@ riti: zo bedoelde ik de vergelijking ook niet, maar vind die uitspraak ook eng zeg maar.. dat bedoelde ik meer.. @ potjes: heeft ze hier nog niet op.... dacht tijdens het boodschappen doen laat ik eens een potje mee nemen voor als we iets eten wat ze niet mag, maar vond alles er zo paperig uit zien.. en ze eet juist graag zelf met der handjes... dus toch niet gedaan er ligt nu weer broccoli en wortel in de vriezer.. vooral wortel is favoriet! @ roeltje: patat ook ja, heeft ze 1 x gehad en dan met groenten erbij.. dus dat dat de hoofdmoot is. en gaat prima!
joyce ja idd, groente als 'hoofdgerecht' maar met wat patatjes ernaast.. en het leuke was dat ie de patatjes liet liggen zodra hij zag dat er bloemkool op zijn bord lag toen lag de patat op de grond en de bloemkool at ie op hier wel een potje.. heb totaal geen zin om te koken.. ga nog wel even kijken of ik wat restjes groente in de vriezer heb, anders flans ik daar wat van in elkaar.. maar denk dat het potje wordt.. wij eten ook vrij gezond.. doordeweeks sowieso geen pizza of patat.. op zondag eten we gratis chinees.. man koopt nog wel eens vis op de visafslag voor ze naar huis gaan en brengt dat naar de chinees. in ruil daarvoor kan hij dat weekend gratis chinees ophalen.. Lenn eet dan meestal bami of anders potje.. op zaterdag af en toe patat maar meestal gewoon hollandse pot of pasta.. mooi geregeld
ik ben echt van het gevarieerd koken, van chinees tot hollands tot italiaans en mexicaans. vind t ook erg leuk om te doen. Vandaag eten we heeeeeel simpel kindervoedsel, erwten/wortelen, aardappelpuree en vissticks. Heb mn dag niet echt vandaag, beetje last van hormonen geloof ik. ik weet niet wak heb vandaag
Zo'n thuiswerkdag is echt goud waard (voor mij dan, voor mn werkgever waarschijnlijk iets minder...). Ben echt zo moe door zwangerschap en kom vandaag helemaal tot rust. Niet te vroeg opstaan, alles rustig aan. Geen geren, weinig meetings,etc. Ik werk echt wel hoor! Alleen dus anders dan op kantoor. Geeft me echt de kans om dingen goed af te werken in een wat rustiger tempo. Heerlijk!!
dretjuh haha ik kom hier niet verder dan hollandsche pot of pasta maar goed, is ook lekker... Panos ach als je je werk maar doet moet je baas niet klagen fijn dat het thuiswerken lekker gaat.. lijkt me enorm moeilijk i.v.m. teveel afleiding.. Even snel frikandellen koken en potje klaarmaken voor Lenn.. heb wel groente in de vriezer maar geen zin erg he.. Kind komt nu wel veel tekort daarna lekker douchen.. we hebben alsnog lekker gewandeld toen het droog werd vanmiddag.. Hij is lekker smoezelig geworden haha.. dan lekker op tijd naar bedje..
Pff was even heftig hier zeg Manlief zijn nichtje kwam hier aan de deur of ze hier mocht wachten tot ze werd opgehaald omdat het regende.. Nouja, geen probleem natuurlijk.. Om 6 uur werd ze opgehaald en had zijn oom nog niet echt gesproken van de week.. Kwam me gelijk even bedanken voor alle goede zorgen, ze zijn er ontzettend blij mee.. Toch ook wel fijn om te horen dat het door beide gewaardeerd wordt.. doen we er dus toch goed aan.. we gaan even douchen, hakt er toch in om er over te praten
hmm ik denk dat ik vrijdagochtend met beide kids ff naar de HA ga. ze hebben vanaf t zwemmen afgelopen maandag last van extra vocht en veel afscheiding aan hun rechteroog. toevallig ook allebei aan hetzelfde oog
Zo, ik heb weekend! Ik voel me nu juist door jullie een slechte mama wat betreft eten haha. Boaz krijgt namelijk wél vaak een hapje als ik ook iets eet, ik geniet er gewoon van hoe hij geniet van zijn eten. Dus als wij op zondag aan een zak nibbits op de bank zitten, dan krijgt hij er ook een paar. Als wij ijs aan het eten zijn krijgt Boaz ook een hapje of twee. Op verjaardagen mag hij van mij ook wel een olijfje, chipje oid. Mensen vragen het wel altijd aan mij. Ik denk dat ik daar niet zo moeilijk in ben omdat ik vind dat ie verder hartstikke gezond eet. Fruit, boterham met melk, tussendoortje in de vorm van cracker/yoghurt met een tuitbeker diksap, en avondeten. Hij eet iets anders als wij pizza of patat eten, maar krijgt wel een patatje in zijn hand(of ja ja.. zelfs een stukje frikandel heeft hij al op). Vandaag in mijn pauze weer bij een grote biologische supermarkt geweest en dan neem ik rozijntjes, gedroogd fruit en appelchips voor hem mee als tussendoortje. Toen ik net thuis kwam kreeg hij 3 rozijntjes, omdat het zo lekker vindt. Het is wel zo dat wíj bepalen wanneer hij eten krijgt en niet hij. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de ouders bij het kdv waarvan de kinderen geen sap, geen lekkers en geen zoet beleg mogen, en die een eigen gezond trommeltje hebben ipv een zoete traktatie, altijd een beetje irritant vindt. Op het kdv krijg je heus niet nonstop slecht eten en als kinderen niet te dik zijn, wat is dan het probleem? Mijn ouders is het 'gelukt' om vrijwel nooit snoep in huis te hebben en toen ik eenmaal eigen geld had, vrat ik er meteen 10 kilo aan.
