December 2009 mama's, deel 8!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 14 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dees
    belachelijk!!! Dat hoor je niet te doen! Ik zou idd snel aan de bel trekken, want je hebt recht op goede zorg en het ook nodig!
    Nog geen kraamtranen? Hopelijk trek je t een beetje!

Bapsie
    vroeg gisteren of je nog n geslachtsbepaling kreeg, wilde je toch? Ben benieuwd

Schrijfhand
    Denk dat ie rechts is

Gimena
    heel veel sterkte nogmaals!

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    goedemorgen!

Dees
    oeh dat vind ik toch altijd zo'n slap excuus.. 'we hebben het druk'
    ja das lekker makkelijk.. alsof je vlak na de bevalling in staat bent om het huishouden te doen.. Jeroen zal het druk genoeg hebben met Beau en Luca, plus voor jou zorgen.. Lekker makkelijk.. Zou er zeker iets van zeggen en al helemaal als ze er de kantjes van af zou lopen.. kom nou zeg..

Lottie
    he las ik nou dat je het hartje gehoord hebt met de angelsound? wow, das vroeg! super hoor..

Collo
    oeh lekker, 7 uur geslapen! heerlijk.. Pff Lizzy alweer bijna een maand oud.. gaat te snel..

Hier
    Lenn om kw voor 6 wakker.. Beroerde nacht gehad.. toch maar paracetamol genomen, maar werkte niet echt.. bel ik vanmorgen de ha zegt ze: U moet morgen even terugbellen voor een afspraak, het zit vol.. Tuuuuuurlijk zit het vol, het zal eens niet zeg:( Nu weet ik wel wat het probleem is.. Ha kan weinig doen, behalve drukverband aanleggen, maarja, dat kan ik zelf ook.. bekend probleem zeg maar.. Maar wil graag zeker weten of er echt niks is wat ze kunnen doen.. kutzooi:(

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Roeltje
    ja klopt! 14feb voor t eerst en de 15e weer gehoord:). Gisteren niet geprobeerd. Heb t opgenomen:)!

Hè balen dat je ha zo druk is, misschien n telefonisch consult aanvragen? Als ie toch weinig kan doen kan je misschien wat overleggen via de telefoon?

All
    gisteren bij hulp geweest;), ze is geen psyg hoorde ik nu. Ze is alleen praktijkondersteuner daar;). Ze stuurt een verwijzing naar een internettherapeut! Had gisteren al gebeld en ik
    kon n beetje meeluisteren. Klonk wel
    goed, dus wil t wel proberen! Dat is 2x per week ongeveer en niet via chat maar mails en opdrachten. Wil t wel proberen. Ik zat net op t randje dat k nog in aanmerking kom. Omdat k niet suïcidaal ben mag t joepie;).

4. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Goedemorgen! Zit nog steeds ziekjes thuis ipv op een dodelijk druk kantoor.... Werd vannacht weer niet lekker (overgeven) dus besloten het nog een dag aan te kijken. Moet zeggen dat ik me nu wel redelijk voel, wel nog erg slapjes. Dus probeer een beetje te ontspannen en miss vanmiddag vanuit huis nog wat werken. Het is alleen mega mooi weer buiten ziek ik. Lekker hoor! Gaat meteen weer kriebelen... (Blijf wel binnen hoor, anders voel ik me slecht dat ik nog ziekgemeld ben op mn werk).

@roeltje: Balen van je enkel! Heb je daar vaker last van? Doet wel heel erg pijn dan als je pijnstilling nodig hebt. Vervelend dat er niks aan te doen is....

@lotte: Goed dat je doorzet! Ben heel benieuwd hoe je de therapie gaat vinden! Via internet, klinkt anders, maar er worden goede resulataten geboekt geloof ik.

@collo: Joehoe!! Lizzy snapt hem eindelijk: 's nachts moet je lekker slapen!

@mroos/psje: Klinkt als een heeeeeerlijk dagje! Wij plannen trouwens ook regelmatig een dagje vrij met uk op de creche. Heerlijk!

@gimena: Zag op hyves dat je afscheid hebt genomen van je opa. Heel veel sterkte!!

@caruli: Hoest nu met jou? Het nieuws een beetje geland? Het een plekje kunnen geven? En hoe is het met de kleine man? Zo vrolijk als altijd?

@links(on)handig: Ik ben linkshandig en mn vriend rechtshandig. Heb tijdje geleden aan cb gevraagd wanneer een voorkeur zich ontwikkelt. Arts gaf aan dat dit pas met zekerheid op 4-jarige leeftijd kan worden vastgesteld. Wel zei ze dat ouders het vaak al eerder zien. Onze uk neigt naar rechts denk ik (maar is niet overduidelijk). Ik ben zel ook redelijk 2-handig (sporten rechts, schrijven links, eten een combi, kracht haal ik weer wel uit links, etc).

