December 2009 mama's, deel 6!

Discussie in 'De mama's' gestart door collo003, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Wasjes had ik gisteren al gedraaid, die gaat maandag pas weer draaien :) Alles hangt nu nog lekker te drogen.
    Beau ligt alweer zo'n 2uurtjes te slapen....ik gok dat hij zo wel weer wakker kan worden.
    Vanmiddag nog ff wat boodschappen doen voor het weekend, doen we meestal aan het eind van de middag (dan is het lekker rustig).
    Nu het eten al klaar ja, heerlijk...wat gaan jullie eten ;), kan ik ff ideeën opdoen :D

2. gimena

gimena Niet meer actief

hooooooi :D ben ik weer vanuit me moeder.
    hier misselijk wakker geworden toch maar voor de zekerheid testje kopen hier :)

3. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @manoe: ik zou idd vanmiddag nog 1 keer met je man praten wat hij nou precies wil. Zoals het op me over komt wil hij het wel graag maar de twijfels die hij heeft lijken me ook wel logisch. Iedereen die van 1 naar 2 kids gaat zal zich in meerdere of mindere maten afvragen of je dan beide kids wel genoeg aandacht/ liefde kan geven. Uiteindelijk ervaart iedereen volgens mij dat het gewoon vanzelf gaat. Zowel snel een 2e als langer wachten heeft voor en nadelen. Volgens mij hoe jonger je kindje een broertje of zusje krijgt hoe makkelijker ze eraan wennen en als je besluit om wat later aan een 2e te beginnen dan ishet voordeel dat je oudste wat meer snapt en je meer uit kunt leggen waarom je even geen tijd hebt oid. Ik was zelf 4 toen imn broertje kwam ( lukte niet eerder bij mn ouders) en volgens mn ouders had ik er veel moeite mee, was al 4 jaar de enige en moest ineens alles delen. Beetje ongelukkige bijkomstigheid was dat ik precies voor het eerst naar school moest toen hij geboren werd dus ik schijn nogal het idee gehad te hebben dat ik weg moest voor hem... Mn moeder word nog steeds een beetje emo als ze verteld dat ik de eerste periode elke ochtend als ik wakker werd als eerste aan haar vroeg of "hij" nou vandaag eindelijk weer weg ging.
    Nou heel verhaal geworden waar je waarschijnlijk niks aan hebt haha. Nouja wat ik dus bedoel is dat elke beslissing voors en tegens heeft en dat die twijfels toch wel blijven bestaan, waarschijnlijk ook als je iets langer wacht. Succes met het beslissen!

@collo: leuk, weer een naam eindigend op ie:) nu heb ik gelijk allemaal mogelijkheden in mn hoofd haha. Nouja over een dag of 100 ongeveer weet ik of de goede er tussen zat:)

@dees: mmmm best lastig idd een jongensnaam bij Beau. Ben heel benieuwd wat het gaat worden, nog ff geduld :)

@roeltje: fijn weekend met je mannetje!!

@hier: man is net uit bed, heeft de nacht gehad en nu is ons weekend begonnen!!! Straks lekker eten bij mn zwager en schoonzus en hun kids:) emma ligt nu ff op bed, had het idee dat ze niet zo lekker was, had ook iets gespuugd. Hopen maar dat ze niet ziekjes word.

4. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @gimena: ohhh spannend!! Ik hoop voor je dat het raak is:)

@dees: leuk kamertje bestellen:) heb je je besluit genomen wbt kledingkast?

5. bapsie

bapsie Niet meer actief

Ginema spannend!!!! wanneer ga je testen???

*hier geen ongi en eergister nega test... *

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Gimena
    *wacht wacht wacht* :D

7. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ Dees hier boerenkool met worst :D heerlijk! Hier wasjes ook klaar!

@ Ps je bedankt voor je verhaal! Inderdaad zijn er voor en tegens op elke leeftijd..
    wat zielig zeg dat jij je als kind zo voelde kan me voorstellen dat je moeder er veel moeite mee had!
    maar ja...die stomme hormonen ook van de vrouw! haha die zijn hier lastig te bedwingen! Wanneer willen jullie nog een kindje? Hopen dat Emma trouwens niet ziek wordt! Griep heerst hier heel erg, iedereen op me werk lossen elkaar af vanwege een griepje! Veel plezier vanavond!

@ Gimena ooooo spannend!!! Hoop voor je dat het raak is! Dit is ronde 3? Wanneer was je van Sophie zwanger?

manlief zo maar ff wakker maken! Moet te werk draait vandaag een dubbele diens! Dus hij is pas weer morgen ochtend om 7.00 uur klaar :( Nouja wel weer lekker voor de centjes

8. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ Bapsie, hmm misschien wat te vroeg met testen? Of weet je precies wanneer je ei was. Wel spannend hoor! In welke ronde was je van XL zwager? Als ik zo vrij mag zijn :)

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    oja, Dees, wij eten boerenkool met rookworst en spek..
    Lenn eet sperziebonen.. Hij lust geen boerenkool haha..

