thnx Nou de kids zijn moe die gaan er over een kwartiertje ofzo al lekker in. morgenochtend rond 9.30 rijden we richting engeland
heb man net naar de mac gestuurd Moest er de hele dag aan denken en kon het niet van me afzetten! Wel lief dat hij is gegaan! Ga later even bijlezen! xx
ow doortje, het is dat ik nog tot de nok toe gevuld ben met gehaktballen, anders was ik ook echt naar de MAC gereden! hmmmmmmmmmmmm @dretjuh: aaaaaah, meisje, wat erg! Ik heb ook een kat die het hele huis van mijn ouders toendertijd heeft ondergepiest, maar die bleek dus gewoon blaasgruis te hebben... Nu heeft ze een aangepaste brok en woont ze in onze schuur en gaat het eigenlijk super, maar is ook een eenkennig gevalletje... zouden zusjes kunnen zijn dus... maar ik kan er ook geen afstand van doen... beestje komt waarschijnlijk nooit meer in een liefdevol huisje terecht... @peuterbedje: ik heb het ook overwogen, maar ik ga nu toch wel proberen om Maud vanuit het ledikantje dat ze nu heeft gelijk in een groot bed te leggen hoor... Peuterbedje is wel heeeeel schattig enzo, maar eigenlijk zonde van het geld voor dat 'even'... Maargoed, dat is onze keuze... @stink: whatsapp! cool he? Wie heeft het nog meer? lotte iig... @hier: ga op de bank liggen...zit propvol (ja gek he, 2 gehaktballen op en veel teveel aardappels en spinazie en vanillejoghurt..) Ff lekker een bakje koffie drinken hmmmm
@doortje: tja mac... zwangerschapshormonen he @Suus: hier heeft wellicht met haar terreitorium te maken, ze plast veel sinds dani geboren is, daarvoor nooit. En naast t plassen is bubbles best een stress katje dus zo'n lange reis zal haar absoluut niet goed doen. Echt sneu voor dr...
@ Caruli; ach arme Mitchell, hoe is het nu met hem? @ Dretjuh; pff heftig zeg . Moeilijke beslissing maar jullie hebben het goed gedaan. 7 maanden is wel lang, maar het beestje is in goede handen. Hopelijk vind Bubbles een fijn nieuw baasje. @ straf oid; in de hoek, op de stoel of even wegzetten zie ik vaak om me heen. Mijn vriendin legt haar jongst op de grond op zijn rug (nooit lang hoor) om (oog) contact te krijgen en duidelijk te maken dat iets niet kan (die lacht en rent weg). Hier nog niet echt nodig geweest al hebben we het er al wel over zodat we het zelfde kunnen doen tzt. @ op het potje; dat hangt dus heel erg af per land hoe daar tegen aan gekeken wordt. In Scandinavische landen zijn ze er over het algemeen heel erg vroeg bij. Echt zindelijk zijn is wat anders, dan moeten ze zelf hun ontlasting meer kunnen controleren. Maar het schijnt al wel vroeg te leren te zijn waar ze het laten (altijd een pot of bak binnen handbereik dan). @ Peuterbedje; Waarom zouden ze al wel in een peuterbed kunnen en niet in een gewoon bed? Die is toch alleen maar groter, of zie ik dat verkeerd? Je hebt van die voorschroef randen voor het bed tegen het er uit vallen. Ik zou eerder in de overgangsfase de poten er onder vandaan halen denk ik . Geen idee ook wanneer een ledikant echt niet meer kan, merken we vanzelf.
