December 2009 mama's, deel 6!

Discussie in 'De mama's' gestart door collo003, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mroos

mroos Niet meer actief

@lotte, ja we zijn nu al zo gewend om zuinig te leven dat alles wat ik ga verdienen in principe bonus is, maar alles went zeggen ze;).
    Boaz gaat 1 dag naar het kdv, 1 dag naar mijn moeder en 1 dag naar mijn schoonmoeder. In het nieuwe jaar gaan we kijken of mijn man 1 dag ouderschapsverlof op kan nemen zodat boaz 1 dagje kdv en 1 dagje oma heeft, dat zou het lekkerst zijn natuurlijk!

Een tweedehands autostoel is ook wel riskant. Wij hebben het viavia gekocht bij een rijk stel dat deze gebruikte voor de tweede auto(bijna nooit dus..), dus had er wel een goed gevoel bij.

2. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ mroos; goed zeg, nogmaals gefeliciteerd! Heerlijk inderdaad zo voor de feestdagen!
    Heb een gebreid jurkje voor Maura gekocht, rood met knalroze, en een maillot er bij. Ook hele dikke wollen sokken, lekker stoer als 'slof'.
    En een houten auto, die kon ik echt niet -niet kopen- hihihi. Hij is in Sri Lanka gemaakt, en dat is een beetje 'mijn' land. Ben er veel geweest, heb er veel over geschreven en het is het geboorteland van mijn broertje. Daar komt bij dat meisjes te weinig auto's krijgen, ik ook niet verwacht dat Maura er een zal krijgen, dus het mijn plicht als moeder is om haar een auto te geven :D.
    gut heel verhaal voor een autootje ;)

@ Eerste verjaardag; denk eigenlijk niet dat ze een cadeau van ons gaat krijgen ;). Ben een beetje aan het denken over de taart. Nijntje en Woezel & Pip herkent ze wel en vindt ze ook leuk maar ik vind het dat soort bekende dingen niet zo leuk om te maken. Ze kan nog jaren haar wensen kenbaar maken en daar zal ik uiteraard mijn best voor gaan doen, maar nu heb ik nog de keus :p.
    Ze krijgt ook een muurschildering, alleen niet voor haar verjaardag maar erna. Eerst een stukje muur regelen (pff al die meubels) en een tekening maken/verzinnen. Daarbij eigenlijk weer het zelfde, liever niet bekende figuren al is dat wel makkelijker schilderen en zal zij het prachtig vinden, tja...tegen die tijd maar eens zien. Het scheelt heel veel tijd niet alles zelf te verzinnen maar iets na te maken en dat kan ook handig zijn.
    Ze is op een zaterdag jarig, onze ouders broers en zussen nodig ik voor de middag uit. Niet te lang, heeft ze niks aan. Anderen die willen komen s avonds of zondag denk ik.

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Nou ik denk ook wel dat ik weer heeeeeeel blij zal zijn als ik straks weer werk en wat over hou voor dingen:)! Kan nu niet eens kleding voor ons kopen (voor Milan wel natuurlijk van bijslag) en regelmatig geen eten...Maar goed, lekker genieten straks dus meis:D

Ging Boaz al naar het kdv? Ja toch? Vind je dat niet teveel afwisseling in een week? Gewoon een vraagje hoor:). Zou idd het lekkerst zijn ja als hij een dagje bij je man kan zijn:)

Als je er echt een goed gevoel bij hebt dan zal dat ook vast goed zijn:). Ik blijf ook gewoon nog even rondkijken op mp

4. mroos

mroos Niet meer actief

@riti, ooh dat klinkt leuk! Meisjes moeten ook auto's hebben hoor, haha. Sri Lanka wil ik ook nog wel ooit naartoe, ik heb er ook familie wonen, een tante van mijn moeder, mijn zus is er ook al eens geweest.

Herkent Maura woezel&pip en nijntje? knap hoor. Wij hebben eigenlijk van alles wat en hij kijkt nooit tv dus volgens mij herkent Boaz dat soort dingen niet. Boaz krijgt van ons een loopautootje, die heeft hij nog niet. Van mijn schoonouders krijgt hij een schatkist(speelgoedkist) mijn schoonvader kan die dingen hƩƩl goed namaken dus ben benieuwd, en een schommelpaard(een schommel met het hoofd van een paard) voor hier in de gang. Van mijn ouders krijgt hij een loopfietsje en van de visite ga ik duplo vragen via lijstje.nl, of geld om zelf te kopen, daar zijn we nog niet helemaal uit. Boaz begrijpt er toch nog niks van.
    Boaz is ook op een zaterdag jarig, 's ochtends komen de opa's en oma's, dan gaat Boaz lekker van 12 tot 3 naar bed, en dan de rest van het bezoek van 3 tot half 7 ofzo, dan kan Boaz nog even rusten voordat hij naar bed gaat en hoeven ze hier ook niet te eten.. Boaz is snel overprikkeld dus wil het een beetje rustig houden.

