drinken schijnen ze ook best goed te doen!) Je kunt ook altijd voor de zekerheid bijv. 100cc extra uit de vriezer zetten voor nood Gaat die niet op, volgende keer niet meer doen! @psje: fijn dat je weer met een goed gevoel kan gaan werken!! @Mili: Nogmaals heel veel sterkte! Hopelijk mag ie over een paar daagjes naar huis en hoeft hij geen sonde!!! @Collo: GROTE HOERA VOOR STIMPY!!!!!!! Ennuh proost he!!! Laat ze maar lekker genieten van de biefstuk! @meloen: fijn dat het goed ging met de kids bij je schoonzus! En och, arm vadertje! @chicken: Maud dronk ook slechter toen ze verkouden was en wat verhoging erbij had misschien is het dat inderdaad En spruw en poepbroek: sorry hier ook echt geen idee . @bapsie: hopelijk slaapt Xander snel door! @Roeltje: korstje maar dan helderrood, klinkt als een aardbeienvlek heeft Maud namelijk ook op haar rug! Komt uit het niets, word groter en boller en gaat na een aantal jaren vanzelf weer weg, blijkbaar Ow, ik lees het al, het is er inderdaad 1! Die van Maud doet absoluut geen pijn hoor! @lotte: over dat geklooi met die ijsklontjes ben ik het helemaal met je eens: POKKEWERK! Ik heb ze ook 1x eerst laten ontdooien, met een lekkage en een hoop geklooi erna! Nu dus eruit knijpen en ik moet eerlijk zeggen, ik vind dat net zon gevuillak! Heel mijn handen plakken en ruiken zuur, haha! Ik heb dus wat extra bewaarpotjes van Avent gekocht, kleine en grotere! Die kan ik straks ook mooi gebruiken om de verse maaltijden in te vriezen Dus ik leg nog maar 2 zakken klontjes ofzo op voorraad in de vriezer zodat ik mijn aventpotjes altijd kan aanvullen. Dus als ik 150 in aventpotje heb, dat ik er dan bijvoorbeeld nog 3 klontjes bij kan doen Zo dat was het weer volgens mij!
@Suus: Leren ze van buik naar rug het snelst?? Milan houdt er niet van om op zijn buik te liggen, dus ik doe het ook niet vaak. Had hem gisteren op zn rug en toen probeerde hij wel van zn rug op zn zij te draaien! Eergisteren ook al! Heb m nog nooit op zn buik in de box gelegd, dus weet niet of hij dan draait hihi. Leg m alleen soms op zn buik op de commode om te oefenen, maar niet vaak. Ben benieuwd wanneer we gaan meeten hihi, zou wel zo'n rekje willen dan. Hebben we het anders nog wel een keer over hihi. Zal eerst even kijken of ik m ergens kan vinden op inet, scheelt jou gedoe. Heeft t rekje een speciale naam? Dan kan ik m misschien makkelijker vinden. Hmm, 30 minuten kolven. Mn baas loopt onwijs te zeiken over het kolven dus ik wil echt mn 2 uur lekker gebruiken. Ga gewoon heeeeeeel langzaam doen en lekker broodje eten ofzo. Ik weet dus niet of 4 voedingen wel mag...maar ja, hij is tevreden en lijkt goed te groeien! Hij heeft de afgelopen 10 dagen maar 1 keer op 6 (sprongetje??) voedingen gezeten en verder 4! Hij is ook nooit boven de 7 voedingen uitgekomen vanaf het begin. Toen MOEST ik m elke keer wakker maken.. Je kan na de voeding 's morgens nakolven. Of zit er dan helemaal niks meer in? Als je dit een paar dagen doet dan kan je productie vanzelf weer oplopen. Of in het weekend extra kolven?? Had van de week 200ml in een fles gedaan, maar hij hoefde maar 180 te hebben. Dat uitknijpen van de blokjes is inderdaad niet echt lekker hihi. Glibbert zo lekker haha. En als je ze dan in een grote avent fles doet dan kunnen er maar 12 in en dat is te weinig voor een voeding, dus dan moet je er 2 flesjes voor gebruiken. Daarom vroeg ik me ook af of je het meteen mag ontdooien onder de kraan en dan een dag mag laten staan, dat zou handiger zijn...Maar doe jij meestal precies een voeding in zo'n bakje dan? Of verzamel je het van een dag en doe je het dan in een potje en dan invriezen? Ik kan namelijk niet precies een hele voeding er in 1x uitkrijgen.