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Gimena: jeetje afscheid nemen is het moeilijkste wat er is :(
    Sterkte mop xxx

@Roeltje: sterkte met je enkel

@Hier: kids wakker, gedoucht en gegeten, nu ff verder klussen met de speelkamer die is bijna klaar.
    In de middag rijden we aan naar huis, maar wip nog wel ff langs dan :D

6. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @dees: Wat een belachelijk verhaal van de kraamzorg! Ik zou echt bellen en op mn strepen gaan staan!! Als je het laat gaan, weet je zeker dat het voor jou niet opgelost wordt... Hoe zuur het ook is, degene die in zo'n geval het hardste 'zeurt' krijgt toch de meeste zorg. En als niks wil helpen kan je miss afspreken dat je wel de afgesproken uren krijgt, maar dan uitgesmeerd over meer dagen (waarbij de hulp wel huishoudelijk werk doet). Succes met bellen!! Dit zijn echt van die dingen waar je je in je kraamperiode niet druk om zou hoeven te maken... Balen, meis!

7. mroos

mroos Niet meer actief

Zo, terug van het cb.

Boaz was 3 maanden geleden 10440 gram en 77 cm en nu 10605 gram en 79 cm.. Weinig aangekomen dus, wat ik verwacht had, ze maakte zich nog geen zorgen maar ik moet wel over 2 maanden terugkomen om te kijken of de lijn weer stijgt, want hij is wel erg afgebogen het laatste half jaar(van 1 standaardcurve erboven tot vlak onder het gemiddelde).
    Verder vond ze hem vrolijk en alert, 2 a 3 vaste klanken was gemiddeld voor zijn leeftijd en dat doet Boaz (mama, aai en oh-oh).
    Dat hij nog niet loopt is niet erg(pas bij 18 maanden) maar we moeten wel lekker veel oefenen. met zijn fijne motoriek liep hij dan weer lekker voor.

Hij ligt nu helemaal uitgeteld op bed.
    Ik wilde nog op mensen reageren maar ben et al weer helemaal vergeten, sorry!

8. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    ojeee meiden, ik zit kokhalzend achter mijn computer op het werk... Gisteren was het ook als zo heftig...Ik beschouw het maar als een goed teken, maar echt praktisch is het niet hahaha!

9. mroos

mroos Niet meer actief

@doortje, goed teken is het zeker:D, maar dat maakt het misselijk zijn niet minder vervelend..

@Riti, het 'dieten' vanwege de kma-allergie gaat goed. Het is wel een beetje zoeken allemaal, maar volgens de cb-arts deed ik het heel aardig. Mocht af en toe wat extra olie en boter door dingen heen en op brood doen;).

10. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @doortje: Rotgevoel he die misselijkheid? Maar idd wel een supergoed teken!!! Kan je nog wel wat eten binnenhouden?

@mroos: Onze uk was vorige keer ook behoorlijk aan het afbuigen qua gewicht, maar gelukkig was dat deze keer goed teruggebogen (wel nog de onderlijn). Verpleegkundige maakte zich toen ook al zorgen (irritant mens), vorige week hadden we de arts weer en die is een stuk relaxter. Die zegt kindjes eten wat ze nodig hebben en lijden echt niet vrijwillig honger. Bovendien, want kan je er aan doen??? Een trechter in de keel zoals met die arme gansjes?

11. mroos

mroos Niet meer actief

@Panos, ik had nu ook de arts en ze maakte er opzich geen probleem van, was ook wel vrij relaxt, alleen zei wel dat het in de gaten gehouden moest worden.
    Het is meer ook dat ik mezelf druk maak omdat hij altijd ver boven het gemiddelde zat en 'ineens' onder het gemiddelde zit..
    Omdat hij ook wel veel ziekig is, voel ik me er zelf niet echt relaxed bij ofzo.
    Maarja, je hebt gelijk, als hij honger heeft, dan eet hij echt wel, en ik doe ook niet aan dwang haha.

12. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @mroos: Alstie veel ziek geweest is, zal dat dan de oorzaak wel zijn toch? Gaat het nu beter met hem sinds hij geen koemelk meer krijgt? Onze uk is eigenlijk nooit ziek (wel permanent verkouden), maar volgens mij vindt ze eten gewoon totaal niet interessant....

