December 2009 mama's, deel 9!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik ben trots op mij. Heb net hele hele topic December mama's (deel 1) in een lees-vriendelijk document gezet. Is wel al iets van 460 pagina's....poeh, wat kunnen wij kletsen. Ga dit in ieder geval ook nog met deel twee doen en misschien met alle delen. Dan kan ik lekker teruglezen hoe de ontwikkeling met Amy ging. Was net al even aan het lezen en was echt alweer veel vergeten...
    Tis wel geestdodend werk en deel 2 is 3x zo groot als deel 1 dus dat gaat vanavond niet meer gebeuren.

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Collo
    jeetje wat een werk.. succes bij het volgende deel;) lees het een enkele keer ook nog wel eens door, je vergeet toch weer veel..

wow, het was 6 uur vanmorgen! moest er wel weer uit vannacht dus onwijs brak:(

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    #623 Lemi, 3 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2011
    Doortje
    ook al zo'n mooie echo!!! Wauw:)!!

Psje
    goed van je dat je gelijk actie ondernomen hebt!! Hopelijk helpt het je, veel succes:)

mroos
    misselijkheid kwam vorige keer met 6 weken en nu weer. Schijnt heel vaak rond de 6 weken te beginnen ALS je misselijk wordt;).

En belachelijk moe was k net als toen al 3-4 dagen voor nod!!

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Collo
    hoe doe je dat?? Ik wil dat ook al heel lang... Gewoon per bericht kopiëren en plakken:$!?

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Pff gisteravond was ik de was naar boven aan het brengen, vlak voor Lenn naar bed ging.. Was nog geen minuut weggeweest.. Kom terug, heeft ie de Nutriton te pakken gekregen.. Uit de keukenla gepakt.. hij zit daar eigenlijk nooit in.. Halve pak had ie leeggegooid (op de kop gehouden?) ik dacht dus dat het alleen de vloer was. Maar nu pakte ik vanmorgen iets uit de voorraadla en echt ALLES zat onder de jbpm.. Alle potjes en pakjes.. Over alles zat een wit laagje:( Zit nu dus de lades te poetsen.. Gadver, is net poedersuiker, dat kruipt ook overal in..

6. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Goedemorgen!!

@Mroos…wij gaan naar de Pannekoekenbakker in Zuidland aan de Bernisse plas…erg leuk. Ze hebben daar een hele leuke speelhoek voor die kleintjes.

@Doortje…jaaaaaaaaaaaa…wat lief van je!!! Dankjewel alvast, ik wil er ook voor betalen hoor meis.

@Doortje….oh wat een mooi beebje!!!!!!

@Psje..goed dat je de stap hebt genomen. Ik vond een haptonoom destijds ook erg fijn. Je gaat dan echt terug naar je gevoel zeg maar. Ik had ook een hele leuke vent, maakte ook grapjes enzo. Heb ik heel veel aan gehad.

@Hier…had gisteren een vriendin aan de telefoon…zij kwam net terug van een begrafenis van een baby van een vriendin van haar. Niets aan de hand tot aan de bevalling. Deze duurde te lang, te lang gewacht met ingrijpen, ze lieten haar maar aanmodderen en uiteindelijk stopte het hartje van het kindje. Gewoon een voldragen kindje, zo mooi en zo zinloos dat dit gebeurd is!! Ben er naar van…..HOE IS DIT MOGELIJK IN NEDERLAND!!!!!

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Chickn
    wat erg!! Helaas gebeuren dit soort dingen dus best wel vaak in Nederland:( echt te erg voor woorden!! Wat zal dit zwaar zijn voor de ouders zeg:(

8. mroos

mroos Niet meer actief

#628 mroos, 3 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mrt 2011
    Chicken, klinkt leuk ga ik onthouden!
    Wat verschrikkelijk zeg van die baby.. Om die reden(dat Nl af en toe te lang aanmoddert) wil ik uiterlijk met 41 weken ingeleid worden, en niet later. Ik vind het zo gek dat in NL een relatief hoof babysterfte is,zou toch niet mogen.

@Dretjuh, zin om hier ook babykleertjes te komen strijken:D?

