goedemorgen, roeltje: wat is dat dan geenb afspraka je belt toch niet voor de kat zijn.... je wete wel.. wat een gedoe zeg.. gewoon afdwingen tss je betaalt toch verzekering! dretjuh: heeft hij dat pas of al lang.? ik wete dat yorgos dat ook welles had zo 5 dagen bijna niks eten of gewoon minde rdan normaal en dan opeens meer dan normaal dat schijnt idd bij de leeftijd te horen.. pelikaantje: hoe was de vakantie zelf??? nou hier even schoongemaakt pakketjes gepakt en verder nu even relaxen heb het nog steeds koud van vanmorgen door de regen fietsen naar school bahbah qyano slaapt nu lekker
@Roeltje; Pff wat een naar huiltje zeg!! Ik moest gelijk denken dat hij ergens pijn heeft of het idd vreselijk benauwd heeft. Op sommige vlakken lijkt het net of hij naar adem snakt. Ik heb Beau zo iig nog nooit horen huilen, ik herken het niet maar kreeg wel gelijk een 1e gevoel. @Dretjuh; Had Dani al tandjes? Misschien dat die aan het doorkomen zijn en dat hij daardoor ff geen zin heeft in eten? Ik weet het ook niet anders. @Pelikaantje; Welkom terug, wel een lekkere vakantie gehad? @hier; Mag zo weer naar de fysio, Beau verblijft maar weer even bij mijn schoonouders. De oppas heeft immers vakantie.
Chiquita blegh, door de regen fietsen Niks ergers dan dat.. Dees Ja dat naar adem snakken is omdat hij in zijn huil blijft hangen.. houdt zijn adem in tijdens het huilen zeg maar.. Dan blaas ik in zijn gezicht en hapt dus naar adem.. Hij loopt nog net niet blauw aan Dat heeft gelukkig niks met benauwdheid te maken.. zijn nu broodje aan het eten.. straks Lenn nog even slapen en dan het plein maar eens over
@roeltje had het filmpje gehoord is echt een over de toeren huiltje. lijkt wel geschrokken in zijn slaap of een nachtmerrie.kan ook wat anders zijn hoor.maar ik ben geen dokter.., erg zielig hoor @pelikaan heey welkom terug! @dretjuh wat erg dat Dani niet wil eten als hij maar genoegt vocht binnen krijgt is het wel goed. veders niet echt een tip sorry. las dat dat huisje niet door ging. @hier morge naar cb voor prikje
Dretjuh Ik snap dat je daar bang voor bent. Dat had ik eerst ook, maar na het boek "van borst tot boterham" gelezen te hebben is me heel duidelijk dat het zo niet werkt bij die kleintjes. Staat daar heel duidelijk in uitgelegd en als je er dan over nadenkt is het nog vrij logisch ook. Daar staat bijv. in dat of kinderen nou goed of slecht hebben gegeten, je ze altijd daarna gewoon een "toetje" kan geven. Als je iets alleen geeft als ze netjes hun bord hebben leeg gegeten dan gaan ze het zien als iets dat ze krijgen als beloning. En eten zou niet als beloning moeten dienen. Volgens de schrijver is het dus ook zo dat als je er een drama van maakt dat het moeilijk kan blijven gaan, maar als je gewoon wat anders aanbiedt dat het dan vanzelf weer goed zou komen. Bij Milan werkt het tot nu toe goed. Soms wil hij iets een paar dagen niet en dan ineens weer wel. Weet natuurlijk niet of het bij Dani ook zal helpen, maar misschien kan je er iets over vinden op internet? En baby's krijgen niet zo snel te korten aan iets hoor, dus geen zorgen Roeltje Tja, dan kan het ook gewoon zijn dat hij overdag nu wat moeilijker in slaapt komt. Dat kan weer te maken hebben met verlatingsangst, wat schijnbaar veel voorkomt vanaf ongeveer 9 maanden. Hopelijk gaat t snel weer beter in