Manoe ach jeetje.. sneu zeg! Beterschap! Hier klapt hij de hele tijd in zn handjes grappig joh.. het liedje klap eens in je handjes met bij behorende bewegingen zijn een groot succes haha
@Roeltje..haha, dat lijkt me heel grappig om te zien! Ik doe weleens als hij op schoot zit hetzelfde liedje, maar dan de variant: "klap eens in je voetjes". En als het stukje "op je boze bolletje komt", zing ik "op mama's boze bolletje" en dan zet ik z'n voetjes op mijn hoofd.....nou echt, hij blijft er dan bijna in!!! Moet je eens proberen!
met zn voetjes is geen succes.. even geprobeerd.. word ie booshandjes is veeel leuker haha.. hij is wel hardleers.. heeft in een half uur tijd al 5x zn vingers achter in zn mond gestopt waar hij van kokhalst haa..
hahahahaha...leuk he, ieder kindje is weer zo anders. hahaha dat kokhalzen hier ook....ongelofelijk, die hele vuist moet erin...en zulke kleine vuistjes heeft ie niet! Duimen gaat het ook niet worden hier....het heet hier "handen".
haha hier gaat duimen best goed.. hij spuugt zn speen uit en hoppa in één keer gaat zn duimpje erin..
Hier weer een bericht van een trouwe meelezer, maar helaas dus nog steeds geen trouwe scrhijver... Zal weer ff update geven over hoe het gaat: Na vermoedelijke KMA en veel gedoe hebben we sinds een aantal weken het idee dat ze geen last meer heeft, dus das hartstikke mooi!! Dit weekend provocatie gedaan met normale voeding en we merken niks, dus wat het dan geweest is... Wel weigert ze inmiddels de standaard voeding te drinken (ze zat op max 500ml per dag en das te weinig), dus we zijn weer terug op de pepti (drinkt ze wel). Over paar dagen maar weer nieuwe poging te doen om om te schakelen op de normale voeding... Gister op cb zou ze haar prikjes krijgen, maar omdat ze zo slecht drinkt is dat weer uitgesteld. Ze was ook maar 100g aangekomen de laatste 2 weken en haar curve zag je echt helemaal afbuigen (en ze is al zo licht vergeleken met haar lengte..) @joyce: Beterschap met de kleine. Zielig he? @slapen overdag: Bij ons ook voornamelijk slaapjes van 45 min tot een uur. Soms slaapt ze in de woonkamer wel nog een uur extra in de reiswieg. 'Vroeger' sliep ze wel lang en ik merk ook echt aan dr dat ze het nodig heeft om langer te slapen. Ritme a la Ria Blom is door de korte slaapjes dus alweer een tijd ver te zoeken. Ben vandaag wel weer begonnen een poging te doen haar langer te laten slapen in haar eigen bed en zonder pink. Mevrouw weigert namelijk tegenwoordig de speen en wil alleen de pink. Heel schattig, maar ook erg vermoeiend om continue boven haar bed te hangen met je pink in haar mondje... Ze is net voor het eerst in slaap gevallen zonder pink trouwens (heeft wel wat krijsen gekost). we doen nu methode dat we haar troosten (in bed) en speen proberen te geven, dan 5 minuten huilen en troosten, dan 8 minuten huilen en troosten en dan 12 minuten huilen en troosten. Ergens in die 12 minuten huil periode is ze eindelijk stil geworden. Zooooo zielig, maar die pink moet ze echt af gaan leren en volgens mij kan dat maar op 1 manier... Of hebben jullie nog goede tips??? @ontwikkeling: Ik merk uit jullie verhalen wel dat ons dochtertje niet de snelste is. Maak me nergens druk om hoor, maar het begint nu wel op te vallen... Draaien kan ze niet en probeert ze ook niet. Op haar buik doet ze ook niks behalve liggen en gillen. Pakken begint te komen, maar nog niet heel erg gericht. @voeding: Qua voedingen hebben we dus lang op 8 gezeten, inmiddels ook trouw op 6, maar 4 dus echt nog niet. Ze drinkt ook nog te weinig daarvoor (120 per voeding gemiddeld, maar krijgen we er echt niet in). @lengte/gewicht: Ons meisje is nog steeds errug lang (63cm) en qua gewicht gemiddeld. Lekker slank dus (van ons kan ze het niet hebben ). @werk: Hier sinds deze week weer aan het werk. Wel in een opbouw scenario: deze week 2 dagen, dan paar weken 3 dagen en dan pas weer 4 dagen. Lekker rustig aan beginnen dus (althans dat was de bedoeling, maar aan mijn mailbox te zien weet ik iedereen dat ik weer begonnen ben... Zucht...). Verder weet ik even niet meer op wie ik nog moest reageren... Sorry! Tot snel!