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ik heb zo'n idee dat we naar de volgende ronde gaan.. ovutest is KNAL positief.. zal morgen wel springen gok ik zo.. beetje balen dus..

14. mroos

mroos Niet meer actief

@Panos, Ja daar zal wel deels de oorzaak in liggen ja. koemelkvrij doen we pas echt goed sinds 1.5/2 week dus nog niet echt verschil te merken.
    Arts zei dat wanneer we dat volhouden en zijn tanden doorzijn(hij heeft er nog maar 2 en er staat een hele rij op springen) dat hij dan vast wel beter gaat eten:).
    Lief dat je het vraagt:).

@Roeltje, vervelend zeg.. een echte 'ronde' kan je het dan eigenlijk niet eens noemen..

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    idd.. vorige ronde waren we achteraf dus ook niet op tijd (dacht dat ei op vrijdag was gesprongen dus geklust zodra man thuis was).. Ronde ervoor dus ook niet.. schiet niet echt op op deze manier:(

16. gimena

gimena Niet meer actief

@dretjuh je heb lekker geschopt zo ik het lees:) erg leuk.
    over morgen we gaan gewoon.even me gedachten op 0 zetten.
    lucas ging even kijken hoe hij moest rijden.en dan kon hij zeggen of we ergens onder weg afspreken of daar.
    ik laat het je vanavond nog weten lieverd.
    we hebben het gister net echt meer over gehad.
    en ik heb nog een bakje van je waar de soep in heeft gezeten die neem ik ook even mee voor je.

@collo zo jullie kleine meid is een schone slaperd :)snap wel dat je dan schrikt.zo ik het hoor doet jullie kleine meid het super!!
    en hoe gaat het met amy??
    na een avond mallen en denken heb ik het een beetje een plekje kunnen geven.maar als we heb bericht horen dat hij gestoven is zal we even kut zijn.
    maar het is gewoon beter voor hem. en knap dat hij zo keuzen kon maken.
    maar hij heeft alle wensen nog door kunnen geven.

@roeltje hoe gaat het met je enkel??

@lottie hoe maak jij het lieverd?

@zwangere hoe maken jullie het??

17. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Goedemorgen!!

Niks bijgelezen...zit nog een beetje ziekig te zijn op kantoor.

Balen Roeltje, maar hier ook geen echte ronde te noemen. Man was ook ziek, dus niks geklust deze ronde...zo jammer, maar niks aan te doen. Het moet wel leuk blijven en niet een moeten worden vind ik zelf.

Hoest verder hier?

18. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Mroos: het is een gezond gewicht, maar net als bij Dani eerst erg zwaar en nu ineens flink afgebogen. Is toch niet helemaal geruststellend. Maar hij is vrolijk en alert en gezond en dat is toch het aller belangrijkste!

Dani zit nu ook onder t gemiddelde :S Had ook veel last van tandjes, maar goed de kids bewegen nu ineens ook best veel dus snel bijkomen is erg lastig.

@Dees: sorry nog niet gereageerd op kraamzorg kwestie, tis gewoon te zot voor woorden dat je je hier nu tijdens de kraamweek druk daarover moet maken. Dit soort dingen moet gewoon goed geregeld zijn van te voren!

@Doortje: hopelijk is je misselijkheid snel weg, tis dan wel een goed teken maar tis zooow vervelend om zo misselijk te zijn.

@Roeltje: ahhhh dat is kl*te !!!!! Jammer dat manlief er niet is :(

@Hier: zoow speelkamer is al een begin mee gemaakt, volgende keer een kast kopen om al t speelgoed in op te bergen, de kist heeft zn beste tijd gehad nu.

Dani slaapt, layla speelt dalijk middageten, klein tasje pakken voor onderweg en dan over een uurtje of 2 a 3 rijden we weer aan naar NL :)
    Vanavond foto's online zetten, ook van de fotoshoot zijn de foto's binnen. ohhh kan zooo niet wachten :D

19. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @gimena: oke lief, sterk en tof van je dat je gewoon gaat. Soms is afleiding een goed remedie! En ik beloof je, ondanks alle ellende van je opa wordt het een leuke avond! xxx
    Komen jullie langs "de lucht" ?? dat kan ook om af te spreken een plek zijn.
    Ahh ja bakje :D handig ;)

20. gimena

gimena Niet meer actief

ja heb het wel even nodig mensen om me heen die ik lief heb.
    gaat zeker een leuke avond worden :) en er toch erg veel zin in.
    hmm ik heb eigenlijk geen idee zal zo eens opzoeken :)
    de lucht zit toch bij de a2?

Deel Deze Pagina