Wij willen het absoluut weten. Bij Sara wisten we het ook. Maakt kamer inrichten en spullen kopen zoveel makkelijker. Wij hebben ook tegen iedereen vertelt dat het een meisje werd. En verrassing eraf? Waarom...het krijgen van een kind en alles wat er op je afkomt is de verrassing. Niet of het een jongen of meisje is. Maar dat is onze mening.
Zo zie ik het ook wel een beetje, ik ben een shopbeast XD zegt men Dus ik moet echt gericht kunnen shoppen en met 14 weken gaan we dus ook voor die echo en mij lijkt dat als je je baby op je buik krijgt dat je dan al in shock genoeg bent en het dan sowieso niet meer uitmaakt of het een jongen of meisje wordt, je bent immers al verrast.. en van te voren kan ik er dus dubbelop van genieten.. maar dat is voor iedereen een persoonlijke keuze.. Wij zouden het dan ook al aan iedereen vertellen wat het wordt
@ chiquita :wuahhhaha ja hoor inderdaad die zitten lekker die broeken. k draag je ook gewoon nu hoor, k ga mezelf niet plagen met te strakke broeken. Lekkkeerrrrrr mangos haha ja wel duur ja! Ik heb niet echt een verslaving nog haha.
@ linda; k hoop het ook niet van de BI. Hoop er dus op tijd bij te zijn met fysio en de schade wat te beperken. Komt vast wel goed.
Ja das dus echt pesoonlijk hoor... Hoezo is het makkelijk met kopen en inrichten? Er zijn genoeg neutrale spullen en een kamer maken wij in ieder geval niet blauw of roze. We hadden een hele leuke neutrale kamer die we met wat assecoires wat meisjesachtiger hebben gemaakt. Dus makkelijker dat snap ik niet. En wat de verrassing betreft, tuurlijk is het een verrassing hoe het eruit ziet en als het de eerste is is het inderdaad helemaal nieuw. Maar verrassing is er wel af als je al weet wat het wordt....want je weet het dan immers al. Maar ja of je dat zo ziet of niet is inderdaad persoonlijk
Als hij het geheim kan houden waarom niet Ik ken genoeg setjes die het op die manier gedaan hebben en waarbij de andere het niet te weten is gekomen.. Als wij zo'n meningsverschril zouden hebben zou ik het zo wel willen oplossen
Je kunt het door de echoscopist op een briefje laten schrijven en in een enveloppe laten doen. Dan kan diegen die het wil weten het dus bekijken en het stil houden voor de persoon die t niet wil weten. haha maar inderdaad dan moet je t wel goed geheim kunnen houden. Kans op verspreken is er dan immers altijd
Denk als één van ons het zou willen weten je het idd zo een goede optie is!!! Maar idd dan is de kans op verspreken wel aanwezig, wij zijn gelukkig beide eens en willen wachten tot aan de geborte. Ieder zijn eigen keuze,maar ben het er niet helemaal met eens wat de inrichting betreft. Er zijn tegenwoordig zo veel mogelijkheden om een kamertje in te richten zodat ie voor een meisje of jongen kan!!! Maar goed ook daarin verschillen de meningen, maar goed ook gelukkig....!!! Hier vandaag weer heerlijk van het weer genoten lekker buiten gezeten en manlief heeft de autos gewassen.....!!! Net lekker chinees gehad en nu lekker uitbuiken op de bank!!! Liefs
Wij willen het erg graag weten hoor! Als het een meid is wordt het echt een stoere meidenkamer, maar echt wel roze (in combinatie met donkerbruin en ecru). Anders heel donkerblauw (ook met bruin en ecru). Ook qua naam...Ik vind het wel gaaf om na de 20 weken al met een naam naar mijn buik toe te praten..We gaan het wel voor de rest geheim houden. Zou wel moeilijk zijn als een van de twee het wil weten en de ander niet...Denk dat je je dan toch snel verpraat...
Hey meiden! Leuk dat iedereen het wel weet of je het weten wil wat het wordt ja of nee. Ik twijfel enorm! Gelukkig heb ik nog wel ff de tijd om er over na te denken Ben al 1,5 week niet misselijk geweest en vandaag op naar Ajax we waren net onderweg en trok helemaal wit weg, was toch misselijk! Snel stoppen bij BP dacht ff frisse lucht en aangezien ik toch de pisserietes heb gelijk even naar de wc, ik loop de wc binnen ruik z'n wc lucht en kan nog net in de wc mikken :S ja echt heel onsmakelijk maar luchte wel enig sinds op haha nooit gedacht dat ik van me hormonen moest spugen Nouja hoort er bij en ik heb het er voor over. Nog meer meiden die soms misselijk zijn en niet altijd?!
