December 2009 mama's, deel 6!

Discussie in 'De mama's' gestart door collo003, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    inmiddels gedouched en aangekleed.. Om 9 uur kunnen we terecht :) Ze had voor de zekerheid gisteren een notitie gemaakt en om 9 uur een plek vrijgehouden:D Lenn ligt nog even in de box te dommelen.. Net weer compleet krijsdrama gehad dus dat wordt nog wat ..

vanmiddag met tante van mn man een cavia kopen:D Haar dochter wilde graag een cavia maarja, daar moet wat tegenover staan.. 30 dagen aan één stuk NIET duimen.. Lukt het haar, dan mag ze een cavia.. Eindelijk is het haar gelukt en heeft 30 dagen niet geduimd.. Dus nu een cavia halen haha..

2. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @chiquita: ja dat klopt, dani hoef ik echt niet te vermaken.

@Mroos: ja soyamelk kan ook hoor. yoghurt hoeft niet persee hoor. Vind het schema best oke hoor. Niks mis mee.

Dani's schema:

ontbijt: bordje pap of boterham (als het er in gaat, meestal maar de helft)
    10.00: fruit (eet hij vaak ook niet helemaal op
    11.30: boterham of pap, als hij dit niet goed eet dan krijgt hij een flesje melk mee naar bed
    als hij wakker wordt krijgt hij een tussendoortje zoals broodkorst, stukje fruit, soepstengel, smoothie zelfgemaakt
    18.00: avondeten (dit gaat altijd goed)
    daarna nog een toetje
    en om 19.30 met een flesje naar bed

als hij in de nacht wakker wordt dan wil hij altijd nog een melkflesje hebben

@Roeltje: succes bij de dokter! Ben erg benieuwd wat hij te zeggen heeft!!

Goeie beloning voor je nichtje hoor die cavia als ze 30dagen niet duimt :)

3. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    getypt, maar nu is het weer weg! :D hopelijk heeft iemand het gelezen...;)

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Suus; Hopelijk gaat het binnenkort weer wat lekkerder daar bij jullie. *knuffel*

@Roeltje; Succes zo bij de HA, laten ze er maar eens goed naar kijken.

@mroos; Volgens mij heb je best een mooi schema, ik zal die van hier ook eens neerzetten.
    +/- 8.30: Fles opvolgmelk 240cc (gaat helemaal op)
    12.00: Fruit 200gram (gaat helemaal op)
    16.00: Liga + beker roosvicee 100cc (gaat helemaal op)
    17.00: Fles opvolgmelk 240cc (gaat helemaal op)
    20.00: Papfles Bambix + opvolgmelk 240cc (gaat ook helemaal op)

@aan en omkleden: Hier ook sinds een paar dagen een drama! Gelijk het 1e moment in de ochtend gaat nog wel maar de keren die volgen op de dag wil Beau absoluut niet liggen. Ik probeer hem dan in het begin tijdens het verwisselen van de luier nog wel af te leiden maar daarna kleed ik hem al zittend/staand aan.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
  6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Roeltje; Ik heb je verhaal gelezen. Helaas heb ik niet de gouden tip voor je...al zou ik dat wel graag willen! Wel een vreselijk vaag gedoe zeg met een afspraak maken...zo heb je idd niet het idee dat je begrepen wordt en/of dat er wat aan gedaan wordt.
    Ik hoop voor je dat je snel gebeld wordt voor een afspraak... *knuff*

7. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    @Roeltje, Wat een gedoe zeg bij dat bureau....Kun je niet weer terug naar de HA? En vragen wat die adviseert nu het nog even duurt voor je er terecht kunt? Hoop dat het snel beter gaat, volgens mij heb je verder alles gedaan wat je kan. *KNUFFEL*
    @Suus, wat is er aan de hand? Kunnen we je helpen? *KNUFFEL*
    @Mroos, ons schema:
    7.15 melk (180+6) en een halve boterham
    10.30 roosvicee oid met soepstengel
    12.30 boterham en daarna melk (180+6)-->gaat niet altijd op
    15.45 fruit (1 a 2 stuks),paar slokjes drinken
    18.00 warm eten en naturel yoghurt of kwark
    De avondfles wil hij sinds een week niet meer.

