December 2009 mama's, deel 8!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 14 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hello

Collo
    Het is je gelukt:D Milan is verkouden hahaha. Eerste keer (op de 2 weken net na de geboorte na dan)!!! En ik ben ook verkouden!!! En dat ben ik nooit! Maar weet niet of jij de aansteker bent hoor, want uk van Panos en Maud waren volgens mij ook verkouden;)

Doortje
    Jeutje, heftig. Weten ze het al op je werk?

Roeltje
    He balen zeg, weer het verkeerde moment:(

Gimena
    Hier gaat ie wel hoor, errug moe alleen;). En trek jij het nog een beetje?

Panos
    misschien eens op zo'n babynamen site kijken??? Pfff...wij hadden het er gisteren ook over...Dat als we iets tegen komen toevallig dat we het even opschrijven, want gaat nog heel wat worden denk ik. Ik vind bijna niks mooi of leuk haha.

2. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @lotte: Nee hoor, dat is zeker weten de schuld van Collo. Dat zou mijn lief wondertje echt nooooooooooit doen ;). Maarre..vervelend dat je verkouden bent!!

3. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
  4. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Ben ik hier nou gewoon de actiefste vandaag :$??? Wonderen zijn de wereld nog niet uit... Waar is iedereen? Of moet ik vaker beetje ziekjes zijn :)?

Joehoe! Roeltje? Collo? Dees? Waar zitten jullie vandaag? Jullie schrijven toch normaal hier 80 pagina's per dag vol (die ik dan weer 's avonds tussen het hoofdgerecht en toetje probeer bij te lezen)? Dees en Collo hebben nog wel een goed excuus, maar Roeltje, waar zit jij? Nog steeds de eendjes aan het voeren? Of sta je lekker lang te genieten van je nieuwe badkamer? We tellen tot 10....

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Panos
    Hhahaha okee dan weet ik dat:p. Het valt wel mee hoor, maar ben doodop;). Misschien is het morgen weer over. Was vanacht nog aan het juichen "jeeeej ik heb ook een keer wat:p". Helemaal trots op mn snottebel:p

Dretjuh
    Haha, ik zeg dat heeeeeeel vaak omdat ik ook echt nooit ziek of wat dan ook ben (heb andere dingen:p). Maar toen we bij Collo waren, waren er 4 verkouden/ziek!!

6. gimena

gimena Niet meer actief

@lottie ja wel hoor.soms krijg ik even een huil momentje maar gaat wel oke

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Gimena
    Het is ook niet niks, dus je mag best huilen...Kan je er wel over praten met mensen als je daar behoefte aan hebt? Ik bedoel je vriend bijv.

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Lotte
    Dat klinkt wel heel heftig hoor meid....dat je nog net in aanmerking komt omdat je niet suïcidaal bent... Ik hoop dat het wat voor je is. Je kunt het in ieder geval proberen.

Roeltje
    Weer slechte timing van je ei!:x

Gimena
    Amy doet het prima. Die wordt nog steeds met de dag leuker al is het wel een beetje een jankerd hoor...(was ik vroeger ook). Als ze haar zin niet krijgt is het al snel huilen. Of ze wordt driftig en balt haar vuistjes dan en loopt rood aan...dan moet ik altijd zo lachen. En daar kan zij dan weer niet tegen....humor!

Panos
    Dat mag ook wel eens gezegd worden. Ik kan mijn wondertje ook wel eens achter het behang plakken hoor!
    Zeg, schandaal dat je dr bent! Mij een beetje de schuld geven... Oh ja, jij was zo goed in alles op mij (en mijn katten) afschuiven he? Lotte, straks zegt ze nog dat mijn katten je hebben aangestoken!:D

RiTi
    hihi...wonstertjes...

Lotte
    Hehe, er waren een hoop verkoudheids bacillen voor nodig, maar we hebben jullie eindelijk gevloerd!!!;) Beterschap....(als je ontzettende keelpijn krijgt, komt hij van mij)

Zou verder wel meer willen ouwehoeren hier, maar ga maar weer eens een leuk Gymp zetje ophalen bij iemand hier van het forum... Zij heeft een meisje wat een paar maanden ouder is dan Amy en nog een meisje wat een paar maanden ouder is dan Lizzy....en een hele dure smaak qua kleertjes die ze dan voor relatief weinig weer van de hand doet... Tja, dan kan ik me weer niet inhouden hoor...

9. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    Zo..ga nu ff proberen weer bij te lezen.... :)
    op mama dag lukt dat niet echt... en was pas op 432... :O

@ psje: hihi.. ik was een week eerder in winterberg! toevallig! was toen al niet echt best meer helaas.. maar goed
    en nu snap ik wat je bedoelt met aansluiting. snap wel wat je bedoelt ja... probeer vaak op de dingen die er tussen komen te reageren.. en ok.. soms doe ik ook mee ;)
    maar fijn dat er geen hard feelings zijn! :)

hihi.. zie nu pas de ZP-moment foto's! kei leuk! hihi

kei leuk die kraamvisite fotos!

@ de hoek: begreep van hetr cb dat het gedrag niet onbekend was want ze is peutertje aan het worden.. en dat het gewoon kan, maar niet 10x per dag.. dus das mooi!
    ze was 9345 gram en 79 cm (kunnen we niet ergens een lijstje maken, ben wel nieuwsgierig eigenlijk.).. te licht voor haar lengte maar aangezienz e de hele ruimte rond rende en op de tafel probeerde te klimmen snapte ze dat wel!
    thuis klom ze van de speelgoedkist, op de leuning van de bank, op de bank, benen weer op de grond en opnieuw.. tot ze op de bank ging liggen, rolde en hop op de grond lag.. tja..
    daarna niet meer gedaan ;)
    's middags binnenspeeltuin gemaakt! allemaal kussen op de grond, een slaapzak over 2 stoelen gehangen, ki3 opgezet en samen rondgekropen :)

@ secret story: idd.. allemaal blondies! nog meer mensen die het nu echt willen gaan volgen?? en kei nieuwsgierig zijn?
    volgens vriend is het echt'n vrouwnprogramma! ik zei al: duh, is net 5!
    ;)

@ chicken: hoe gaat het nu met je?
    hier dus maandag kei misselijk maar nu gelukkig niet meer :)

@ dees: wat een mooie fotos!!!
    hoe gaat het nu met kraamhulp?

@ goedkope slofjes: kleertjeshoek.nl!!
    wil sowieso wellicht snel een kinderkleertjes party doen.
    dames die interesse hebben????

@ psje: tja... mannetje zegt nog steeds datie het niet weet... en dat het er best heeft ingehakt in het begin de slapelozere nachten en herstellende van een randje BO.. (hoewel ik er meestal wel uit ging, maar goed... zijn gevoel en dat van lianne zitten op een of andere manier in elkaar verweven.. als lianne huilt dan slurpt dat zijn energie op (kun je bijna zien).. ) dus hopelijk wel binnenkort maar nu niet.. al vond ik de opmerkingen toch wel weer lijken op een verandering..

@ rompers: hema, check!! maar nu bij 74/80 worden de armen te kort maar lengte is nog ok.. 86/92 ligt klaar maar lijken zo groot ineens weer
    vind kwaliteit ook beter dan bijvoorbeeld van prenatal..

@ psje: wat goed!!!!!! van 8 tot 6 is ech super!! :) gefeliciteerd! hopelijk een nieuwe tijd aangebroken toch?

@ riti: en? werkt het nieuwe ritme?

@ curver bakken: laatst ook een hele hoop op wieltjes ghekocht voor onder de schuine wanden! :) lekker via internet, scheelt mij gesjouw, hahahaha

@ 1 slaapje: lianne doet er 2.. 1 na het ontbijt en 1 na de lunch.. die na het ontbijt word steeds korter.. die na de lunche langer ;)

@ roeltje: jeeej! lenn ook al goed geslapen! ":)

@ dees: leuk kaartje!!

@ suus: dat zijn aften en komen door verminderde weerstand.. dus aan de echniforce, meer slapen (helpt bij mij vaak) en als het echt auw doet: dentinox erop!!

@ dees: echt niet zelf de was enzo doen he! kom op zeg! je moet echt ff 6 weken rustig aan doen hoor!!! pff

@ psje: ik heb begrepen dat kindjes de 1ste jaren links en rechts afwisselen... dus let er nog niet echt op..

@ roeltje: hoe gaat het met je enkel nu?

@ collo: en? weer een lange nacht gehad?

@ lotte: ben benieuwd naar je email coaching..

@ mroos: ik begreep dat met 1,5 terug komen normaal was bij ouders waar het het 1ste kindje van is, in overleg dan he..
    @ panos: hier gaat de lijn ook vlakker.. hmm.. raar dat ze daar bij jullie zo moeilijk over deden..
    op onze babysite kun je lianne's grafiek trouwens zien..

