December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Weer even een kort berichtje van mij.

Er is zo veel geschreven weer, gelukkig ook erg veel goed nieuws: gefeliciteerd iedereen!!

Na een kleine week flink beroerd te zijn geweest gaat het gelukkig weer wat beter. Stilletjes in je bed liggen wachten tot het wat beter gaat is ook niks, nu ben ik tenminste up and around en kan ik wat doen op m'n gemakkie. Ben nog wel misselijk maar het is te doen.

Nog anderhalve week tot de echo, ben echt aan het aftellen nu...leuk!

@willen weten: geen idee nog eigenlijk

Fijne dag iedereen!

2. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Haha, het gaat lekker hier met de kwaaltjes lees ik en.. met de echo's!! :)

Zwanger worden super gaaf dat je het hartje hebt gehoord.. je geeft me stiekem wel wat meer hoop voor woensdag.. ik kan ook echt niet meer wachten! :)

3. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Hallo meiden!

Ik heb nog geen tijd gehad om alles terug te lezen (jeetje, wat schrijven jullie veel :D ), maar hier even een update van mij.

Vandaag de 1e echo gehad......Aangezien ik de inseminatie heb gehad met 3 rijpe eicellen waren we bang voor een meerling (niet echt bang, maar jullie snappen het wel....), maar het is er toch 1!!! En het hartje hebben we zien kloppen! Wat zijn we ontzettend blij zeg! Was al een pak van ons hart dat het er 1 is moet ik zeggen hoor......Als het er meer waren is het natuurlijk ook meer dan welkom, maar om te beginnen is 1 wel fijn....

Volgende week donderdag naar de gyn en dan mogen we waarschijnlijk over naar de verloskundige. Heerlijk! Niet meer naar het ziekenhuis en meteen de gedachte dat de mogelijkheid er in zit dat we thuis kunnen bevallen. Gek wat er dan ineens allemaal door je heen gaat als je voor het eerst de kleine gezien hebt. Kreeg wel tranen in mijn ogen, zo onwerkelijk! Zo'n klein kindje van 0,7 cm in mijn buik....gek hoor!
    Gelukkig nog steeds niet zoveel klachten, alleen ERG gevoelige borsten, vaak plassen en moodswings. Mijn mannetje heeft het maar zwaar met me, had al een vrij kort lontje, maar nu is hij wel heel erg kort geworden :confused: . Maar goed, hij moet er maar mee dealen, kan er niets aan doen helaas. Probeer er wel aan te denken, maar het lijkt net of hij juist de dingen doet die mij irriteren :( . Tja......... :rolleyes:

4. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @Nursy, geweldig nieuws zeg!!

@boobies....dat is eigenlijk het enige waar ik nog last van heb. Mijn hemel, wat zijn die dingen aan het groeien, daarbij hard en gevoelig. Ik kan ze nog niet met één vinger aanraken...

Maar ja....beebje!!!!!!!!!

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    goedemorgen meiden

heb niet alles terug gelezen waren zoveel pagina's :confused:

hier rustig weekend gehad
    dochterlief heeft nu vakantie, en nu is het slecht weer :evil:
    maar goed, doen het maar lekker rustig aan

en aftellen naar vrijdag :rolleyes:

6. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    @mroos: wel bij BOL besteld hoor, Zwangerzapnotities van Mariel Kroon, zij is ook degene die bij Babyboom als verloskundige aan het woord. Vond het toen een leuk programma om naar te kijken. Volgens mij kun je alles in dat boekje opschrijven, wat je voelt enzo hoe je groeit.

@Nursy; gaaf dat je het hartje ook hebt zien kloppen! Wat moet dat toch een geweldig gevoel zijn! Dat korte lontje heb ik ook wel eens last van geloof ik. Ach die mannen moeten er ook maar wat voor overhebben! Al had ik het dit weekend ook bij mijn moeder; die weet het dus nog niet...Ach over een tijd zal ze het dan wel begrijpen!

