@riti, waarom nog geen goed idee om te gaan naaien..? Ik zou maar wat gaan bakken hoor.. je bent tenslotte jarig Enne, kopje koffie was een goed idee, ik ben meteen gaan zetten @happy, gefeliciteerd met de 12 weken! @Panos, ik denk dan maar, het leven is meer dan huishouden alleen.. haha. Wij doen soms ook te weinig. Op het oog lijkt het heel schoon en opgeruimd maar de langere klusjes(kastjes etc.) blijven echt liggen. Het beddengoed ligt er soms iets te lang op(2,5 week vandaag dus nu toch maar in de was gedaan) en er ligt soms net iets teveel stof haha. Je bent dus niet de enige.
@stink, onderbroken nachten zijn zooo vervelend. Ik kan echt 'jaloers' zijn op ouders waarvan de kindjes doorslapen. Hopelijk komt het bij jullie ook snel goed.. @riti, jij ook af en toe het idee dat koffiedrinkende vrouwen een uitstervend ras is? Ken weinig vrouwen onder de 35 die koffie drinken..
@ Mroos; wahaha ben dan ook vandaag 35 geworden Maaruh, ze zijn (nog) niet uitgestorven- ken maar weinig niet-koffie drinkende vrouwen (wel altijd met een sloot melk, espresso-dames zijn schaars). Niet-naaien: Ligt achter op zolder achter 4 rijen dozen, en de doe-het-zelf-plannetjes zijn al weer gemaakt voor de komende tijd. Ook leuk hoor, de tuin, een lamp, de keuken (weer) uitpakken dat soort dingen. Beetje duf om vandaag aan iets te beginnen wat vervolgens in de weg gaat liggen de komende weken . @ Stink; heb je post gemist, maar wat balen die rotnachten zeg. Echt slopend.
@ huishouden; hier niet fantastisch, maar ik vindt het voldoende en mijn motto 'voldoende is goed genoeg' heeft me al op veel vlakken veel goeds gebracht . Ben ook zo iemand die altijd de suiker laat vallen net na het stofzuigen, de melk laat overkoken net na het schoonmaken, en altijd tomatensaus eet als ik iets wits aan heb, dat soort dingen.
Ik weet niet meer wie het vroeg maar of ik het gevoel heb jarig te zijn vandaag: Nee, niet echt. Heel raar maar hoe ouder je wordt hoe minder zin je er in krijgt...of ligt dat nu gewoon aan de drukke periode momenteel? Ik ben vandaag dan ook vrij weinig van plan, lekker niks doen wat ik de afgelopen 2 weken ook al heb gedaan. Misschien straks wanneer Luca ook weer slaapt ff een frisse neus halen buiten...ben het wel een beetje zat zo binnen te zitten. Net nog wel even onverwachts bezoek gehad van een collega, die was klaar in de wijk en wilde graag ff langskomen. Ze bracht een mooi bosje bloemen mee en kon gelijk even de kleine Luca bewonderen. Ze keek wel raar op dat ik alweer zo vlot en wel door het huis heen liep...wederom het advies gekregen wel rustig aan te doen. Vanavond komen mijn schoonouders nog ff op bezoek, gezellig! Wanneer de rust mij zo straks ook gegund is wil ik nog wat cupcakes gaan maken, het lijkt me leuk deze gelijk te versieren met blauwe muisjes.
@Huishouden: nou ik en de kids knoeien heeeel veel dus ik kan wel bezig blijven. Ik poets best veel thuis, maar grote klussen zoals beddengoed van ons verschonen (kids doe ik altijd) of gordijnen uitwassen, daar laat ik ook vaaak een steekje bij vallen @Happy: gefeliciteerd met de 12 weken! Mooie dag om uit eten te gaan @Hier: kids hebben vanmiddag 1,5 boterham op, net nog wat aardbeien. Layla is nu lekker met mn mama aan t knutselen en dani kijkt baby tv En ik.... ik heb ergens in een oude libelle 10 recepten met tortilla wraps gevonden die ik ff ga overtypen
@Dees: jaa lekker cupcakes met blauwe muisjes! Collo had gisteren soesjes met muisjes erop, ook erg leuk idee! heej maar wanneer kan ik je lekker eens komen helpen dees? Kan ik meteen Luca bewonderen
@Dretjuh; Zit alleen nog ff te bedenken hoe ik de muisjes plakkend ga krijgen op de cupcakes...help?! Leuk leuk, ik ben elke dag wel thuis meid dus roep maar een datum die jou ook uitkomt!
Dretjuh Oh wat leuk. Als ik een zoontje krijg ooit...zal wel niet...ga ik ook echt van die leuke zwemshortjes kopen. Liefst dezelfde als papa... Dat topje is ook te lief en idd weer eens wat anders dan roze(zeg ik die net een roze bakkeboe zomerjas voor Amy heb gekocht) Zwemdate Hier een voorkeur voor donderdag de 10de want dan kan ik het beste een oppas voor Lizzy regelen. Op vrijdag gaat Amy naar het KDV en dan zou ik haar weer thuis moeten houden. Oeps Kwam er net achter dat mijn trommel van de wasmachine ws van aluminium is... Is na het wassen met soda een beetje wit uitgeslagen....oeps.... Ging er vanuit dat de trommel gewoon RVS was. Hoop maar dat ik de wasmachine nu niet vernacheld heb. Panos Ik red het (en eigenlijk ook niet) alleen maar doordat mijn moeder hier 1x in de twee weken komt poetsen. Heb mijn handen vol met het een beetje opgeruimd en op het oog schoon houden... Je hebt mijn zolder toch gezien.... Stink Wat is die Luuk een bofkont. Lijkt me heerlijk als kindje tussen je ouders in slapen... Wasmachine deel 2 Verder alles al geprobeerd. Denk eigenlijk dat er ergens achter de trommel een sokje of wat kattenharen ofzo zitten die zijn gaan schimmelen/stinken. Zo'n vieze gedachte, zeker bij babykleertjes... RiTi Als je nog lapjes nodig hebt in een bepaalde kleur dan roep maar eens. Ik heb een belachelijke verzameling stoffen liggen...
