December 2009 mama's, deel 9!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dretjuh
    gelukkig is hij weer terecht:) Sterkte meid, dit moet echt heel moeilijk zijn om je (stief)kind zo te zien:(

Dretjuh
    nou, dat kan ik je wel vertellen, bij nr. 2 ga ik veeeel meer op mijn gevoel en de beeb af.. Lizzy geeft het idd zelf wel aan lijkt me..

Joyce
    ik heb aan het begin af en aan bloed verloren (bruin en helderrood).. Oorzaak nooit gevonden.. Kan zijn dat er een bloedvaatje geknapt is tijdens het uitstrijkje of tijdens de sex.

Lenn is in een recordtijd in slaap gevallen:$ Krap 3 minuten :D Maar goed, hebben na het broodje ook nog een tijd achter het huis gespeeld dus veel buiten geweest.. Dus daar wordt ie wel moe van;)

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    net online kaartjes besteld voor de film morgenavond.. Overdag helpen met kinderfeestje en 's avonds met man zn tante naar Gooische vrouwen.. Daarna nog een drankje doen in de stad :D

3. mroos

mroos Niet meer actief

@Dretjuh, fijn dat hij weer terecht is! Nu hopen op een goed passend vervolg

@Roeltje, waar voer jij eigenlijk al die eendjes van?:D Wij hebben maar 1 keer in de zoveel tijd wat bij elkaar geschraapte korstjes over..

@Riti, bij wie gaan jullie logeren? Ouders?

@Collo, ik heb idd medicijnen, en merk ook echt wel verschil in het benauwd zijn. Daarnaast gebruikte ik vorige zwangerscahp geen hormoonzalf(schijnt slecht te zijn) en nu wel gewoon. Niet op mijn buik maar wel op arm en benen. Zo heb ik deze uitbraak nu aardig onder controle. Ik hoop alleen niet dat mijn kindje straks 6 vingers heeft ofzo door de extra hormonen..;)

Toen ik net met Boaz naar de winkel ging bedacht ik me dat veel decembermama's wel erg vruchtbare mama's zijn, letterlijk 1 wip en meteen zwanger. heel fijn maar ook extra zuur voor de paar stellen die in principe helemaal nog niet lang bezig zijn(laten we er vanuit gaan dat je gemiddeld een jaar bezig bent?), maar niet zoals de meeste 1 keer. Laat staan de stellen bij wie het wel moeizaam gaat..
    Ik merk dat ik daar toch wel veel mee bezig ben, ik ben ontzettend dankbaar dat ik zo snel zwanger mocht zijn, 2x, maar voel me heel vaak 'schuldig' tov mensen waarbij het langer duurt, laat staan tov mensen bij wie het niet lukt..
    Ben ik de enige die daar last van heeft?

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha mijn man neemt op vrijdag het brood mee van boord.. meestal hebben ze genoeg over dus komt ie met een heel brood thuis.. die gaat in de vriezer en neem dan 2 plakjes mee naar de eendjes.. en anders pak ik een plakje uit het brood dat we die dag eten..

Ik herken het wel hoor, wij zijn in principe nog niet zo lang bezig (idd, ga uit van een jaar), maar soms voel ik me best kut als iedereen om me heen maar zwanger raakt als ze elkaar aankijken.. Gek genoeg heb ik dat gevoel hier bij de mama's niet.. oke, niet zo sterk:) Laat ik even duidelijk zijn, ik gun het iedereen en ben oprecht blij voor iedereen die zwanger is.. Dat daar geen misverstanden over ontstaan..

5. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ mroos: nee... vriend zei al" ook geen lol aan met jou, niet eens oefenen maar meteen raak!"...
    en zijn ex is al tijdje bezig en lukt niet.. mijn zusje 2 mk's.. andere zus geen idee maar nooit kids...
    en dan zeker hier idd ook wat waarbij het minder vlekkeloos gaat... zo raar!
    zat me laatst ook te bedenken dat er hier wel vaak oepsjes zijn...
    maar voel me dan ook wel soort van schuldig ja!

6. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Mroos
    Hahaha...zal wel meevallen toch. Ik denk dat het beter is om idd een balans te vinden tussen goed voor jezelf zijn en goed voor je beebje. Als jij helemaal gek wordt van de uitslag oid, denk ik dat dat toch wel doorwerkt naar je beebje.
    Enneh, vrienden van mij hadden een kindje met een extra vingertje zonder hormoonzalf hoor..hihihi
    En dat schuldgevoel ken ik enorm. Spreek het ook wel vaker uit hoor, ook naar mensen die idd veel moeite hebben met zwanger worden. Meestal wordt het wel gewaardeerd als ik er heel open over ben. Kan me ook (mede door de verhalen hier op het forum) goed inleven in degenen bij wie het niet zo snel lukt, waardoor ik vrij makkelijk met ze erover kan praten. Ik probeer er maar heel erg dankbaar voor te zijn, elke dag weer.

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Joyce
    Deze oepsjes worden in ieder geval gekoesterd. Het is pas erg als mensen hun oepsje echt niet willen. Kan me dat eerlijk gezegd niet meer voorstellen. Zo is hier op het forum ook een meisje actief die na al 2 abortussen te hebben gehad, zich dit keer afvroeg wat ze nu moest doen... Uiteindelijk heeft ze dit kindje laten komen... Maar de stoom kwam uit mijn oren! WTF bezield je om met je domme kop onbeschermde seks te hebben na niet 1 maar 2!!! abortussen. Kan er nog boos om worden!

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    echt waar? waar zit in vredesnaam haar verstand:$ Goed, 1x abortus kan ik me nog indenken (al moet de situatie dan wel vreselijk zijn, maar goed het is maar net hoe je daar over denkt), maar 2x?? noem ik geen ongelukje, maar onvoorzichtigheid.. En dan verdorie de 3e 'maar te laten komen' Tss....

9. mroos

mroos Niet meer actief

@Collo, laten we het dan houden op 3 armen ofzo;).
    Vorige zwangerschap is echt grotendeels verpest door mijn uitslag, daarom smeer ik het nu inderdaad maar gewoon zodat ik er minder last van heb. In de bijsluiter staat; mag in overleg met arts gebruikt worden. Nu heb ik niet overlegd(en de volgende lading krijg ik vast niet mee bij de apotheek..) maar het zal dus niet verschrikkelijk zijn. Gebruik het ook niet dagelijks ofzo.

@roeltje, ik kan me goed voorstellen dat je er af en toe van baalt dat het bij zoveel mensen zo snel gebeurt. In jou geval heeft et er natuurlijk wel ontzettend mee te maken met dat je man niet op de juiste momenten thuis is.. toch?

@joyce, jou geval noem ik geen oepsje hoor;) haha.
    Wel heel zielig voor je zusje hoor.

@Collo, inderdaad dankbaar en begripvol zijn.. meer kun je ook niet(al zou ik dat zo graag willen..)

10. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ collo: :(:$
    Dan ben je wel heeeel cru ja...
    das niet dom, niet onvoorzichtig maar gewoon egoistisch! en onverntwoordelijk!! my god..
    waar staat dat onderwerp?

en idd.. hier zijn we er blij mee.. (hoopte ook echt dat mannetje blij zou zijn ook al komt het niet super goed uit enzo)
    en hebben het wel ff gehad over of we nu wel nekplooi enzo zouden doen en wat dan als enzo.. maar al snel besloten het te laten komen zoals we willen en ms zelfs gewoon weer niet te weten wat het word.. maar goed..

11. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ mroos: hoezo niet??? was wel een oepsie!
    ik ben niet bewust iets vergeten en hij ook niet.. en officieel volgens de cyclussen had het ook niet gekund..

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee valt mee hoor.. Theoretisch gezien moet het kunnen..Als we op maandagmorgen klussen en op woensdag springt ei is kan het natuurlijk.. als ei op donderdag springt moet het ook nog kunnen al word de kans dan kleiner.. ei is 24 uur 'houdbaar';) en als we op vrijdag klussen moet het ook nog kunnen..

Dus theoretisch gezien had het raak kunnen zijn..

maar goed, nu nog geen ei gehad volgens mij.. Als ie dit weekend maar springt dan vind ik het prima haha

13. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Joyce
    Onderwerp is al wat ouder, TS is Damiana. Ze is inmiddels nog steeds even labiel en onvolwassen als ze was voordat ze het kind kreeg, dus had er mijn buik behoorlijk van vol.

