abbo! hier vanmorgen met mn moeder fe door huis gegaan was bijgewerkt, logeerkamer weer beloopbaar gemaakt bedden verschoond,keuken schoon... vanmiddag nog fe stofzuigen en boodschappen en dan kan ik er weer fe tegenaan...
als we toch een schoonmaakhoekje hebben nu... Ben al even bezig om mijn wasmachine weer fris te krijgen. Komt zo'n muffe vieze geur uit. Zit ook in mijn wasgoed als ik dat er dus even in laat zitten en niet direct eruit haal...vreselijk. De wasmachine is pas 1,5 jaar oud en heb de oude juist om die reden weggedaan, maar die was dan ook al 6 jaar oud. Het komt niet uit het wasmiddelenbakje maar je ruikt het echt als je je kop in de trommel steekt..bah. Heb al van dat schoonmaakspul erin gedaan, met azijn op kookwas gewassen, met soda.... Soms helpt het een dagje ofzo, maar daarna is het weer terug... Wie weet raad?
@ Collo; dat is vaag. Af en toe heet wassen, azijn en/of soda zou afdoende moeten zijn. Misschien de afvoer? Dat er ergens op de route water stil staat en misschien zelfs wel een beetje terugloopt of zo?
collo azijn gebruiken.. Dan een lege trommel op kookwas draaien.. als het goed is is de geur dan weg..
hier was het probleem trouwens wassen op te lage temperatuur.. eens per 2 maanden een kookwas draaien (als je daar geen wasgoed voor hebt, gewoon leeg draaien).. ik was namelijk altijd op 30 graden en dat is te laag..
gut...heb ik in eens een vrije middag echt geen zin in wat hoognodige boodschapjes te gaan doen of iets anders huishoudelijks nuttigs. Wat zal ik eens...
@collo: zou idd goed kunnen dat je hem eens of 2 keer op kookwas moet draaien, kwam er gisteren niet op maar dat hadden wij ook een keertje! @Hier: nou kon t niet laten om net wat te kopen voor de kids. Wilde nog een nieuwe zwembroek voor Dani maar dan 1 die over de knietjes komt Dus heb deze voor hem gehaald: http://www.jippiejajee.nl/mwa/image/zoom/zwemshort%20claesens.jpg En voor Layla zag ik een leuk zomertopje een groene, is weer wat anders als roze he http://www.binkentroela.nl/images/productimages/big/29463a.jpg
Boaz kan een paar stapjes aan 1 hand, hij vindt het eng dus na een paar stapjes blijft hij staan tot ik zijn andere hand pak, maar hij kan het (gaat echt ineens snel..). Boaz ging niet meer slapen vanochtend(logisch eigenlijk) dus even gespeeld en daarna boeken teruggebracht naar de bieb en op de fiets boodschappen gedaan bij AH. Hij werd moe en dus vervelend, dus ik heb voor het eerst vlak nadat het knijpfruitzakje afgepiept was er eentje gepakt en aan hem gegeven. Ik zag iedereen kijken 'oooh, dat is zo'n moeder die haar kind meteen stilhoudt met eten als hij begint te huilen..' haha. Daarna nog even samen een boterham gegeten en nu ligt hij lekker te slapen! @Riti, trakteer je jezelf vanmiddag dan wel op allemaal lekkere dingen? @Dees, vier jij het nog? @Joyce, balen, steeds meer nee dan ja.. het is zo leuk! @Wassen, 1 keer in de zoveel tijd op 90 graden met azijn! Verder wassen wij ookop 30 graden, maar beddengoed etc. natuurlijk op 60!
@huishouden: Krijg meteen weer een complex van dat gepoets van jullie! Wij zijn echt langzaam aan het verslonzen thuis... Hebben altijd een hulp gehad, alleen nu sinds een paar maanden niet meer. Het lukt ons gewoon echt niet de boel op orde te houden (naast werk, sociaal leven, uk, zwangerschap, etc). Gelukkig doet mn vriend heel veel, maar helaas is dat niet genoeg... Gaan dus echt met spoed op zoek naar een nieuwe hulp! @zwemmeeting: Datum op korte termijn prikken? IS denk ik het handigst met suus die dadelijk weer op knappen staat....Donderdag 10 maart of vrijdag 11 maart? @rest: Even vergeten....