5. mroos

mroos Niet meer actief

@lotte, ja het is wel veel, 3 plekken. Nou herkent hij elke plek wel, en voelt hij zich er ook wel op zijn gemak(hij is gek van allebei de oma's) en het kinderdagverblijf vindt hij ook helemaal geweldig(hij gaat elke dinsdag maar heb hem vandaag om half 3 al opgehaald;)).
    Daarom wil ik er ook naartoe dat mijn man 1 dag thuis is, dan zijn het maar 2 plekken per week. Nu is het even niet anders..

Balen dat je zo weinig geld te besteden hebt joh, wat voor werk zoek je? kan me voorstellen dat je het weleens zat bent!

6. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Mroos; leuk een loopauto! Klinkt als een goed verjaardagsplan :).
    Maura kent ze niet van tv, we hebben veel boekjes. Woezel en pip hingen in de box (mobiel) en 2 grote knuffels die we altijd pakken als we de boekjes lezen. Nijn idem eigenlijk, mijn moeder is Nijn-fan, dus ze heeft nogal wat Nijntjespeelgoed :D. De cd's van Nijn en Woezel zijn ook leuk, de liedjes herkent ze ook.

Wat leuk dat je familie in Sri Lanka hebt, het is een bijzonder eiland, zeker een keer gaan.
    Oeh een lijstje, ga ik ook maken. Even iets leuks verzinnen, wel zo leuk en maakt het ook wat makkelijker kiezen voor mensen.

7. mroos

mroos Niet meer actief

@riti, ooh wat leuk dat julie de knuffel er bij pakken met lezen, dat kunnen we hier ook wel doen(hebben maar 2 nijntjeboekjes, maar toch..). Boaz is helemaal fan van die boekjes met fotoplaatjes, ziet er supercheap uit, maar hij leest er zelfs in zijn eentje in de box in haha.
    Die tip van lijstje.nl heb ik van iemand op het forum, inderdaad wel lekker voor jezelf en voor de gasten ook(veel van mijn vriendinnen hebben niet eens verstand van speelgoed haha).

Heb Boaz om kwart voor 3 op bed gelegd vanuit het kdv, en hij slaapt nu nog:). Ga hem zo maar eens wakker maken en eten geven, dan kan hij om half 8 weer richting bed.. Zusje en haar vriend komen eten dus moet ook nog eens een lekkere pasta en salade gaan maken.

8. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Mroos
    Dat is ook handig! Maar hoe doe je dat dan met de uitnodiging? Stuur je dan twee verschillende kaartjes met tijden? Maar opzich wel een heel goed idee om het te splitsen, anders gaan ze helemaal niet slapen! Ga ik ook nog eens even over denken:D.

9. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    @1ste verjaardag: hier de taart al besteld :)
    wordt net als bij Layla in 3 lagen
    - Sesamstraat
    - Disney
    - Woezel en pip

De verjaardagskaart komt over 2 weken hier binnen, heb ik uiteraard zelf ontworpen :)

En cadeau's: hmm boekjes, cd'tjes, en zo'n badoctopus die bellen blaast lijkt me wel leuk, uiteraard wat kleertjes ofzo. Kijk wel :)

10. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Hmm net nav het verjaardags gebeuren even overleg met mijn man, het is echt al gauw te druk voor Maura. Zou het niet leuk vinden als ze het de minst leuke dag van die week gaat vinden doordat ze dolgedraaid is :(. Ouder en broers/zussen, dan zitten we op 12 man, net afgesproken dat we het van (maar) 13 tot 1430 doen (uitloop naar 1500-1530 meegenomen).
    Voelt gek het zo dicht te timmeren maar ik zou me rottig voelen als ze geen leuke dag heeft.
    'klein maar fijn' wordt dus het idee :)

11. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Dretjuh; leuk idee om iedere laag van de taart een ander thema te geven.

12. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Betrapt haha.
    Ik lees af en toe mee om te zien hoe het hier gaat, maar eigenlijk te druk om echt mee te kletsen..

Lana had een gebroken armpje ja, maar daar is gelukkig niets meer van te merken :)
    Verder lekker druk, Lana kan staan dus nu kan ik haar niet zomaar even alleen laten..
    Lekker handenbindertje is het geworden..

13. mroos

mroos Niet meer actief

@lotte, ik denk dat ik van die uitnodigingen koop van jip en janneke ofzo, dan kan je zelf de tijden er op schrijven, of ik bel de opa's en oma's even op, dat lijkt me geen probleem!

14. gimena

gimena Niet meer actief

@lotte de behandeling ging opzicht goed eerst verdoving gehad moest meer als 10 min in werken.
    mocht ik weer terug komen vertelde me als ik maar 1 pijntje voelde dat ik het maar moest aan geven dan gaven ze me nog een spuitje want mocht niets voelen.
    alles netjes afgedekt en zelf een dekentje om me warm te houden.
    zo we gaan beginnen zeiden ze.,geen 10 min later zoo klaar.
    niets gevoelt.
    alleen 3 uurtjes daarna pas.
    slapen ging ook prima.
    alleen nu heb ik er last van lang leven Paracetamol.
    haha je wil me niet zien eten :p:D dat is gewoon grappig

@hier zo klussers tijd :D haha . met boeren kiespijn me bedje in :p

15. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Eerste verjaardag; spannend he! Ik heb nog bijna een extra maand om alles te regelen...maar bij ons wordt het ook meteen maar kerstdiner ;)

@Chicken; lastig...tja Als je blij bent met je werk en je bedrijf zou ik zeggen een jaartje extra wachten met een tweede is ook nog te doen toch? Lekker genieten met je mannetjes? Alleen zo moeilijk als het bij je collega niet direct raak is en het misschien nog langer duurt...Mmm erg vervelende situatie!

Even nog snel wat meer bijlezen (ben tegelijkertijd foto's aan het bijbestellen...dat wordt weer inplakken geblazen!)

16. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Gefeliciteerd met je baan mRoos! Spannend; maar zo te lezen heb je er heel veel zin in!

Auw Gimena; eng....Gelukkig dat het nu een beetje gaat. Veel plezier vanavond ;)

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    goedemorgen!!

het was weer 6.15;) nog even op het grote bed gespeeld samen en om half 7 naar beneden.. probeer de fles om 7 uur te geven, misschien snapt ie de hint en wordt dan om 7 uur pas wakker;)
    Gisteravond weer een fles moeten geven.. Maak m steeds kleiner en gaat tot nu toe goed.. daarna gelijk weer gaan slapen.. haha ben nog wel moe maar veeel minder dan de afgelopen weken toen het 5.15 was haha..

ik ga even ontbijten en douchen.. tot vanmiddag!

18. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    @Roelte: o fijn dat je nu iets minder moe bent...
    tis elkte ochtend spannend met jullie of je wel hebt kunnen slapen.

@Hier: nou spannend, de zenuwen zitten dr een beetje in.. Vind t zo moeilijk dalijk tot zaterdag zonder de kinderen :( Kan wel janken. Maar vind t ook wel fijn om ff lekker alleen met Peter te zijn.

Straks om 4 uur ongeveer met de trein naar Hoek van Holland, dan de boot richting Engeland (eerst ff eten op de boot enzow)
    We komen daar om 6.30 morgenvroeg aan. Dan richting londen met de trein, dan de auto ophalen, en dan huisjes bekijken en de omgeving daar, en lokale winkels etc.. etc... (dit is alemaal donderdag)
    Vrijdag en Zaterdag hebben tijd voor onszelf.

Dus.................... ik ga dalijk douchen en mezelf aankleden, dan de kids doen, nog ff stofzuigen en de laatste strijk wegwerken, kids in bad en dan op bed

ondertussen wip ik vandaag nog zo veel mogelijk voorbij

19. bapsie

bapsie Niet meer actief

drentjuh succes met de laatste dingetjes vandaag spannend hoor!!!

roeltje mooi dat t langzaam aan beter word!

ginema ging t een beetje als een boer met kiespijn?

rest zwaai zwaai!

20. bapsie

bapsie Niet meer actief

waar is iedereen??? wat een rust!!!

Deel Deze Pagina