@Lottie, ben idd wel heel moe ja.. Vorige keer werd ik ook met 6 weken misselijk, mag opzich best aan mij voorbij gaan haha.

@PSje, goed hoor, dat je hulp hebt gezocht, soms is het net ff wat je nodig hebt om je weer goed te voelen.

@Collo, zozo, dat is veel werk jeetje! wel heel leuk zeg!

Boaz heeft weer tot 6 en daarna tot half 9 geslapen, lijkt erop dat hij nu echt weer doorslaapt. Hijvoelt zich ook weer beter, ontstoken oogjes zijn bijna weg, niet meer zo benauwd etc. Dus dat zal het wel geweest zijn.
    Vandaag allebei voor het eerst sinds vorige week woensdag weer een dagje thuis, en daar zijn we allebei heeel erg blij mee.

Mijn laatste cyclus was 30, daarvoor 26, daarvoor 28, als ik gemiddeld 28 neem was gister mijn NOD, maar hoeft dus niet.
    Anyway, dit was mijn test van vanochtend:D;
    Bekijk bijlage 134518

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Mroos; Mooie test meid :D

COllo: Ik woon in Wolluk ;)

Psje: Super knap van je meid!, dikke knuffel.

Dees: Zo lekker geshopt ;), hoort er ook bij he.

Doortje: Mooie echo's meid :D

CHicken: Tis niet normaal he dat dat hier zo kan gebeuren :(

Hier: GIsteren ook met een vriendin naar de stad geweest, heb een nieuwe horloge gekocht, was er meteen verliefd op.
    Is toch wel fijn he af en toe iets voor jezelf kopen :D
    En nieuwe fopspenen voor Mitch. Verder heb ik me maar ingehouden ;)
    Vandaag gaat die vriendin mijn oude gouden sieraden inleveren, goud staat heel hoog nu hoorde ik. Dus ben benieuwd.
    ZOveel gram heb ik nu ook weer niet dus...

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Chicken
    jeetje zeg, wat erg.. Ik heb bij de zwangerschap van Lenn erop aangedrongen om in week 41 ingeleid te worden als het niet zelf op gang kwam.. hier doen ze het pas na 42 weken maar omdat kerst en oud en nieuwe er tussen zat zou het 1e week januari worden.. Uiteindelijk mn zin gekregen dat ik net na kerst doorgestuurd zou worden... Gelukkig niet nodig, maar als ik dit zo lees is het toch te gek voor woorden.. Zo'n welvarend land als NL, dat mag gewoon niet gebeuren..

Caruli
    hopelijk levert het toch wat op:) Altijd mooi meegenomen toch..

Lenn ligt lekker op bed.. Sprongetje is hier helemaal voorbij gelukkig.. nu nog hele nachten doorslapen en mama is weer tevreden;)

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ze zeggen 10/12euro per gram en ik heb minimaal 20gram ;)

12. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Chicken
    Geen woorden voor. Hoe is het toch mogelijk...

Lotte
    Kan je het bestand wel mailen denk ik? Dan heb je hem ook.

Roeltje
    Altijd fijn, JBPM, Completa is ook zo'n fijne....

Mroos
    Precies, heb ik ook altijd geroepen, max 41 weken en bevalling in het ziekenhuis. Je zal maar een vlos hebben die denkt dat ze het zelf wel kan. Zou het risico echt niet durven lopen...
    Heerlijke knaltest trouwens!

Caruli
    Dan is er vast iets te regelen met vervoer hoor! Als we bv gaan zwemmen neem ik toch niet beide dames mee, dus dan heb ik plek zat om jullie op te komen halen, da's nog geen kwartiertje rijden voor mij.

Hier
    Ligt Amy nog steeds te knorren. Zelfs het boren van de buurman daar werd ze niet wakker van. Slaapkopje....ze zal het wel nodig hebben. Ga die andere kleine maar eens halen....knuffeltijd!!!

13. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    hallo!

uhm, ik wil(de) eigenlijk thuis bevallen...:$ Maargoed, als ik het niet vertrouw kunnen we altijd nog naar het ziekenhuis natuurlijk!