@omkleden/luier verschonen, hier ook drama, maar zittend/staand aankleden gaat al beter. Afleiden of soms niet te veel zeggen en hem lekker laten prutsen met iets helpt het beste.
    @Joyce, hoe bevalt je nieuwe baan? Kan me voorstellen dat je even moet wennen aan een nieuw ritme.

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Juttel
    ja ga de ha ook weer bellen, maar wacht even het telefoontje af (die ik nog steeds niet gehad heb;)).. Als ik tot volgende week moet wachten bel ik morgenvroeg de huisarts weer..

omkleden/verschonen
    hier geen drama gelukkig.. heb een speeltje waarmee hij alleen op de commode mag spelen.. Dan blijft ie rustig liggen:D

schema
    6.00/7.00 flesje 21.+7
    10.00 Fruit + thee/water
    11.30 2 boterhammen + water/thee
    12.30-14.30 slapen
    15.00/15.30 rijstewafel + diksap
    17.00 avondeten + yoghurt
    19.00 fles 210+7
    slapen..
    ons schema.. na zijn fruit gaat ie slapen en na zijn boterhammen..

9. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    @Roeltje: heb net je verhaal gelezen en filmpje gekeken. Heb echt met je te doen! Laatst werd Robijn ook wakker en bleef op dezelfde manier aan het huilen als Lenn. Weet niet wat er aan de hand was, maar de tandjes waren aan het doorkomen dus dat zal het wel geweest zijn. Het is echt vreselijk om je kindje zo te horen huilen en dat je niets kunt doen. Ik hoop echt dat jullie snel geholpen kunnen worden.

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    mm, hier geen tandjes die aan het doorkomen zijn..
    Die witte bultjes waren trouwens talgbultjes.. gaat vanzelf weer weg..

wij gaan even boodschappen doen.. moest gisteren al aardappels lenen van de buuf haha.. vergeten te halen;)

11. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    @schema:

8.30 fles 180+6 + boterham
    10.30 fruithapje
    12.30 boterham + diksap/water
    15.00 fles 180+6 (drinkt ze niet meer helemaal op)
    17.30 avondeten + yoghurtje
    18.30 fles 180+6 (drinkt ze niet meer helemaal op)
    19.00 slapen
    tussendoor nijntjekoekje/soepstengel
    En dan meestal 's morgens en 's middags slaapje.

@suus: heb het ook niet gelezen, knuffel...

12. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Joyce; vind je het leuk op je nieuwe werk? is natuurlijk weer helemaal inkomen en wennen, ook thuis. Succes!

@ Suus; Ach meis, dikke knuffel van mij en de (inmiddels bekende) natte kus van Maura!

@ omkleden/verschonen; pffff een uitdaging, zingen speeltjes, rechtop zitten....we worden er al handig in ;). Ze maakt z'on krokodillen rol, en schoppen dat ze kan, precies in je borst ook. Ze is dus niet de enige :p

@ chiquita; oeh bij een vriendinnetje spelen, wat leuk en wat wordt ze groot!

@ Roeltje; allemachtig. Heel veel sterkte!

@ Mroos; heb hier ongeveer het zelfde, kleine fles (hier 120) mag er wel af. Alleen vindt Maura yoghurt fantastisch!
    Als je de fles er af haalt veranderd dat toch niks aan zijn spugen?
    Ik vind het zelf wel handig rond de 500 ml opvolgmelk te zitten, maar soms is het meer, soms minder ;).
    Schema hier:
    0700- 210+ 7 +halve boterham
    0930- fruit (1 a 1,5)
    ±1200 -brood met thee
    daarna tussen 13-14 120+4
    1800 avondeten
    1900 210+7

tussendoor, broodkorst, rijstwafel en /of een halve banaan. Beker water (met sap of thee of rijstmelk)
    Beetje afhankelijk van hoe de dag loopt sojayoghurt, al dan niet met spelt.