@Dees: met een laagje boter, of slagroom, of jam erop. Je kunt ook boter mengen met poedersuiker, krijg je botercreme en dan de muisjes erop. Enneh ik zit volgende week behoorlijk krap, zit 3 dagen in engeland en heb de vrijdag een workshop. Dus t wordt of maandagmiddag of de week daarop dan kan ik elke dag!
@Dretjuh; Boter mengen met poedersuiker klinkt super, maar moet de boter dan vloeibaar zijn of ??? (misschien een domme vraag). Maandagmiddag is prima, maar het mag ook die week erop hoor. Net wat jou ook wat meer rust geeft voor de rest van de week. Ik ben heeeel flexibel
Dees Witte chocolade smelten en daar de cupcakes in dippen, net als mijn soesjes. Hel makkelijk en staat leuk op tafel. Helaas vonden Dani en Amy het ook leuk...hahahaha Dretjuh Geen hoe heet dat ding ook alweer, spaanse omelet meer gemaakt gisteren. Ben echt zo'n slechte huisvrouw. Zijn taco's geworden, ook lekker. En zowaar voor Amy een iets gezondere variant gemaakt met extra tomaat, mais en sla erdoor. Voelde me eindelijk een goede moeder... en bleek nog lekkerder te zijn ook, dus nu eet ik ook maar de gezonde versie.
@riti: wat een heerlijk creabea idee! Grappig trouwens dat je echt een naaimachine hebt. Voor mijn gevoel is dat echt zo'n apparaat voor onze moeders (oja, ben zelf natuurlijk ook moeder tegenwoordig).... Maar goed, dit forum kennende ben je vast niet de enige @nachtbrakertjes: Sterkte!! Ons mutjse heeft extreem (echt EXTREEM) gespookt tot 8 maanden, dus ik ken het dodelijk vermoeide gevoel.... NU slaapt ze op zich goed, alleen wordt ze ectht nog wel regelmatig wakker voor een speen.. @collo:Oh ja, jouw zolder.. Hoe kon ik die vergeten . @zwemdate: Donderdag de 10e in de tongelreep? Wie gaat ermee? Panos Collo
Gaat het hier nu weer over koken, bakken en huishouden? Meiden toch, naast ovulatietesten is dit ook weer zo'n onderwerp waar ik niet in thuis ben . Haha, heb bijna het idee dat ik een chromosoompje mis ofzo, krijg zo ongeveer een complex van het forum . TIs maar goed dat ik een hele lieve, zorgzame vriend met iets meer huishoudelijk talent .
@collo: Frittata! heeej veel eieren, errug ongezond hihi Taco's zijn ook errug lekker, hier altijd met gehakt, tomaat en wat geraspte kaas @Dees: boter moet gewoon zacht zijn en dan mengen met poedersuiker Ehm.. kan maandag wel maar 's avonds ga ik alweer naar UK dus kan dan niet zo super lang blijven en wil je wel graag helpen. Als ik terug ben dan maar??? Kom ik volgende week nog wel ff op terug oke? @ Panos: donderdag de 10e kan ik ook hoor Prima!
@ Panos; haha geeft me inderdaad een hopeloos leuk ouderwets gevoel die naaimachine . Maar kom maar op ben van vele markten thuis dus politiek, economie, ict allemaal prima, doe maar een greep . @ Dees; ligt niet aan hoe ouder je wordt hoor, vindt het het ene jaar ook leuker dan de andere @ hier; smurf heeft een gat in de dag geslapen, die had het nodig schijnbaar.
@Collo; Hey dat is idd ook een goed idee, we zullen het straks wel ff uit proberen. @zwemdate; Mag ik ook mee @Panos; Hahaha, je mist echt niet dat chromosoompje hoor meid. @Dretjuh; Okido, gewoon zacht laten worden dus. Dan lijkt me die maandag alleen al omdat je 's Avonds naar de UK gaat niet handig, rustig aan! Lijkt me gezelliger om het dan een weekje op te schuiven @hier; Luca lijkt wel ff zo'n huiluurtje te hebben....pfff lijkt wel een luchtalarm!! De cupcakes staan inmiddels in de oven
@RiTi; Oopsie, vergeet ik je gewoon ook nog te feliciteren!! Dus bij deze Gefeliciteerd met je verjaardag meid!!
@riti: De situatie in Libie? Nee hoor, geintje, gewoon lekker doorlullen. Leer ik ook weer wat . Sta alleen af en toe mn oren te klapperen van hoe handig, bezig en crea iedereen hier is... @dees: Succes met Luca! Hopelijk istie snel weer lekker stil. Heb je ook een draagdoek voor hem? Kan/mag jij alweer zwemmen 10 maart of is dat te snel voor je? Zwemdate 10 maart: Collo Panos Drejtuh Dees