Pfff ik heb echt een slaapkoppie zeg, meneer ligt nu alweer te slapen! Hihi, maar niet op zijn rug Hij heeft zich net wederom zelf op zijn zij gedraaid, pakt met 1 hand de spijlen van de box vast en de duim van de andere hand zit in zijn mond Hij ligt nu zo'n 2uur te slapen terwijl hij voorheen +/- een uurtje sliep. Ohw ja gisteravond kreeg hij om 18.45 zijn laatste fles, is toen naar bed gebracht en heeft tot 9.15 vanmorgen doorgeslapen!!! Ik heb hem toen maar wakker gemaakt voor zijn voeding want het duurde me te lang.
Draaien Hier draait hij al een tijdje van zijn rug naar zijn zij.. Ging eerst meer per toeval maar doet het nu vaak 's avonds als hij gaat slapen. Als het slaapzakje dan in de was zit en Lenn dus onder de lakens ligt vind ik hem als ikzelf naar bed ga hem op zn zij.. Suus Hier doet de vlek alleen in bad pijn.. denk omdat hij ineens een stuk groter is geworden.. Lotte Lenn vind het ook vreselijk om op zijn buik te liggen dus doe het ook niet vaak.. Leg hem op zijn speelkleed of babygym vaak wel op zijn buik..Zo krijgt hij door de speeltjes en knuffels wat afleiding en word hij minder boos.. Lenn heeft net flesje gehad, laatste lutje ging slapen Ligt nu op bed, voor het slaapzakje dicht was lag meneer al te slapen.. Zo maar even koken, vanavond lekker voor de tv met een bak ijs
@VRAAG: Shit shit shit, zie net dat de afgekolfde melk (120cc) van donderdag avond nog in de kk staat! Vergeten in de vriezer te zetten! Milan kan elk moment voor zn voeding komen (zit al 5uur tussen, maar is nu wel wakker) en vind het zonde om weg te gooien. Had wel eens gelezen dat 5 dagen in de kk bewaren ook mag...wat zal ik nou doen? Geven voor 1x? @Draaien: Ik legde Milan alleen nog maar in zn wipper, dus wist niet eens dat hij al kon draaien op zn zij hihi. Bleek toen ik m op de bank legde dat hij het al kon @Roeltje: Leg m niet meer op zn babygym, want de speeltjes hangen veel te hoog. Dus heeft ie niks aan. Moet er nog andere speeltjes aan doen... @ohjee hij wil eten...
Dees Wat een slaapkoppie zeg! Heerlijk! Lotte Voor één keer zou het niet erg zijn toch? Maar als je twijfelt zou ik het niet doen..
Lotte Heb hier een babygym waar ik de speeltjes op hoogte kan verstellen.. 2 speeltjes hangen hoog waar hij naar kan kijken en twee aan de zijkant heb ik wat lager gehangen, daar kan ie lekker tegen aan beuken.. Grappig joh! Lenn is verlegen We hebben een spiegel in de gang hangen en toevallig kwam manlief erachter dat dat megainteressant is haha.. Hij kijkt naar zichzelf in de spiegel, lacht een keer en begraaft zijn hoofdje in mn schouder.. alsof hij ontzettend verlegen word.. Zo grappig..
Ja!!!! Ik mag mijn dochter weer gaan halen... Is de dag toch nog snel gegaan. Vanmorgen wel lekker bijgeslapen en vanmiddag even geshopt. Tot straks!
Dit geloof je toch niet!! Zo ineens uit het niets begint hij te huilen.. Ja ongelovelijk!! Opgepakt maar hielp niks.. Mee genomen naar beneden, gelopen, liedje gezongen, niks hielp.. Speen wilde hij ook niet.. Heerlijk samen gehuild Hij had nog een kwart fles laten staan dus wilde die maken voor m.. Leg hem in de box, speen erin (wilde hij ineens wel) kom ik terug, ligt meneer te slapen!! Heb ik nog niet zo met hem meegemaakt.. Misschien nasleep van de prikjes? Hou het wel in de gaten, want op één of andere manier zit het me niet lekker..
@Collo: Jippieeeeeeee, je meisje weer thuis! Hoe heeft ze het gehad? Alles goed gegaan. Nu lekker aan het knuffen saampjes? @Roeltje: Zal vast door de prikjes komen hoor! Kan best dat hij daardoor gewoon even niet lekker in zn velletje zit. Don't worry.
Ohja, ik had vanmorgen toen ik opstond de hik en heb nu al de hele dag de hik!!! Af en toe stopt het heel even en dan gaat het leuk weer verder...grrr. Zei op hyves ook al, voel ik ook weer eens hoe dat is. Gelukkig heeft Milan het steeds minder!
Sorry even snel een berichtje! lees straks alles bij! Sophie lacht met geluid! ga naar het eten een filmpje maken van haar en zet ik op me hyves