@Bedje: bij layla merkte ik dat een ledikantje echt niet meer kon toen ze continue uit haar ledikantje klom. Stel het gaat een keer mis, dan kan ze lelijk vallen. Ze was ca 2 jaar toen, in febr, in t nieuwe huis heeft ze een groot bed gekregen. Waar ze dan ook wel tig keer uitkomt, maar minder hard kan vallen. Ik zou zeggen tussen de 2 en 2,5 jaar uit het ledikantje. @Straffen: Wat het straffen betreft.. is bij Dani nog niet echt nodig geweest. Meer het pas op zeggen en hem op de juiste plek zetten. Layla zetten we altijd in 1 en dezelfde hoek, ga op mn knieen voor dr zitten en zeg kort maar krachtig dat het niet mag. Soms mag ze ff 1 minuutje blijven staan.
@ Dretjuh; en is het grote bed van Layla gewoon een standaard maat bed ? Of is het een kinderbed oid. Geen idee hoe veel bedmaten er wel zijn ook . @ Doortje; zag de hema jurkjes vandaag in het echie hangen en ik ga morgen die gestreepte halen, vind m super. Wel grappig, de enige die je nog niet hebt . @ vrij; morgenochtend ben ik vrij (soort van). Dennis wil ook een smet Maura naar de gym en heeft een paar uurtjes vrij kunnen regelen .
Hoii allemaal, @Doortje, lekker, mac.. wat had je? @Dretjuh, kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt hoor! @potje, Wij zetten Boaz er ook af en toe op. Mijn schoonmoeder had alle 4 kinderen voor 2 jaar dag en 's nachts zindelijk. Geloof dus zeer zeker wel dat het vroeg en bewust kan. @Straffen, wij moeten Boaz af en toe flink toespreken. soms draaien we hem weg in de eetstoel, dan gaat hij keihard huilen en wil het meteen goedmaken, heeft wel effect dus. Boaz heeft echt het fantasiespel ontdekt. met een lepel in de kom roeren en dan een hapje nemen, zichzelf inzepen onder de douche, met 2 autootjes het huis door racen, foto's maken met een speelgoedtoestel, heerlijk om te zien. Ook maakt hij steeds meer grapjes waar hij dan zelf keihard om moet lachen, ook zo heerlijk. Morgen vrij, erg fijn, en dan do weer werken, vind het veel beter zo.
hmmm het was heerlijk! Ligt nu helaas zwaar op de maag...ach, het is de prijs die ik moet betalen @psje: leuke foto's!! Ik heb het ballententje ook gekocht, wat een geweldig ding, he?! Sara gooit ook ballen eruit, maarja @caruli: heeft mitch doorgslapen vannacht? @collo: zielige amy! Fijn dat beide monsters zo goed geslapen hebben! Haha plassen in bed! @happy: klar voor de grote dag? @Panos: heeeele fijne vakantie, wat heerlijk voor jullie! @getrouwd: in september 5 jaar, in juni 12 jaar bij elkaar! @roeltje: leuke foto van lenn! @Dees: wat een verhaal weer van Jeroen! @suus: ooow, ik wil ook uitslapen! Wat fijn voor je! Haha, mac kan zo fijn zijn! @riti: goed dat je zo volhoudt met Maura, hoor! Heeft ze straks alleen maar profijt van (en jullie trouwens ook!) @lottie: ga je zo terug pben! Ik zal zeker de jongensnaam met je delen, mocht het een meisje zijn Heb ook nog een paar andere namen, maarja dat moet dan wel je smaak zijn he?! @stink: blijft rot voor je! @"straf": wegzetten op de grond. Weinig nodig geweest, maar ze was erg beduusd. @dretjuh: dikke knuf, zal moeilijk zijn geweest!
@mroos: zo schattig van Boaz! @riti: die gestreepte wilde ik ook, maar was niet meer in maat 80...Ik vond ze allemaal geweldig! Die gesteepte heb ik in een shirtje.
@Doortje; Had Sara nu de waterpokken, heb dat denk ik gemist. @hier; Ik ga mijn mond maar houden, val van de ene in de andere verbazing...
