@Lottie, ik denk dat het juist wel goed voor je is om de dingen van je af te schrijven. Dat helpt vaak al om de dingen voor jezelf een beetje op een rijtje te krijgen. En we zijn hier toch juist voor elkaar om alles te delen? De leuke, maar ook de niet leuke dingen. Ik vind het toch ondanks alles superknap hoe je je er doorheen slaat. En ik denk juist dat het goed is om even lekker op vakantie te gaan. De eerste dagen zal je mannetje echt nog wel denken aan wat er allemaal moet gebeuren, maar ik denk als je lekker in een andere omgeving bent, dat jullie dat wel eventjes los kunnen laten. Probeer gewoon de echt dringende klussen in orde te maken, maar probeer niet alles tegelijk te willen doen. Ik snap je mannetje wel, wil alles op orde hebben, maar een mens kan ook niet alles tegelijk. Beetje bij beetje kunnen jullie toch het huisje opknappen? Het komt echt wel goed! x
Lottie: Jee meid het zit jullie idd niet mee zeg, maar net wat Chicken zegt, misschien wel goed om even van je af te schrijven. En dat je je schoonouders gemaild hebt, wat zegt je man erover? Hoop echt dat ze jullie ergens mee kunnen helpen. Dikke knuffel!
Chicken Wat een lieve reactie. Dank je wel, doet me goed! Je hebt gelijk hoor, als we eenmaal weg zijn dan vind hij het vast hartstikke lekker om eruit te zijn. Weet ik wel bijna zeker! En hij heeft het ook gewoon nodig. Hij moet idd niet alles tegelijk willen, maar dit komt ook wel omdat we al zo'n tijd aan het aanmodderen zijn. Hij is natuurlijk een stukje ouder dan ik en wil zn leven op orde hebben. Het liefst vandaag nog. Hij gaf vanmorgen wel toe dat hij misschien soms wat te veeleisend is tegenover mij. Het komt ook vast wel goed, het duurt alleen zo lang Ja, ik ben heel geïnteresseerd in dat jij hebt geklust!! Enne benen in de lucht gegooit, randje gefietst, op je kop gestaan??
Dat ken ik wel...mijn mannetje is ook al wat ouder en wil ook gewoon voor z'n gezinnetje zorgen. Heel logisch allemaal. En nu ik me zo zit te bedenken is het ook heel logisch dat jij je zo onzeker voelt. Je mannetje is constant bezig met klussen en jij kunt hem daar misschien niet goed bij helpen. Denk dat jij je daardoor een soort van nutteloos voelt ofzo. Is dat zo? Maar vergeet niet dat jij heel veel met je kleine ventje bezig bent, denk dat die zorg voornamelijk bij jou terecht komt. Jullie doen gewoon alletwee heel veel en misschien moeten jullie dat ook wat meer uitspreken naar elkaar. Ik merk dat soms ook aan mezelf dat als je veel aan je hoofd hebt, dat je alleen nog maar de vervelende dingen ziet en niet ziet wat je eigenlijk wel hebt. Als je van de momenten met z'n drietjes op de bank nog meer geniet, dan kun je de andere dingen vaak veel beter aan. En als je vriend naar jou toe ook wat vaker zegt hoe goed je de dingen met de kleine doet, dat dat jou ook een stuk zekerder maakt. Weet niet of het allemaal klopt wat ik zeg, maar misschien helpt het een beetje. Ik heb m'n benen zo ongeveer verticaal in de lucht gegooid...hahahaha
@elmo Dan kom ik de taart wel halen Dinsdagavond. Moet namelijk werken. Word dan na het boodschappen doen. Zal ik je een sms sturen als ik eraan kom? Ben echt heel benieuwd wat manlief gaat zeggen. Heb het nog even geheim gehouden. Surprise!!
@chicken heb nog aan je gedacht gisteravond whahahahaha @gimena Waar ben je meid? Alles is toch wel goed met Sophie?
