December 2009 mama's, deel 7!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @vroege vogels: Zit het in de lucht vandaag??

@roeltje: Mag ik ook pb?

@drinken: Ons meisje drinkt alleen uit open bekers. Tuitbekers heb ik eigenlijk nooit gebruikt en rietjes wil ik al maanden mee oefenen, maar komt er maar niet van....

@caruli: Wat erg van Mitchell!! Wat is er precies niet goed in zn bloed?

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik zal maar eens opstaan, beau zal zo ook wel weer wakker worden.
    Kan ik nog ff snel onder de douche springen!
    Tot straks..

3. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Douche ze, wat een heerlijke tijd!!!!

4. mroos

mroos Niet meer actief

@Caruli, dat is schrikken meid.. Heel veel sterkte:(!

Boaz werd om half 6 wakker voor de fles(had het koud denk ik), daarna tot kwart over 9 geslapen. Net fruit gegeten en lekker samen in bad geweest en hij ligt nu weer op bed!

Ik heb de HA even een mail gestuurd(dat kan hier;)) Boaz is al 2 maanden verkouden, regelmatig pijnlijk hoesten, onstoken ogen laatst, en ik heb het idee dat hij ewr niet zelf uitkomt..

Niet lekker voelen kost natuurlijk hartstikke veel energie waardoor ik denk dat ie veel slaapt maar ook minder lekker ontwikkelt(hij ontwikkelt zich opzich prima hoor, maar ik heb het idee dat hij meer 'wilt')

Eigenlijk zou ik een ABkuur wel fijn vinden, ik ben benieuwd wat ik voor reactie krijg.

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    wat een vroege vogels vandaag zeg.
    Hier voor de verandering eens niet. Dani's is 1 keer wakker geweest, daarna rond half 10 en meneer had alles ondergepoept :S jakkie

@Roeltje: hmm wintergloed, hmm lekkere thee!

@Rietjesbeker: bijt Dani kapot.. of hij weet een manier om ermee te knoeien whaha...
    maar dat was ruim 2 maanden terug, misschien dat hij er nu wel uit drinkt, toch maar weer 1 kopen denk ik hihi

@Caruli: ow jeej.... da's k*t nieuws... :(
    hopelijk valt het toch nog wel enigszins mee met de resultaten van het bloedonderzoek.
    Sterkte met alles!

@Mroos: maar goed dat je de huisarts heb gebeld, 2 maanden is wel erg lang ja.
    Ben benieuwd wat ze eraan doen!

@Panos: nou uit open bekers drinken is alleen maar goed toch, wat een grote meid al zeg!

@Hier: nou ik ga nu ff opruimen, stofzuigen en dweilen van boven naar beneden, vanavond komt de vrachtwagen dus dan wordt alles wat nu in de eethoek en keuken staat (dressoir, bankstel enzo) wordt daarin geladen.

Morgenvroeg om 7 uur vertrekken we al naar engeland, dus ben alleen vandaag nog online.
    Maar dat hele schema van Uk dit weekend zet ik vanavond wel op mn hyves :p

6. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ elmo: ohhh die! diehebben we nog nie ;)
    maar met een rietje drinken vind ze wel leuk... alleen toen ze ziek was wilde ze alleen met speentje drinken..... en alleen diksap met exotisch of peer/perzik smaak... water, appel, thee, wilde ze niet..... gek he?

hebben jullie ookn dat ze nu ineens minder willen eten enz?
    de bv in de ochtend gaat nog goed (voor zover dat te meten is)
    fruit is ene dag goed andere minder..
    brood was 2 boterhammen nu 1-1,5...
    melk na de boterham was >150 nu <100
    avondeten is drama.. huilen enzo... en niet zelf willen, maar ook niet willen gevoed worden... dus beetje lastig.. gister ging het ff goed, maar dan na half bakje is het klaar (normaal bakje wel op)
    toetje gaat er wel in (gelukkig)
    maar der fles die ze dan krijg was meestal 100 drinken, ff luier vullen en dan de rest 50-100ml..
    nu <100......

zijn er eigenlijk nog die bv geven? of kindjes die na het ontbijt meteen weer gaan slapen? en wat voor ontbijt krijgen de kids?

7. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ caruli: he bah!! sterkte meis!!!!!! weet verder niet goed wat ik moet zeggen..

