@Saskia; Hey meid hoe is het met jullie en Lana? Lana had toch een gebroken armpje? Hoe is dat nu afgelopen? @Collo; Amy zit dus toch nog een beetje te tobben met haar temperatuur...vervelend. Gelukkig eet en drinkt ze wel goed! Ik duim voor je dat ze morgen naar het KDV kan.
Heb twee wasmanden vol met babykleertjes staan om te strijken . Amy's kast begint aardig leeg te raken. Is vast weer een hoop te klein, dus dat kan meteen in dozen....als je maar lang genoeg wacht met strijken...
Goedemorgen! Of eigenlijk alweer middag... Hier alles prima. Net even naar de stad geweest om iets te kopen voor die vriendin van me die borstkanker heeft. Ze is morgen jarig en zit midden in de ellende van dr laatste chemo. Hebben maar doosje gevuld met allemaal dingetjes (badschuim, chocola, boek, ballonnen, etc). Hopelijk kan dit dr morgen een beetje opvrolijken.... @roeltje: Balen dat Lenn weer zo vroeg was vanmorgen! Maar klinkt al minder dramatisch dan voorgaande weken... @collo: Beterschap met Amy! Hopelijk is ze morgen weer fris en fruitig! @dretjuh: Druk weekend voor de boeg! Lekker hoor! En paar dagen zonder kids is ook wel eens nodig.... Vananvond gaat ons kleine meisje weer logeren bij mn schoonouders. Heb daar toch altijd beetje moeite mee... Althans niet met mijn schoonmoeder, maar met mijn schoonvader.... Die man is zo stronteigenwijs! Zooo vermoeiend! Zn laatste actie is het verbouwen van het ledikantje geweest. Hij heeft de zijkanten dichtgemaakt met planken (bekleed met zachte stof) zodat ons nichtje niet zo'n herrie maakt 's nachts (die bonkt blijkbaar nogal tegen de spijlen..). Hoe haalt ie het in zn hoofd???!! Bedje is niet voor niks open aan de zijkanten.. Nu kunnen wij dus voor vannacht campingbedje meeslepen en daar neerzetten. Het ergste is dat ze het ook gewoon niet snappen. Ze focussen enorm op veiligheid (salontafel is al weg omdat de kids daar tegen aan kunnen vallen), maar ledikantje timmert ie dicht en autostoel vinden ze ook maar raar.... Zucht. Al met al altijd beetje dubbel gevoel om ons meisje daar acht te laten. Maak altijd uitgebreide instructie en hoop maar dat ze luisteren...
Hai hai Van het weekend zijn Ronald, mn schoonvader, vader en stiefvader (jaja, gezellige boel) bezig geweest met het dak van de schuur halen. Wat een pokkeklus. Ronald had vrijdag al vrij genomen om eraan te beginnen. Hij is nu doodop. Maar ja, dat gaat al jaren zo hier...Het dak is eraf en ze hebben nu een plat dak gemaakt en nu moet er nog dakbedekking overheen als we weer geld hebben. Roeltje Ja heb geprobeerd de bv weg te laten 's nachts. Alleen werkt dat dus niet Dus de warme slaapzak helpt? Of had je dat niet geprobeerd? Zo ja, dan had die arme Lenn het steeds koud hihi. Dees Nee komt niet door de veranderingen in bv. We zijn juist begonnen met kv na de avondvoeding omdat hij slechter sliep ineens. De cb denkt dat het nachtmerries zijn en dat denk ik nu eigenlijk ook. Twijfelde er eerst over en dacht dat hij honger had, maar dan zou hij overdag meer kunnen eten zei het cb. Dat is ook wel zo en overdag krijgt ie echt wel zat dingen. Alleen is hij in de sprong waarschijnlijk gewend geraakt aan dat ik m drinken gaf snachts en als ie nu dan wakker wordt wil hij het ook. Alleen niet elke nacht is het zo. Vannacht ging het goed, hij werd pas om 9:30 wakker... Suus Hij schrikt zo heftig wakker dat ik vrij snel naar m toe ga. Soms laat ik m even, maar als hij echt overstuur huilt dan ga ik m wel troosten. Als hij n nachtmerrie heeft vind ik t zo zielig om m dan niet even te troosten. Lastig dat soort dingen Collo Wat goed dat Amy ineens zo hard vooruit gaat met dr ontwikkeling! Leuk he?! Rietje De eerste keer dat we n rietje in zn mondje deden ging ie gelijk eruit drinken Is alweer 2 maanden geleden ofzo! Gimena Las dat je naar de kaakchirug was. Hoe ging het? Las ook een tip over