Chicken Dat klopt. ik voel me behoorlijk nutteloos. En mannetje denkt dat ik net zo goed niet meer kan gaan werken nu omdat ik dan toch over 6-7 maanden ongeveer weer moet stoppen en dat ze me dan toch niet houden. Ik heb al gezegd dat mij die niet uitmaakt, dat ik dan daarna wel weer verder zoek. De zorg komt idd voornamelijk bij mij terecht. Zelf kan ik niet meer altijd genieten van de momentjes op de bank of wat dan ook, want ik merk dat mannetje dan onrustig is en niet lekker zit. Hij kan gewoon geen seconde meer rustig zitten omdat hij altijd voelt dat er van alles gedaan moet worden. Toen we 2 jaar terug met zn alle op vakantie waren was hij heel ontspannen, zo heerlijk! Toen kon hij even alles loslaten, dus zal dan dit jaar ook wel lukken. En idd...ik zou het wel fijn vinden als hij meer uit zichzelf zou zeggen dat ik wel goed mn best doe enz. Nu moet ik er soms naar vissen haha. Maar ja...ik weet niet of je had meegekregen dat ik ook hulp krijg vanaf 28jan? Ga met iemand praten om alles hopelijk een beetje op een rijtje te krijgen en wat zelfverzekerder te worden. En dan nog even over je verticale houding...Goedzo! Dat moet haast wel goedkomen dan! eitje al gevoeld ook? Spannend! Euhm...als het lukt deze maand dan word je oktober mama he?
@Stinkerbell ik zag het..hahaha..ik was wel heel moe, maar heb me er toch nog aardig overheen kunnen zetten..
@Lottie...ja, dat had ik nog meegekregen. Ga je met een psycholoog praten? Ik heb jaren terug wel eens met een haptonoom gepraat. Daar ben ik toen enorm mee geholpen. Zij besteden ook veel aandacht aan gevoel, bijvoorbeeld door massage enzo. Echt super was dat. Misschien ook heel goed voor jou. Heb ei nog niet gevoeld, maar dat voel ik toch vaak niet. Ik heb altijd alle vormen van slijm gedurende de periode, en zit nu in de doorzichtige fase... Ei zal morgen wel springen, dus als we vanavond nog klusserdeklussen dan hebben we ons best denk ik wel gedaan voor deze maand.
@all Nou manlief is naar zijn vader samen met Luuk. Zijn vader zit in het verpleegtehuis. Is pas 60 maar zijn korte termijn geheugen is al een hele tijd stuk. En daar naast heeft hij een herseninfarct, darmkanker en een enstige vorm van alvleesklierontsteking overleeft. Dat allemaal is 2 jaar tijd. Het was beter voor die man geweest als hij was gaan hemelen. Klinkt hard maar het is wel waar. Nu zit hij dus met zijn 60e al in een verpleegtehuis met allemaal demete bejaarden. Maar goed hij is altijd wel blij om Luuk en mijn man te zien. Dus ik ga heerlijk op de bank ploffen en echt even relaxen heerlijk. Dames fijne dag nog. Tot vanavond!
Ik ben ook heel benieuwd Gimena. Het is de eerste echte ronde en het voelt weer hetzelfde als toen we voor de eerste gingen. Dacht dat het wel minder zou zijn, maar de kriebels zijn er weer flink!
Erg zeg Stinkerbell...op je 60e al in een verpleeghuis..pfff...dat is hard! Wel fijn dat hij nog van Luuk kan genieten. Geniet jij lekker van je vrije uurtjes!
Chicken Ik zal eens googlen, thanks. Wel handig he dat vruchtbare slijm!? Dan weet je tenminste een beetje hoe en wat. Goed je best doen vanavond Stink Jeutje...dat is een hoop wat hij nu al heeft meegemaakt. En dan ook nog eens in maar 2 jaar tijd. Arme man! Hoe gaat het nu met hem verder?
Haha chicken ik heb er beelden bij haha. Stinkerbell, houd hij van frambozen? Het wordt toch een zeldataart.