@ panos: open bekers vind lianne altijd maar ff interessant, dan drinkt ze minder dan uit een tuit beker... en ze wil er dan of steeds met haar handje in... of zelf vasthouden en dan kiept ze hem om (gevolg: alles in haar nek en stoel kletsnat ;) hadden we dit weekend nog ;))

@ mroos: ik begreep van de hap arts dat er201 verkoudheidsvirussen zijn die elkaar steeds opvolgen, overlappen etc, omdat ze dan slechte weerstand hebben en de kids elkaar aansteken...

8. mroos

mroos Niet meer actief

@Rietjesbeker, wij hebben hem wel, maar Boaz snapt er niks van;) Hij drinkt tijdens de maaltijden uit een gewone beker en tussendoor uit de tuitbeker, de ochtendfles uit een fles en avondfles(die we aan het afbouwen zijn, en hij dus bijna niet meer heeft) ook gewoon uit een fles;).

@Joyce, Boaz krijgt 's ochtends nog de fles omdat hij altijd nog verder slaapt. Ik ga pas beginnen met een boterham of pap als hij echt wakker is, vind het nu ook nog niet nodig. Hij heeft nog maar 2 tanden, is niet dik enn eet genoeg vast voedsel, voel me er dus niet schuldig om:).

9. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Pfff ik ben zooooo moe!!!!:( ben toe aan een weekendje geen gegil om mijn hoofd.
    Het is de laatste tijd echt pet hier thuis.
    Renée en Nikki vliegen elkaar zo vaak in de haren, echt vechten gewoon met krabben,schoppen,slaan.
    En als ze niet vechten dan loopt Renée wel met Beau te slepen en op dat moment werken haar oren nooit, waarop je weer boos moet worden en het eindigd met een gillend kind op de gang.
    Vanmorgen tussen 07.00 en 08.00 Renée en Nikki al samen op de gang gehad en Renée nog een keer alleen bah.

Joyce, Beau eet ook minder de laatste tijd, is ook logisch want ze groeien nu niet meer zo hard als in het 1ste jaar en ze ontwikkelen vanaf 1 jaar al een eigen wil...;)

10. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Caruli; Ach wat een tegenvallers dan, kan me voorstellen dat jullie het even helemaal gehad hebben. Heel veel sterkte voor jullie.

@ Joyce; Ik ben wel een organiseertutje, zeker wat betreft de administratie, maar ik ben ook die verzamelaar. Rotte combi ;). Ben gek op doosjes, boxjes, labels en zakken, hier tabjes in alle kleuren van deregenboog :D.
    Ben wel benieuwd naar het boek wat je er over aan het lezen bent, heb je een titel?

@ de bank; de kringloop wil hem niet :$ :). Grofvuil reed een uurtje daarvoor langs, 3 feb pas weer grrrr

@ Mroos; klinkt heel logisch wat je schrijft vind ik. Op een gegeven moment is het klaar, helemaal als je het idee hebt dat hij er ook klaar mee is.

@ drinken; rietjes gaan niet, geen idee waarom maar zuigen doet ze niet. Open beker gaat prima maar wel met hulp. Onderweg of smiddags tijdens het spelen heeft ze haar tuitbeker met nauwelijks tuit ;) You are viewing the following product: Explora® Active Sipper. Gaat heel handig en is antilek dus moeders pleurt m zo in dr tas :p.
    Daarnaast smorgens en s avonds nog een flesje melk omdat ze er zóooooo gek van is.

11. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    mag ik even klagen?
    Wat een rotweer! (dacht iets anders maar dit leek me een charmantere woordkeuze ;))
    Zo kom ik toch nergens te voet of met de fiets?
    Leuk hoor zo'n regenkap, maar dan is ze nog eerder helemaal klaar met de wagen, en ik ook trouwens beuh!

12. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ riti: ik dus ook ;) ik ben chief opbergboxen bij ons thuis ;) haha op het werk alles lekker gestructureerd en thuis ook wel maar kan beter... en mijn mams heeft ons nooit echt de discipline bijgebracht die ze vroegen wel hadden zeg maar... de huishoudschool discipline (maandag wasdag, etc ;))
    Boek heet: aan de slag met de huishoudcoach...
    begint met wat theorie... (waarom heb je rommel, en hoe ga je beginnen met opruimen en wat moet nou weg en wat niet (uiteraard doe ik wel met klein korreltje zout he ;))
    maar begint met week 1: ruim je badkamerkastje op..
    week 2: sta op tijd op en zorg voor een frisse start...
    etc etc
    en dan mag je beginnen met elke dag 15 min je aanrecht opruimen.. en dan 15 min dat.. en 10 min de rest van je huis (maar das een week later he)
    bol.com | Aan de slag met de HuishoudCoach, Els Jacobs | Nederlandse boeken
    en zo bouw je langzaam een ritme op :)
    en wil daarna dit boek:
    bol.com | Vrolijk huishouden, Els Jacobs | Nederlandse boeken
    (vooral dat minigidsje ;))

en deze heb ik al:
    bol.com | Alles onder controle met de Huishoudcoach, Els Jacobs | Nederlandse boeken...