Peuterbedje die zijn toch juist voor lang!? Ik zag hele grote... Snap er de ballen van haha. Whatsapp leuk maar krijg nooit berichtjes haha riti denk dat er alleen n rand aan zit bij n peuterbedje ofzo!? Zelf aan t bed schroeven is idd ook een idee! Alleen zonde vh bed! Wij moeten wel iets verzinnen omdat er n tweede komt, maar weet t echt ff niet dretjuh maar als ik Milan in n ander bedje ga doen dan moet dat wel al even voor de baby komt, anders zijn t teveel veranderingen tegelijk. Of evt misschien juist later bedenk ik me nu! Kleintje komt toch eerst bij ons zodat Milan kan wennen. Maar hij draait veel dus n groot bed kan toch niet?? Dan ligt ie telkens naast bed
@dees: ja Sara heeft de waterpokken gehad, maar het viel zo ontzettend mee! Het zoontje van mijn gastouder zat van top tot teen onder, maar Sara had er 3 op haar gezicht, 3 op haar hoofd, een paar in haar nek en een aantal op haar rug en buik. Ben wel blij voor haar hoor, maar was erg verbaasd dat het ook zo kan gaan! Hoezo verbazing? Is Jeroen zijn best aan het doen? Zal er vast vandaag over nagedacht hebben
@RiTi: Layla heeft een 1 persoonsbed. dus ehm.. 90 bij 200 cm geloof ik @Mroos: Leuk he zo'n fantasiespel Dani begint daar ook mee. @Lotte: als hij veel draait zou ik het ook nog niet doen hoor. Ik zou hem persoonlijk nu nog niet in een ander bedje leggen. Pas met een jaar of 2 a 2,5 @Bedje: ik heb speciaal voor een 1 persoonsbed gekozen, meteen alles in 1 keer goed.. ipv eerst een juniorbed met matras, hoeslakens,dekbed en overtrekken.. en dat voor een paar jaar. Een juniorbed is 1.50 lang, en de meeste kids gaan tussen de 4 en 7 jaar over naar een groot bed.
@Doortje; Oke, het viel mee dus! Ik ben echt heel benieuwd wanneer het zich uit bij Beau, tot op heden kan ik nog niks ontdekken. Verbazing..meer over het feit dat er van alles niet lekker loopt...ik wil alles wel opschrijven maar ben dan wel ff bezig... Hij is nu weer de deur uit, laat mij achter met Beau (normaal flest hij hem en stopt hem in bed) nu om 20u trekt ie zijn jas aan en zegt doei... Heeft ie vanmiddag boodschappen gedaan, gyros...haalt ie 300gram...heel klein bakje waar je net 2 pitabroodjes mee kunt vullen...dus beau en ik hebben maar boterhammen gegeten... en zo nog veel meer
Dretjuh maar ik moet er sowieso een ander bed bij hebben dus vandaar dat ik opzoek ben naar hoe en wat. En n ledikant extra kopen voor 2mnd is ook weer zo zonde! Jij hebt dus n gewoon 1 persoonsbed die voor vanaf 4 is? Misschien als we Milan ipv in n slaapzak dan strak instoppen? Stom hoor al die keuzes hoe voel je je nu? Zit je erg in over poesje?
Dees jeetje raar zeg Lijkt wel of ie niet thuis wil zijn... Echt niet leuk voor jou zo! Trek je het nog n beetje?
@Dees: dat meen je niet?? Waar is hij met zijn hoofd?? Wist je dat hij weg zou gaan? Hij heeft een wakeup call nodig (sorry dat ik het zo zeg!) Ben ook benieuwd of Beau de waterpokken gaat krijgen. Ze hebben weinig aan elkaar gezeten, dus kan zo zo zijn dat het niet gebeurt.
@Dees, klinkt alsof het nu wel uit de hand begint te lopen thuis.. Waar gaat hij dan naartoe? vind het echt heel sneu voor je.
Dees Jeetje klinkt niet echt fijn zo zeg Heb je er al over gesproken met Jeroen? Enig idee waar hij naar toe gaat?