ibuprofen. Als je zwanger wilt worden kan je eigenlijk beter geen of zo min mogelijk ibuprofen gebruiken! Snap dat je het echt wel nodig zal hebben na zo'n behandeling, maar misschien dan een maandje klussen overslaan als je precies rond je eisprong zit. Autostoel Milan zn hoofd steekt boven de Mc uit, dus moeten eigenlijk wel een stoel hebben nu. Alleen kan ik m niet betalen nu...handig. Maar hij is eigenlijk ook echt nog niet zwaar genoeg. Hij kan wel heel erg stevig zitten, maar het gewicht is ook belangrijk Sprongetje Is met 11 maanden weer Riti Nog bedankt dat je me erop gewezen hebt om toch de cd's uit de boekjes van Woezel en pip te luisteren. Heb er nu een aangehad en is echt hele leuke, lieve en gezellige muziek! Milan werd er helemaal blij en rustig van. Viel net als een baksteen in slaap hihi. Elmo Sterkte hoor! Weet even niet zo goed wat ik moet zeggen, maar iig een dikke knuf. Babykamer Rond 13 weken uitgezocht en met 39 weken pas klaar hier... Panos Pfff...zou dat niet kunnen dan hoor...succes
@lotte: Thanks! Ze zijn helaas de enige oppas hier in de buurt... Enne, heb wel superlieve schoonmoeder gelukkig (die ook luistert naar ons)! Alleen mijn schoonvader. Poeh :x...
Panos Jah das moeilijk. Zou Milan sowieso echt nog niet willen en kunnen achterlaten voor een nacht hihi. Maar als ik dan weet dat mn schoonvader een eigenwijze donder is, maakt dat het niet makkelijker. Maaarrrr, je kan altijd even met je schoonmoeder babbelen of niet? Dat je zegt dat je het echt moeilijk vindt als je schoonvader toch dingen doet die jullie niet willen en of zij daar op wil letten?
@Lotte: Is miss idd ook wel een optie om eens met mn schoonmoeder te praten hierover. Hadden we nog niet gedaan, zijn toch altijd lastige gesprekjes om te voeren... Vooral omdat mijn schoonzus haar 2 kids gewoon bij hen dumpt zonder enige instructies. Ik voel me al zo'n enorm zeikwijf daar... Nee, ze mag niet in een dichtgetimmerd bed, nee ze mag geen princessenvla of ander snoepgoed, nee ze mag niet mee in de auto als opa weigert zn bril om te zetten (is stekeblind, maar te ijdel....). Zucht. TOch vind ik het wel belangrijk dat ons meisje een goede band met ze krijgt en ook is het voor ons wel makkelijk als we oppas in de buurt hebben. Zeker omdat we plannen hebben om half januari een lang weekend te gaan wintersporten (zonder kind). Lijkt me zooo gaaf, maar ook zoooo moeilijk om ons meisje langer dan een nachtje te moeten missen... Btw.. wel vervelend dat Milan zo blijft spoken 's nachts. Is toch altijd gokken wat het is (tandjes, kou, nachtmerrie, verlatingsangst, honger...). Hopelijk gaat het vanaf nu weer als vanouds!
Hé meiden, Ben ik ook weer even! Heb niet bijgelezen, hoop dat alles goed is met iedereen. Ik zit hier met een moeilijkheidje. Ik heb op mijn kantoor iemand in dienst. Zij is 25, wil al een tijd zwanger worden, maar lukt niet en zit nu in de MMM. Zij zou eerst over een tijdje gaan starten met IVF, maar nu blijkt dat door hormonen het zaad van haar man toch zodanig is, dat het ziekenhuis inseminatie wil gaan proberen vanaf volgende week. Is natuurlijk helemaal geweldig voor haar. Maar wij zijn nu natuurlijk ook bezig voor een tweede. Stel dat we straks tegelijk zwanger zijn en dus tegelijk met verlof, dan is dat een ramp voor het bedrijf. Mijn compagnon kan dat niet in haar eentje en logisch. Ik weet wel dat zij het geen probleem gaat vinden, maar ik vind het toch heel lastig. Weet ook niet zo goed hoe nu verder. Ze gaan 6 inseminaties proberen.....moet ik dat eerst afwachten? Het klinkt allemaal misschien heel raar en jullie zullen wel zeggen dat een kindje belangrijker is dan werk, maar het is wel m'n bedrijf en m'n inkomen. Maar ik wil niet meer wachten met een tweede. Of moet ik het maar op z'n beloop laten en er vanuit gaan dat het allemaal wel goedkomt als het zo ver is?