Panos Wat fijn dat het beter gaat nu! En de ontwikkeling.. geen zorgen om maken hoor.. Hier tilt hij zijn hoofdje ook echt niet omhoog hoor als hij op zn buik ligt.. We hebben de tip meegekregen om een handdoek op te rollen en onder zijn armpjes te leggen.. Daardoor ligt hij hoger en 'moet' hij wel zijn hoofdje optillen.. na een paar dagen de rol wat dunnen maken, dan een hydrofielluier oprollen en dan helemaal weg.. soort oefening.. En gericht grijpen gaat hier nog niet zo goed hoor.. af en toe bewust en af en toe gericht.. Wel pakt hij bewust zijn speen..
@joyce; Beterschap voor de kleine meid!! Wel gek trouwens dat ze nu geen pcm mag hebben, ik snap dat je dan niet nauwkeurig de temp. in de gaten kan houden maar koorts is ook niet alles voor Lianne. Sterkte! @Manoe; Ook veel beterschap gewenst! Helaas geen herkenning in je 'klachten'. Zit nog steed te wachten op mijn 1e echte ongesteldheid sinds de bevalling....geen idee hoe dat weer gaat aanvoelen. @Chicken; Als ik je verhaal zo lees lijkt het me dat Milan in een sprongetje zit. Ik gok er maar op dat Milan over een paar dagen weer de 'oude' is Beau lijkt ook nu in een sprongetje te zitten, wilde gisteren de hele dag bij mij zijn, meer huilen en kwam zelfs om 5.30 alweer voor zijn voeding. Hoppa ineens was zijn hele ritme weer weg @handjes/voetjes; Het liedje klap eens in je handjes blij blij blij etc vindt meneer helemaal te gek!! Hij lacht het dan uit Gisteren kreeg Beau het zelfs voor elkaar de muziekmobiel boven zijn box aan te raken met zijn voetjes....toen hij dat eenmaal doorhad kreeg hij er nog schik in ook.....erg leuk om te zien Onderhand rolt Beau de hele box door.... @duimen; Sinds een paar dagen merk ik dat Beau zijn duim heeft gevonden...heb er een lief filmpje van gemaakt.....YouTube - Beau duimt Ook gaan hier nog steeds de hele handen in zijn mond, idd ook tot kokhalzen aan toe @panos; Zo af en toe kan ik het ook maar moeilijk bijhouden hoor, lees ook trouw mee en zo nu en dan haak ik maar weer ff in Fijn om te horen dat het met jullie meiske weer wat beter gaat, geeft jullie dan ook gelijk weer wat meer rust lijkt me. Zeker als ze zo nu en dan al de nachten doorslaapt. Over de ontwikkeling van jullie meiske zou ik me niet zo druk maken...ieder kind heeft zo zijn eigen tempo @hier; Gisteren was Beau dus ff flink uit zijn doen, huilde veel meer wat hij echt heel af en toe maar doet normaal gesproken. Hij melde zich die ochtend ook al om 5.30!!, dat zijn we helemaal niet meer gewend Ik heb hem toen maar in bed zijn voeding gegeven waar hij daarna ook gelijk weer in slaap viel, ik heb hem toen maar bij me gehouden in bed waar we samen toch nog tot 10.30 uitgeslapen hebben. De rest van de dag wilde hij maar al te graag bij me zijn dus hebben we er maar een knuffel-dag van gemaakt Morgen mogen we weer naar het CB, ben wederom reuze benieuwd naar zijn gewicht en lengte....heb zelf het idee dat hij een flinke groei-spurt heeft gemaakt. Ook krijgt hij morgen gelijk zijn 2e prikjes....ben benieuwd hoe hij zich er nu doorheen slaat.
Dees Jeetje zeg.. Hier draait Lenn echt nog niet hoor.. Hooguit op zn zij maar dat is nog maar een enkele keer gebeurd.. Hij ligt alleen op rug of buik..
@roeltje; Geen zorgen om maken meid! Lenn staat er zelf op een gegeven moment wel voor open. Ik heb ook echt het idee dat het hier per ongeluk is gebeurd en Beau toen de smaak te pakken kreeg. Merk wel dat ik hem nu steeds meer in de gaten (moet) houden....hij is soms zo vlug!
maak me ook absoluut geen zorgen hoor.. Hij is nog geen 3 maand oud.. En aangezien hij met de rest redelijk snel is kan het best zijn dat hij ergens anders wat langzamer in is.. Het komt vanzelf.