RiTi Sterkte met het maken van alle keuzes meid. Maar als je ze hebt gemaakt is het misschien wel weer lekker rustig. Chicken & Riti Goed gesproken! Niet iedereen kun je verplichten even intensief mee te lezen en berichten en dat moet je ook niet willen. Gimena Bedankt voor je aanbod meid..erg lief van je. Doortje Gelukkig dat de test donkerder wordt. Gaat nu echt de goede kant heen. Panos Hilarisch, jouw omschrijving van de medicijnman. Happy Is het roze verlies al gestopt inmiddels? Joyce Nee, als wij ontbijten zijn we echt wakker. Ik geef trouwens op dagen dat ze naar het kdv gaat wel een papfles bij ons in bed voor het gemak....slechte mama...hihi Die pil vraag kwam bij ons trouwens pas na de daad en je kent het resultaat. Stink Ben je bang dat je een beetje te veel meegaat in de zwangerschap[shysterie hier? Snap ik ook wel en je hoeft echt geen tweede guppie te krijgen om erbij te blijven horen hoor! We vinden PS-je ook nog lief! Dretjuh Hoe heb je dat opgelost? Dat niet kunnen plassen? Dees Is het geen tegenvaller dat je pas zo laat wordt ingepland of vindt je het prima? PSje Oh jee, ben erg benieuwd of je gewoon ongesteld wordt of niet. Zou wel wat zijn zeg.... zometeen een update hoe het hier gaat..nu heb ik even visite in het zh
@happy: Ik heb voordat ik zwanger werd van emma een mk gehad met 8 wkn. Het begon met bruinverlies wat 3 dgn aan hield. Inwendige echo gehad en hartje zien kloppen. Gyn zei kan alle kanten op. Volgende dag werd het roodverlies en dat hield aan. Na 3 dagen weer een echo en toen was er geen hartactie meer..... Niet echt een opbeurend verhaal, maar je vroeg om ervaringen... @collo: veel plezier met je bezoek, even afleiding! moet je nu tot de bevalling blijven?? @roeltje: ahhh kleuren met Lenn, leuk! emma wil ook alleen maar potloden eten, die krijgt nog geen streep op papier
@Collo: hoe heb ik dat opgelost ?? Hmm gewoon dani maar ff laten huilen, maar die begint dan ook echt te krijssen! dus da's een snel plasje Hoe is het verder met je? @Mroos: oh maar als wij iets eten dan krijgen de kids ook hoor. Ik wil ze wel van alles mee laten proeven, maar ik probeer te snoepen als zij op bed liggen, omdat ik dan niet 2 kids aan mn benen heb hangen Op een verjaardag mogen ze ook snoepen van mij, maar vind t niet fijn als andere mensen zomaar van alles bij ze naar binnen proppen zonder t te vragen.
@ Mroos; ik vind dus dat jullie er een hele normale en gezonde manier van met eten omgaan op nahouden. Wij doen het net zo, alleen snacken we weinig waardoor ze dat nog niet gehad heeft. Mooi dat je zo kan genieten van Boaz zijn genot van iets lekkers, daar gaat het toch om? Iets lekkers is er om van te genieten. Ik heb van huis uit een beetje een misstand meegekregen, eten als beloning, als troost, als voorwaarde voor 'gezellig' etc etc. Daar zit ik bovenop uit pure projectie, heb er zelf nog steeds moeite mee. Ik zit me nu ook te bedenken dat ik ongeveer de enige vrouw in mijn familie ben met een gezond bmi . @ eten; Maura ging aan de gang met de lasagne alsof de hongerwinter was uitgebroken . Hoe doen jullie dat, ik snap de redenatie 'jij bepaalt wat ze eten, je kind hoe veel' maar ik laat haar dus niet ongelimiteerd dooreten. Het hangt volgens mij ook van dr energie en de lol in het eten af. Maar goed, laten dooreten tot ze zelf aangeven genoeg te hebben gehad? @ Collo; daar ben je weer, jeetje en weer in het zh, balen. Gezellig dat je bezoek hebt . Ja, ik hoop met een paar dagen meteen een knoopje of wat te hebben doorgehakt, kijk er nu al naar uit .