Loop er ook een beetje mee te vogelen, ben benieuwd wat Boaz gaat doen!

13. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Roeltje dikke knuffel zeg...het is wat. Hopelijk kan er iemand je de gouden tip geven.

Suus; heb je bericht niet gelezen maar hoop dat je je snel beter voelt; ook al een dikke knuffel!

@ Schema
    8.30 boterham en fles 180+6 (fles gaat niet altijd helemaal op)
    10.30 fruit, meestal 100g potje en half stuk vers
    13.00 boterham, stukje peperkoek en fles 180+6 (niet altijd de fles leeg)
    15.30 koekie (lange vinger/rijstewafel/nijntje koek) en thee (meestal 40cc)
    18.00 avond eten (200g) met water (ook zo'n 40cc) en soms met een beetje yoghurt
    19.30 fles 200+6 (helemaal op)

Nu snel douchen, straks ff shoppen!

14. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Goedemorgen!

Hoe is het hier?

Suus, wat is er met je? Knuffie!!

15. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @chicken; Hoii! Goed geklust deze maand?

pfff waarom moeten ze nu net gaan zitten boren bij de buren wanneer Beau net op bed ligt en ook wederom wat moeite had om in slaap te vallen...buhu!! :(
    Ohw daar baal ik zo van....

16. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @Roeltje...jeetje, lees net je verhaal. Wat zielig zeg. En wat enorm klote dat ze zo weinig doen. Sterkte en ook een knuffel.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ben nog steeds niet gebeld..
    Zijn nu broodje aan het eten, dan kan hij nog even slapen voor we weggaan.. lukt het slapen niet, dan kan slaapt hij straks wel in de auto.. Heb echt geen zin om nog een keer moeite te doen om hem in slaap te krijgen. Dan maar op de makkelijke manier..

18. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Nope....we gaan toch maar in januari beginnen. Klinkt even gek, maar naast m'n werknemer is m'n compagnon tijdens haar vakantie ook begonnen. Liep allemaal langs elkaar heen, dus we hebben uitgebreid gepraat toen ze terug was. Dus na overleg en zelf nadenken wacht ik even tot januari. Daarna gaan we echt goed los. Beetje balen is het wel, maar voor m'n gemoedsrust is het eventjes beter. Heb toch een zaak die moet blijven draaien. We kunnen het nooit helemaal plannen en we kunnen nog wel alledrie tegelijk zwanger worden, maar dat zien we dan wel.

19. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw

Ohw ja dat is waar ook, ik herinner idd nog je vraag hier wat je het beste kon gaan doen.
    Lastig hoor, maar denk wel dat het goed is dat je op je gevoel bent afgegaan. Je hebt immers een eigen zaak en je zult dan ook garant moeten staan bij problemen etc.
    Ach en weet je....voor je het weet is het alweer januari :)
    Ik ga voor jullie duimen dat er snel een brusje mag volgen!

20. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    roeltje: dat je zo geduldig blijft zeg.. ik kan dat nooit.. ja niet dat je veel keus hebt...

omkleden: hier elke dag een drama verschonen ook en speeltjes werken niet meer. hij wil gewoon niet aangekleed of verschoont worden.. ja staand wel maar verder echt niet.. muts wil hij trouwens ook niet op..

tandjes: hier heeft hij er al 6 maar dat heeft ie al sinds juni/juli... er begint er nu weer 1 of 2 door te komen..

chicken: oooh ook bezig hopelijk lukt het snel!!!

babyzwemmen was kort qyano had er geen zin in en kreeg wat verhoging ben er maar uit gegaan.. maar is dus door komend tandje....

Deel Deze Pagina