En van jou is het een (stiekem) heel hard gewenst Oepsje.

14. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Roeltje
    Ik hoop zo dat je ei effe meewerkt deze keer. Gun het jou ook zo!

15. mroos

mroos Niet meer actief

@Joyce, hmm nou ik zie het niet echt als oepsie omdat het bij jou toch wel heel gewild was.. Een oepsie vind ik meer; ik was er nog niet mee bezig, dachten dat we veilig zaten, maar toch gebeurd ofzo.. Terwijl het jou toch al een tijdje bezighield:).
    Maar dat is dus denk ik gewoon de definitie die je van een oepsie hebt haha.
    Ik vind het erg leuk dat je man er zo blij mee is en jullie lekker samen kunnen genieten.

@Roeltje, ok dat is waar, maar op de dag voor de eisprong klussen geeft wel de meeste kans.. en dat missen jullie dus wel. Ik heb goede hoop in ieder geval als je ei dit weekend komt:D.

16. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Mroos
    ja herkenbaar;)!!

Joyce
    je hebt wel n paar maandjes geoefend hihi:D Elke
    keer zaten we samen met je in spanning:D

collo
    heb dat ook gelezen:$ zijn meerdere verhalen van hier! Echt te erg:(Oh jij hebt t over n andere zie ik al! Zo zie je maar...

Nieuwsflash
    we hebben n plattegrond binnen van 1 van de soort woning waar we in komen:D!! 3 slaapkamers!!! Mijn droom! 13m2, 10,2m2 en 6,2m2! Niet super groot maar wel super! Hopelijk kunnen we er voor sept in dan krijgt brusje een eigen kamertje:)! Wel alleen n douchehokje dus geen badkamer en bad meer haha. Dus daar ga ik nu nog ff flink van genieten met Milan (het bad).
    Ben zo benieuwd hoe t nu verder gaat!

Ondanks wat negatieve reacties van 2 familieleden (voelde me daardoor heel rot gisteren), ga ik lekker genieten samen met mannetje! Puh hihi

17. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ mroos: ja maar na de"clash" die we hadden gehad had ik me er al een beetje bij neergelegd dat het nog wel eens lang kon duren of wellicht niet ging gebeuren..
    ik had zelfs mijn moeder al ingelicht dat ze er maar niet op moest hopen en dus ook nieuwe kleertjes..
    ik wilde hij niet, dus was er eigenlijk al niet meer mee bezig..
    en ik had eigenlijk ook wel verwacht dat we goed zaten (Als in dat het niet kon) maar goed..
    Wel een leuk oepsje! :)

18. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ lotte: nou ja oefenen.. zo zie ik het niet, maar goed..

19. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Lottie; jaaah, oh heerlijk meid, gun het jullie enorm! Lekker dromen van het huisje en hoe het gaat worden en hoe het zal zijn :). Een lekker plekje onder de zon voor jullie, superfijn!

@ Mroos; jou kind wordt gewoon een nieuwe Hindoestaanse god met al die extra ledematen :D. Volgens mij maak je met gek worden van de jeuk ook stofjes aan die niet zo ok zijn voor de kleine spruit, laat staan je eigen welzijn.

@ 'makkelijk' zwanger worden en schuldig voelen; ik val denk ik aardig in de andere categorie, maar voel dat vaak helemaal niet zo. Kan het erg waarderen wanneer mensen zich een beetje bewust kunnen zijn van het feit dat kinderen niet 'maar zo' ter wereld komen en zwangerschappen evenmin. Vreselijke zwangerschappen en bevallingen zijn ook niet prima omdat het nu eenmaal een kind oplevert. Maar ik dwaal af, ben blij voor ieders vruchtbaarheid en dromen en wensen die uitkomen, hoe eerder hoe beter :).

20. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    joyce
    okee, dan geen oefenen;) Aanklungelen/onvoorzichtig doen klinkt ook niet leuk haha:p (je weet wel een beetje wat ik bedoel hoop ik:) denk ik:))

Riti
    THANKS!!!! Goed he:D Dank je voor je positieve reactie:D.
    En ik weet al waar we een keer als uitje heen kunnen dan met de groep haha:p...Dolfinarium zit daar;). En ik ken iemand die daar werkt, die wel wat wil regelen dan waarschijnlijk:D

Deel Deze Pagina