@ panos": hahahah.. grappenmaakster! gen idee waar iedereen is, tis wel mooi weer!
    hier net met collegas gewandeld en hehe! ben weer redelijk bijgelezen! :) :p

Zal binnenkort ff fotos spammen van ons meiske die met de handjes op haar rug rondloopt :)

10. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @Gimena, ja hoor, verder alles prima. Sorry heb het berichtje gemist over je opa. Heel veel sterkte!

11. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @collo:Mijn levensmotto: 'Indekken en afschuiven' en 'twijfel nooit aan jezelf, het ligt altijd aan een ander'. Doe het niet voor niks zo goed in de dagelijkse kantoorpolitiek :). (Geintje hoor, ben juist dramatisch slecht in politieke spelletjes, komt doordat ik altijd praat voordat ik denk (niet altijd even handig...))

@joyce: Lastig zo als het onderwerp 'uk nr2' nog zo zweeft bij je vriend. Wij hebben de opvoedkundige 'hoek' nog niet geintroduceerd. Mn gevoel zegt dat het nog niet nodig is (uk is niet driftig aangelegd en is nog goed bij te sturen). Maar wil in de toekomst zeker wel met een vast strafplekje gaan werken! Hoe gaat het met Lianne en de hoek? Snapt ze het al een beetje?

@gimena: Is ook niet niks, mag je best verdrietig over zijn! Sterkte meis! En als je je ei kwijt moet....

@lotte: Succes met de verkoudheid! En als je nog tips nodig hebt... Wij zijn hier aan de lopende band verkouden tegenwoordig ;) (met dank aan kdv).

@dretjuh: Thanks voor de tip!!

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Collo
    Ik scoorde gewoon erg hoog op stress en somberheids klachten. Maar ik ben iig echt niet meer suicidaal oid, die tijd is voorbij;). Was een paar jaar voor Milan alleen zo.

Hahaha, en bedankt he! Het gaat nu alweer wat beter, maar vooral gisteren avond was t bal. Ben iig NOG niet ziek hoor:) Heb iig ook NOG geen keelpijn haha.

Panos
    Ja, ik wil wel weten waar ik al dat snot moet laten:p:p Nee hoor geintje, valt nu alweer hartstikke mee:D. En was nog wel zo trots op me snottebellen!!:(:p

13. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ verkoudheidstips: check!!
    gebruik zelf kaloba, werkt goed
    voor de keel heeft mijn vriend laatst bisolvon gebruikt, ik tijm siroop
    voor lianne: tijm siroop, tussikind en babyluuf!
    evt ui naast het bed

@ panos:
    volgens mijn snapt ze het dondersgoed..
    lianne kan soms best driftig zijn.. best raar hoor!
    tijdje terug luisterde ze prima en bleef overal vanaf..
    mijn zus was hier zondag en die zei ook: toen ze laatst bij ons was bleef ze idd overal af en was ik blij dat we niet alles weg hoefden zetten en nu blijft ze proberen...
    (is ook mooi natuurlijk, gekleurde m&m's..)
    maar goed.. slaan mag niet, dus we zeggen eerst dat het niet mag, en nee zeggen en goed aankijken enzo (maar soms draait ze dan der oogjes weg , zo'n talk to the hand smoeltje.. en tja.. als ze dan blijft doen dan hop in de hoek
    gister met eetstoel en al!
    ze had nog boterham maar wilde perse iets anders.. ja daag! eerst opeten dan boterham 2!... en toen dat niet lukte was het klaar, dan maar geen bammetje meer!

hoorde overigens vandaag dat ze nog steeds maar 1 bammetje kreeg tussen de middag op de opvang...
    hebben al vaker gezegd dat 2 mag ( ja maar onze regel is bij 1 jaar 1 bammetje en bij 2 jaar 2 bammetjes..).. en dat ze het zelf aangeeft.. dus ben benieuwd wat de invaljuf nu met de info doet...

14. gimena

gimena Niet meer actief

kom even snel iets melden.
    gister avond na dat ik me opa Tot ziens heb gezegd.
    is hij aan het slapen hij is tot nu toe niet meer wakker geworden.
    hij heeft nog zijn familie nog tot ziens kunnen zeggen.
    en zijn wensen op zijn manier verteld.
    pfff snik het komt nu wel erg dicht bij allemaal. :(.

15. mroos

mroos Niet meer actief

@Gimena, ach meid, heftig allemaal zeg.. sterkte!

