Pff, nou Boaz weigert echt te slapen de laatste middagen. Hij slaapt 2 uur op een dag. Zijn tanden staan ook wel écht op springen nu, dus daar heeft het vast mee te maken. @Joyce, Ik snap dat het af en toe lastig is ja, ik ken het.. En dingen 'negeren' die gewoon niet kunnen omdat er dan de mogelijkheid is op een ongeluk of dat er iets kapot gaat, kan nu eenmaal niet, had het meer over het tafelzeil van de tafel trekken ofzo.. Hij doet dat omdat hij weet dat het niet mag, en zodra we er geen aandacht aan schenken stopt ie ermee. Het echte opvoeden is in ieder geval begonnen nu.
Boehoe Nog niet alles kunnen lezen. Zal morgen of vanavond even komen reageren. @mroos Wat een fijn stukje heb je geschreven over die opvoeding. Daar heb ik nou echt iets aan. Groot gedeelte pas ik ook toe. Maar bevestiging is altijd fijn. Thanks.
@ mroos: ja precies! en hier dus al een paar keer op der buik en huilen maar..... dus tis een echte meid Gisteren wel ff onpedagogisch gedaan hoor.. Ze ging van speelgoedkist, op leuning van bank, op de bank etc.. paar keer gezegd dat dat niet de bedoeling is, maar goed.. ze bleef het doen.. tot ze van de bank rolde en wij er dus niet waren om haar op te vangen.. tja.. rest van de dag heeft ze het niet meer gedaan... wil aan ene kant het toestaan want is goed, maar tis wel gevaarlijk..
Hallo!! Vandaag is emma voor het eerst naar de kapper geweest, ze vond alles heel interessant totdat de kapster aan dr haar ging zitten. Toen begon ze beetje te mopperen. Maar goed dr matje achter is eraf @joyce: jahhh ikke ga secret story volgen, heerlijk onzinnig programma. Hmmm ik herken veel van het gedrag van lianne bij emma. Kan echt een engeltje zijn maar ook driftbuien!! @lotte: ohjee de baccillen hebben je te pakken @mroos: bedankt voor je stukje! Lijkt heel logisch en duidelijk zo! @derest: sorry, weet het niet meer. Ga ff avondje tv kijken! Morgen weer aan het werk. Fijne avond allemaal.
Nog steeds zo rustig hier.... Ben helemaal van de wap (rare lokale uitdrukking, ben nog steeds aan het inburgeren in het brabantse land). @Opvoeden: Driftkikkertjes in de dop! Lastig, maar ook erg grappig lijkt me. Onze uk is nog goed bij te sturen en accepteert 'nee' nog wel (maar voor hoelang nog...). Alleen kan ze soms een beetje over dr toeren raken als ze ons iets probeert duidelijk te maken en wij maar niet snappen wat ze bedoelt. En maar wijzen en 'dietoe' gillen, wat overgaat in krijsen als we het niet snappen of als ze iets niet mag.....
@ Panos; misschien een beetje sneu voor dr maar ze heeft geen keus, we plukken haar er vroeg uit . (ontbijten doen we met z'n drieen, vandaar). Ik zet nog even door, ze lijkt het zelf namelijk wel best te vinden en wil het zeker 7-10 dagen een kans geven om te kijken hoe ze het doet. Ben zelf ook nogal taai waar het mijn (bio)ritme betreft dus wie weet heeft ze dat van mij. @ Lottie; he bah verkouden, beterschap voor jou en Milan. Heel veel succes met je digi-therapie, hoop dat het wat is! @ Namen; hele pakketten hebben we op alfabet uitgeprint (jongens en meisjes zelfs in ons geval) en met een dikke stift gaan strepen en doen heel de zomer (in het park, op het terras, in de trein, in Rome en in Parijs...zucht). Als er op een heel A4tje geen enkele leuke naam stond mocht er iets gezelligs van gevouwen worden. Heeft overigens niets opgeleverd, eind september waren we nog maar bij de E . Succes! @ Joyce; wat leuk dat Lianne het zo goed doet, een echt peutertje al dus . Lengte en gewicht van Maura staan onderin . @ Mroos; ben het weer eens roerend met je eens, knap en duidelijk omschreven! Boaz is dus ook een lekker boefje . Ik merk heel erg dat als ik heel rustig ben (echt 'ben' en niet alleen 'doe') en ik zeg 'nee' dan is het meestal voldoende. Als ik meega in haar energie (gut wat klinkt dat vaag) en temperament dan wordt het vervelender. @ hier; ben compleet gaar. Vanmorgen peutergym-ding, stofgezogen, een of andere boomstruik gesnoeid (uh gesloopt) en alle takken opgebonden, uitgebreid gekookt voor 2 dagen, Maura's kamer schoongemaakt, Maura uitgebreid gebadderd en de badkamer schoongemaakt en boodschappen gedaan. gáapie
@ PSje; wat leuk dat Emma naar de kapper is geweest, de eerste keer van vele! @ Panos; zo sneu vind ik dat, dat ze zo hun best doen je iets duidelijk te maken en het gewoon niet lukt . Wappen, dat was toch een soort mislukte mms?