ieder geval, want snap dat het niet prettig is voor beide! Heb je filmpje bekeken, klopt het dat het beeld zwart is?? Ik vind het eerlijk gezegd heel erg als een boos huiltje klinken! Klinkt net als mn neefje als ie heel kwaad was! Maar ja, het is altijd lastig met die kleintjes...ze kunnen t jammer genoeg niet vertellen Pelikaantje Fijn dat je het zo lekker hebt gehad! Wat ik van anderen hier lees is dat ze dan meer andere dingen ook aanbieden. Bijv. yoghurt en dat soort dingen. Als ze minder dan 500ml melk krijgt dan moet je weer vita D bijgeven, maar wist je vast wel Gimena Brrrr prikje
Pelikaantje Als Lenn zijn flesjes niet leegdrinkt krijgt hij na het eten yoghurt en rond 14.00 uur nog wat yoghurt.. Lotte Nou ik weet elk geval niet meer wat het nou is.. Klopt dat het beeld zwart is.. Was op zijn kamer en daar was het licht uit.. en baby op de arm en een camera vasthouden is geen goede combinatie Dan ligt die camera binnen no time in Lenn zijn handjes
Ik snap er officieel nu helemaaaal niks meer van! Hij jammerde wel wat op bed maar meer niet.. Ineens een bonk en keihard huilen, hoofd gestoten Tijdens het troosten (gewoon in bed) is ie in slaap gevallen...
haha ja maar daar gaat ie tegen praten en lachen alles behalve slapen mafkees haha.. I'm out of options Als hij vanmiddag weer zo overstuur is bel ik de HAP.. Vanmiddag wilde ik het dorp in, maar het regent hier steeds En ga uiteraard niet in de regen lopen.. Baal er best wel van.. Vorig jaar ben ik niet geweest omdat meneer aan het indalen was en dat was niet echt prettig met lopen
@Eten Dani: dit doet hij nu zeker 2 weken, tandjes. tja tig bobbels maar verder niks wat echt door is. @Roeltje: hmm ja als je echt alles hebt geprobeerd is het lastig ja! He jamer dat het regent zodat je weer niet kan gaan, hopelijk wordt t snel droog @Lotte: ja klopt wel wat je zegt over dat eten, maar bij een kind als Layla werd dat dus wel degelijk anders. Die schuift zo zonder te eten dr avondeten opzij en zegt dat ze een toetje wil.
Dretjuh whaha slimme meid Moest er wel om lachen Tja, qua eten kun je weinig meer doen.. Extra fles geven op een dag als hij die wel wil? Tis hier echt pokkeweer.. regenen terwijl de zon schijnt is hier net even wakker geweest maar na 5 minuten wiegen op de arm weer in slaap gevallen nouja, zal ooit wel goed komen.. Oja, wilde ik nog vragen.. Lenn heeft een paar witte puntjes op zijn tandvlees boven.. Zijn dat tandjes? Er komt toch eerst een streepje/sneetje en dan pas tandjes? zijn echt minipuntjes..
Dretjuh Dan is ze het toetje als echt "toetje" gaan zien. Maar ja, toetjes zitten er zo in bij nederlanders, dat is moeilijk afleren Roeltje Dat klinkt dus eerder als het bekende schimmeltje (als het veel puntjes zijn) waar we het over hadden. Moet je even kijken of het ook op zijn tong zit of ergens anders in zn mondje. Bij tandjes komt er idd eerst een grijs streepje
Roeltje Hmm...zijn ze echt spierwit of ietsje roze? Als t rozig is dan hoort t volgens mij gewoon bij het tandvlees.
heeft Layla ook weleens gehad, die verdwijnen na een tijdje weer, kom dr ff niet op wat het is @Lotte: wij zelf eten eigenlijk helemaal geen toetjes, alleen de kinderen. Of ze nou dr avondeten eet of niet, ze moet toch wachten tot iedereen klaar is en het toetjestijd is en dan pas krijgt zij ook een toetje.