@Joyce, jep, normaal is met 1,5, maar ik ga dus nog met 16 maanden, en dan weer met 18 maanden.

Boaz test ook graag uit, en het is nog steeds een beetje zoeken hoe ik daar op moet reageren. Ik zeg natuurlijk nee, en na 3 x nee haal ik hem weg bij de desbetreffende plek.
    Als hij tijdens het eten vervelend doet, schuif ik zijn stoel naar achter en 'negeer' ik hem een half minuutje ofzo. dan zeg ik 'is het nu klaar?' en gaan we weer verder met eten.

Ik heb altijd geleerd(in studie en stage) dat onder de anderhalf kindjes te jong zijn om zo'n groot oorzaak-gevolg(ik doe iets wat niet mag-ik word weggehaald bij wat ik doe-ik word ergens anders neergezet), niet te overzien is, dat zijn 3 stapjes en 2 is eigenlijk al genoeg.. Beter kun je dus het gevolg meteen aan de oorzaak plakken; vervelend met eten=eten weg slaan is=op de grond zitten oid.

Ik heb ook af en toe het idee dat het 'straffen' van slecht gedrag juist uitnodigt om nog eens te doen. Daarom kies ik er af en toe voor om de kaarsen eens weg te zetten ipv hem te blijven corrigeren. Of hem te negeren en net te doen of ik niet zie dat hij iets doet wat niet mag.. Zodat het de volgende keer minder interessant is, want hij weet het toch wel..

Het is wel lastig hoor. Persoonlijk vind ik positief benaderen belangrijker dan 'weten wat de regels zijn', omdat ik geloof dat wanneer kindjes vaak positief benaderd worden, zij minder de behoefte hebben om vervelende dingen te doen, het gaat immers om aandacht.

Nou, een héél lang stuk haha, wie weet heb je er iets aan.

Ik ben net de eendjes wezen voeren en naar de kinderboerderij(koeien en geiten eten geven uit de hand, Boaz genoot), hij ligt nu in bed dus ga even stofzuigen en dweilen en dan koken!

16. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Mroos
    Wel grappig, ben het helemaal met je eens met wat je noemt. Zo denk ik er ook over en zo probeer ik het ook te doen. Milan daagt nog niet veel uit oid, maar als hij het doet dan is de manier die jij noemt wel degene waarvan ik denk dat het goed kan zijn.

17. gimena

gimena Niet meer actief

@mroos ow ja bah de test fase.
    hier bij het eten bij ons ik kan het allemaal zelf mama.

18. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @mroos: Helemaal met je eens!

19. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ mroos: ben het helemaal eens met wat je zegt hoor!! echt! en zo doe ik het meestal ook.
    maar dat werkte zaterdag dus gewoon niet..
    en dat negeren vind ik zooooo lastig! ik bedoel, ik wil dat ze het niet doet.. dus als ik het negeer dan doet ze het zeker... snappie?
    ik wil bijvoorbeeld ook niet dat ze aan de TV komt.. maar als ik dat negeer dan doet ze het wel..
    Daarom had ikhet even gevraagd bij het cb en het kon dus wel al, als je maar eerst al de andere dingetjes probeerde.

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    zo, we zijn weer binnen :D
    rond 2 uur werd ie wakker, dik 2 uur geslapen.. (mama stiekem ook een beetje;)) Fruit gegeten en op de fiets gezet.. Lekker eendjes voeren en naar de kinderboerderij.. Toen we terug kwamen rond kw voor 4 waren de buurmeisjes buiten aan het spelen.. Dus Lenn en ik met drinken en al naar buiten gegaan.. Mannetje heeft heerlijk lopen spelen.. één keer van de stoep gerold.. staat met zijn voetjes op de stoep en handjes op de straat.. Zo stond ie te lachen en te gillen van pret, valt ie ineens voorover :( zijn eerste echte schaafwond is een feit.. En lachen dat ie deed :$ Rode wangetjes en blauwe vingertjes van plezier, maar wilde niet naar binnen.. Vingertjes trokken gelukkig snel bij.. Groot plezier gehad buiten met beide dames haha.. heerlijk.. Gelijk even bijgekletst met de buurvrouw.. Nu zit ie voor de tv een koekje te eten.. Lekker op tijd eten en uitgebreid douchen, het zand en zooi zit tot onder zijn nageltjes.. Kan dan zo onwijs genieten van 'm..

Ga nu ook even op de bank met wat drinken en dan aan het eten beginnen..

Deel Deze Pagina