Mroos goede manier van omgaan met eten toch? Lenn krijgt ook wel eens een hapje (kruimeltje) van een koek.. Maar zoals ik al aangaf, hij is tevreden met een rijstwafel of soepstengel.. Bij mijn ouders had hij laatst een bakje met Nibbits.. zat er vrolijk van te eten, niks aan de hand, maar toen hij de rijstwafels zag liggen in de tas moest ie er niks meer van hebben.. hij vindt het lekkerder dan iets anders.. Collo heeee daar ben je!! flink balen zeg dat je niet meer naar huis mag fijn dat je bezoek hebt Riti hier mag Lenn 's avonds ook echt niet ongelimiteerd dooreten hoor.. in grote lijnen wel, maar met bieten en bloemkool geeft hij niet aan dat hij vol zit.. hij eet net zolang door tot hij misselijk wordt.. hij krijgt een half bordje avondeten, heeft hij daarna nog trek, dan mag hij nog een aardappelt en beetje groente.. dan is het klaar.. Daarna krijgt hij yoghurt maar hiervan bepaal ik ook hoeveel ik krijg.. hij vindt het doorgaans heerlijk (als hij niet een ik-ga-echt-niet-eten-mama-bui zit) en ook hierbij geeft hij niet aan dat hij vol zit.. Bij andere groente zit hij na één bordje al wel vol en hoeft dan ook niet meer.. Nou ja zeg, Lenn is gewoon in één keer gaan slapen is al een paar dagen drama met in slaap vallen.. hij gaat goed vandaag zeg..
Psje haha zal straks nog een foto maken.. ging ook niet helemaal soepel natuurlijk.. wil zaterdag even waskrijtjes halen..die zijn wat korter, had het idee dat vooral de lengte het probleem was.. Dretjuh hihi lopen ze dan niet met je mee naar de wc? hier wel namelijk.. vreselijk irritant..
Zo ik ben er klaar mee voor vandaag. Ik ruim nog wat op en plof op mijn (overigens nog steeds geweldige) bank met wat nieuwe afleveringen suffe series en een bak ijs*. (met dank aan Roeltje voor het idee ) * B&J baked alaska Slaap lekker all!
@riti, geniet ervan! Hier gister lekker cookie dough op haha. Verders heb ik alles bijgelezen maar geen zin/te moe om te reageren. Heb een egoistische baalavond dus ga even lekker zielig doen tegen mn man. (en nee, er is niks.. of misschien 100 minidingen bij elkaar en 3 drukke werkdagen gehad met vandaag als echte knaller). Fijne avond!
Ons mutsje mag wel ongelimiteerd eten. Maar ja, ze eet dan ook niet veel.... Max een half potje en met vers vind ik de hoeveelheid lastig in te schatten, maar veel is het niet.... @collo: Tsja.. de medicijnman. Het ergste was dus dat ie dat ding ging begraven op de plek bij ons huis met de meeste negatieve energie. Dus ik was al bang voor onze 100-jaar oude authentieke tegelvloer.... Maar nee, die plek zat heel handig in de voortuin waar hij onder toeziend oog van de halve buurt dat ding begraven heeft (wel een meter diep). En dan ook nog eens op een plek zonder beplanting of bestrating. Heel toevallig . Nogmaals, sorry voor cynische toon....Ben die man echt eeuwig dankbaar!! En dan ga ik nu ook lekker samen met mroos en riti met een kopje thee en wat lekkers bankhangen. Fijne avond!
@mroos; Fijne avond meid, geniet ff van je rust! @Collo; Het viel ons idd wel een klein beetje tegen aangezien we verwacht hadden meer inspraak te hebben in de datum. Die we dus eerder gepland hadden in onze gedachte.... Maar net als wat ik vanmiddag al aangaf heb ik sterk het gevoel dat ukje zich niet lang op zich zal laten wachten... @RiTi; Ohw heerlijk, een bak ijs B&J.... i luv it!! @hier; De geboortekaartjes zijn besteld!! Yahoo weer een ding weggestreept van mijn lijstje!
@roeltje: *ping* wat een idee, waskrijtjes!!! Ga ik ook proberen met emma thanks!! Ben wel heel benieuwd naar de tekening @mroos: lekker even uitbalen op de bank meid!! Morgen lekker dagje met boaz?? @riti: ohhhj lekker!!! Ijs werkt ook heel goed bij knopen doorhakken!! @panos: waha wat een toeval dat nou net daar de meeste straling zat) Je schrijft er zo grappig over, maar wel heel super dat het zo geholpen heeft!