7. Lente1973

Lente1973 Actief lid

13 nov 2008
    398
    0
    0
    Ik heb een praktijk voor voetverzorging (pedicure & podoloog (voor podoloog zit ik in opleiding) Dit doe ik vanuit huis maar half juni begint de bouw van mn nieuwe praktijk los van het huis.
    uiterlijk 1 augustus is dat klaar. Dus verhuizen van praktijk, opzoek gaan naar een collega aangezien het veel te druk is. Opzich vind ik het een top baan... kan alles plannen zoals ik het hebben wil en het is nu nog in huis, en straks heb ik praktijk los van het huis in de tuin. vind ik erg leuk.. maar ik hoop gewoon dat mn lijf en geest goed door de zwangerschap heen komt.. ik was het een beetje vergeten hoe je je kan voelen en nu weet ik ook weer wat er straks gaat komen.. ik ben veel duizelig, erg erg moe, down, vergeet veel, en kan me niet goed concentreren, erg vervelend als je met klanten bezig bent en je zit te snijden in een voet.
    Ook ben ik bang dat ik weer een mega buik ga krijgen... ik heb bij de andere kinderen echt mega buiken gehad... dat zal me eerder moeten laten stoppen met werken..
    Ik maak me gewoon zorgen over alles ..opeens!!
    Maar ik wil niet klagen doordat ik dit zo graag wil en dan voel ik me zo ondankbaar!!
    Vorige zwangerschappen voelde ik me ook een beetje down...zo gek dat je dat vergeet..
    Toen ik zwanger werd wist ik het ook meteen... ik was neerslachtig.

De klanten in mn stoel kennen mij als de positief mens..haal iedereen uit een dip en kan heel goed naar mensen luisteren en kan ze ook heel goed naar zichzelf laten luisteren en positief beinvoeden... heel leuk als iemand nors binnen komt en dan weer vol goede moet kan weggaan. ik krijg gewoon een beetje een andere persoonlijkheid als ik zwanger ben.
    aan mensen begin ik me te erriteren..Ik wil alleen zijn met mn baby en rust!! oooooo wat erg... floept er zo uit.

8. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @Lente..dat is inderdaad wel lastiger. Heel veel komt natuurlijk op jou persoonlijk neer. Bij mij kan het werk eenvoudig overgenomen worden en wanneer ik wat doe, maakt niet zo heel veel uit. Als je zo intensief met mensen werkt is het een heel ander verhaal. Wel vervelend dat je je zo down voelt. Had je dat de hele zwangerschap door?

Misschien kun je bij de ingang van je praktijk een bordje hangen: pas op, zwangere pedicure.. Dan heb je meteen iets om om te lachen met je klant en misschien maakt het dat iets makkelijker? Misschien een heeeeeeeeel stom idee hoor....hahahaha

Kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt. Die zwangerschapsuiterking voor zelfstandigen is trouwens wel weinig vind ik. Als je ergens in dienst ben krijg je de volle mep doorbetaald en als zelfstandige volgens mij rond de 1.300,-. Nu is dat voor mij niet heel erg, nogmaals omdat de zaak doorloopt, maar voor iemand zoals jij waarbij je per klant waarschijnlijk betaald krijgt, vind ik het raar dat er een maximum aan zit.

Enne..klagen mag best zo nu en dan hoor..hoort er toch gewoon bij!

x

9. chiquita

chiquita Actief lid

5 nov 2008
    248
    0
    0
    lente. oh lekker pedicure..maar die ups en downs ja hormonen he.. is echt soms rot. gelukkig heb ik alleen dat is chaggi ben of heel vrolijk echt down niet geweest.. nou zet een vrolijk muziekje op dat werkt bij mij wel vaak!

ik voel me vandaag echt belabert. heb maar gewoon mn huispak aan getrokken. bleh nu maar voor man en kids aan het koken... hebben diedadleijk ook te eten..

10. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Geachte zwangere dames....ik vind het hier veeeeeeeeeeeel te stil!!

**gaat luid flapperen en tokken....veren vliegen in het rond**

11. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Goedemiddag dames,

Wow, al mooie berichten op deze maandag. Meiden met goede echo GEFELICITEERD!!
    Ik hoop vrijdag ook goed nieuws te hebben. Word nu toch wel spannend eigenlijk...