Panos Ik begrijp je gevoel heel goed!!! Ik ben ook zo bang een zeur gevonden te worden. Lastig is dat he? Zijn de kids van je zus ouder? Het is namelijk echt niet vreemd dat jij niet wil dat ze snoep krijgt...eerlijk gezegd lijkt het mij abnormaler dat ze t wel zou krijgen!! Ze is nog niet eens een jaar! Maar goed, ik vind de dingen die jij noemt geen gezeur...maar opa's en oma's kunnen soms heel makkelijk denken als het om kleinkinderen gaat lijkt wel Milan slaapt sinds begin sept wat slechter 's nachts. Eerst was het hoogwaarschijnlijk een sprong, maar dat zal het nu niet meer zijn. Denk zelf ook geen tandjes. Zit nu toch echt te denken aan nachtmerries, volgens cb is dat heel normaal rond deze leeftijd. Soms moet ik er 1 x uit, soms 3 x en de meeste keren slaapt hij binnen 5-10min weer (tijdens drinken). Een enkele keer is hij zo overstuur dat je echt merkt dat hij pijn heeft en dat heeft dan waarschijnlijk te maken met iets wat hij heeft gegeten... Hij is altijd heel lief en rustig, dus als hij overstuur is dan is er ook echt wel iets. En al die andere maanden sliep hij gewoon door tot 9:00-10:00, dus zal wel weer goedkomen
Chicken Eigenlijk geef je de antwoorden zelf al. Je wil niet wachten. Dan moet je dus niet wachten. Misschien lukt het in die 6x niet en gaan ze dan weer andere dingen proberen en zou je nog langer "moeten" wachten. Het is idd je werk en je inkomen, maar ze mogen je niet ontslaan om een zwangerschap, dus dat zal wel loslopen. Ik snap dat je het moeilijk vindt, maar als je straks zwanger zou zijn dan hebben ze nog zeker 5 maanden om een tijdelijke oplossing te zoeken. Maar wat ik in je eigen bericht wel al duidelijk zie, is dat je het diep van binnen wel weet wat je moet doen
Bedankt voor je reactie Lotte....maar ze kunnen me niet ontslaan..het is namelijk mijn bedrijf..hihi. Ik heb een compagnon waarmee ik het bedrijf heb en het meisje wat we in dienst hebben gaat nu starten met inseminatie. Dus als wij samen weg zijn, dan moet mijn compagnon 16 weken in haar eentje het bedrijf runnen...wat dus niet gaat. En dat vindt ik heel moeilijk.
Chicken Oh haha, wist niet dat je helemaal niemand boven je had. Is het een idee om met je compagnon te bespreken dat jij ook graag snel een tweede zou willen? Dan hebben jullie extra tijd om een oplossing te zoeken...
@chicken: Ik sluit me bij Lotte aan! Dit zijn dingen die je toch niet kan plannen... Miss zijn jullie allebei zwanger volgende maand, misschien duurt het bij je medewerkster een jaar, misschien bij jullie, etc... En idd in het ergste geval heb je nog een half jaar om iets te regelen. Misschien kan je wel aan je werkneemster vragen of ze het op tijd wil zeggen als ze zwanger is. Lijkt me niet zo'n probleem als ze nu ook al zo open is over het traject waar ze in zit. Dus gewoon gaan!! Dit soort dingen moet je niet willen plannen! Komt tijd, komt raad... Hier trouwens een zelfde dilemma, wel wat minder serieus maar goed... Wij zijn dus ook voor een 2e bezig en ben ook een wintersport met collega's aan het organiseren half januari. Als ik voor die tijd zwanger ben wil ik niet mee (mag niet snowboarden en niet drinken en heb daar dan niks te zoeken...). Alleen ben dus wel de organisator... Bovendien willen we ergens komende maand wel gaan boeken. Dus wat moet ik dan?? Wil sowieso deze maand afwachten met boeken, als ik dan zwanger ben kan ik me nog afmelden en mag iemand anders de organisatie doen. Maar wat doe ik de maanden daarna?? Al die dilemma's ook @lotte: Vervelend hoor van Milan. Hopelijk heb je snel je oude slaapkoppie weer terug! Enne.. errug he dat we van die zeikerds zijn ?!