Heb me net toch van de Hyves afgemeld...wacht toch even tot de 12 weken...Blijf lekker hier kletsen! Gefeliciteerd Babsie met de 7 weken! Balen Manou dat je misselijk bent, tot nu toe nog niet bij mij....Kan nog komen..Wanneer begon het bij jou?
haai! eindelijk bijna de 8 weken! begin het eindelijk een beetje te beseffen dat ik toch echt zwanger ben! En wat ik wel niet eet............lijkt wel een bodemloze put! @manoe: ik ben ook niet misselijk maar soms dan heb ik ineens zo'n vlaag maar die trekt gelukkig snel weg! Wat ik wel rot vind is dat ik me zo kl*te voel als ik wakker word. Echt ook een beetje saggie zeg maar en een beetje weeig, heel vervelend maar jaaaaaaaaaaaaa gaat vanzelf over! Moet nog steeds een gesprek bij mijn werkgever aanvragen..help! hihihihih nou ja komt goed (hoop ik dan!)
Nog even snel. Ik dacht dat het wel mee viel, ik was nog niet misselijk, ahum hahaha.. vanmiddag gaf ik een flesvoeding aan baby van 7 mnd en bij het schoonmaken van het flesje vond ik het me toch zuur ruiken bah.. ik moest echt diep ademhalen en heb kindlief even verbannen hahaha (nee niet van mij, dit wordt mijn eerste kindje) Doeg, Nickiee
@ Zwangerworden: dat gevoel had ik bij Milan ook ineens, toen ik een moeder met een baby'tje van een paar weken in de supermarkt zag. Ik had toen net een paar dagen geleden een positieve test in handen, en ineens drong 't tot me door dat ik er 8 maanden later ook zo bij zou lopen! @ Daan: leuk hè, allemaal dingetjes plannen en nadenken over de babykamer enzo. Ik ben er nu ook alweer mee bezig. Stiekem hoop ik een beetje dat wij nu een meisje krijgen, want de baby komt in Milan's kamertje, en dan kan ik die weer opnieuw in gaan richten, als 't weer een jongetje is laten we 'm zo. @ Maaikyb: welkom en jij ook gefeliciteerd! Wanneer ben je precies uitgerekend? En alvast gefeliciteerd, de kans is dat ik 't anders morgen vergeet . @ Lente: jeej, bij jou schiet 't al lekker op zeg! Nog maar 32 weken te gaan! @ Elegance: wat een superleuke manier om 't zo te vertellen zeg! Ben benieuwd naar de reactie! Wij hebben 't bij Milan trouwens ook met zo'n ehbo-koffer verteld, toevallig! @ Xenas: jij ook alweer 8 weken, wat gaat 't allemaal snel hè! Gefeliciteerd! @ Desiree: dankje! Fijn dat je je alweer wat beter voelt! En hier geen regen gezien trouwens, 't was echt superlekker weer vandaag bij ons! @ Jari: gefeliciteerd met je goede echo! @ Minimouse: leuk zeg, zo'n wieg waar de hele familie in heeft gelegen, extra bijzonder! En wat lief dat jullie de wagen krijgen! Wij hebben bij Milan van mijn ouders 't kamertje gekregen en de maxicosi + easybase, en een box. En van mijn schoonouders de wagen met alles erop en eraan en nog 1000 euro vrij te besteden. En nog heel veel kleertjes van iedereen enzo, we hebben bijna niks zelf hoeven te kopen . @ Xenas: dankje! En dat klinkt supergezellig zeg! Ik heb nooit meegekletst met de juli 2008 mama's, omdat ik dit forum te laat ontdekte. Maar ik ben zeker wel voor een meeting, lijkt me erg leuk om jullie over een tijdje (als iedereen een lekker dikke buik heeft) allemaal eens te ontmoeten! @ Dees: al bijna je tweede echo zeg, spannend! En zijn jullie naar Frankrijk gereden, of heb ik 't verkeerd begrepen? Ik snap 't even niet meer . @ Zeeprest: ik miste je al, je was hier al een paar dagen niet geweest toch? Of ik heb er gewoon overheen gelezen, dat kan ook natuurlijk. Dit is ook mijn 2e zwangerschap, en tot nu toe is 't wel wat anders dan bij Milan. Toen ben ik tot de 14 weken echt supermisselijk geweest en kon ik echt niks binnen houden, nu heb ik nergens last van. Verder nog geen verschillen, maar ik ben ook nog niet zo ver. @ Stef: dat van die steken herken ik wel. Ik heb 't vooral als ik even aan 't wandelen ben ofzo, maar dan echt al voordat ik de straat uit ben, dus 't komt niet door de inspanning. Maar bij Milan had ik 't ook, dus ik maak me er geen zorgen om. @ Suuskebab: jij ook gefeliciteerd met je 8 weken! @ PSje: gefeliciteerd met je 7 weken! En ego-bericht geeft niks hoor! Iedereen heeft wel eens een kutdagje, en dan is zo'n forum toch fijn, om even lekker van je af te schrijven! En 2 zou wel leuk zijn zeg, hebben we toch nog een tweeling bij de