Tja, ik heb alles gelezen, maar ben echt het merendeel weer kwijt...
    Jullie vinden het vast ok als ik het ff hierbij laat?! ;)

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Suus
    het is dat je zwanger bent...... dus ja mag voor deze keer;):p

Collo
    oooh Completa, ja die is ook erg.. ;)

Lenn is alweer beneden.. is 10 minuten stil geweest en vond het toen wel prima.. na het broodje dan maar naar bed.. kind is belachelijk vrolijk ondanks dat ie moe is..

15. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    hmm volgens mij heb ik wat gemist over die completa? Nog niet eens goed gelezen dus...;)

16. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    ah, ik heb 'm! Sterkte met poetsen Roel!

Ennuh Mroos, door en Lotte: mooie foto's van jullie ukkies en testen!!! :D Zo leuk!

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Suus: Nog 6wk meid ;)

18. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Goedemorgen! Weer ff paar dagen niet geweest... Druk met sauna, werken, tennis, en weet ik het al niet meer... Gevolg is wel dat ik doodop ben! Ook flink wat werk stress op het moment. Bah! Ik haak hier weer even, heb wel half-half meegelezen, maar door alle stress is niet alles blijven hangen. Kheb wel meegekregen dat ik ff niet de enige stressvogel hier ben...

@psje: Wat rot voor je je dat je er zo doorheen zit!! Hopelijk helpen de gesprekken met de huisarts, en idd, anders gewoon op zoek naar iemand anders die je kan begeleiden! Vaak heb je maar een klein zetje nodig om dingen weer in perspectief te zien! Ennne... ik denk ook echt dat je de impact van moeder worden niet moet onderschatten op je leven, wereldbeeld, toekomstverwachtingen, etc.

@roeltje/chicken; Helaas geen nieuwe zwangeren zie ik. Errug jammer!!!

@collo: Als je toch bezig bent, ik ben ook wel benieuwd naar alle verhalen van toen :)

@roeltje: Succes met poetsen!

@dretjuh: Mijn god, wat ben jij enorm actief!! Als je je ooit verveelt, ik heb hier nog wel een leuke huishoudelijke uitdaging (lees ranzig, plakkerig huis...)

@dees: Hoest met jou? Luca al wat meer aan het doorslapen?

En nou weet ik het dus niet meer uit mn hoofd. Ben vast weer van alles belangrijks vergeten :)

Oja... baby's die overlijden: Echt verschrikkelijk!! Ik had in mn bevallingsplan (blijf neuroot en controle freak) vastgelegd dat ik niet wilde dat ze terughoudend zouden zijn met medisch ingrijpen bij twijfel. Dus idd niet te lang laten ploeteren, dan maar een keizersnee... Zat niet te wachten op excuusbrief en bosje bloemen, liever een keizersnee maar wel een gezond kind. Gelukkig ging alles goed, maar heb dit ook duidelijk besproken met de gynaecoloog toendertijd (en ga dat nu weer doen). Ook had ik afgesproken met 41 weken te worden ingeleid. Bevallen is allemaal o zo natuurlijk (krijg je weer dat verhaal van die boom in Afrika), maar hoe verklaar je dan dat in dat soort landen 1 op de 7 vrouwen overlijdt in het kraambed??!!!!

19. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
  20. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Chicken: hee bah... voldragen kindje en dan overlijden :( word helemaal akelig van dat soort berichten

@Mroos: kan geen strijkijzer meer zien whahaah
    maar wauw wat een super test zeg!!

@Elmo: ahh wat een mooie spam

@Hier: zoow ben net klaar met alle baby kleertjes.. ohh wat komen de kriebels dan weer opzetten joh! Niet normaal.
    Dalijk eigenlijk nog 1 klein strijkje doen van de was die nu op staat. Dan ben ik helemaal bij met alles.
    Ga vandaag alleen nog de tas inpakken en dan na t avondeten terug naar NL rijden.

Morgen de taart "vogelhuis" workshop :D heb dr zin in!

@Dees: wanneer zal ik je komen helpen / kraamvisite komen meid?? :D

Deel Deze Pagina