@riti: Is ook wel sneu soms. Ze kan dan echt heel verdrietig worden... Ik probeer dr dan maar snel af te leiden en dan zakt het gelukkig wel. En wappen, tsja... Heb nog voor een internet startup gewerkt waar we oa wapberichten maakten . Maar das nie de brabantse wap... zo hightech zijn ze hier niet
@ Panos; lijkt me ongelofelijk frustrerend als je niet goed kan communiceren, respect voor alle ukkies! Brawap dus.....volgens mij is er ook een Utrechtse versie, hoor het hier ook wel eens, al is dat eerder wappie
Joyce Kinderkleertjesparty...wat denk je....zou ik interesse hebben? hahaha Natuurlijk! Vannacht een nachtje van 5 uur gehad, maar dan wel 2x 5 uur, dus dat is ook wel weer lekker dan. Had jullie al bedankt voor de superleuke kraamkado's maar zal nog even een foto bijvoegen van degene hier die als eerste een toepassing heeft gevonden voor de Bilibo heeft gevonden...
Leuk om te lezen dat iedereen mn stukje zo duidelijk vindt. @Riti, hoe was de peutergym..? lijkt me erg leuk om te doen. Altijd samen ontbijten? Leuke traditie! Boaz krijgt de laatste week wóede-aanvallen bij het afscheid nemen van papa/tante/oma, hij wilt NIET met me mee(of bij me blijven). Onwijs genant voor mij, maar ik doe maar net of het me niet kan schelen (niet tegenover papa natuurlijk..). Voor de rest vandaag heerlijk relaxt dagje gehad met hem, hij was heerlijk vrolijk en heeft hartstikke goed gegeten en gedronken. Oh enne, de 2 boventanden van Boaz zijn door, hij heeft nu officieel 4 tanden haha. Er zit nog veel aan te komen dus ben benieuwd.
@ Mroos; ja dat samen ontbijten bevalt ons goed! s avonds wordt lastig, man is wat laat thuis. Nu kan hij op zijn gemak thuiskomen en met Maura spelen en knuffelen zonder meteen aan tafel te moeten (ik heb dan al met Maura gegeten). Samen ontbijten dus, meteen een goede start van de dag . Die peutergymdinges is eigenlijk heel suf. Máar, de vrouw die het geeft is heel leuk en de setting (heel veel matten en ballen in alle soorten maten en dan heel veel zingen en stoeien) ook, het sluit af met peutermassage. Maura gaat niet naar de opvang en nu maakt ze ook andere kindjes mee. Ze vind het ook erg leuk, maar wat wil je :doen waar je zin in hebt terwijl je moeder er bij zit te zingen .
RiTi Het is een stoere kater. Dees Even een vraag aan jou als MODje. Kan ik op een of andere manier de teksten van de oude topics als tekstbestand krijgen? Zou nl. graag al mijn reacties van oude topics willen bundelen omdat daar zoveel info in staat over de ontwikkelingen van Amy. Lijkt me zo fijn om die bij de hand te hebben omdat je zo snel dingen vergeet. Weet bijvoorbeeld echt niet meer tot 3wanneer de huiluurtjes bij Amy hebben geduurd of precies wanneer ze door ging slapen...
Dees ja dat wil ik dus ook graag wat collo vraagt collo haha leuke foto riti ben nie ziek gelukkig hoor maar thanks
@Kleertjesparty: helemaal gemist... Hartstikke leuk idee! @Lotte: fijn dat je niet ziek geworden bent! @mroos: irritant van boaz! Onze uk heeft ook zon periode op de crèche gehad. Altijd blèren als ik dr kwam halen. Niet leuk! Gelukkig is het nu weer over. Lig lekker in m'n bedje. Nog even tv kijken en dan lekker tukken. Trusten
ff snel ego berichtje van mij... kids liggen alweer op bed (in tilburg) reis is goed gegaan weer. Heb op mijn hyves al foto's gezet van de kamertjes tot zover. Heb net de foto's bekeken van de fotoshoot van de fotograaf, zijn superrrrr leuk!!! maar die zet ik er morgen of overmorgen wel op hoor weltrusten xxx
@dretjuh jaaaa heb zin in onze Shop date hihi. Gratis ? Esmee gooit haar tas gelijk veel vol maar lucas vond het oke om bij de lucht af te spreken hoelaat vroeg hij?? had ik het toch goed bij de a2
Kom nog eve n welterusten wensen.. Na ons dagje buiten was Lenn om zeven uur bekaf dus lag er op tijd in.. Vanavond bij het zappen rolde ik in een leuke dansfilm.. Ging super tot ik m'n schoenen uitdeed.. Zit nu dus te wachten tot de molletjes hun werk gaan doen en morgen de ha maar weer bellen.. Trusten!