@Roeltje, wat sneu voor Lenn, balen dat je niet gelijk even bij de ha langs kon. Lekker dat ie weer even slaapt. En die witte puntjes lijken mij tandjes...voelt het ook hard aan? @Pelikaantje, welkom terug! Leuke vakantie gehad, vast lekker weer! Twan krijgt sinds een paar dagen ook nog maar 2 melkflessen (180+6) op een dag. Verder yoghurt, plakje kaas etc. @Dretjuh, snap dat je je zorgen maakt of ie genoeg krijgt, maar als ie niet wil, dan houdt het op. Is vast een periode, als ie honger heeft eet ie echt wel! Gewoon aanbieden en anders fles melk geven. Belangrijkste is dat ie goed blijft drinken. @alle anderen, sorry volgende keer weer. @Hier, pffff, best lastig het begin van opvoeden. Twan is lekker aan het uitdagen, zit aan alles wat niet mag. Een plant lag al over de wereld (jaja, vanuit de box kon meneer er net bij) en een andere plant houdt bijna geen blaadjes meer over. Wat doen jullie, alles aan de kant zetten? Ik wil dat eigenlijk niet omdat hij moet leren dat ie er niet aan mag zitten,maarja... En blijven jullie steeds weer 'nee' zeggen, hem afleiden en ergens anders neerzetten? Ik merk dat ik er zelf zo kriegel van wordt. Iemand nog leuke ideeen om ons pittig mannetje bij de planten en snoeren weg te houden?
Pelikaantje Hier red ik ook geen 500ml meer. Geef nog maar 1 fles voor het slapen en o=in de ochtend papje van opvolgmelk. Geef nu gewoon vitamine D druppels erbij en zorg voor extra yoghurtjes enzo. Dretjuh Eindelijk tandjes....wie weet! Juttel Hier ook net een vashangende plaat...Nee Amy, dat mag niet. (Afleiden) Ga hier maar mee spelen....Nee, van die laatjes moet je afblijven. En ze weet het hoor. Netvoordat ze een laadje open trekt kijkt ze me aan, schud nee en doet het vervolgens toch.... (moet er atijd stiekem wel om lachen)
@Colloo, ja precies! Vind het ook wel heel leuk om te zien idd, maar vind het zo jammer van mn planten (heb er maar een paar en deze houden het eindelijk een keer lang vol!). Twan kruipt er naar toe, gaat zitten, zo van.. kijkt ze wel? Dan zeg ik nee en dan trekt meneer aan de blaadjes van de plant totdat hij ze los heeft! Hij heeft het dus ook zeker door dat het niet mag!
Dretjuh Het is ook best moeilijk dat soort dingen met eten toch? Ik vind van wel. Wilde je alleen even de dingen vertellen die ik gelezen had in dat boek, kijken of je er iets mee kon. Maar het zal vast weer goed komen met Dani. Verders weet ik t ook niet... Dretjuh/roeltje/puntjes Bedoel je aften Dretjuh? Juttel Tot nu toe luisterd Milan aardig goed. Ze zijn nu nog zo klein dat ze echt niet precies snappen hoe het werkt met dingen die wel en niet mogen. Waarom mag ik wel hieraan komen en waarom niet daaraan? Dat is natuurlijk ook heel ingewikkeld. Ze weten vaak wel dat het niet mag, maar waarom niet...das moeilijk..Ik blijf nee zeggen en als hij dan niet zelf weg gaat dan haal ik m weg...Ik hoorde ook een keer ergens dat je beter wel bepaalde dingen gewoon weg kan halen, want anders maak je het ze op deze leeftijd gewoon nog te moeilijk. Dus dingen als afstandsbedieningen, planten, sleutels...misschien kan je die beter wel even weg zetten. Collo Geweldig dat nee schudden van Amy, vond het zo leuk om te zien bij de meeting hihi.