Nog niet alles terug gelezen. @gimena Heel veel sterkte vandaag meid! @Jarige dames, Hiep hiep hoera!!!! @mroos Jee Boaz doet ook al een paar stapjes aan de hand leuk hoor! @hier Nog steeds drama nachten Luuk word elke keer snachts wakker en wil dan niet meer in zijn bed slapen. Nu hebben we hem vannacht bij de 1e kik al naast ons neer gelegt en meneer heeft door geslapen tot 07.00. Wij blij. Spreek jullie vanavond. pauze duurt veel te kort. Ga maar weer eens naar de ictruimte om te testen. Bah bah rotverhuizing.
Joyce Oh ok. Leuk Alleen heb ik die oxxyslofjes nu al twee keer voor 5 euro kunnen bestellen via internet. En het zijn nieuwe. Regelmatig hebben ze kortingsacties via een site. Collo Hee dat probleem hebben wij ook! Ik heb het filter nu weer schoongemaakt en de wasmachine afgepompt en dat helpt. Dat al geprobeerd? AZIJN/kookwas Eh hoeveel dan? Onze kan niet op 90 volgens mij. Even kijken straks
@ Mroos; Boaz heeft de smaak dus helemaal te pakken met het lopen, leuk zeg. Gaat inderdaad hard, zo cliche maar o zo waar: ze worden zo snel groot . Uh nou nee eigenlijk (mezelf op lekkers trakteren), zat net te bedenken om misschien wat te bakken. Heb nog een pot goede kersenjam dus dacht aan notenkoekjes met jam er in. Maar ben dus alleen en om ze vandaag en morgen dan allemaal zelf op te eten . Zou het liefst mijn naaimachine en de dozen lapjes-prut willen uitzoeken. Wil graag een tafelkleed gaan maken die tweezijdig te gebruiken is en een leuk speelhuis onder de tafel maakt (vakjes, luikjes, raampjes dat soort dingen). Lijkt me heerlijk al te beginnen met mijn plannetje . Het is alleen zo niet slim dat nu al op te pakken...helemaal niet slim zelfs... plannetje in mijn hoofd dan nog maar even ideeen genoeg en zit nog steeds op de bank nog een kopje koffie dan maar
@ lotte: dit is ook allemaal nieuw spul.. @ wasmachine tip.. ah ok.. das een goeie ook eens doen en hoe krijgen we het bakje wasmiddelvrij?
Oma weet raad :: Bekijk onderwerp - Stinkende wasmachine Machine op een kier doe ik ook altijd en wij doen altijd met een oud washandje die binnenring schoonmaken en het deurtje en laat ook het zeepbakje open staan na het wassen..
Zo even tijd voor jullie dames! Deel 9 al weer! Tijs slaapt sinds anderhalve week echt nog maar 1x, dus hij ligt er net in. Gaat eigenlijk heel goed en het is ook wel fijn, opeens weer meer tijd om er op uit te gaan. Kleertjesparty; lijkt me leuk! Riti en Dees; gefeliciteerd dames!!Hieperdepiep!! Gimena sterkte vandaag... Hier ook aangestoken door het opruimvirus dat hier heerst vandaag. Vanavond lekker in een schoon bed slapen (is altijd extra lekker he). We gaan ook uit eten met zijn tweetjes. Papa was 12 1/2 jaar in dienst maandag en we mochten samen uit eten op kosten van de zaak; altijd goed toch? Lastig Joyce als je een beetje zekerheid wil, maar het niet kan krijgen...hij wil toch niet persee maar 1 kindje of wel? Coole zwembroek Dretjuh!! Doortje; zou fijn zijn meid als de misselijkheid al minder werd, duim duim! Jullie meisje ook elke keer verkouden enzo he, hier hetzelfde. Ze zeggen dat het er wel bij hoort he nu rond deze leeftijd. Vandaag 12 weken joepie!!