hij slaapt hij slaapt hij slaapt.. Helemaal zelf gedaan!! leg hem wakker op bed, nog 5 minuten gespeeld en hoppa, hij is vertrokken.. zit maar weer achter de laptop.. hond slaapt, ohh wat een rust in huis.. Oke, binnen een half uur is hij alweer wakker maar goed.. vanmorgen heeft ie tot half 11 geslapen.. ruim een half uur hopelijk eind van de middag ook nog even een half uurtje
Panos Vannacht sliep ie weer perfect hihi. Werd vanmorgen pas om 9:30 wakker. HEERLIJK. Jah joh best erg haha. Maar soms vind ik dat ik helemaal niet zeur en dan toch voel ik me een zeur door reacties van anderen. Zoals gisteren. Mijn schoonvader tilde Milan aan zijn handjes de lucht in (en hij kraakt altijd al zo), dus ik zei dat hij dat beter niet kon doen ivm met teveel gewicht aan de armpjes enz enz. Zegt ie: 'hij trekt zichzelf toch ook op aan zn armpjes'....ehhh ja, maar dat doet ie zelf...Dat zei ik niet, maar dacht het wel...(is verder een lieve man hoor, maar wat betreft Milan snapt hij mij niet zo goed geloof ik
@Lotte, ik had dus net mijn compagnon verteld dat we bezig zijn voor een tweede en 2 dagen later bleek dat onze werkneemster volgende week al start met inseminatie. Liep dus helemaal langs elkaar heen. Maar jullie hebben alletwee gelijk hoor. Zulke dingen zijn toch niet te plannen. Onze medewerker is inderdaad heel open en wij zijn waarschijnlijk de eersten na haar man die weten dat ze zwanger is...haha. Kortom...we zien het wel inderdaad. @Panos..hihi...dat is ook een lastige! Is het echt niet leuk om toch gewoon mee te gaan ook al ben je zwanger? Ik neem aan dat als je geboekt hebt, dat je ook niet meer kunt annuleren toch? Zal ik meegaan als ik zwanger ben, zodat we lekker samen kunnen langlaufen ofzo...hahahahahaha. Nee serieus..ik zou gewoon toch lekker meegaan.
Chicken Tja, ik zou eerlijk gezegd niet wachten.. Wie weet hoe lang het nog duurt bij haar en bij jullie.. En als het straks bij haar niet lukt? Dan over op (bijv.) IVF o.i.d. Duurt het nog langer en moet je weer wachten.. Maar lastig is het wel idd..
Hier trouwens een ook iets grappigs. Milan slaapt nu een dag of 4 niet meer goed overdag. Ook in hetzelfde sprongetje als alle anderen. Dus ik dacht, nou mooi, kan ik weer eens lekker zwemmen om 13.00. Wat denk je....slaapt al sinds 11.45 en wordt NU pas wakker!! Dus geen zwemmen..haha..net een nieuwe zwembroek gekocht.
@chicken: Goed plan, lekker langlaufen en theeleuten ! Yihaaaaa!! Miss moet ik ook niet zeiken en gewoon meegaan... Alleen had ik me nu zo verheugd op een ouderwets-kindloos-feestweekend... En das toch anders als je zwanger bent.... @lotte: We mogen best een beetje 'zeuren' als het om onze kids gaat! Is tenslotte het belangrijkste wat er is!! En opa's en oma's zijn idd stront eigenwijs als het op kleinkinderen aankomt... @roeltje: Lekker hoor! Hopelijk heeft ie eindelijk de smaak te pakken! Is altijd heerlijk als uk lekker slaapt overdag. Eindelijk beetje rust
Chicken oh okee. Misschien maar goed dan dat jij het net daarvoor had verteld. Ik begrijp je wel hoor, zou het zelf ook heel lastig vinden. Voor een ander is het altijd makkelijker te relativeren Succes in ieder geval