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    haha, stil is het hier zeker.
    Sinds gisteravond niet meer online geweest en dacht dat ik vele pagina's terug moest lezen, maar het valt nog mee.
    Hier alles rustig en kijk uit naar woensdag --> 2e echo om 12.30

13. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi dames!
    Ben er ook! haha... ben in Rotterdam vandaag voort werk..
    En heb vanmorgen gewoon express wat langer in bed gelegen onder het mom van na de files vertrekken... Had zo slecht geslapen en raar gedroomd... pff.. en wel 5 keer naar de wc en standaard 1 keer waarbij ik daarna darmkrampen krijg dus nog keer moet voor de grote boodschap die dan niet komt! :( maar ja..
    Gisteren nog ff nagedacht over de opvang.. word nog leuk.. vraag 1: waar? uhm sja.. weten niet waar we volgend jaar wonen he.. dus meer plaatsen inschrijven.. dan vraag 2: ophalen en brengen.. zijn al die dingen van 7:30 tot 18:30 open.. begin is ok, maar einde: sja.. das rennen en vliegen voor ons 2-en! ws dat mijn vriend 1 vd opvangdagen thuis werkt en ik probeer de andere ofzo.. en dag 3 moeten we als straks zijn moeder het weet ff vragen of zij dat zou willen..
    Maar hebben iig 2 locaties waarvan we denken: ja. alleen ja.. dan bel je voor een rondleiding... maar ja.. die kunnen dan weer niet als wij kunnen en tja.. dat betekend eigenlijk dat we nu vrij moeten nemen om al die dingen af te lopen...

Verder kwaaltjes:
    Kribbig met vlagen, ben ik echt snel geirriteerd en meteen erna spijt natuurlijk..
    Emotioneel!.. niet normaal gewoon!!,.. afgelopen weekend echt paar flink huilbuien gehad terwijl er niks aan de hand was maar lukte gewoon niet om te stoppen!
    en moe!! oh my.... vrijdagavond was ik al moe maar nog ff gelegen voor we weg gingen.. zaterdag beetje uitgeslapen, boodschjappen en markt en dingen voorbereiden voior het bezoek wat er eerder was dan gedacht... dus kon ik niet nog ff slapen.. pfff.. het smoesje geen wijn want anders kan ik gelijk met hun kleine naar bed viel goed geloof ik!.. maar na het eten.. of mijn god!! ik was moe! dood op! heb me groot kunnen houden gelukkig! en meteen toe ze weg waren hoppa bedje in!..
    Gister naar zijn moeder ff wat doen en daarna weer naar huis maar werd onderweg oin de auto misselijk dat ik meteen in bed ben gekropen! had sowieso hoofdpijn.. dus denk dat het allemaal toch iets teveel was.... en daardoor te moe.. en dus misselijk en hoofdpijn..
    Wat betreft buikje: wel opgezette darmen en dat het randje net onder de onderbroek elastiek iets dikker is.. dus het lijkt op iets zeg maar... vanavond gaat vriendje ene foto maken haha/..
    Borsten beginnen ook.. voelen anders.. zwaarder en voller en idd die aders (maar niet altijd).. en [pijnlijke tepels!
    Oh! en had iemand ook moeite met naar wc gaan? ja hier ook 1!! pfff..... ach ja, gaat allemaal weer over en is voor een goed doel!! :D
    Gister ook het zwangerschap van week tot week dagboek ff gelezen voor de komende week! toch wel interessant! :D

Mijn vriendje vond iig dat ik maar geen sorry voor moest zeggen als ik moe was enzo en idd maar zoals het boek zei moest gaan slapen enzo want als ik niet naar lichaam luisterde dan was dat niet goed voor zijn kindje en voor mij.....

Over het vertellen: alleen een vriendin verder nog niemand.. wachten toch ff tot na de vk of de echo..

Over willen weten: wij niet.. :D vind het wel leuk om te gissen!

14. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Hey goedemiddag joyce,

Zo dat is weer een heel verhaal meid. maar bij jou beginnen de klachten dus ook flink toe te nemen. Hier ook hoor, af en toe zo erg dat ik er niet meer van kan genieten maar goed.
    Moeite met naar de wc gaan heb ik ook, echt vreselijk en dan die krampen...Ik weet wel 1001 dingen waardoor het beter op gang moet komen maar bij mij werken ze niet helaas. Ga woensdag toch maar ff met de vk overleggen

15. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Hoe is het trouwens met de huizen, er kwam toch een 2e bezichtiging? wel lastig dat je alles dubbel moet regelen omdat je niet weet waar je vlgd jaar woont. wij hoeven gelukkig geen opvang te regelen. mn vriend werkt in de continue en ik als wijkvpk. dus ik kan werken als hij vrij is..lekker makkelijk

16. Dannie81

Dannie81 Fanatiek lid

27 sep 2007
    1.554
    0
    0
    Hey allemaal,
    Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd hier. Toch maar weer snel een berichtje.
    Iedereen met een goeie echo, feli. Gaaf hoor.
    Iedereen die zich zwanger voelt; hier nog eentje. PPPFFF, moe en misselijk. Maar ach, hoort erbij zeggen ze.
    Ik mag 6 mei al voor de eerste echo. Omdat ik een paar dagen behoorlijk in een dip zat, mag ik al een weekje eerder voor de echo. Ben k super blij mee. Voel me wel een echte muts :oops:
    Mn mannetje vond dat ik de verloskundige moest bellen omdat stress natuurlijk niet goed is voor ons frummeltje. Wilde eigenlijk niet bellen, maar na aandringen toch gedaan. Nu mag k dus zoals gezegd al wat eerder voor de echo.

Vandaag nog lekker vrij, morgen en woensdag werken en dan weer n weekje vrij. Heerlijk.
    Sorry voor t ego berichtje!

Gr. D

17. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ psje: het genieten lukt wel, maar vind het soms ook nog zo onwerkelijk en vraag me soms ook echt af of ik het straks allemaal wel zou kunnen..
    En nu is het nog zoveel geregel allemaal!...
    de huizen,.. sja... haha.. vanavond de 2de 2de bezichtiging... ben echt benieuwd! hoop het zo! maar blijft afwachten helaas... die andere 2de is niks meer geworden en die van open huis ook niet...

18. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Goeiemiddag dames,
    Ik voel me zo onvoorstelbaar slecht. Ik ben zo ongelooflijk misselijk... en moe,... pfff... Ik wist al dat ik niet graag zwanger was, en hoewel het nog niet zo lang geleden is, was ik het toch een beetje vergeten. Ik mag dat toch zeggen he? Ik ben dolgelukkig dat we een tweede kindje gaan krijgen hoor, maar mijn lichaam reageert er toch wel zeer fel op.

Nog 1 week en ik mag naar de gyn! Ik kan niet wachten!!!

19. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Echt balen dat het zo lang duurt. hoop voor jullie dat het wat word vanavond.
    Dat gevoel of je het allemaa wel kan herken ik wel erg. Vanaf dat we besloten hebben ervoor te gaan kon ik niet wachten tot ik zwanger was. en nu ben ik het en lijkt het wel alsof ik soms nu pas besef wat er allemaal bij komt kijken. Van het weekend had ik echt een dip, ik voelde me zo beroerd en ik dacht even: ik wou dat alles weer normaal was, maar toen besefte ik ineens dat wat altijd voor mij normaal was nooit meer terug komt. alles word anders vanaf nu! We krijgen een beebje, kan ik dat wel?? maar goed ik denk dat iedereen dat wel heeft en het zal best goed komen.

20. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Ik heb ook heel veel moeite met naar de wc gaan. Was al 2 dagen niet geweest en vanochtend kon ik dan eindelijk....nou ja....duurde even en het was heel hard (eet u smakelijk).

Wij zijn er ook uit met opvang. Ik blijf 4 dagen werken, waarvan 1 thuis. Dus ben 3 dagen van huis, mannetje neemt 1 pappadag, 1 dag kinderopvang en dan om de week de oma's en opa's één dag. Weten ze zelf alleen nog niet....hahahahaha....

Deel Deze Pagina