@ mroos: ja, zat al te denken, als ik straks geen bv doe word het denk ik pap ofzo.. en als ze dan echt wakker is komt die boterham wel...
    afbouwen laatste fles gaan we nu dus ook doen.. ze wil hem toch niet meer ;)

@ elmo: pfff.. druk dus thuis, storm op komst?
    is ook zo, dat van dat minder groeien, maar is echt zo ineens van ene op andere dag.... zooo gek!

13. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Boekje klinkt goed Joyce!
    en Riti, gave beker, lijkt me ook wel wat.

Ik ga hier afsluiten en Renée ophalen dan eten en daarna de drie koters inladen en renée wegbrengen om haar 2 uur later weer op te halen. hihi

Doei!

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Zooo daar was ik weer, lekker gedoucht en Beau werd ondertussen rustig wakker toen ik de badkamer uitliep, ik hoorde hem heel lief kletsen.
    Gelijk maar ff wat was weggewerkt wat nog aan de waslijn hing en in de droger zat, nieuwe was draait alweer en ook maar ff ons bed verschoond...die draai ik er dan gelijk achteraan.
    Boven ff alle ramen tegen elkaar open gezet om te luchten, heerlijk vind ik dat.
    Beau kijkt nu ff baby-tv vanuit de box, lekker op zijn gemakt met zijn duim en tut :)

Onze kat is trouwens nog steeds van het padje af....zijn staarteinde ligt echt compleet aan gruzelementen :$
    Zal straks eens een foto proberen te maken.

@ontbijt; Beau krijgt 's Morgens ook nog een fles...dit omdat we echt nog in de beginfase zitten met brood eten. Tussen de middag eet hij gelukkig wel een boterham (vooral de korstjes :D ). Pap wil hij niet eten van een lepel....wel uit een fles ;) , die krijgt hij dus nog 's Avonds voor het slapen gaan.

@elmo; Is denk ik echt ff een fase waar de kids van jou in zitten...kijken hoe ver ze kunnen gaan en wat ze van elkaar kunnen verwachten. Zullen wij denk ik straks ook wel hebben denk ik ;)

@RiTi; Wil de kringloop de bank niet hebben :$.....ziet de bank er zo slecht uit dan ofzo of is het de kleur? Nou ja, dan maar naar het grofvuil ;)
    Hier ook vies druilerig weer....moet er zo ook nog door om boodschappen te doen, heb er eigenlijk helemaal geen zin in :p

15. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Drinken: hier ook vanuit een open beker of een tuimelbeker, maar een rietjesbeker wilde ik eigenlijk wel weer halen.

@Huishouden: normaal was peter van het bijhouden van papierwerk, maar hij is niet zo vlug dus ik ga het vanaf nu overnemen.
    Morgen in engeland ook curverbakken en opbergmappen/dozen halen, de administratiemappen zijn er uiteraard al ;)

@boekjehuishouden: handig :) net iets voor mij whahahaha maar ik heb vaak de schema;'s in mn hoofd zitten

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    zal zo even terug lezen.. Hebben net broodje gegeten..
    vanmorgen onder de douche bedacht ik me dat ik wel de stad in kon gaan.. Hij wil de laatste tijd alleen van een vork eten dus even plastic bestekje aangeschaft.. kan hij met de vork oefenen 's avonds..

gelijk wat rompers gekocht bij de Hema en wat gedronken bij mijn oude werk.. Blijf daar goed contact houden, dat is wel fijn.. Werken nog steeds veel oudcollega's en ze zijn stuk voor stuk gek op Lenn.. Maarja, die is eigenlijk altijd vrolijk;) dus dat is ook niet zo moeilijk.. Mannetje rende achter iedereen aan haha.. was toch rustig..
    Had m op een gegeven moment aan de arm vast omdat er mensen aankwamen en hij midden in het gangpad liep:D zegt een man: 'ja, nu ze kunnen lopen worden ze vervelend he'
    :$ heb maar niks gezegd (wonderlijk genoeg) mafkees..
    na ruim 3 kwartier werd ie moe dus even bij mijn zus langs geweest en terug naar huis.. tja, toen was het ineens broodjes tijd :D

gaan nog even spelen en dan Lenn naar bed doen.. kom dan even teruglezen..

17. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Even vlug kapper komt zo. :D

@rietjesbeker
    Hier ook zo'n nuby ding alleen kost het een gods vermogen. Luuk blijft die rietjes kapot bijten.

@eten
    Hier echt een drama. Smiddags nog maar zo'n 1 boterham, waren er twee. Savonds eten is helemaal niks. Zelfs geen toetje :$
    Maar goed heb besloten om me er niet druk om te maken. Zal wel een fase zijn.

@slapen
    Nou Luuk slaapt helemaal niet lang hoor. Gaat (als we geluk hebben) om 20.00 naar bed. Is dan de laatste tijd of om 0.00 of om 05.00 wakker gaat meestal daarna wel weer slapen maar is dan om 06.30 "echt wakker". En overdag slappt hij alles bij elkaar misschien nog zo'n 2 uurtjes.

@dretjuh
    Spannend zeg allemaal.

@mroos
    Hoop voor je dat je een ab kuurtje krijgt.

@dees
    Wat vervelend van jullie kat zeg. Dit kan toch niet. En wat een fijn begin van de dag zeg. :)

@elmo
    Kan me voorstellen dat je dat gegil en geschop enzo zat kunt zijn. Tijd voor een weekendje weg met manlief?

@all
    Nou ik heb het de laaste tijd ook een beetje gehad. Zo druk op het werk. Luuk die echt niet te genieten is zo vermoeiend. En als hij snachts nou eens doorsliep dan kunnen wij ook even bij tanken. het scheelt zo veel als je gewon snachts door kunt slapen. Genoeg geklaagt. :)

Morgen de hele dag een bruiloft Luuk gaat naar mijn schoonmoeder en die legt Luuk hier savonds weer op bed. We zijn rond 21.00 alweer thuis. Dan zaterdag gaat Luuk smiddags al naar mijn ouders. Kunnen wij de badkamer schilderen met een anti schimmelverf. Luuk blijft daar slapen want savonds is het feest voor de hele familie van de bruiloft. En Zondag komen mijn ouders Luuk in de loop van de dag weer brengen. Hij gaat dus voor de 2e keer uit logeren. Vind het ergens toch wel fijn dat manlief en ik samen weer een keertje kunnen uitslapen heerlijk.

Nou meiden het is een heel verhaal geworden. :)

18. gimena

gimena Niet meer actief

@dretjuh hoe gaat het met je ouders meis :) als je nieuw tel of huis tel heb laat je het me dan weten??

@pooh lieverd hoe gaat het met jou?

@collo hoe gaat het nu met je ivm je bloed druk laag was?

@rietjesbeker jaa hebben wij er 1 een nuby ronde grote maar ze heeft het rietje kapot gebeten. er jammer nu lekt hij als een gek

@all sorry nog niet alles bij gelezen.

19. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @gimena
    Ben je nog naar de ha geweest?

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Roeltje; Je hebt er al een aardige ochtend op zitten zeg, heerlijk! Mijn dag moet nog beginnen :p

@rietjesbeker; Hier in huis gehaald van de Hema, maar Beau snapt het nog niet zo.
    Hij drinkt nu voornamelijk uit een tuitbeker of een gewone beker.

@middageten; Beau heeft net gewoon 1 boterham weg zitten werken en heb hem voor het eerst gewone melk gegeven.....je had zijn gezicht moeten zien :D Hij vond het heerlijk en zette de beker (leeg) steeds aan zijn mond om de laatste druppels eruit te krijgen! Gaan we dus nu vaker geven :D

@mijn zusje; Net te horen gekregen van mijn ouders dat alles nog niet rond is schijnbaar....de werkgeversverklaring is binnen maar niet akkoord bevonden omdat het loon niet schijnt niet kloppen met het loon wat op zijn salarisstrook staat....dit gaan ze dus nu uitzoeken en horen vandaag meer..... *zucht*
    Daar ga we weer....ik kan wel janken dat het allemaal zo lang moet duren.
    Bij mijn ouders wel gelijk aangegeven dat ik volgende week echt hier in huis aan de slag wil met hem kamertje en mijn zusje dus echt een andere plek moet gaan vinden. Of terug naar mijn ouders (1,5u rijden) of zo lang bij mijn schoonouders hier om de hoek intrekken.....;) aan haar de keus.

Deel Deze Pagina