hihi, ik dacht dat je je wel zorgen zat te maken Sorry! Idd het komt allemaal vanzelf wel....het ligt er maar net aan wat ze aantrekkelijk vinden in de winkel van ontwikkeling. Ik ben er even vandoor, ff met de kleine naar het winkelcentrum voor een paar boodschapjes
Dani draait sinds gisteren van zijn buik, naar zijn rug en doet vandaag de hele dag al zijn uiterste best om op zn buik te draaien, alleen ligt zn armpje in de weg
Dees Veel plezier. Dretjuh Wat goed zeg! Hier Weet niet wat Lenn heeft vandaag maar hij doet niks anders dan slapen hij kwam ook een half uur 'te laat'' voor de fles.. om 13.30 i.p.v. 13.00 uur.. Na de fles lag hij al bijna te slapen dus in bed gelegd.. Meneer slaapt nog steedsHeel apart haha.. Durf voorzichtig te zeggen dat zijn sprongetje (eindelijk) voorbij ia
@Roeltje: Heb jij ook zo'n geweldig snotzuigertje? Heerlijke geluiden hoor je dan hihi. @Playgym ofzo: Ik heb zo'n speelkleedje van Woezel en Pip waarvan dus de speeltjes heel dom hoog hangen, maar nou moet ik nog steeds touw halen zodat ik de speeltjes lager kan hangen. Heb nu even een doekje eraan gehangen waar zon rond rammelaartje (ring) aan zit en hij vindt het helemaal geweldig haha. en maar meppen tegen dat ding. Waar je zo'n kleintje al niet blij mee kan maken hihi. @Klap eens in je handjes/voetjes: Doe ik ook af en toe en dan gaat zn mond wijd open en zn oogjes in de lachstand en komt er zo'n lief gilletje uit zn mondje. Maar schaterlachjes heb ik nog niet gehoord. Vraag me af wat ik daaronder moet verstaan? Iemand een filmpje van zn kindje die schaterlacht? Lijkt me leuk. Ohja, hij vindt zn voeten wel heeeel interessant trouwens. @Spiegel: Ging net met Milan voor de spiegel staan...nou niks verlegen hier hoor. Hij keek naar zichzelf en ging de hele tijd heel lief lachen naar zichzelf hihi. Echt schattig. @Kokhalzen: Hier moet ook echt de hele vuist erin...en maar kokhalzen en rood worden hihi. @Panos: Tjee, wat naar dat je meisje zo slecht drinkt en zo ver onder de curve zit! Hoe lang en zwaar is ze? Nog tips meegekregen? Kan je geen andere speen proberen? Van een ander merk bedoel ik? Nuby? Bibi? 6 voedingen is hartstikke netjes hoor! 4 is eerder weinig dan normaal hoor. Dus geen zorgen om maken! Er is hier ergens op de site ook een topic over het aantal voedingen en dan valt het echt op dat er heeeeeeel veel kindjes zijn die gewoon nog tussen de 7-12 voedingen zitten als ze rond 1 jaar zijn!!! Oh lees nu dat ze 63cm is en gewicht gemiddeld. Dus niet te licht? Gelukkig! Maar dus geen stijgende lijn... @rrrrrrr: Milan vindt opeens de letter "R" weer erg leuk. Hoor de hele tijd 'rrrrrrrrrr' hihi. @Roeltje: Komt hij normaal echt zo precies om dezelfde tijden dan??? Hier niet hoor! Hoop voor je dat zn sprong over is! @Ohja, ik was WEER vergeten de melk in de vriezer te zetten haha. Maar gelukkig kon ik het nog wel gewoon geven. Was 80ml. Heb het net gegeven en daarna nog aan de borst. Toen maar weer nagekolft en kwam er 110ml uit! Jeeej winst!!! Hihi. Nou een keer niet vergeten in te vriezen, want anders blijf ik aan de gang!
Lotte meestal begint hij na 3.5 uur te jengelen, maar prima te rekken naar 4 uur, maar dan wil hij ook echt wel een fles hoor.. was toen ook zo.. na een sprongetje een dag bijslapen en dan is het weer over.. Babygym vind hij de laatste dagen niet meer zo leuk dus heb hem even in een hoek gezet.. komt over paar dagen wel weer.. vanmiddag even oefenen op zn buik als hij wakker is..
@Roeltje: Okee, Milan heeft wisselende tijden tussen de voedingen. 'S nachts tussen de 8-12uur, dan tussen de 4-5.5uur en dan meestal 3.5-4uur. Dus het blijft hier een beetje wisselen, maar er zit wel lekker lang tussen Buik oefenen...tja, moet ik ook maar weer eens doen. Wordt hij zoooo blij van...NOT. Lenn vindt het ook geen succes toch? De tip van Suus werkt hier wel super!!!
welke tip? Lenn vind het vreselijk om op zn buik te liggen haha. hij legt zn hoofd neer en gaat keihard krijsen.. Als hij op zijn buik op mijn buik ligt tilt hij zijn hoofdje wel goed op..
@ paracetamol mag ze wel, maar dokter raadde het af.. en omdat ze nog klein is.. en om goed te zien hoe het ziek zijn verloopt plus dat koorts niet erg is, zolangie weg kan en zolangie niet te hoog is.. gaat nu alweer beter.. daarnet maar 100 gedronken.. nu 150.. maar ze is wel veeel suffer dan normaal.. minder wild aan het spartelen enzo..