December 2009 mama's, deel 6!

Discussie in 'De mama's' gestart door collo003, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    eeeeeuh lotte.... je heet nu gewoon weer lotte, heb je dat al gezien?? Zal wel door de crash komen!

2. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Roeltje
    hè jammer!

Doortje
    nee had ik nog nie gezien!! Kan ik gelijk wat anders bedenken waar jullie me wel aan herkennen:p ideeën?

3. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    heyhey
    dit is wel fijn bijlezen zo!!
    Hier lijkt het afbouwen van de laatste voeding te lukken! van de 4 avondne niet wakker maken heeft ze er 1 gespookt
    Overigens, wat ik nu vaak doe, als ze bijvoorbeeld al snel wakker word (zoals nu bijvoorbeeld, ligt er net uurtje in en hoor haar kletsen) dan wacht ik gewoon nog een kwartiertje of dan denk ik: nou ik wacht tot die tijd en dan pas ga ik
    soms valt ze dan terug in slaap en anders heeft ze nog even gewoon gerust. Ook fijn toch?
    En probeer vaste tijden te laten slapen en dat gaat gelukkig goed!
    Nu wil ik dus de 16 uur gaan vervangen... geen bv meer maar dus gewoon een tussendoortje.. bel ik cb.. dan blijkt dat er niet eens een rijstwafel of soepstengel bij moet!
    maar gewoon alleen water of thee.... maar dat red ze dan toch nooit tot 19? hoe is dat bij jullie gegaan?
    Ze zei al: anders doe je de warme hap naar voren?
    ikke zeg: uh nou wij zijn zelf vaak laat met eten en zo kunnen we met 3-en dus das niet ec...
    zei: oh ja ik hoor het al helemaal prima..
    (ik was nog niet eens uitgepraat)..
    maar goed... vanaf nu tot een jaar ongeveer 500 cc melkproducten zou voldoende moeten zijn... dus ze heeft nu al meer dan dat dus dan zou het goed moeten zijn denk ik..
    maar goed.. het mocht dan evt ook een klein flesje van 150 cc kv worden... of yoghurt...
    ik vind het spannend..

hoe ging dat bij jullie??

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @MRoos: Wauw gefeliciteerd! Liv is een mooie naam hoor!! super :)

@Hier: pfff dani maar een klein uurtje geslapen, maar toch een uurtje rust gehad. De hele ochtend met de kids bezig geweest, 2 wasjes gestreken, woonkamer gepoetst, gestofzuigd, gedweild, wc uitgedaan.
    Straks nog een wasje draaien.
    Nu ff aan site werken ;)

5. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    oh, ik ga haar eruit plukken en verstoppertje spelen.. vind ze kei leuk! hahaha
    geweldig he, zo'n groot huis
    vanmiddag even lekker naar de supermarkt wandelen :)

lotte: had je mijn post over die nutrilon beker gezien?

6. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @joyce: hier ook joghurt rond die tijd (150 ml) en af en toe een soepstengel. Wat fijn da thet afbouwen zo geod gaat!

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Joyce
    na mijn lange bericht met vragen en een reactie aan jou heb ik niks meer gelezen. Weet dus niet of en wat je gereageerd had:(

raar vh cb zeg! Ik zou de lekker n koekje geven hoor!! Kan geen kwaad en is toch ff lekker voor dr!

8. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ WKZ; De heup lijkt iets vooruit te zijn gegaan tov de vorige keer (toen was het niet vooruit gegaan). Maar niet voldoende, het is niet goed zo. Weer een heel verhaal met afwegingen en factoren die meewegen bla-bla.
    Een spreidbroek is geen optie (te ver ontwikkeld), overbehandelen is een risico, haar mobiliteit met die heup is goed en het is nu al twee keer ten positieve ontwikkeld maar ook al twee keer onveranderd gebleven.

Als het zo blijft is het niet goed genoeg om er mee te blijven lopen, maar als het lijf nog een slag ten positieve maakt is er een goede kans dat het voldoende is en er niet behandeld hoeft te worden.
    Die ruimte is er nog, over een paar maanden nog eens onderzoek naar een belastbare heup (omdat ze dan nog meer zal staan en lopen).

Wij zijn weer ff gaar hier van een middagje ziekenhuischaos.

9. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Joyce; hier redt ze het niet van lunch tot avond eten. Water staat er de hele dag voor haar, anders hele dunne diksap of thee met rijstwafel, broodkorst of een bakje (soja) yoghurt (3-4 eetlepels).
    Soms en halve banaan of zo, ze heeft soms echt enorme trek.
    Het enige waar wij op letten is dat er niet maar zo eten is gedurende de hele dag, we doen het tussendoortje niet per se aan tafel maar ze krijgt ook niet de hele middag rijstwafels tot haar beschikking.

10. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @riti: niet echt fijn nieuws dus:( jullie blijven nog in onzekerheid over hoe of wat. Als het nou blijft zoals het nu is, wat zijn de opties dan, opereren of wat??

@joyce: wat fijn dat het afbouwen zo goed lukt! Wij geven s middags rond 4 uur nog wel een rijwtwafeltje of koekje maar goed dat doet iedereen anders natuurlijk.

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Haaaii dames!

Ben er ff een tijd niet geweest, op de momenten dat ik er was lag schijnbaar de site plat....niks aan te doen maar ik ben er niet op gaan zitten wachten :D

Heb ff snel bijgelezen (deel 6) en zal op een paar dingen die ik onthouden heb reageren.

@mroos; Gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Wat leuk, ik had niet anders verwacht. Wanneer ga je beginnen?
    Ohw en nogmaals gefeliciteerd, weer een meid...leuk!

@Dretjuh; Wauw, wat stoer zeg van Dani...weer een mijlpaal verder :D

@Roeltje; Het slapen van Lenn geeft dus nog steeds problemen..succes!

@hier; Tja euh waar zal ik beginnen...haha...ben er ff 2 dagen tussenuit geweest met Beau. Heerlijk ff 2 dagen in Nijverdal gezeten bij mijn ouders. Ze zien Beau echt maar heel weinig en ik had wel ff zin om te gaan logeren.
    Heb gelijk een afspraak gemaakt bij de kapper, stuk van mijn haar af zodat het meer in model zit en wil weer graag wat meer kleur in mijn haar hebben. De kleur is nog niet helemaal geworden zoals ik het wou maar daar wordt aan gewerkt, over 6wkn gaan we nogmaals kleuren.
    Gisteren eropuit geweest met mijn moeder om te shoppen, gelijk wat leuke kleding voor Beau geshopt bij de H&M en voor mij nog wat leuke shirtjes, truien en een vest bij de prenatal. Heerlijk, ik kan weer ff voort :D

Met mijn zusje hebben we inmiddels een wat uitgebreider gesprek gevoerd over haar logeerpartij hier in huis....verteld dat we graag rond eind november/begin december willen beginnen aan de baby-kamer en zij dus het huis moet verlaten. Ze heeft dus nog min of meer 2 maanden.....krap aan maar dat is nu haar probleem!

@ons huis; Vandaag weer kijkers gehad, een jong stel wat beide nog thuis woont. Willen nu graag gaan samen wonen en zijn op zoek naar een appartement/maisonnette. Ons huis was in van de 1e bezichtiging....veel kijk hebben ze er dus nog niet op en gaan nog eerst rustig verder neuzen wat er op de markt hier te verkrijgen is.
    Kwestie van afwachten dus.
    Het andere stel wat de 24e bij ons was geweest was wel enthousiast maar kregen helaas de financiering niet rond....jammer de bammer dus.
    Morgen wederom spannend...OPEN HUIS van 11.00-15.00!!

Nu ga ik ff mijn banner bijwerken...zie dat de oude er nog staat met een niet meer recente buikfoto :p

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Riti
    Heh bah, jullie en Maura zijn er dus nog niet vanaf. Wel goed dat het al iets verbeterd is! Hopelijk wordt het nog beter!!

Ik knip en plak even mn vorige reactie hoor, anders typ ik telkens voor niks alles;)

"graag! Heb liever dat jullie me gewoon Lotte noemen!! Is alleen zodat m'n naam bovenaan niet gelijk opvalt;)

Haha Milan slaapt al vanaf begin sept regelmatig (lees vaak) slecht snachts;) cb denkt dat hij in t sprongetje gewend is geraakt aan dat ik m bv gaf en hij dat nu dus ook nog wil. Moest m
    maar water gaan geven maar neemt ie niet! Ik slaap dus al weken slecht;). Af en toe lijkt t ook echt pijn te zijn, maar vannacht weer niet. Weet ech nie wat ik eraan kan doen. Hij heeft daarvoor altijd perfect geslapen. Gisteren en eergisteren ook gelukkig weer zoals altijd..."

Dees
    Hoe reageerde je zus? Lekker dat je er even tussenuit was!