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Gimena; Joh wat spannend, wanneer ga je testen?

@PSje; Yup, besluit is genomen om geen grote kledingkast mee te bestellen. De commode is ook zeer groot en vrij ruim. De overige spullen gaan wel zo lang dat we hier wonen bij Beau in zijn grote hang/legkast.
    Geniet van jullie weekend samen!!

@Manoe; Ohw dat is ook lekker...maar vind ik meer wat voor doordeweeks :)

@hier; Mannetje net maar aangespoord zich klaar te maken, zat nog ongeschoren in de kamer.
    Hij gaat nu nog ff snel douchen en dan maar naar de baby-dump het kamertje bestellen.
    Beau is inmiddels wakker, we gaan ff een koekje eten en wat drinken.

11. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ dees veel plezier bij de baby dump! Weet je al wat jullie gaan eten? Wij hebben nooit echt weekend/doordeweeks eten, meestal geen aardappelen en stamppot met dit weer! heerlijk :D haha

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @manoe; In het weekend eten we vaak echt de makkelijke dingen. Komt wel eens voor dat we bolletjes halen en daar dan zelf de kroketten, frikadellen tussen doen. Heerlijk!
    Of zelf de lekkerste hamburgers samenstellen, ik haal dan ananas, sla, kaas, bacon etc.
    Op zondag wordt het toch wel vaak iets van pasta...of soep, verse groente een een snitzeltje ofzo.

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    DeesDees
    Nieuwe naam?

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Roeltje; Yup, wilde eigenlijk wel van mijn jaartal af. Dees is al bezet dus werd het DeesDees :D

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    moet even slijmen over mijn man :D:D (kan wel ff he;))
    hij ging boodschappen doen en even langs de Action.. Had potjes verf gevonden in de knutseldoos maar had geen kwast om te kijken of de verf nog goed is..
    Komt ie thuis met 2setjes kwasten.. van dik tot dun.. en een nieuwe set olieverf :D

zo, nu even kijken hoe het spul werkt..
    Lenn ligt alweer 1.5 uur te slapen :)

16. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Als je zo denkt doe je je tweede kind dus per definitie tekort? Die heeft jullie toch ook niet de eerste 2 jaar voor zichzelf? Die moet ook alles delen, meteen vanaf het begin. Zelf denk ik dat het juist makkelijker is om zo jong al een tweede te krijgen. Ze begrijpen het misschien nog niet helemaal, maar des te sneller is het "normaal"

Maar ik heb dan ook geen keuze meer...;) dus zie maar de voordelen van zo snel een tweede

17. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ roeltje; lekker crea :) En lief dat je man er aan denkt en het ook nog meeneemt...en wat extra's, top!

@ Manoe; wat een moeilijke situatie zeg. Ik weet niet wat wijsheid is, kan me ook zo voorstellen dat je man aan het idee moet wennen hoe het zou kunnen gaan een tweede er bij.

@ DeesDees; leuke naam :)

@ Maura; is superlief maar behoorlijk mama-plak. Die heeft heel goed door dat er van alles te gebeuren staat en denkt volgens mij 'prima, maar ik zorg wel dat ik bij mijn moeder in de buurt blijf' :D.

18. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    RiTi
    Hier ook een dubbele dosis mama-plak.... Zelfs mijn man is niet goed genoeg meer. Mama is de held.... Lastig, maar stiekem ook wel leuk...

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    mm, Lenn hangt meer aan papa dan aan mama :D
    maar, komt wel elke dag paar keer een kusje halen :D

Had vanmorgen voor de grap zijn rietjesbeker weer uit de kast gehaald.. Wat vruchtensap voor baby's ingedaan en hij drinkt zo die beker leeg:$ weten we dat ook weer, hij snapt nu hoe het moet haha..

Lenn is net wakker, zit nu koekje te eten.. Heeft precies 2 uur geslapen.. Is ook zonder huilen in slaap gevallen.. dus durf nu wel te zeggen dat het (zo goed als) over is.. papa en mama blij :)
    Lenn zijn wallen trekken ook steeds meer weg gelukkig.. was best zielig om te zien:)

Nu vertrek ik echt.. koekje eten en vast met eten beginnen..

20. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Roeltje; wat goed zeg, super! lekker bijtrekken met z'n drietjes :)

@ Collo; hihi zoet hè :D

Deel Deze Pagina