december-mama's! @ Happy: lekker uitgeslapen? Ik loop overigens ook behoorlijk achter op de dames die al 8 weken zijn, hier morgen 6 weken. En jij zelfs nog iets minder ver . @ Bapsie: jij ook gefeliciteerd met 't behalen van de 7 weken! @ Manoe: balen dat je ineens zo misselijk was zeg! Hier nog helemaal niet, maar kan nog komen. @ Dicky: hihi, jij ook al zo'n vreetzakje...? En morgen 8 weken alweer, gaat lekker snel zeg! @ Nickiee: hmm vervelend, die misselijkheid. Ik dacht bij Milan ook: "dit gaat goed, nergens last van." En toen van de ene op de andere dag sloeg 't helemaal om @ willen weten: Wij willen ook weten wat 't wordt, kan je lekker gericht gaan shoppen en 't kamertje leuk maken enzo. Bij Milan wisten we 't ook! Ik kan sowieso echt niet wachten tot december. En mijn vriend en ik hebben nogal een anders smaak qua namen, met 1 naam hebben we al moeite, dus ik ben al lang blij dat we alleen voor een jongen of een meisje een naam hoeven te verzinnen, en niet voor allebei. Zo, nu ga ik even lekker m'n bedje opzoeken, nog steeds allemaal ziek hier. Milan is tot nu toe elk half uur wakker geworden om te drinken (alleen m'n tieten kunnen de vraag volgens mij niet helemaal aan ). Weltrusten allemaal!
Hoi meiden, Ik zou het niet kunnen dat mijn vriend of ik het geslacht weet en het niet aan de ander mag zeggen. Dat zou voelen als een soort afstand. Maar dat ben ik maar. Ik dacht altijd dat ik het geslacht niet van te voren wou weten, maar nu ik zwanger ben, wil ik het ineens dolgraag weten lijkt het. Denk dat ik het wel geheim ga houden voor de rest van de wereld, behalve mijn moeder dan misschien. Dan even een vraagje nog: ik heb de afgelopen twee weken niet zo veel last gehad van krampen (eerste weken wel) en vooral misselijkheid en buikpijn omdat mijn darmen het moeilijk hadden. Nu heb ik wel weer ineens krampen soms en ook pijn bij mijn liezen. Sorry hoor dat ik steeds vragen heb, maar het is allemaal nieuw voor mij en ik kon dit niet in de zoekmachine vinden . Weet iemand of dit normaal is of erbij hoort?
Wij hebben voor Sara een strakke kamer met een bloementhema. Dus bloemenstickers op de muur, lakentjes met bloemen, aankleedkussen met bloemenmotief, etc. Voor een jongen hadden we een hele stoere kamer willen maken. Daarnaast had ik ook meidenkleertjes gekocht. Ik hou persoonlijk niet van neutrale pakjes. Dus voor mij was shoppen moeilijk geweest als ik niet wist wat het werd. Had roze, wit met een lief lintje, of iets met een bloemetje erop etc. En ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik meer verrast zou zijn als ze terplekke hadden gezegd: "tis een meisje". Die verrassing heb ik bij de 20 weken echo gehad. Alles is zo overweldigend dat dat ene feit voor ons geen speciale toevoeging heeft. Maar zoals je al zegt.. tis heel persoonlijk.
Hey meiden, Zo vandaag de hele dag heel erg lui geweest en ik moet zeggen dat ik wel weer een beetje opgeknapt ben. @Linda86: ik heb geen idee of het er 2 zijn of niet hoor! vrijdag weten we het. maar het speelt af en toe door mn hoofd omdat een oud-collega van mij een aantal jaren geleden ook heel beroerd was, dat ze de eerste 3 maanden amper kon werken. Haar vk zei toen dat dat erop kon wijzen dat het er 2 waren en bij de echo bleken het er idd 2 te zijn. Maar dat hoeft bij mij niet zo te zijn natuurlijk, kan ook gewoon heel veel HCG aanmaken of er extreem op reageren. ieder lijf is anders... @willenweten: Jajajajaja! Niet voor de kamer/kleuren/kleertjes en ook niet voor de namen maar ik ben gewoon super nieuwsgierig en kan niet tegen al dat gissen. Ik wil het gewoon weten!!! en of je de verassing nou bij 20 of 40 weken krijgt maakt vlgs mij niks uit. De spanning hoe je uk eruit ziet enz blijft toch ook als je weet of het een J/M is @namen: ben hier eigenlijk best al mee bezig, nog veel meer dan met kamertje enz. alle namen die ik hoor/zie/lees krijgen een label in gedachten: onthouden of afgekeurd Heb trouwens veel meer potentiele meiden namen dan jongensnamen. Daar heb ik er maar 1 van en die heb ik al in gedachten sinds mn pubertijd. het is de enige naam die ik na een lange tijd leuk blijf vinden alleen is ie wel populair, heb hem hier ook al voorbij zien komen