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dees
    heerlijk even 2 dagen weg :) Lekker hoor, groot gelijk..
    Tja, je zus heeft natuurlijk wel tijd genoeg gehad.. hopelijk lukt het haar om snel een nieuwe/andere woning te krijgen..

Lotte
    Zou kunnen dat hij het gewend is geraakt.. probeer je de BV weg te laten? of laat je het zo?

We gaan pannekoeken eten :D Ja, ongezond, ik weet het, maar geen zin om te koken.. heb een potje groente achter de hand als hij het niet lust.. stukjes appel erop en wat druiven als toetje, heeft hij zijn vitamientjes toch binnen gekregen ;)

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Lotte; Tja ik ken mijn zusje natuurlijk en die vindt zulke opmerkingen niet altijd even leuk....haar reactie kwam erop neer dat ze nog maar weinig tijd heeft en nu dus wat lichte druk ervaart! pfff hoe zou dat nou komen ;)
    Erg leuk vond ze het iig niet want ze leek de avond en vanmorgen wat sjaggie.

Vreemd zeg dat Milan slechter slaapt, komt het niet door de afwisselingen/afbouwen van BV?

15. mroos

mroos Niet meer actief

Bedankt voor alle felicitaties:D

@Dees, knap van je hoor, ze zal het inderdaad niet leuk vinden maar je moet nu lekker aan jezelf denken! Fijn dat het logeren leuk was en dat je lekker hebt geshopt.

@Lotte, ik dacht ook dat Boaz door het sprongetje gewend was geraakt aan melk 's nachts en aandacht, maar van de ene op de andere dag slaapt hij weer tot 7 uur, het duurde gewoon wat langer dan de vorige keer.. Vanaf eind augustus ongeveer. Ik wist trouwens dat het een meisje werd ja;)

@roeltje, hmm lekker pannekoeken, daar kan je nog wel wat gezonds van maken;) Hier weer eens een keer aan de patat vanavond, en dat vind ik iets te ver gaan voor Boaz dus heb een potje achter de hand haha.

@Riti, bah wat een ***nieuws, en zo vaag? Wat zijn op lange termijn de consequenties stel het blijft zo, en hadden ze eerder in moeten grijpen of wat?

Net even bij Liv en ouders geweest:D ze was pas 37+6 dus de baby was nog helemaal 'viezig' en had nog wat dons op haar gezicht, zo schattig. De bevalling was heftig(weeenopwekkers en knip) en ze had de hele nacht niet geslapen dus supermoe. Ben na 25 minuten weer weggegaan;)

16. bapsie

bapsie Niet meer actief

fe lid worden, nachtdiensten dus gaaaaaaaaaaaaaaaaaap........

17. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ PSje; over de opties als het niet verbeterd laten ze zich nog niet zo uit , 'behandelen' is waar ze dan in blijven hangen omdat het tzt bekeken moet worden (ach tja). Maar een spreidbroek wordt het niet, fysio of opereren lijkt mij dan wat overblijft.

@ Mroos; ja flink vaag inderdaad. Aan de andere kant is het misschien ook wel vaag. De data uit onderzoeken (hoe veel heupafwijking nog 'goed' is) zijn wat verouderd en maar van een beperkte populatie. Dat is nog een heel verhaal, alles wat er meespeelt. Overbehandelen schijnt niet tof te zijn (geen idee wat er dan was gebeurt) en op zich sta ik ook wel achter de ruimte te kijken wat het lijf zelf doet, aangezien ze wel voor uit blijft gaan.
    Maar in ieder geval weer een kop vol om over na te denken.
    Van een dyplastische heup krijg je later last, hoe erg en wanneer hangt er van af, maar zo ver laten ze het nooit komen.

@ Lotte; ja daar zeg je zo iets, dat het niet achteruit gegaan is. Helemaal niet bij stil gestaan, maar volgens mij kan het ook niet (gelukkig maar). Maar het was gen slecht nieuws in ieder geval, jammer genoeg ook geen goed nieuws, maar toch.

@ Dees; wat goed dat jullie duidelijk zijn geweest tegen je zusje. Is ook niet makkelijk.

@ Hier; Maura zit lekker met dr papa aan tafel met een dienblad vol bloemkool, broccoli en wortelschijven, met volkoren pasta. Dit is echt haar favoriet, dan eet ze zó veel. En ze mag helemaal los, want ze gaat zo in bad :p.
    Nu is trouwens dr andere oogje ontstoken, het is inderdaad zo besmettelijk als wat. Misschien toch ook maar bv in deze gooien ;).

18. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    meiden, veel gekletst!
    En bijna allemaal 'belangrijke' dingen waarop ik even moet reageren....Als dat maar goed gaat! haha!

@Roeltje: Wat dat kan zijn met Lenn is wel een raadsel of niet? Heb je al donker in zijn kamertje? Omdat hij 's ochtends ook zo vroeg is, slaapt ie misschien slecht vanwege het daglicht?

@Lotte: En Milan ook al zovaak wakker...hmmm vreemd! Laat je hem wel eerst even huilen? Maud wordt ook soms wel eens wakker en vaak valt ze dan binnen een aantal minuten weer gewoon in slaap...

@Mroos: gefelicteerd met je nieuwe baan!!! joepie!!! En ook gefeliciteerd met de geboorte van Liv! Leuk joh!

@RiTi: wat leuk dat Maura lekker heeft zitten bunkeren haha! gezellig is dat! Maud stond gisteren aan de salontafel en trok een tros druiven uit de fruitschaal en begon op haar gemakje druiven erv vanaf te eten, whahaha, dat was echt schattig!

En hopelijk gaan haar heupjes dus nog even positief vooruit de komende tijd! Maar wat word de behandeling als ze niet goed vooruit gaan?

@Joyce: ik geef Maud 's middags om 15.00 een fles kv. Dus 's ochtends, om 15.00 en 's avonds voor het slapen gaan...En van 15.00 tot 18.00 trekt ze het makkelijk... Dus als jij Lianne bijv. om 15.30 een fles of borst zou geven? Dat vult toch iets meer als diksap of thee...

@Dees: hopelijk gaat je zusje ook echt binnen 2 maanden weg... Want anders word het wel heeeeeeeeeel kort dag straks! Lijkt me echt moeilijk hoor! Je wilt toch ook je privacy terug en op tijd alles klaar hebben voordat de baby komt...
    Fijn dat je lekker bij je ouders bent geweest met Beau! Ik vind dat ook altijd gezellig! Vooral shoppen met mams!

19. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Haha...nee mijn man doet niks zelf. Die kan alleen maar slopen en sjouwen. Is echt niet handig. Ik ben de Bob de Bouwer van ons tweeen, maar ben er ook even klaar mee. Heb al zoveel hier in huis gedaan de afgelopen jaren. Paars, grijs en Tinkel en een vleugje bling....ik voel er wel wat voor!
    (hahaha..zie je al een hele plens BV over Maura uitgieten..., wel fijn dat het helpt)

Wat naar trouwens dat het heupje nog niet helemaal ok is. Hopen dat ze dat ene slapje nog kan maken...

Dees
    Ha meid, welkom terug. Fijn dat je 2 leuke dagen hebt gehad. Goed dat je je zusje aan tafel hebt gezet en alles duidelijk hebt uitgesproken. Nu maar hopen dat ze ernaar gaat handelen...
    PSje
    Ach, miojn man zag het alweer aankomen. Vandaag hebben we het er even verder over. Want de vraag is..waar houdt het op?

Dretjuh
    Roos met roze is ook zo leuk.....ohhhh ik kan nooit kiezen. Het wordt waarschijnlijk alles bij elkaar!
    Wow eerste stapjes!!!

Suus
    Ohw, zijn ze weer bezig die hormonsters!!! Valt hier nog wel mee, zolang alles maar op mijn manier gebeurt... Ferdy houdt zich prima aan de tips van Kluun...

Mroos
    Van harte met je nieuwe baan! Ga je iets leuks doen? En spannend van je vriendin. Duurt zo lang als je zit te wachten... Oh, ze is er al...wat leuk!

Slapen
    Hier is Amy tegenwoordig snachts ook wel vaker wakker. Mijn mazzel is alleen dat ze gewoon wat gaat brabbelen tegen haar knuffels en verder gaat slapen. Sommige mensen hebben ook altijd mazzel....;)

Joyce
    Geen dr gewoon wat jou goed lijkt. Als jij haar een soepstengel of wat dan ook wil geven...doen! CB lekker laten kletsen!

Hier
    Is het huis hiernaast eindelijk verkocht!!! Zag net een briefje op het raam. Ben zo benieuwd aan wie... als het maar geen halve Tokkies zijn....

20. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ collo; hele Tokkies wil je vast ook niet :p
    Wat leuk dat jij zo'n klusser bent, ik ook :). Altijd handig, al is het maar om te weten wat een ander doet/moet doen of je wijs wil maken.

Deel Deze Pagina